Autor |
Zpráva |
hanis007
Příspěvky: 11
|
Favorit.netahne zdechá nedrží volnoběh...
Zdravím vas lidi potřebuju pradit asi před týdnem mě začal zlobit motor u meho fanouše..nikdy jsem s tím nemel problemy až teťkom..Volnoběh mě drží normálně za studena ale jek se to zahřeje tak nedrží zdechá ..netáhne. Při rozjezdu to hnedka spomalí..a pak zase zabere ..a pak jako bych nepřidaval plyn tak to zase spomaluje až začne cukat tak to udela třeba 10krát..při rozjezdu ..nikdy to takhle nedělalo..tak jestyl měl nekdo podobné skušenosti.???byl bych vděčný za radu ..díkyy
|
30.9.10, 12:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
typ motoru, systém přípravy směsi?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.9.10, 12:12 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Jak píše kolega musíš nám říct co máš za přípravu směsi jestli karburátor nebo jednobodové vstřikování.
(Když tak si to dej do podpisu - viz "Profil" co máš za auto a jaký typ motoru.)
Ale jestli karburátor...
Tak to vypadá na problém s volnoběžným okruhem... Nefunkční odpojovač volnoběhu případně vypadnutý napájecí vodič, ucpaná volnoběžná tryska možná i falešný luft...ono toho může být víc tohle je jen tak to nejčastější. Za studena ti to běží na sytič proto to drží volnoběh... Ale když ti zatepla nejde volnoběžná směs tak nefrčí ani přechodová směs na hlavní soustavu se kterou se počítá a proto nejspíš ten problém cukáním při rozjezdu který doháníš nástřikem akcelerační pumpičky. Tak bych to asi viděl já...
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 12:25 |
|
|
hanis007
Příspěvky: 11
|
ano karbec ..to je rok 90.
|
30.9.10, 12:49 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
pak hledej problém v něm...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.9.10, 12:51 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Tak zkus tohle... sepni zapalování (nestartuj) a jdi k motoru... na zadní straně karburátoru uvidíš váleček do kterého vede konektor tj. odpojovač volnoběhu (má za úkol uzavřít volnoběžný kanál po vypnutí zapalování aby směs co je v ve volnoběžném kanále nestékala do válců a nevznikaly samozápaly po vypnutí horkého motoru)... zkontroluj zapojení... je tam konektor do samotného odpojovače a celkový konektor pro přívod napětí ke karburátoru. Jestli bude vše zapojené tak konektor který vede přímo do odpojovače vytáhni a zase zasuň zpět (nezapomeň mít sepnuté to zapalování) a odpojovač musí cvaknout ...jestli ne je vadný přímo ten nebo nemá napětí (zkontroluješ multimetrem nebo obyčejnou žárovkovou zkoušečkou) popřípadě nemá karburátor kostru - kostra karburátoru je obvykle hnědý vodič, který vede k jednomu ze šroubů podložky karburátoru... sice karburátorem prochází šrouby do gumokovové podložky a ta je zase přichycená šrouby k sacímu potrubí takže tohle by možná mělo na ukostření stačit, ale je lepší to zkontrolovat.
Pak možnost je i ucpaná volnoběžná tryska... Sundej kryt airboxu tzn. tělesa vzduchového filtru a podívej se z vrchu na víko karburátoru... uvidíš tam tři vzdušníky v řadě za sebou, ale jen jeden jde vyšroubovat tzn. má štěrbinu pro šroubovák to je volnoběžná tryska kombinovaná se vzdušníkem... tu vyšroubuj a podívej se proti světlu.. musí být průchozí a musíš vidět jasný kruhový otvor... jestli ne profoukni případně prošťouchni např. vlascem nebo jiným přiměřeně tenkým vláknem (ne drátkem) a zašroubuj zpět (je jedno v jaké pozici).
Tady máš obrázek kde na víku karburátoru volnoběžnou trysku najdeš viz červená šipka...
Tohle udělej napřed a pak nahlaš výsledek a pokud ani jedno nepomůže bude se řešit dál.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 13:24 |
|
|
hanis007
Příspěvky: 11
|
jojo díky za radu s tím valečkem jsem to skoušel hned na poprve jak sem do toho vrtal a vsechno jde v pořádku ..cvaka jak ma.. skusím tu trysku vytahnout ... a uvidíme ....
|
30.9.10, 14:37 |
|
|
hanis007
Příspěvky: 11
|
díky moc za radu vse jsem vycistil měl jsem praský i airbox tak to salo falešný luft ale uz sem vsechno popravil..a auto jede jako noveee... díky za radu s tou volnoběžnou trysku byl tam nějakej bordel..
|
30.9.10, 16:21 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Nemáš vůbec zač Jenom jestli můžu tak ten falešný luft tím se rozumí vzduch který se přisává pod klapkou tj. mezi ventily respektive hlavou motoru a škrtící klapkou karburátoru takže buď přes vadnou podložku karburátoru nebo špatné těsnění sacího potrubí nebo prasklou hadici posilovače brzd... když se přisává nad klapkou tak to zas tak ničemu nevadí. Tam jde o to že vzduch který prochází karburátorem z něj odebírá palivo a tvoří výslednou směs a pokud se falešný vzduch přisaje pod klapkou tj. neprojde přes karburátor tak je tam jakoby jednoduše řečeno navíc tzn. směs již vytvořenou ochuzuje.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 17:18 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
prasklý kryt airboxu může mít ale vliv na chod motoru, protože s zde jednak míchá teplý vzduch se studeným aby šla do sání optimální teplota a taky je počítáno s odporem vzduchového filtru, tedy pokud půjde vzduch "okolo" tak se směs mírně ochudí - můžou se změnit přechody, běh na studeno apod..
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.9.10, 17:21 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Ale ne tak aby to mělo nějaký výrazný vliv jako skutečný falešný vzduch, který umí pěkně rozhodit volnoběh pokud je např prasklá podložka karburátoru. A tohle ti vzduch přisávaný přes prasklý airbox neudělá... to mám vyzkoušené.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.9.10, 17:23 |
|
|
hanis007
Příspěvky: 11
|
tak kdys už mi jde motor odejdou mi brzdy... teče mi valeček jak svina tak sme to rozebral kupil nový no ale utrhla se mi hadicka.. jelikoz to bylo uplne zrezle a nejde povolit matka na druhém konci hadnicky tak musí do mechanika....
|
1.10.10, 18:10 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Capricorn: ale pokud byl filterbox prasklý hodně, tak mohl nasávat více vzduchu, jak psal crowack a směs se ochudí natolik, že to dělá bordel. tatík to měl kdysy na starém fáčku taky a směs asi byla moc chudá, tak na sytič to jelo docela dobře, ale po zahřátí to pořád chcípalo. Pak byl na emisích a tam mu naměřili extrémně chudou směs. Všechno jsme překontrolovali a byl prasklý filtrbox hned u karbecu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.10.10, 11:43 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Bóže svatá... Tak ještě jedna má zkušenost... kdysi (je to tak 7 let zpět) jsem jezdil ořezaný filtrbox bez přetryskovaného karbecu a po špatných přechodech, nestálém a kolísajícím volnoběhu ani památky. Takže já tvrdím, že přisávání vzduchu přes prasklý filtrbox nebude nikdy v takové míře způsobovat výše popsané jako přisávání falešného vzduchu pod klapkou, alespoň ne v tom případě pokud je vše ostatní v bezvadném stavu. Howgh
PS: V podstatě ten samý případ o kterém tu točíme je otevřený filtrbox (sundaný kryt)... a chcípne to snad při něm na volnoběh? Ne a dokonce i rozjet se s tím bez problému dá. To jsou mé zkušnosti a můj názor. Pokud má někdo jiný OK respektuju, ale to je vše.
PPS: Ještě jsem si vzpomněl, že s tím ořezaným filtrboxem to bylo i na STK a emise byly naprosto OK. Někde bych vyhrabal i protokol... byl to pětisložkový analyzátor takže i lambda poměr tam byl uvedený. I ten ořezaný filtrbox bych snad někde měl ještě mít. Jo a vzpomínám si že jsem tenkrát myslel že mě z těch emisí vyrazí, ale neřekl vůbec nic. Pro jistotu jsem měl v kufru připravený originální filtrbox.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
4.10.10, 12:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|