Autor |
Zpráva |
florisimo
Příspěvky: 220
|
olej
Jaky by jste mi doporučily olej do motoru škoda favorit 135. Má najetejch něco kolem 200tis km. Normálně tam liju takovej ten obyčejnej minerální olej co prodávají na benzínkách-M7AD, M8AD a nebo pod označením 15W40, 15W50. Moc se v tom nevyznám, ale protože jsou to levy oleje, asi jsou to všechno minerály. Chtěl bych u motoru zavést aspoń nějakou "kultůru" mazání a ne tam pokaždý lít něco jinýho. Tak co??
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
1.4.07, 09:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
15 W 40 stačí M7ADS III turboplus nebo M7ads IV supreturbo max 10000 km a výměna mám 200000 na fávu a rozvody ještě nejsou slyšet, na formanu jsem měnil rozvody 100000 servis ve škodovce, a mám tam 330000 na turbo plus a superturbo a rozvody OK/zkoušel jsem je prstem/ motor super a najeto dalších 230000 + teflon, znám tu jednoho lesáká má stovku bez GO má 400000 na M7 ads III každých 5000, připadá mi že to má v hlavě v pořádku tak asi nekecá miloš
|
1.4.07, 09:36 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
slovacek.milos píše: 15 W 40 stačí M7ADS III turboplus nebo M7ads IV supreturbo max 10000 km a výměna mám 200000 na fávu a rozvody ještě nejsou slyšet, na formanu jsem měnil rozvody 100000 servis ve škodovce, a mám tam 330000 na turbo plus a superturbo a rozvody OK/zkoušel jsem je prstem/ motor super a najeto dalších 230000 + teflon, znám tu jednoho lesáká má stovku bez GO má 400000 na M7 ads III každých 5000, připadá mi že to má v hlavě v pořádku tak asi nekecá miloš
Na stovke 400000 km bez GO? KECA!!!!!
|
1.4.07, 09:49 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
dej tam polosintetiku označení 10W 40 dobře to maže a ta cena neni zas tak hrozná
|
1.4.07, 11:07 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Pánové Vy si pořád myslíte, že čím kvalitnější olej tam nalijete, takže Vám Vaše Škodovka více poděkuje a lépe pojede.
Opak je pravdou - ten " LEPŠÍ " olej Vám akorath rozpustí usazeniny za celých 25 let a motor pude do kytek.
Tedy pokud přechod na lepší, tak až jedině po celkové GO motoru
A vůbec mechanika Škodárny je mnohem hrubší, než třeba u Fordu z roku 2000, takže se Vám tam ten olej ani nevyplatí.
Maximálně přejít z M6AD na M7ADS III turbo nebo IV super turbo. Víc už opravdu ne-e a polosyntetiku nebo dokonce syntetiku sem netahejte.
Osobně mám v Rapídkovi M7ADS III turbo. Nic výrazného nepozoruji, jedině že je řidší. To znamená, že prosakuje snadněji a motor ho více papá, protože se protáhne i přes vůle, kde by se M6AD neprotáhl.
Více sem nevyzjistil
P. S. Nikomu nic nenutím
Na závěr mohu dodat, že otec dal do našeho Fordika Focuse 1.8 ZETEC r.v. 2000 olej Castrol GTX Magnatec. A stejně pořád přemýšlím, jesi už na to tenhle motor má Toť otázka...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
1.4.07, 11:29 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Martin 007 píše: Pánové Vy si pořád myslíte, že čím kvalitnější olej tam nalijete, takže Vám Vaše Škodovka více poděkuje a lépe pojede. Opak je pravdou - ten " LEPŠÍ " olej Vám akorath rozpustí usazeniny za celých 25 let a motor pude do kytek. Tedy pokud přechod na lepší, tak až jedině po celkové GO motoru A vůbec mechanika Škodárny je mnohem hrubší, než třeba u Fordu z roku 2000, takže se Vám tam ten olej ani nevyplatí. Maximálně přejít z M6AD na M7ADS III turbo nebo IV super turbo. Víc už opravdu ne-e a polosyntetiku nebo dokonce syntetiku sem netahejte. Osobně mám v Rapídkovi M7ADS III turbo. Nic výrazného nepozoruji, jedině že je řidší. To znamená, že prosakuje snadněji a motor ho více papá, protože se protáhne i přes vůle, kde by se M6AD neprotáhl. Více sem nevyzjistil P. S. Nikomu nic nenutím Na závěr mohu dodat, že otec dal do našeho Fordika Focuse 1.8 ZETEC r.v. 2000 olej Castrol GTX Magnatec. A stejně pořád přemýšlím, jesi už na to tenhle motor má Toť otázka...
s tou polosyntetikou nevim...
ja mam v aute ten Cinol 10W/40 a nemam s nim nejmensi problem.
i spotreba oleje je srovnatelna, mozna dokonce mensi, nez kdyz sem pouzival mineral Mogul GX PRO 15W/40
hodne zalezi od motoru v jakem je stavu.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
1.4.07, 11:36 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Martin 007 píše: Na závěr mohu dodat, že otec dal do našeho Fordika Focuse 1.8 ZETEC r.v. 2000 olej Castrol GTX Magnatec. A stejně pořád přemýšlím, jesi už na to tenhle motor má Toť otázka...
Jj, zlatej M7ADSIII.
No do focuse 1,6 taky este ZETEC lejem nakej humus primo od fordu, je to 5W-50 (nebo 40). Dost ho to zere
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
1.4.07, 12:25 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Peter50kw píše: slovacek.milos píše: 15 W 40 stačí M7ADS III turboplus nebo M7ads IV supreturbo max 10000 km a výměna mám 200000 na fávu a rozvody ještě nejsou slyšet, na formanu jsem měnil rozvody 100000 servis ve škodovce, a mám tam 330000 na turbo plus a superturbo a rozvody OK/zkoušel jsem je prstem/ motor super a najeto dalších 230000 + teflon, znám tu jednoho lesáká má stovku bez GO má 400000 na M7 ads III každých 5000, připadá mi že to má v hlavě v pořádku tak asi nekecá miloš Na stovke 400000 km bez GO? KECA!!!!!
no měl jsem tu na opravu pána snad michalovce, nebo snina praskla mu hadice na 120 M jak to jde z trubky do nárže, ta mrcha malá co se velice dobře předělává a zrovna nešla elektrika, tak mi nešel zvedák a ten mi říkal že má 600000 km a druhý motor, kolik měl ale na konkrétním motoru to nevím, vozidlo bylo ve velmi dobré kondici, udržované na jedničku, ale slastným štěstím bylo že odjížděl miloš
|
1.4.07, 13:43 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
no já mám v moji škodě 105l z roku 1981 plnosintetycký olej 5w 40 a bez problémů a dokonce mi to lepši startuje a vilnoběch se mi drží bez problémů mezi 300 a 400 otáčkama takže motor neni ani slišet a to jsem tamžádnou generálku nedělal. Předtim jsem tam měl M7AD a to byl hnus proti 5w 40 Castrol GTX Magnatec tento olej si nemohu vinachválit. Je sice dost drahej ale investice si myslim že se vrátí.
|
1.4.07, 15:32 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Milan Koukal píše: no já mám v moji škodě 105l z roku 1981 plnosintetycký olej 5w 40 a bez problémů a dokonce mi to lepši startuje a vilnoběch se mi drží bez problémů mezi 300 a 400 otáčkama takže motor neni ani slišet a to jsem tamžádnou generálku nedělal. Předtim jsem tam měl M7AD a to byl hnus proti 5w 40 Castrol GTX Magnatec tento olej si nemohu vinachválit. Je sice dost drahej ale investice si myslim že se vrátí.
já jsem velmi dávno obchodoval s pístními kroužky přišel za mnou jeden s 1000 MB motor jak raketa, ale začal přižírat olej, rozdělal to v vložky jak nové pouze ojeté stírací kroužky a jezdil jen na kastrol z tuzexu, byl to ale blázen motor mesmí žrát ani deci oleje, tak to asi něco do sebe má, já jsem teda na ten levnější s častější výměnou miloš
|
1.4.07, 16:03 |
|
|
spartra
Příspěvky: 1331 Bydliště: královehradecký kraj
|
klasika 15w40za 75kč litr
_________________ š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85
|
1.4.07, 16:26 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
vy vrazi motorů
|
1.4.07, 22:53 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Už se to řešilo tady, http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=4018, výsledek je ten, že každej si stojí za tím svým a rve se za to, co do motoru lije sám, v praxi to je ale úplně jedno, z vlastní zkušenosti doporučuju zákazníkům do 120 15W40 minerál libovolné značky a do favoritů 10W40 polosyntetiku libovolné značky. Na značce vůbec nezáleží. (mám na mysli trochu profláknutý značky jako třeba Texaco, castrol a pod.) Důležitý je dodržovat intervaly výměn doporučený výrobcem toho oleje, jinak se dočkáš nepříjemnýho překvapení v podobě písku nebo vazelíny ve vaně.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
2.4.07, 05:33 |
|
|
septim
Příspěvky: 397 Bydliště: Slovensko, BA - okolie - Lučenec
|
hm
No neviem ci by som si trufol dat po 112000km v mojom Fa nejaku polosyntetiku. Pouziam mineraly mobil super M 15W40 a teraz M Turboplus. Ostatne oleje su dost drahe pre mna...
_________________ 742.120L Opäť klasika, uloženka, 87´, 58.000km, po 1. majitelovi
791.136B LPG, r.v. 96, Cimbu, KD air filter, 13 BAR kompresia, spotreba priemer 6L LPG uz ex
781.136* LPG, 2. majiteľ predané, dodnes jazdí (žili sme spolu 3 roky)
742.120L 4x bejvalky
|
2.4.07, 07:47 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Já do 120 nalil polosyntetiku 15W 40 a šlape v pohodě....nejdříve výplach cca po 1000km a pak znova a tak 3x a teď to jezdí super...lepší starty atd...ani mi to olej nežere...teda doufám je ho tam furt po horní rysku cca 1300km
|
2.4.07, 08:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|