Problem s chlazením-záhada
Autor |
Zpráva |
Gromi
Příspěvky: 5
|
Problem s chlazením-záhada
Zdravim....
Mam Fáčko 1988...136L...
Auto se během deseti kilometrů začne přehřívat,netopí to a je velká spotřeba...vyndam termostat,jede bez problémů....dam termostat,znovu se přehřívá....Když zmačknu trubku,která vede do chladiče,tak mi přijde poloprázdná,skoro prázdná....termostat,jsem kupoval už třikrát....Mam tam novou vodní pumpu....
Jednou se mi stalo,že mi praskl chladič....byla výměna za použitý....Je možné,že by byl tak zanesený,že by tam neproudila chladící kapalina?
Jinak jsou také problémy při startování...chvilku to musim točit,než se povede nastartovat...
Jinak ta spotřeba je opravdu hodně vysoká,na Fáčko nezvyklá...
Díky za odpověď....
|
19.4.10, 15:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nejspíše prasklé těsnění pod hlavou
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.4.10, 17:42 |
|
|
Gromi
Příspěvky: 5
|
...
Díky,necham ho vyměni a uvidim...
|
19.4.10, 18:38 |
|
|
Gromi
Příspěvky: 5
|
Problem pokračuje....
Většina problémů vyřešena...
Ale mam jeden obrovský problem...Spotřeba ja stále rekordně vysoká a vůbec nevím co s tím...
Mam vyměněné těsnení pod hlavou,víkem ventilů,srovnanou hlavu....
Nevíte prosim někdo co s tim....Děkuji
|
29.5.10, 23:55 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Mas dve moznosti:
1) povolit rucni brzdu (nebo jinou podobnou)
2) vymenit karburator
Mohl bys nam sdelit kolik je ta vysoka spotreba? A jak to jezdi?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
30.5.10, 00:47 |
|
|
Honsa
Příspěvky: 2
|
Viky píše: Mas dve moznosti: 1) povolit rucni brzdu (nebo jinou podobnou) 2) vymenit karburator
Mohl bys nam sdelit kolik je ta vysoka spotreba? A jak to jezdi? Viky píše: To snad není myšleno vážně. Spotřebu ovlivňuje mno faktorů od stavu pneumatik (nahuštění, dezén atd.), geometrie vozu. Pochopitelně nastavení zapalování a stavu spalování - emise. Což znamená základní test a seřízení motoru. I brzdy mohou mít vliv, ale to by měl uživatel poznat. Zvednout vůz a kola se musí volně otáčet - často váznou kotoučové brzdy.
|
31.5.10, 20:49 |
|
|
Gromi
Příspěvky: 5
|
Tak pneumošky mají přibližně +- 5% ojetí a nahuštění stále kontroluji....
Je možné,že to bude geometrií,ta nebyla dělána...
Brzdy jsou udělané,tak že bez problému...
Jen mě napadlo nechat seřídit bohatost směsi...
A myslím si,že na 95% to bude něco ohledně motoru...
Jo a ta spotřeba je okolo 17-18 l / 100 Km
|
31.5.10, 21:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
a metodika merania spotreby? aby to nedopadlo jako s tym blbom na virte ktory nacapoval za 100, hladinu meral podla skodovackeho budika a prisiel na to ze mu auto zere cez 25 na 100
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
31.5.10, 21:35 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já jsem kdysy měřil na starém fáčku že jsem vyjel benzín úplně do dna až motor chcípnul. Natankoval jsem např. za 200,- kč a podle toho kolik jsem najel, než motor zase chcípnul, tak jsem vypočítal spotřebu. Není to přesné, ale na zhruba to stačí. Měl jsem ale karbec fávo na LPG, takže jsem mohl startovat i na LPG a vyjet nádrž do sucha. Tady u nynějšího fáva startuji na benzín a až pak přepínám na LPG, tak by to asi nešlo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
1.6.10, 17:38 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no, pokial by to nebolo za 200 ale dajme tomu z plnej do sucha tak uz sa da ZHRUBA zmerat nejaka ta normalna spotreba... ale z 6-7litrov to je udaj skorej pre idnes.cz
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
1.6.10, 18:20 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
vysoka spotreba moze mat viac pricin - membrana AC pumpy ( prasknuta ) , kovove natrubky na zariadeniach ( vysunute , polovypadnute ... ) stav hadic pod- aj pre-tlakovych ( predrane , spuchrele ) viko karburatora ( prehnute - problemy s volnobehom ) , samotny karbec ( vypadnute trysky , znicene O-kruzky , membrana akceleracnej pumpy ... ) ako vyzeraju sviecky , ked to tolko zere to musia byt mokre , nestriela to nahodou z vyfuku ? Je v aute citit benzin ?
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
Naposledy upravil Jonny dne 1.6.10, 22:13, celkově upraveno 1
|
1.6.10, 21:21 |
|
|
Honsa
Příspěvky: 2
|
Jonny píše: vysoka spotreba moze mat viac pricin - membrana AC pumpy ( prasknuta ) , kovove natrubky na zariadeniach ( vysunute , polovypadnute ... ) stav hadic pod- aj pre-tlakovych ( predrane , spuchrele ) viko karburatora ( prehnute - problemy s volnobehom ) , samotny karbec ( vypadnute trysky , znicene O-kruzky , membrana AC-pumpy ... ) ako vyzeraju sviecky , ked to tolko zere to musia byt mokre , nestriela to nahodou z vyfuku ? Je v aute citit benzin ?
Já nevím o jakém autě je řeč. Měl jsem dojem, že jde o Faforita. Takže nadměrnou spotřebu nezpůsobuje prasklá membrána dopravního čerpadla ta by způsobila, že vůz netáhne, nebo vůbec nejede. Na to napojení trubky vsazené do slitiny hliníku a popraskané hadice je třeba dát pozor, to jsou velmi nebezpečné závady, již dost aut takto vyhořelo. Víčka karburátoru se prohýbala u motorů ve vozech řady 100 respektive 120. U vozů Faforit již se tato závada až tak neprojevovala. Dobrý nápad je sledování svíček jak jsou vypáleny po delší jízdě. Barva může být cihlově červená až téměř do běla (chudé směsi). Každopádně bych doporučoval změřit kompresi.
Josef
|
1.6.10, 22:10 |
|
|
Gromi
Příspěvky: 5
|
Děkuji za rady,necham zkontrolovat a napíšu...
V autě je cítit benzín a to hodně...problémy s volnoběhem nejsou(jen trochu)...
A svíčky-to mi přijde,že některé úplně suché...
|
2.6.10, 14:33 |
|
|
jacobsz1
Příspěvky: 367 Bydliště: kousek od Třebíče
|
Tak jsem dnes dovezl formana domů,klasika,lemy,přední blatníky a 5. dveře KO.
K věci,teplota na palubovce ukazuje normálně(drží se na středu),dojedu domů a slyším bublání,ouha ono to vaří.Chtěl bych se vás jako odborníků věci znalích zeptat v čem může být problém?Termostat,prasklý tešnění pod hlavou?(v oleji voda není).Do servisu nepůjdu poněvadž páni mechanici by mě oškubali jako slepici.
Druhý problém nastal při kontrole hladiny oleje a výše zmiňované kontroly vody v oleji.Čekal jsem obyč. měrku s očkem na vršku,jenomže tam byl jen takový gumový špunt s nandanou měrkou,jenže nějaký chytrák to tam nechal na volno,výsledek? Měrka spadla ze šputnu a nejspíš zůstala v olejové vaně.Chtěl bych se zeptat zda můžu nastartovat a něco tam nepotento nebo to nechat být,vypustit olej,sundat vanu a měrku vyndat.Zrovna doma stojím docela nešťastně.. Moc se v tom nevyznám tak pls omluvte můj slang
Jendá se o motorizaci 1.3i 135 B 40 kw.
Budu vděčný za každou radu..
Díky Jakub
_________________ Škoda felicia 1.9D kombi,rv 1996
|
7.6.10, 21:02 |
|
|
Budisov1
Příspěvky: 1 Bydliště: Budišov
|
Přehřívání
Na 10 let staré felicii kde je nový termostat (originál škoda), nové čidlo ventilátoru chlazení (spínač), vyměněné těsnění pod hlavou zkrátka vše OK. Po ujetí cca 2 km po městě mě teplota vylítne, že už jenom čekám kdy vyvřu, ale ventilátor se netočí. Když rozpojím konektor, tak a spojím kabel od spínače natvrdo, tak ventilátor běží. Nemohlo by to bít zaneseným chladičem, že se zkrátka teplá voda k čidlu nedostane (nevím přesně kterým směrem koluje.
Nechce se mě to řešit doděláním vypínače, poněvadž dříve to nedělalo.
Díky za odpovědi.
|
9.6.10, 18:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|