Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 13:08



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Felicia - baterka, alternator, alebo co? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 8
Příspěvek Felicia - baterka, alternator, alebo co?
Zdravím vás všetkých, som na tomto fóre nový, na autá nie som odborník, ale chcem vás poprosiť o radu k mojej Felicii 1.3, r.v.98
Na aute nejazdím často, tak 2x do týždňa a pred 2 týždňami sa mi podarilo úplne vybiť batériu, keď som nechal zapnuté tri dni interiérové svetlo. Bola úplne mŕtva, nešli ani hodiny, proste nič, tak som ju nabil pomocou susedovho auta, Felda pekne zaberala a prešiel som s ňou asi 30 km, ale keď som prišiel na parkovisko po troch dňoch, tak už nešlo naštartovať. Tak som ju znovu dobil cez káble, no asi po 40 km zase po troch dňoch nešlo naštartovať, tak som to nakoniec dobil pomocou požičanej sieťovej nabíjačky na baterie. Dnes som jazdil asi dve hodiny, už to vyzeralo dobre, ale potom mi samo zdochlo počas dlhšieho státia na frekventovanej križovatke v Bratislave, naštartoval som asi na piaty pokus, ale asi po 2 km skapalo zase. Jediné, čo ma v tej krízovej chvíli napadlo bolo odpojiť a znovu zapojiť aku, ale už asi po 300 metroch mi prestalo zaberať, keď som dal plyn k podlahe, tak išlo sotva 40 a nakoniec dokonca ešte za pomalej jazdy, keď som nedokázal zrýchliť zdochlo definitívne a už sa mi ho nepodarilo naštartovať vôbec. Skoro celú jazdu sa tvárilo normálne, ale krátko pred tým prvým zlyhaním mi začala opakovane blikať a pomaly zhasínať kontrolka dobíjania, to isté mi robilo aj v predchádzajúcich prípadoch. Dokonca pri jednom pokuse mi zabral motor, ale bolo jasne počuť, že nejde tak ako má.
Neviete, v čom je chyba?
ďakujem za odpovede


3.5.10, 19:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ver tomu že tam bude volačo zle,


musíš nabít baterku, pak musíš mít multimetr a nahlísit kolik voltů to dobíjí miloš


3.5.10, 19:43
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Pokud vymrskneš akumulátor nadoraz pod minimální hodnotu a okamžitě jí nenabiješ což si neudělal,je možný že je po ní a vznikl u ní nevratný jev :?: :!: ..Sulfatace :P ...Poznáš to i tak,že při nabíjení baterka ihned nebo během chvilky bublinkuje...Pokud aku drží,protože si jí znovu lehce nabil a náhodou se vzpamatovala,koukni jak říka Miloš,jestli ti auto dobíjí....13,8-14,2V...naměř to u altu a pak jdi k baterce,jestli nemáš ztráty v kabelech......Nebo pokud nevíš co a jak obrať se na odborníky v Akuservisu...tam ti řeknou hned,jestli je po baterce,nebo není a drží proudy tak jak má a je to v autě :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


3.5.10, 21:42
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
Typoval by som to na smrt baterky . To ze bola na totalku vybita a ty si do nej pral plny kotol z altika jej moc nepomohlo . Takto hlbkovo vybite baterie sa musia nabijat velmi pomaly pri malo A .

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


3.5.10, 21:57
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
[quote="Jonny"]Typoval by som to na smrt baterky . treba týchto špecialistov http://www.pohreb.cz/pohrebni-sluzba.php?id=129

miloš :D


Naposledy upravil slovacek.milos dne 4.5.10, 10:11, celkově upraveno 1



4.5.10, 07:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6811
Bydliště: Slezsko
Příspěvek 
mě umřela dneska ráno, cestou do práce.
na rondu mi to zdechlo, v největším lijáku a v dopravní špičce :roll:
přijdu do práce a hned dotazy: co jsi to tam zas nacvičoval na tom rondlu ? :)


4.5.10, 07:38
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Pár zkušeností z praxe:
- totálně vybitá baterka, rychle nabitá nabíječkou, nastartováno, 20km pohoda, pak jsem to zdechl a už nenastartoval, prostě ani taková vzdálenost nestačí k nabití.
- může se stát, že baterka se při měření může tvářit jako že je v pořádku, ale občas motorem ani nehne.

Nejjednodušší postup je asi proměření nabíjecího napětí a výměna baterky za jinou, pro vyloučení chyby v baterce nebo naopak potvrzení chyby v baterce.


4.5.10, 12:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
OK, tak ja to ešte vyskúšam premerať, potom napíšem výsledok, ja som úplný amatér na autá, dokážem si akurát vymeniť tie najzákladnejšie veci, ale myslíte, že to bude naozaj v baterke? tá bola kupovaná 10/2009. pretože z nabíjačky sa dokázala nabiť tak, že som tých pár kilometrov prešiel, tak ma zaujíma, či mi to nezdochlo potom preto, že nebola ďalej dobíjaná, ale na druhej strane, to by mi asi svietila kontrolka dobíjania celý čas - ale to asi zistím, keď to odmerám
inak dnes som skúsil naštartovať a na druhýkrát naskočilo, ale celý čas pípalo, Felda bola asi 200 m od domu, takže sa mi to podarilo presunúť


4.5.10, 14:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
co pipalo??

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


4.5.10, 14:39
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
to pípanie nič, to len alarm
mám kolegu čo má tiež Feldu, spolu sme to merali, bolo to konštantne 12,4 aj keď som dupal plyn, on hovorí, že sú to len uhlíky, aký je váš názor?


5.5.10, 08:05
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
jancho25 píše:
to pípanie nič, to len alarm
mám kolegu čo má tiež Feldu, spolu sme to merali, bolo to konštantne 12,4 aj keď som dupal plyn, on hovorí, že sú to len uhlíky, aký je váš názor?


Zapni klíč a podívej se jestli ti svítí kontrolka nabíjení, pokud ano nastartuj jestli zhasne, tak změř to nabíjení.Pokud naměříš 12,4, tak to nenabíjí.
Když zapneš klíč a kontrolka ti svítit nebude odpojíš tenký drát u alternátoru a přiložíš ho na kostru musí se rosvítit, pokud se nerozsvítí je buď vadná žárovka, pojistka, nebo vedení od přístrojovky po alternátor.
Pokud se žárovka po přiložení drátku rozsvítí je chyba buď regulátor, uhlíky, nebo rotor v alternátoru.Vyzkoušej a napiš na co jsi došel.


5.5.10, 08:22
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
bolo to teda uhlíkmi, teraz mi dáva okolo 14 :)
ďakujem vám za rady


6.5.10, 07:32
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
Zdravím, som tu zase, presne po týždni sa problém objavil znovu, regulátor som vymenil už minule a všetko išlo dobre, ale včera cestou domov mi skoro stále svietila kontrolka dobíjania, pričom po otočení kľúča do polohy I sa nerozsvietila a po štarte okamžite začala blikať.
Meral som to a ukazuje to 11,8 - 12,1 aj pri vyšších otáčkach


13.5.10, 11:11
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
jancho25 píše:
Zdravím, som tu zase, presne po týždni sa problém objavil znovu, regulátor som vymenil už minule a všetko išlo dobre, ale včera cestou domov mi skoro stále svietila kontrolka dobíjania, pričom po otočení kľúča do polohy I sa nerozsvietila a po štarte okamžite začala blikať.
Meral som to a ukazuje to 11,8 - 12,1 aj pri vyšších otáčkach


Měnil jsi jenom uhlíky, nebo celý regulátor ?


13.5.10, 12:12
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
celý


13.5.10, 13:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz