Spojkové lanko Felicia značky VIKÄ
Tak mi na mém Citroenu BX odešlo spojkové lanko a po malé úpravě tam přesně sedlo to z Felicie. Protože v obchodě měli jen kvalitní čínské lanko značky VIKÄ a to vypadalo celkem dobře, tak jsem ho koupil. Stálo asi 105 Kč(na BX asi 600 Kč), takže jsem to neřešil a v kapse mě hřálo ušetřený pětikilo
. Lanko jsem prolil olejem a šel ho namontovat. První zádrhel nastal, když jsem na jeho konec chtěl našroubovat matku M6 a ono to nějak nešlo. Nějaký zapálený soudruh z Číny asi plnil nějaký socialistický závazek a jak tak pospíchal, tak se stalo, že zapomněl doválcovat závit na konci lanka, byl tam jen lehce naznačený. Pomohlo závit proříznout závitovým očkem a bylo to ok. I řekl jsem si, co bych za stovku chtěl...Po montáži do auta všechno fungovalo, jak mělo, ale od té doby pořád šteluju spojku, jakoby se to lanko vytahovalo. Poprvé jsem si říkal, že si to nové lanko musí nějak sednout, ale teď už asi po desátém štelování fakt nevím...Vždy cca po 2-4 týdnech po doštelování už řadím zpátečku přes zuby a to už jsem skoro na konci závitu...
Mezitím jsem dával tohle lanko na Feldu i kamarádovi do jiného auta(na jeho auto cena lanka asi 800 Kč
), ale tam jsme na konec lanka dávali místo očka k felďáckému pedálu spojky jinou koncovku, vysoustruženou přesně podle originálu z prasklého původního lanka. Lisoval nám jí kluk, který se tím profi živí, takže tady chyba není. Už při odstraňování původní koncovky jsem zajel pilkou na železo až do lanka a ona jím projela jako po másle. Takže ten materiál lanka je pěkný bláto. Teď taky pořád šteluje spojku
Stalo se vám někomu něco podobného? Je to možné, že se ten čínskej s*áč pořád vytahuje? Nebo čím to může být? Mám na lanku už tak jen cca 5 závitů a pak fakt už nevím, co s tím dál...jedině ho vyhodit a dát tam něco lepšího.
Čau Petr