na mopeda je potreba mit papiry?
Autor |
Zpráva |
kikineek
Příspěvky: 98 Bydliště: su z moravy
|
dik. ale chlupatec rikal ze musim mit v papirech sk a1. na samotny b to neplati . fizli jsou blby ale ze by az tak?
_________________ nejlepsi auto je skoda 130.
|
18.10.10, 19:06 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Vyplývo to ze zákona ? Fajn, nadjěte ho, který zákon a pragraf to je, případně rovnou citujte. Já jsem se o to snažil, ale nepovedlo se mi to. Ten kousek textu co někde zkopíroval petr s z webu jsem taky našel, ale bez jediného odkazu na zákon, na důvěryhodný zdroj. Takový text nemá žádnou platnost, to si může na web napsat desetileté dítě, když bude chtít, nebo nějaký kretén. Je potřeba zákon, ne že na internetu psali ! Tak jestli jsem hledal špatně, rád si to přečtu a ještě radši se projedu někde na babetě, nikdy jsem na tom nejel, a teď bych možná mohl.
|
18.10.10, 20:57 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já jen vím že se leta řešil problém že někdo neumí jezdit na kole a měl by při B dostávat automaticky malý motocykl
to už by mohli dělat jednu autoškolu jestli sedíš v trabantu nebo v autobuse pořád tam máš volant tři pedály a šajtru tak co pořád učit na co? ,
nebo jezdit jak můj tata za války tam stačilo že aspon někdo měl vůdčí list v autě a když se tata vožral tak to byla polehčující okolnost, pak když skončila válka tak tatovi graubner řekl že má jezdit v pravo, tak jezdil vpravo a papíry neměl miloš
|
19.10.10, 06:51 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
|
19.10.10, 08:22 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Podle mě nestačí, není tam ani čárka o tom, že bych mohl s B řídit motopeda nebo podobnou hovadinu s rychlostí do 45km/h
celý odkazovaný paragraf 81 je na adrese http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/10 ... opravneni/ a ja ho sem vlozim taky
Zákon o silničním provozu ČÁST 1 • zákon o provozu na pozemních komunikacích HLAVA 3 • ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ A ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ DÍL 1 • Řidičské oprávnění píše: § 81 Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění (1) Řidičské oprávnění k řízení motorových vozidel se dělí podle skupin a podskupin.
(2) Řidičské oprávnění skupiny A opravňuje k řízení motocyklů s postranním vozíkem nebo bez něj.
(3) Řidičské oprávnění podskupiny A 1 opravňuje k řízení lehkých motocyklů o objemu válců nepřesahujícím 125 cm3 a o výkonu nejvýše 11 kW.
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavci 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg, b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
(5) Řidičské oprávnění podskupiny B1 opravňuje k řízení motorových tříkolových a čtyřkolových vozidel uvedených v odstavci 4, jejichž maximální konstrukční rychlost převyšuje 45 km.h-1 nebo jsou poháněná spalovacím motorem o objemu válců převyšujícím 50 cm3 nebo jsou poháněná jakýmkoli jiným zařízením srovnatelného výkonu. Pohotovostní hmotnost těchto vozidel nesmí být vyšší než 550 kg; do pohotovostní hmotnosti vozidla elektricky poháněného se nezapočítává hmotnost akumulátorů.
(6) Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(7) Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 8 a 9, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(8) Řidičské oprávnění skupiny D opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(9) Řidičské oprávnění podskupiny D1 opravňuje k řízení motorových vozidel určených pro přepravu osob s více než 8 místy k sezení, kromě místa řidiče, avšak ne s více než 16 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo, jehož maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 750 kg.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud nejde o jízdní soupravu podle odstavce 4 písmeno c).
(11) Řidičské oprávnění skupiny C+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 6 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(12) Řidičské oprávnění podskupiny C1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 7 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(13) Řidičské oprávnění skupiny D+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 8 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg.
(14) Řidičské oprávnění podskupiny D1+E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 9 a přípojného vozidla, jehož maximální přípustná hmotnost převyšuje 750 kg a nejsou v něm přepravovány osoby. Maximální přípustná hmotnost soupravy však nesmí převyšovat 12 000 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nesmí převyšovat pohotovostní hmotnost motorového vozidla.
(15) Řidičské oprávnění skupiny AM opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km.h-1.
(16) Řidičské oprávnění skupiny T opravňuje k řízení traktorů a pracovních strojů samojízdných; k motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo.
A kdo tam vidí, že řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45km.h-1 jako je tomu v odstavci 15) pro AM, nechť mi to prosím zvýrazní třeba červeně. Já to nevidím.
|
19.10.10, 14:16 |
|
|
kikineek
Příspěvky: 98 Bydliště: su z moravy
|
takze z oficialnich zdroju. vyjadreni policisty od dopravaku z pelhrimova. kdyz mam, jen ridicak sk. b tak smim ridit dle novych zakonu, motorove kolo. el. skutr, babeta, stadion ,chrchl atd uz ne. dale smim ridit traktor s privesnym vozikem o nosnosti max. 750 kg. a soupravu vozidel o delce max. 11 metru a max. vaze 4000 kg. to ze bych ridil treba babetu by bylo brano jako rizeni bez ridicskeho opravneni pro danou skupinu s postihem 7 bodu a pokutou v min. výši 5000 kcs. jo a rikal ze se vf tom ani prase nevyzna ale takto to postihuji a berou. tim je mi to jasny.
_________________ nejlepsi auto je skoda 130.
|
19.10.10, 14:52 |
|
|
MATTESS
Příspěvky: 5639 Bydliště: Plzeň
|
Kčs už dávno není
_________________ člen Coupé clubu TW fotky https://mattess00.rajce.idnes.cz/
|
19.10.10, 14:53 |
|
|
kikineek
Příspěvky: 98 Bydliště: su z moravy
|
to nevadi ja ziju v imaginarni totalite, to bylo vsechno laciny
_________________ nejlepsi auto je skoda 130.
|
19.10.10, 15:00 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Laciný to bylo, ale můj děda měl jako vedoucí v plynárnách 1500kčs měsíčně...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.10.10, 15:24 |
|
|
kikineek
Příspěvky: 98 Bydliště: su z moravy
|
tatik mel 5000 kc mesicne. tezky prumysl u silnic a dalnic.
_________________ nejlepsi auto je skoda 130.
|
19.10.10, 17:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jojo... třeba horníci tady měli i 8000. Proto všichni řvou dneska, jak byli komunisti zlatí... taky ovoce na vánoce dostali. Celý rok byli zavření v díře, takže neviděli co se tu děje a mysleli, že žijou v ráji.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
19.10.10, 18:00 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
No však ano s Bčkem mohu řítít motorová vozidla s vyjímkou skupiny A a A1 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg
Tudíž mi z toho vyplývá že všechno pod tuto hranici řidit smím do konstr. rychlosti 45km/h nad tuto hodnotu je potřeba B1.
Já to chápu takhle takže si třeba na skútru s konstr. rychlosti do 45km/h jezdit budu.
|
19.10.10, 19:26 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
Podle mě to pořád platí jak to bylo s těma mopedama.
|
19.10.10, 19:35 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
A co když si pořídí někdo Piaggio MP3 LT?
|
19.10.10, 19:59 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Nečekaně v našem banánistánu nezáleží na realitě, ale na tom, co je napsáno na papíře, takže vše závisí na tom, jako co to dovozce nechá homologovat... (nebo jako co to homologovali kluci v itálii, když jsou v tý uhniji...)
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
19.10.10, 20:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|