Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: ako nastavit volnobeh na striekacke favorit
ak máš tento podtlakový reduktor na striekačke voľnobeh si RJ nastavuje sama polohou klapky, ale pre lepšie prechody nastav tým šroubom voľnobehu aby bola klapka čo najviac zavretá, to uvidíš ako to RJ koriguje...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.4.10, 11:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
drak1234
Příspěvky: 18
|
este mam jednu otazku> ci ma bit niak zapojena lambda ked ide favo na plyn je to monotronic
lebo som prave menil lambdu a nenasiel som niake prepojenie s LPG
|
2.5.10, 19:48 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
drak1234 píše: este mam jednu otazku> ci ma bit niak zapojena lambda ked ide favo na plyn je to monotronic lebo som prave menil lambdu a nenasiel som niake prepojenie s LPG
ak máš klasický podtlak bez regulácie na BMM tak sa lambda nezapája...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
2.5.10, 21:12 |
|
|
jakub.pycha
Příspěvky: 3
|
Re: ako nastavit volnobeh na striekacke favorit
michalkatka píše: ak máš tento podtlakový reduktor na striekačke voľnobeh si RJ nastavuje sama polohou klapky, ale pre lepšie prechody nastav tým šroubom voľnobehu aby bola klapka čo najviac zavretá, to uvidíš ako to RJ koriguje... Mám Feldu 1.3BMM 50kw LPG systém Lovtec electronic. Řídící jednotku jsem napíchl na vag a tím plastovým šroubem na reduktoru jsem nastavil podle vagu co nejmenší úhel škrtící klapky. Po pročtení tohoto fora jsem si myslel že ten šroub má pouze vliv na volnoběh a tedy jinak složení směsi nezmění, ovšem po změně se zvýšila spotřeba z 10,5 na 11,5l a to jezdim dědkovskym stylem. Auto ani nějak obzvlášť netáhne ani nejede, jen teď už jde startovat i na plyn, to je jediné zlepšení. Chci se zeptat zda-li mi to někdo dokáže osvětlit nebo poradit jak snížit spotřebu či to nastavit. Jinak mě napadla ještě že je nějaká načatá lambda, auto má poměrně velkou spotřebu i na benzin, ale zase když jsem jí odpojil za běhu motoru tak auto na plyn téměř chcíplo, na té hadici vedoucí do vstřiku je ještě nějaký elm ventil který prý reguluje směs tak vycházím z toho že lambda by měla být funkční. Jinak děkuji za odpovědi, cokoliv mi pomůže
|
22.1.11, 15:35 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Seřízení LPG
nech to nastavit odborníky ...
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.1.11, 16:19 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Seřízení LPG
ani v LPG servise to nenastavia úplne ideálne, ono každé auto aj LPG systém sa správa inak, ak máš aj lambdacomputer tak a máš aj vag tak treba nájsť taký kompromis podľa lambda hodnoty, ale presný návod ti nepovie nikto...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.1.11, 18:21 |
|
|
jakub.pycha
Příspěvky: 3
|
Re: Seřízení LPG
No a s tim šroubem je to tedy jak? mění i složení směsi nebo jen volnoběh? Klidně bych to dal k odborníkům, ale když vidím jací jsou občas někde "odborníci" tak je mi líto za to dát peníze.
|
23.1.11, 01:57 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Seřízení LPG
ono to ovplyvňuje pružinu čo tlačí/pustí voľnobežnú dávku LPG, takže mení aj zloženie zmesi, u karburátoru je poloha klapky nastavená na benzín, u striekačky to nastavuje RJ...
primárne malý šroub natavuje voľnobeh a veľký na hadici ( kde ty máš servo ktoré je riadené lambdou ) nastavuje spotrebu/výkon... ale obe nastavenia sa ovplyvňujú...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.1.11, 19:56 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Seřízení LPG
Já mám taky systém ovládaný lambdou na favoritu BMM a mě říkal chlápek v LPG servisu, že u těchto systémů se tím šroubem už nenastavuje klasický volnoběh jako u karbeců s podtlakem. Tím šroubem se nastavuje bohatost směsi, volnoběh si prý dorovnává opět ŘJ, ale tentokrát ta na LPG. Princip prý je podobný jako u systému na benzín.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.1.11, 20:46 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: ako nastavit volnobeh na striekacke favorit
Zdar. Když máš systém řízený lambdou a správně zapojený, tak že lambda opravdu spolupracuje s lpg jednotkou, pak tím plastovým větším šroubem se nastavuje bohatost směsi (vliv na spotřebu), a tím malým šroubem na šroubovák se nastavuje tlak v reduktoru. Nejdřív ověř ve vagu, jestli ti správně reguluje lambda na benzín!!! Pak má smysl, pokračovat v seřizování lpg. Pokud je lambda ok, pak ještě záleží, jak je lambda zapojená, nastavená, v lpg jednotce, jestli posílá zároveň signál do obou jednotek najednou a ty vidíš aktuální regulaci lambdy při LPG i vagu. Pokud je tohle vše vpořádku, můžeš seřizovat. 1. šroubem na šroubovák se nastaví tlak v reduktoru cca 1,2bar (tak aby se udržel volnoběh) – pokud není rozštelovanej, tak na něj radši nešahej. 2. Plastovým šroubem otačej hodně pomalu při volnoběhu a sleduj stav lambdasondy, při správné směsi se musí lambda sonda měnit aspoň 30x za minutu z bohaté na chudou (přeblikávat mezi hodnotami cca 0,02 – 0,85) 3. Pokud si došel až sem, vyzkoušej regulaci po 30s v cca 2500 ot, ve 3000ot 4. Pokud je tohle vše vpořádku vyzkoušej regulaci za jízdy
Podmínkou aby celé zařízení šlo takto seřídit, je správné nakalibrování lpg jednotky pro daný motor, fungující servomotorek LPG, těsné sací potrubí, čistý vzducháč, dobré svíčky a membrány v reduktoru. Pokud není správně nakalibrovaná lpg jednotka, nikdy to pořádně nepůjde seřít! Dost plynařů, kteří sice montují LPG 15 a víc let, většinou ani neumí lpg jednotku nakalibrovat a jen to tak nějak šroubama seřídí aby auto jelo, drželo volnoběh a vykasírují svoje prachy. Výsledek je pak takový, že auto sice jede, ale žere o 3l víc LPG než benzínu. Např. felície která jezdila za 6,5l benzínu, jezdí po přestavbě za 10-11l LPG, místo 7,5l LPG, ale většina zákazníku je nakonec spokojených, LPG stojí přece polovinu a oni šetří.
|
25.1.11, 13:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Seřízení LPG
Tak já ten šroub na hrubé hadici vůbec nemám. Mám tam jen servo na ovládání bohatosti jednotkou. Na reduktoru mám plastový šroubek, ale trošku větší vroubkovaná hlava, aby se s ním dalo točit i rukou. Nastavovali mi to přes nějakou speciální diagnostiku na LPG. Podle hodnoty Lambda sondy. Jede to krásně, spotřeba asi o 1 litr větší než na benzín, plus mínus.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.1.11, 16:14 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Re: Seřízení LPG
To máš správně, u řízeného podtlaku správně žádný šroub na hadici být nemá, nahrazuje ho servomotorek který řídí směs na základě výpočtů z řídící jednotky LPG. Kdo má řízený podtlak jednotkou a má na hadici už šroubovací škrťák, znamená to, že servomotorek už je ko a nereguluje, tudíš systém už není řízený a nebo někteří lidé mají škrťák namontovaný už od montáže nového LPG, to pak znamená, že montážník neumí jednotku nakalibrovat, tudíš nereguluje pomocí servomotorku a aby zákazník byl spokojen, tak nějak nic nepoznal, montážník uškrtí směs tímto škrťákem na hadici, auto jede a při chudé směsi ani moc nežere. Zákazník zaplatí o 4000 víc za řízenou sestavu, ale to, že má ve skutečnosti neřízenou s automatickým přepínačem většina lidí nepozná. Záleží pak jen na pevně nastavené směsi, jaká je, za jak dlouho otráví lambdu, vypalí katalyzátor,nebo podpálí ventily, většinou to je ale vždy až po, teď, už 1 leté záruční době na LPG zařízení. Jinak přímo na reduktoru pro řízenou sestavu by měli být 2 šrouby, většinou 1 malý na šroubovák schovaný v přírubě, tím se nastavuje tlak a ten 2. plastový, vroubkovaný, tím se seřizuje směs, aby regulovala lambda. Na seřízení je vždy nejlepší mít příslušnou diagnostiku LPG s programem, navíc často bývá v LPG jednotce nastavena otevřená lambda, tudíš při provozu na LPG neposílá signál do benzínové, ve vagu se pak zobrazí nesmyslná hodnota a směs nezkontroluješ.
|
25.1.11, 19:11 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Seřízení LPG
Mě to dávali nové ve firmě, která má snad už desetiletou tradici a montují to docela slušně. Když jsem pak jen po prvních 1000km na garanční kontrolu, tak mi to nastavoval diagnostikou podle Lambdy, takže tomu rozumí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.2.11, 16:23 |
|
|
jakub.pycha
Příspěvky: 3
|
Re: Seřízení LPG
Asi to přece jen dám někam seřídit, jen bych potřeboval tip na nějakého "plynaře" v okolí Benešova, středních Čech. Přece jen dát 5kilo někomu kdo mi zakroutí škrťákem a řekne že to je seřízený se mi dát nechce. Neznáte tedy někoho v tomto okolí?
|
6.2.11, 13:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: Seřízení LPG
jakub.pycha: to že auto má najednou vyšší spotřebu a jde nastartovat i na LPG, to předtím nastartovat na plyn nešlo? Asi jste to moc obohatil a směs je nyní bohatší. Že auto má menší tah nemusí být jen chudou směsí ale jak mi říkali v servisu, tak se u těchhle systémů chová někdy i moc bohatá směs. Pokud máte systém LPG řízený svojí vlastní ŘJ, tak mě to v servisu LPG vždycky nějak seřizují podle hodnot Lambda. Zatím jsem spokojený. Při normální jízdě je výkon skoro stejný jako na benzín, jen do hodně prudkých kopců je to slabší. Spotřeba je asi o litr větší, ale prý jde seřídit i spotřeba stejná jako na benzín. To ale zase na úkoru výkonu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
7.2.11, 12:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|