Tak protože už se mě ptalo více lidí co na tej lince vlastně dělám tak se vám pokusím popsat co vše umím a znám
Celý kolotoč začíná na padacím výtahu z tunelu vedoucího z lakovny. Nahoře je auto naloženo na výtah a padá dolu na linku. Zde je složeno na pozici u ROOMSTERU označena jako 100. Zde je auto načteno do systému. Pak se přesouvá na pozici 101.
101 A (karty) Na tomto pracovišti se zakládají tazv karty vozu a připraví se montážní výlep (ten velkej papír na kapotě většinou) plnej pro Vás nesmyslů, ale pro mě je to docela srozumitelná řeč:-). Tato pozice je na úrovni pozice 100 Zde je karta složí a jde se na pozici 101 kde se podle výlepu zkontroluje číslo kastle (jestli sedí) pokud ano desky letí do auta a s výlepem paní pokračuje k vozýku kde ho opatří samolepící páskou a i s vozíkem se odebere k přední kapotě, kterou nadzvedne, založí ložisko vzpěry a lůžko vzpěry do nosníku. Pak dá vzpěru a vše pomocí jí zajistí. Následuje vylepení montážního výlepu a jeho přečtení. Umístí se držák vzpěry na kapotu, krytky štělovacích šroubů kapoty, držák bovdenu otevírajícího kapotu, dvě rapidky do P nosníku a na něj se umístí je-li přítomna klima držák klimatizace pomocí dvou samřezných šroubů. Následuje odjezd s vozíkem na jeho místo. Do ruky se berou 4 šroubky a dva kuláky které se přišroubují na auto na pozici 102 a zasunou se plynové vzpěry na místo. Další krok je namazání dorazů pátých dveří ve vosku a jejich našroubování na jejich místo. No a posledním krokem je umístění svařovenské a lakové karty do desek k montážní dokumentaci a odchod pro další kartu.
101 B (pravé dveře) První krok je zvednutí 5 dveří na stanovišti 102 a umístění plynovek na navařené kuláky a vyndání přípravku proti odření laku. Pak se odjistí dveře na pravé straně a vše se dá na trnový regál. Do ruky se vezme vzduchová povolovačka a odšroubují se čtyři šrouby z pantů dveří. Ty se umístí na vozík dveří. Následuje aktivování vzduchového manipulátoru a demontáž dveří a jejich umístění na připravený vozík. Poté se manipulátor zajistí v nulové poloze a zajistí se i dveře na vozíku proti otevření a poškrábání. Vozík se přetlačí na pozici 102 levé dveře a lince se dá pokyn že je vše hotovo nyní se pracovník přesune na své místo kde jde přitáhnout další vozík a umístí ochranné folie na přední blatník a následně na ně dá laminátové kryty proti poškození a škrábám.
102 A (levé dveře) Zde se jako první namontuje držák vzduchového filtru na motory TSI TDi a HTP poté je dána fólie na přední blatník a odjištěny dveře. Odšroubují se a pomocné manipulátoru jako na pozici 101 se umístí na vozík kde jsou zajištěny a následně pracovník vezme narážečku a šest rapidek. Odtlačí vozík do výtahu na plošinu a pošle ho tam. Natluče šest rapidek do kufru a jde osadit z právě přivezeného vozíku lamino kryty a dát lince pokyn dokončeno.
103 A (ražení TMB) Další pozice obsazená ženou. Umístí se centrování samolepky VIN pod čelním oknem. Dají se dvě ucpávky na Levý A sloupek zalepí se dva montážní otvory na podlaze vozu vedoucí do dutiny. Následuje odchod k laserovačce kde je vzán štítek s VIN a odjistí se raznička, která se umístí na pravý podběh a zajistí. Načte se výlep a kód karoserie z lakovny. Počítač vygeneruje TMB, které je zkontrolováno a zapne se ražení. Mezitím je se jde vylepit VIN pod sklo a zalepí se textilní páskou. Oddělá se přípravek pro lepení a jde se k razničce kde je vozík s dorazy a ucpávkami. Dvě se dají do motorového prostoru a umístí se čtyři dorazy kapoty na své místo. Zatím skončí ražení a rameno se zvedne. Odjistí se a pošle do zkl. polohy. Vyražen číslo je ometeno štětkou a následně odmaštěno a zalepeno průsvitnou folií a odstraněn vzduch. Berou se další tři ucpávky. Dvě se umístí do pravého A sloupku a jedna do středového tunelu. Následně se vylepí vin na pravý B sloupek kde je i kategorie vozu a jeho hmotnostní údaje. Dá se razítko na výlep a hotovo. Max se jde ještě doladit odvzdušnění folie přes TMB.
103 B (pravé západky) Odjistíme planžetu a umístíme přípravku pro montáž západek. Následuje umístění posuvného držáku pásu na B sloupek a jeho přišroubování. Další krok je montáž senzoru airbagu. Odloupne se samolepka přiloží senzor, chytne se šroub a dotáhne utahovačkou na předepsaný moment. Následuje omalování šroubu na senzoru a zamalování šroubu na posuvném držáku. Dají se dvě razítka do karty vozu a jde se přišroubovat západky. Nejdřív se první šroub přichytne jen nasladko a pak se druhý dotáhne naplno a opět se dotáhne první. jinak hrozí poškození závitu. Poté se sundají přípravky a osadí novými západkami. Natlučou se tři rapidky do C sloupku a dají čtyři belhofy neboli nýtovací matice.
103 C (zámek pátých dveří) vybere se správný zámek a tahovka nebili spínač zámku. Zámek se umístí na místo a zajistí přípravkem. Přichytne se dvěma šrouby a třt se dotáhne už natvrdo a po něm i zbývající dva. Dají se na ně momenty a sundá přípravek. Následuje přivření dveří a umístění čtyř rapidek na uchycení lampiček spz. Umístí se tahovka a dveře se nechají zvednout. Tahovka se zajistí plechem a dotáhne dvěma matičkama pomocí pádlové utahovačky. Nacvaknou se mřížky odvětrávání do rezervy a vybere se šest šroubků ma dva stavitelné dorazy pátých dveří. Dva se chytnou nasladko a opět třetí nadoraz a domomentování zbývajících šroubů. Posledním krokem je přišroubování dorazu na páté dveře pomocí jednoho šroubu a odjezd vozíkem zpět na místo a příprava dalšího zámku.
103 D (pravé západky) Je to obdobné jako pozice 103 B akorát je prohozena montáž západek s montáží senzoru a nedávají se belhofy, ale dvě gumové průchodky od motoráku do kabiny a protahuje se jima bovden.
104 A (levá pirella) Z bedny se vezmou dva molitany a umístí se do dutiny prahu přes B sloupek. Následuje přesun k bedně s přední pirellou a zde se vezmou dvě a jedna se podá jako molitan kolegovi na druhé straně. Pirela se natáhne na rám a jde se pro zadní a to je obdobný postup. Následuje zarolování neboliu secvaknutí plechu v pirelle, aby nešla jen tak stáhnout. Pak se podle typu auta levák/pravák zvolí správný držák cocpitu a přípravek. Ten se přitáhne na daný momenty a omaluje. Dá se razítko do karty a zacvakají se čtyři rapidky do A sloupku. Signál a jedem.
104 B (pravá pirella) obdobné jako u levé, ale mezitím se ještě nacvakne na místo násuvná matka na tunel k šalt páce.
105 A (tlumení) podle výlepu se vezme typ deky na přední motorovou stěnu a ta se zajistí jedním žebříčkem na tzv. tukru. dá se další ucpávka na A sloupek a přišroubuje se pomocí plastových matek. Následně se dají dvě rapidky opět do A sloupku a držák bovdenu. Na bovden se přechytne páčka kapoty a vše se dvěma samořeznými šrouby přichytne do rapidek a bovden se zacvakne do držáku. Je-li na autě parkovací systém nacvakne se pomocí rozpěrných nýtů repruduktor pípání. Podle toho zda li má auto parkovák a tažné se vezme 7 žebříčků a pokud nemá ani jedno jen 3. Ty se umístí na levou postranici zevnitř. Následně se vyberou vhodné kryty odvětrávání a přešroubují se pomocí čtyř plastových matek na tukry a jde se na pozici 103 B a umístí se deka na stranu spolujezdce. Opět odmačkáváme.
105 B (el. 5 dveří) podle typu se vybere vhodný el. svazek. vezmou se dvě průchodky a dvě tzv. žáby a ty se umístí na výstupky na příčce v kabině. Následuje protažení el. do dveří z prostoru mezi dveřmi a kastlí následně se doprotáhne téměř až na doraz a zasune do protahovací punčochy. Protáhne se levým sloupkem u pátých dveří. Zde se vytáhne kabel výhřevu a dá se na něj první průchodka. Následuje sundání punčochy a zapojení zámku, tahovky, vytažení hadičky na ostřikovač a příslušné kabeláže ke stěrači a lampičkám. Pak s doprotáhne asi 1m. dlouhá svazeček dvou drátů do pravého sloupku kde se opat pomocí vlasce protáhne do prostředka a dá se další průchodka a protáhne se konektor na třetí brzdové světlo. Vše se zacvakne pomocí pastových tuker na své místo. Následuje protažení kostky, hadičky a kostry do dutiny v D sloupku a rukou se vyloví a protáhne do kabiny. Zacvakne se průchodka a hotovo.
106 A (pravé pásy) Namontuje se ŘJ. airbagu a vyberou se vhodné pásy a umístí se do auta a jejich samolepkové kódy se nalepí na montážní kartu vozu a dají se razítka. Následně se z výlepu načte počet momentů. Pásy se přichytí šrouby a šroubovákem, aby nedošlo k poškození závitu. Namontuje se vedení pásu na B sloupek pomocí dvou samořezek. Vše se dotáhne a dá se buď jeden anebo pět belhofů podle toho jestli má auto hlavové airbagy. Pokud má, dá se jich víc.
106 B (pátá pirella) vyzme se z bedny a natáhne na rám pátých dveří. Zaroluje se a zkontroluje se, jestli nedošlo k protržení. Následuje montáž lampiček SPZ, nacvaknou se na konektory a dotáhnou se čtyřma samořezkama do rapidek. Následuje přesun na pozici 105, kde se dá deka přes příčník a ucpávka do pravého A sloupku. Deka se přichytí zatlučením tří špuntů a nasazením dvou nástrčných špuntů.
106 C (levé pásy) obdobné jako u pravých pásů jen se ještě místo ŘJ airbagů dává třetí pás do střechy vozu pro cestujícího na prostředním sedadle.
107 A (manipulátor cocpitu) Nabere se cocpit z vozíku který přijel výtahem z plošiny. Přehodí se kabely, a pytle s el. svazkem do kabiny vozu vše se odjistí o vozíku a vyjede se do nulové polohy. Odmačkává se výtah a přijíždí další auto. Do něj se najede řidičovými dveřmi a začne se s rozbalováním a nacvakáváním el. svazků do připravených pozic. mezi tím se cocpit vycentruje v autě a začne jeho montáž. Po montáži se vyjíždí ven a nacvakne se k díře u antény držák kabelů antény.
107 B (levá zástavba) po příjezdu manipulátoru se pracovníkovi na pozici 107 C podá svazek el. do motoráku. Následuje odmáčknutí a posun manipulátoru do polohy kdy jde namontovat do 1 sloupku propojka dveří a začne se první nacvakávání plastovývh tuker. Mezitím se odmáčkne a manipulátor najede do pozice a centruje se. Přišroubuje se a opět odmáčknutí. Manipulátor uvolní cocpit a odjíždí ven. docvakají se tukry. Namontuje se motorek stěrače na páté dveře. Dá se razítko.
107 C (plato) Zde se protáhne el. svazek do motoráku. přichytí se ručně 7 šroubů z toho je jedna super dlouhá frekvenční vzpěra. Načte se počet momentů a momentujeme. po dotažení se vyšroubují pomocné trny a na jejich místo se umístí další dva šrouby dotáhnou se. Následuje nandání deky tlumení od motorového prostoru a její zajištění. Razítko, signál a odjezd.
107 D (pravá zástavba) Obdobné jako u levé akorát se natahuje ještě kabel k nádrži a podává boční kryty
107 E (el. kabiny) tento pracovník roztahuje ty nejdelší kabely po autě a dává na auta s hlavovým airbagem další dva senzory.
108 A (el. motoráku) Roztahá se a nacvaká el. po motoráku a vše se uloží na své místo a zajistí. Přišroubuje se správná anténa a dají se průchodky na lanovody a do nich se lanovody protáhnout (velké alu. trubky). V případě, že je auto pravák se ještě umístí posilovač brzdy a dotáhne se čtyřma maticemi plus se namontuje spínač brzdových světel dvě razítka a nazdar.
108 B (lícování pátých dveří) Jedná se o předlícování. Namontuje se západka a dotáhne následně se dveře dotvarují ohýbáním a upravením pozic západky atd. tak, aby sedly. Dá se do motoráku auta na pozici 107 trychtýřek na palivové hadice a natlučí se lůžka na zadní světla celkem šest kousků. Odmačkáváme a odjezd.
109 A (pravé airbagy) namontuje se blinkr na blatník. Načte se počet momentů na airbagy je li jimi auto vybaveno a jde se přišroubovat držáky madel. Na každou stranu dva po třech samořezných šroubech. Pokud je auto vybaveno bagy je tam povolena matice nandán airbag zapojen, kód nalepen do karty a oražen. Vše se přitáhne a odjezd.
109 B (levé airbagy) To samé jako napravo akorát je li auto praktik dává se několik belhofu stejně jako napravo. Plus někdy do pátých dveří je- li auto vybaveno mříží v zadním okně.
109 C (lůžka) Podle motoru se umístí a nasladko přichytnou, následuje přesun do zadní části vozu a montáž zadních skupinových svítilen a jejích lícování.
To je asi tak vše co umím. Kdyby měl někdo nějaký dotaz ptejte se