|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L
Autor |
Zpráva |
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
S kama vzít 15-ku proud a jak zapojit zadní stěrač f.89,136L
Zdar, kde se jednoduše dostanu k 15tce, abych mohl odebírat pouze proud po zapnutí klíčku ... ?
Na "skoda.panda.cz" jsem četl, jak si na favorita přidat zadní stěrač. Tak jsem si řekl, že to udělám, ale nechápu tuto část:
Kód: Favority řady L sice neměli zadní stěrač, ale mají částečně hotovou elektrickou přípravu. Na páčce pod volantem je fungující spínač ( sdružené ovládání - přední stěrače, přední ostřikovače, zadní stěrač, zadní ostřikovač ), vedou z něj kabely, ale končí u levého předního podběhu, kde jsou umístěny konektory kabelů na světla.
Píše se tam, že ho najdu u levého předního podběhu, ale tam je snad elektrika na motorek pro ostřikovač ne ? Kde tedy najdu napětí pro stěrač ?
|
24.5.10, 20:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
24.5.10, 22:07 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
nebo zajít na vrakec a elektriku tam z nějakého fáčka vytáhnout já bych ti dal zdarma, mám jedno fáško na zvrakec, ale díval jsem se není tam ta elektrika miloš
|
25.5.10, 06:33 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Ten levej podběh je myšlenej zevnitř, pod levou nohou řidiče
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.5.10, 08:12 |
|
|
Dundee
Příspěvky: 882 Bydliště: Mělník
|
Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej.
_________________ Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"
|
25.5.10, 08:14 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jo, to je pravda, třívodičové zapojení počítalo se zkratováním motoru ve spodní poloze, aby se zastavil hned, to je ten třetí drát, co se asi vrací do lucasu - spínaná (možná) kostra pro zabrzdění motoru. Novější revize to řeší odporem, který je přímo u motoru. V dolní poloze stěrače se tedy motor "zkratuje" jen odporem, což při trvalém sepnutí páčky nevadí a při vypnutí páčky to ten odpor zabrzdí dostatečně rychle.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.5.10, 08:26 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
gokralik píše: Je to dost jasné? Jak jsi psal už ty... Prostě sdělej ten plast u řidičovy levé nohy a tam najdeš svorkovnici. Pozice 4,5 a 6 nebudou obsazené a tam zapojíš ty tři dráty z motorku jak je uvedeno na schématku. Svazek kabelů ze svorkovnice vede podél levého prahu až do kufru, takže povytahuj koberečky a natáhni kabely.
Já že je tam u předního světla, tak jsem si říkal, že tam je drát na ostřikovač..., kama to víst vím, už jsem tama vedl dost kabelů ...
|
25.5.10, 14:15 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Napájení druhého čerpadla pro zadní ostřikovač je připravené, stačí osadit čerpadlo a dozadu natáhnout hadici.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.5.10, 14:24 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
No, ano, vím, že je to tam nachystané ..., já jen, že se tam píše u levého podběhu a světla, ale u toho místa je právě elektrika na ostřikovač, tak mi to bylo divný..., ale to je jedno.
Teď by mi spíše zajímalo, kama mám natáhnout hacičku k tomu ostřikovači ?
|
25.5.10, 14:25 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, budeš muset sundat kryt na levém sloupku, minimálně na jedné straně strop... Na levé průchodce kabelů z kabiny do motoru se odřízne kousek takového čudlíku a pod ním je připravený otvor na hadičku.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.5.10, 14:47 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Hej ještě takový malej dotaz..., sdělal jsem ten plast u řidičovy levé nohy , ale žádná svorkovnice tam není. Je tam pouze svazek kabelů, tak cca 6-sti, které vedou do zadního kufru ...
|
25.5.10, 16:06 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
Dundee píše: Stačí natáhnout jenom dva vodiče, kostra je běžně zapojená na plech 5. dveří a konektor u motoru stěrače je dvoupinovej.
No, já s tou kostrou mám problém, občas mi začínají slabě svítit kontrolky zadního vytápění a mlhovek..., mechanik mi řekl, že je to nromální, že je tam špatná kostra, ať tam natáhnu nějakým drátem (bohužel neřekl, jak to opravit, aby to fungovalo bez drátu ) a tak se mi tam moc kostra motorku zapojovat nechce. Spíš bych byl rád, kdyby tam ta kostra pomocí toho motorku "přišla" ... Ale jestli máte nějaký návod, kde je kontakt na kostru zadního kufru a jak to jednoduše a hlavně během chvilky opravit, stači napsat ...
|
25.5.10, 16:09 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Svorkovnice tam určitě bude. Zkus hledat trochu dál po drátech. Nemusí být hned za tím plastem. Ale někde v těch místech určitě bude. Kostru pátých dveří jsem vyřešil tak, že jsem kontaktolem pořádně prostříkal panty pátých dveří. Předtím mi taky furt prosvítaly ty dvě kontrolky a teď už zhruba rok svítí vše jak má.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
25.5.10, 16:13 |
|
|
ppromi
Příspěvky: 190 Bydliště: Kroměříž (Záříčí)
|
No hele, buď budou svorky někde za palubovkou, nebo nikde..., řidičovou stranou jsem tahal už 3x dráty a nikdy jsem po cestě od předku po kufr na žádnou spojku nenarazil ...
|
25.5.10, 16:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já měl předtím starší typ fáčka, r.v. 91, ale ještě bez stěrače. Po krátké době jsem předělal elektriku na nový typ, tedy tou pruchodkou nahoře v 5. dveřích. Pod tím plastem na levé straně pod palubkou konektor určitě je, já tam měl dokonce dva. Káblíky vedou od páčky do konektoru, ale z něho už nepokračují dozadu. Kostru lze připojit přes nějaký volný kontakt na pravé straně. Stejně se musí použít ještě jedny kontakty na pravou stranu, pokud se montuje zadní stěrač.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.5.10, 16:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|