varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jak píše Capricorn, tak je to složité takhle od počítače určit. Já bych to tipoval na ten sytič, ale to se projevuje spíše pozvolným zhasnutím motoru. Prostě se nastartuje na sytič, motor chvíli běží a potom ztrácí otáčky až úplně chcípne přechlastáním. Většinou jde potom hůře nastartovat. A startujete vůbec se sešlápnutím pedálu před natočením motoru? Je potřeba pomalu šlápnout, já jsem vždycky nechával chvíli sešlápnutý pedál, třeba 2 sekundy a potom pomalu pustit. Nastartovat a měl by naskočit motor na vyšší otáčky. A není to jen chudou směsí? Když je motor studený, tak potřebuje trošku bohatší směs. Mám vyzkoušeno ze starého fáčka, že když je nastaveno trošku bohatší směs, auto lépe chytá.
Na druhou stranu, když jsem kdysy koupil starého favorita r.v.91 s karbecem, chovalo se mi to jako stará škodovka. Natočil jsem motor, hned chcíplo. Natočil jsem podruhé, chvíli blafalo pár sekund a potom zase chcíplo. Na potřetí už to běželo docela dobře ale jen na volnoběh. Měl jsem taky rozm...ý sytič. Měl jsem to po servisech, ale nikdo tomu pořádně nerozumí. Pak jsem se do toho pustil sám a podle knížky Andrta jsem to dával pomalu dohromady. Trvalo mi to asi rok, než jsem to vyladil podle svých představ:
1. Sešlápnutí plyn. pedálu
2. Nastartování motoru, chytil na asi 2000ot./ min.
3. Po sešlápnutí plyn. pedálu spadly otáčky na asi 1200-1500/min.
4. Potom se postupně otáčky snižují až se po úplném ohřátí sytič úplně vypne pomocí bimetalu
Je lepší u bodu 3. nechat spíše těch 1200 ot./min. na 1500 to zbytečně řve. Jednomu típkovi v práci pomohlo, když jsem mu na formanovi r.v. 93 jen jemně zvednul otáčky sytiče. On i když nastartoval přes plyn. pedál, tak měl otáčky asi 1200 a to je na promrzlý motor málo. Po šlápnutí na plyn. mu to zdechlo, nebo to musel tůrovat pod plynem, než se to trošičku ohřálo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|