Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 16:34



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Problém - za jízdy chcípne - Favorit 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Vysoké Mýto
Příspěvek Problém - za jízdy chcípne - Favorit
Zdravím Vás,
Chci vás poprosit o pomoc s mým problémem na autě. O co se jedná : Pokud je auto zahřátý na provozní teplotu, popř. i výše ( za současnýho počaší ), tak auto za jízdy z ničeho nic chcípne. Nezaleží na otáčkách, ani na rychlosti, ale když se motor zahřeje. Celé to probíhá tak, že motor jde normálně, pak náhle zakolísají otáčky a auto chcípne. Zpravidla to potom chytne až na potřetí, protože při prvních dvou pokusech motor sice chytne, ale zase hned zhasne. Začalo to dělat minulý týden, moje podezření padlo na špatný benzín, ale ikdyž sem tento týden tankoval jinde u jiné společnosti, závada stejně přetrvává. Mám karburátorovou verzi r.v. 90. Předem díky za rady.

_________________
Škoda Favorit 136LS


15.7.10, 11:37
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Můj tip... věřím tomu že tohle nebude záležitost palivové, ale zapalovací soustavy...

Buď je na odchodu zapalovací cívka a nebo cívka rozdělovače. Jestli ještě nebyla cívka rozdělovače měněna šel bych jako první po ní (zapalovací cívka odchází minimálně stejně jako elektronický spínač).

_________________
Favo 135 (G)LX '93


15.7.10, 12:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
robi to len na volnobeh alebo aj ked mas nohu na plyne auto normalne ide a zrazu zdochne ako keby dosiel benzin? pretoze ak len na volnobeh tak to bude podla mna len problem s kontaktom volnobezneho ventilu.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


15.7.10, 12:14
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
darklord: Vždyť píše že za jízdy...

Takhle se přesně projevuje cívka rozdělovače na odchodu do věčných lovišť.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


15.7.10, 12:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Vysoké Mýto
Příspěvek 
Capricorn píše:
Můj tip... věřím tomu že tohle nebude záležitost palivové, ale zapalovací soustavy...

Buď je na odchodu zapalovací cívka a nebo cívka rozdělovače. Jestli ještě nebyla cívka rozdělovače měněna šel bych jako první po ní (zapalovací cívka odchází minimálně stejně jako elektronický spínač).


Cívka rozdělovače byla měněná, vlastně s celým rozdělovačem po repasu. Ale indukční cívku sem nedával novou, tu sem vzal na vrakáči.
Ještě mě napadá, teď sem se koukal na palivovej filtr, a z jedný strany, jak do něj vstupuje trubička, tak je promáčklá, a průřez zmenšej skoro o polovinu. Mohlo by to dělat to? Že jak se ten filtr ohřeje ještě od motoru, tak se ten průřez ještě zmenší?? Navíc už je ten filtr docela zanešenej, takže sem ho hubou skoro neprofouk.

_________________
Škoda Favorit 136LS


15.7.10, 12:26
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Ještě jsem si teď vzpomněl že kamarád měl přesně tenhle problém a byla to pro změnu zapalovací cívka, ale to je jedno tu možnost už jsem zmínil. Nejhorší je že se to nedá dobře a s jistotou určit jestli je špatná nebo ne... ona se tváří při proměření odporu multimetrem jako dobrá ale přesně takhle hapruje (snad se tomu říká mezizávitový zkrat?) možná snad jen na osciloskopu by to šlo poznat, ale kdo z nás ho má :) Zkus jestli máš možnost vyměnit zapalovací cívku :wink:

Jinak filtr atd. to patří do běžné údržby... jestli se ti nezdá tak ho vyměň... vždyť je to několika korunová položka. :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


15.7.10, 12:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Taky jsem kdesi četl nebo slyšel (už je to několik let) že někdo měl tyhle příznaky a jistý mechanik mu vyměnil odbublinkovač na karburátoru (bílá nebo spíš stářím už šedožlutá :D nádobka na karburátoru se třemi vývody) a bylo to OK. Má za úkol odvádět plynový bubliny který vznikají po zahřátí motoru a v horkým počasí. Tož pár tipů už máš tak hledej šmudlo :D :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


15.7.10, 12:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Vysoké Mýto
Příspěvek 
Cívka vyměněna, filtr taky...tak uvidím a kdyžtak zkusím ještě ten "odbublinkovač"...díky moc

_________________
Škoda Favorit 136LS


15.7.10, 12:42
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já měl stejný problém víckrát

no když to chcíplo a jsem vytáhl hadičku od odbublinkovávače tak si to odfouklo a jelo dál nakonec jsem zjistil že byla ucpaná trubka vratka do nádrže miloš


15.7.10, 17:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Vysoké Mýto
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
já měl stejný problém víckrát

no když to chcíplo a jsem vytáhl hadičku od odbublinkovávače tak si to odfouklo a jelo dál nakonec jsem zjistil že byla ucpaná trubka vratka do nádrže miloš


Tu zpětnou hadičku sem před chvilkou kontroloval a ucpaná není, ufouk sem to hubou...ale díky za tip

_________________
Škoda Favorit 136LS


15.7.10, 20:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek skus
Skus ešte skontrolovať relatko na poistkovke,resp prepajkuj celu poistkovku,mne blblo relatko,za jazdy mi zhasol motorPo naštartovani šiel len na voľnobeh,po pridani plynu motor zase zdochol.Chyba bola v relatku na odpojovač či na čo to vlastne ide...


7.9.10, 20:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Lamač: Nevěřím... Kdyby bylo relé co jsi popsal nefunkční pak by i odpojovač volnoběhu uzavíral volnoběžný kanál a tím pádem by motor na volnoběh nepracoval... jednoduše by po sundání nohy z plynového pedálu chcípnul. Ale tohle tzn. uzavřený volnoběžný kanál absolutně nemůže mít vliv když motor pracuje na vyšší otáčky než je volnoběh respektive na vyšší zatížení... maximálně tak na plouživou jízdu při dolní hranici částečné zátěže, ale ne na jízdu kdy se motor drží nad 2000 otáčkami tam se nefunkční ventil volnoběhu vůbec neprojeví. A nic jiného respektive důležitého pro běh motoru přes tohle relé nejde. Klasická ukázka případu co jsem popsal je když někdo např. omylem/nechtíc odpojí vodič od ventilu volnoběhu... Pak nastartuje studený motor který běží na sytič a rozjede se a po nějaké době kdy potřebuje zastavit např. na křižovatce motor z ničeho nic chcípne, protože je uzavřený volnoběžný kanál a motor už sytič "nestačí uživit".

_________________
Favo 135 (G)LX '93


7.9.10, 21:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
A navíc tam žádné takové relátko není...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


7.9.10, 22:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
gokraliku je tam přeci relátko pojistek 2,3,4 (ST) nebo 5,6,7 (NT) tedy i odpojovače volnoběhu.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


7.9.10, 22:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No jo... teď čumím na schéma... to mě nikdy nenapadlo, že to jde taky přes pojistku. Ale samozřejmě je to pitomost, co napsal Lamač.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


7.9.10, 23:26
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 42 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz