Lambda KO? Nové info... byl to asi kat...ted řeším předstih
Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
máš ji prostě v háji
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.10.10, 16:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
No jo... to není tak jednoduchý, protože jinak třeba na volnoběh a náhlýmu šlápnutí na plyn mi to dělá to co tobě, takže kdoví a když tu lambdu odpojím...nic se neděje... jede to stejně blbě... Kvůli nečemu bych řekl, že ta lambda je špatná, ale na druhou stranu sou zase věci, které naznačují, že to lambdou nebude...asi to podrobím dalšímu testování ještě než to vyměním... ikdyž bych si třeba ušetřil starosti, ale nerad bych to vyměnil nechal v tom balík a pak čučel jak puk, že to nepomohlo.....
PS: A ze všeho co sem už pročetl, tak lidi co s lambdou měli problémy, tak když byla špatná zapsala se do chyb nebo když se odpojí, že jede líp atd... Ale nic z toho se u mě nekoná
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
18.10.10, 17:59 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
ale zase pokud je funkční a odpojíš ji tak se musí taky chování motoru nějak změnit, a pokud bude nefunkční připojená a motor bude zlobit tak když ji odpojíš tak se změnit nemusí nic ale tady bohužel záleží na tom co se na ní poškodí a jakým způsobem a ještě jestli to začlo ihned po výměně svodů (klidně i do cca 50km) tak mě to ještě víc utvrzuje k tý lambdě protože jestli je původní a někdo ji vyšrouboval a nebo někdo svářel v její těsné blískosti tak je dost možné její poškození. a s tou chybou v paměti to není až taková pravda, protože klidně samotná lambda může být v háji a nebude ji to vyhazovat jako chybu ale zase stačí aby jsi měl špatnej kabel nebo svíčku nebo vstřik a ujel s tím pár km a ono ti to bude vyhazovat lambdu jako chybu ale to bude vyvolané tím že bude nedokonalé spalování a lmbda se to bude snažit zregulovat ale dostane se tou regulací až mimo předepsané hodnoty a ono to bude brát jako chybu lambdy, teď jsem taky hledal na 1,3 mpi závadu prostě první a druhej hrnek nešel, majitel s tím dojel cca 40km domu a známej mu poradil že je v háji kat, no určitě když jde motor na volnoběh i na přidání na dva hrnky tak bude kat v háji že jo, takže uplně první co tak který hrnky nejdou takže odpojováním vstřiků hezky po jednom zjistíš kterej to není, výborný takže první dva a teď proč tak svíčky ven, no samozřejmě svíčky v háji tak nový ale hrnky nejdou dál přitom když vytáhnu všechny svíce a dám je do lišty a startuju tak jiskry lítaj, tak potom test na podtlak přidáš trochu plyn a zacpeš hrdlo no když to zdechne okamžitě tak to nikde nepřisává, tak potom ventilová vůle + komprese, zase vše v pořádku, pak teda diag a v paměti vyhozená lambda jinak nic, tak tlakoměr na lištu, natlačí 2,8 vstřiky netečou nekapou a při startu rozprašujou všechny stejně a je to kde? v pytli, dokonce jsem i koukal jestli vychází tak nějak časování se zubama na setrváku, taky OK a výsledek? Tlak ve válcích OK tlak paliva OK vstřiky OK těsnost na fal vzduch OK po výměně svíčky OK postavení rozvodu OK vent vůle OK jiskry na vyndanej liště OK. Takže co tomu vlastně je? no když takhle člověk kouká na to co všechno přešel tak tam opravdu snad ani není jiná možnost než že lišta která ale přece jen jisrku dává na všech 4 svíčkách tak holt prostě nemůže jít protože jinak to už není možný a taky že jo vzal jsem lištu z druhýho auta a motor se může zbláznit. a podotýkám že s přívodním kabelem od lišty můžu hejbat jak chci a žádná změna. 1,5 hodiny trdluješ kolem auta a všechno na pohled jde, no a kdybych dal na to že majiteli někdo řekl že je v háji kat tak ještě rozdělám výfuk na nic a kdybych bral v potaz chybu lambdy tak bych ji taky vyměnil na nic protože tam byla vyvolaná jen tím že se s tím jelo několik km na dva hrnky.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.10.10, 18:47 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
akorát teda ještě pořád předpokládám že svíčky kabely palec že to je OK u tebe.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.10.10, 19:16 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
No dostal sem auto od mechanika a začlo se to mrvit hned, ale měl odpojenou baterku, tak jestli se vymazala, tak si třeba zvykala, protože od těch šíleností co to vyvádělo první den se to postupně zlepšilo přes víkend a ted už je to celkem ok repsektive už to po tom přeřazení necuká netrhá a jediné co se děje, že to chvilku nejede jakoby se to po tom přeřazení přidusilo trochu, ale po chvilce se to spraví a jak de auto do otáček, tak už jede...bych na to aj celkem hodil bobek, ale kdybych neviděl ten rozdíl mezi tou první chvilkou co je motor studený a jedu oproti tomu jak se to krapek zahřeje (asi do té doby co ještě nefrčí ta lambda) ale to fakt kdoví.... V poledne sem odpojil baterku asi na šest hodin ted sem ji zapojil nastartoval nechal zahřát na volnoběh na provozní teplotu nastavil škrtící klapku (základní nastavení) a budu pár dní jezdit pak to zkusím pár dní bez lambdy třeba a uvidím. Ono jako je to 13 let stará kára a nic tam není stoprocentní furt ještě podezírám, že by to mohlo být přicpaným katem....zkrátka nic z toho není levný a takhle bych mohl měnit donekonečna
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
18.10.10, 19:22 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Možno tam naozaj je veľa vzduchu - ako vyzerajú sviečky ? Netesnosti nasávania ( tesnenie pod klapkou, odvetrávací ventil, posilovač brzd...) ? Skontroluj si podľa príručky funkčnosť a nastavenie všetkých akčných členov, tlak paliva v potrubí (regulátor tlaku reguluje správne ? Slúži práve na vyrovnávanie bohatosti zmesi pri prudkom pridaní plynu, aby nebola chudobná zmes, kým sa zorientuje RJ). Je dosť možné, že snímač tlaku vzduchu blbne a RJ má z toho hokej. Jednoducho musíš podľa príručky prejsť krok za krokom každý diel od nasávania cez káble k RJ až po výfuk. Skontroluj každý parameter ! Lambda je podľa mňa OK, ak nameriaš na vyhrievaní pri teplote 20°C odpor 1-5 OHM a pri zapnutom kľúči 12 V napájania, musí to byť OK ( veď na VAG-u skáče ).
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
18.10.10, 19:25 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
No...s tím přisáváním vzduchu to sem dneska taky řešil... když přidám prudčeji plyn, tak to někde u klapky (nebo v klapce) udělá takovej zvuk nějakýho vcucnutí, ale to je asi jen jak se otevře klapka a nasaje...nebo jak přesně teda tu těsnosti vyzkoušet? A kde seženu nějakou příručku podle které můžu vše vyzkoušet proměřit a otestovat? To by bylo bomba, ale na vše asi nebudu mít vybavení
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
18.10.10, 19:50 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Já ti ještě zejtra nakroutím viditelný aktuální hodnoty v číslech z otáček a lambdy aby jsi viděl jak to reguluje mě a jak tobě ale když to mám studený a zapnu klíček tak tam je na napětí 0,04 nastartuju a začne se to zvedat 0,: 06,07,08,10,12,13,15,16,17,20 takhle to pokračuje až někde cca do 0,48 to celé proběhne během minuty a pak už jen reguluje s hodnotama který se měněj po vteřině, takže 0,03 - 0,60 - 0,01 - 0,53 - 0,14 - 0,66 - 0,09 - 0,47 - 0,33 - 0,08 - 0,50 atd prostě pořád hore dole jak to ta diagnostika pobere tak to zobrazí
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.10.10, 20:23 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
a co multimetr máš? Měřil jsi odpor předehřevu lambdy? a máš všechny pojistky v pořádku? hlavně myslím že první pojistku zleva a opravdu to začlo ihned po tom co jsis nechal vyměnit svody? a před tím to bylo zaručeně OK? a ještě další debilní otázka když teda máš kat navařenej k novejm svodům tak ta lambda se přešroubovala do novejch svodů nebo zůstala na trubce od katu? Ono taky tam je docela dost místa takže ať ta lambda je kde je tak pokud se někomu nechtělo sundávat několikrát svody tak klidně mohl jen naměřit dýlku, svody hodit na pevno na auto a vařit to na autě i s lambdou a zase jsem tam kde jsem, ale jestli to je něco jinýho tak si rád počkám až na to někdo přijde protože to mě zajímá.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.10.10, 20:24 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Odober nasávacie hrdlo z klapky a sleduj, čo sa deje pri pridaní plynu, pred štartom pri základnom nastavení, prípadne počas kontroly akčných členov VAGom. Skúsim Ti poslať DP a Schému na e-mail.
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
18.10.10, 21:04 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Mě to taky stoupájí ty hodnoty lambdy postupně, ale teda myslím, že ne až někde k 0,48, ale začne to kolísat dřív...tady je asi 25-ti minutové video když sem dneska frčel v pet ráno do práce 13km a ke konci šlapu na plyn na volnoběh: http://www.uloz.to/6239664/18102010-541-49-avi (moc dlouhe muselo to jit na uloz.to pro zájemce) a tady je video na cestě z práce kousek od baráku co sem chvíli držel na 4000otáčkách a jak potom kolísá volnoběh a lambda ukazuje srance: http://www.youtube.com/watch?v=lks7lQ16_Ng
Multimetr mám...řekni co kde a jak mám to vyhřívání změřit a udělám to co nejdřív...
Pojistky sem kontroloval všechny ok (konektory relátka zkoušel domáčknout)
Prvně se měnili svody (prasklý) motor byl tišší po přidání plynu na volnoběh a změnu na jízdě možná trošičku horší možná s emi to jen zdálo ale...pak se ukázalo že to co řvalo byli prasklý vlnovce, tak se tam dal ted ve čtvrtek díl opravnej od tyllu (od svodů a navařenej skoro u katu) lambdu musel ze starýho vyndat a dát do novýho dílu
Pokud mohu ještě něco dalšího změřit vyzkoušet nějak a vyloučit tak napiš co a jak se dělá a já to udělám pokud to bude v mých silách.... zítra snad budou nový svíčky a zjistím, jestli nepřisává vzduch
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
18.10.10, 21:11 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Huďo píše: Odober nasávacie hrdlo z klapky a sleduj, čo sa deje pri pridaní plynu, pred štartom pri základnom nastavení, prípadne počas kontroly akčných členov VAGom. Skúsim Ti poslať DP a Schému na e-mail.
Moc díky za materiál...to je úplně skvělá věc...ted zase jak sem se do toho začetl, tak by to mohlo být palivovým čerpadlem píšou u lambdy když je chudá směs při malém napětí lambdy
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
18.10.10, 21:35 |
|
|
Huďo
Příspěvky: 198 Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
|
Vyrob si tlakomer a skontroluj tlak paliva v jednotlivých režimoch podľa DP a môžeš aj počas jazdy . Netesnosti nasávania sa určujú ťažko ( cigaretovým dymom, alebo vonnými tyčinkami ), ale choď na to postupne, aby si sa nezamotal a niečo dôležité nevynechal - postupy máš v DP. Vypíš si jednotlivé skupiny pri voľnobehu a porovnaj s požadovanými - malo by Ťa to niekam zaviesť nakoniec nahlás nezhodné údaje a na chybu možno niekto príde .
_________________ Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999
|
18.10.10, 22:04 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
To ti ten volnoběh na tom videu kolísá sám?
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
19.10.10, 04:28 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Ten začátek jak lambda ukazuje u nuly na volnoběh a sou tam s otáčkama dvě vodorovné čáry to sem stál na parkovišti na volnoběh po tom vytočení... další část videa je jak jedu kousek domů a pak už u baráku se ten volnoběh spravil trochu a lambda už nebyla u nuly... kdoví co to bylo za úlet zase....
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
19.10.10, 09:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|