Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 19:00



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Otáčkoměr Favorit 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Otáčkoměr Favorit
Kuci potřebuju radu... měnil jsem před časem otáčkoměr jelikož ten můj se odporoučel. Sehnal jsem ve slevě fungl nový, ale na starý model tj. hnědou palubku. Tak jsem přehodil podklad a ručičku z nového a hodil ho do přístrojového štítu. Funguje OK, ale ukazuje mi cca o 200 otáček víc. Vím že jedna z možností je jednoduše sundat ručičku a přesadit jí dolů, ale to nechci... nerad bych jí měl v klidové poloze jinde než by měla být a tj. na nule. Tak se chci zeptat... jak je to vzadu s tím trimrem? Co jsem slyšel tak se jím dá otáčkoměr nastavit, ale je to pro mě španělská vesnice... Dá se jím otáčkoměr poštelovat v amaterských podmínkách tak aby ukazoval správně tj. o těch 200 otáček míň? Představoval bych si to jednoduše tak že rozmonutuju přístrojový štít a při spuštěným motoru na volnoběh šroubováčkem poladím trimr tak aby místo 1000 otáček ukazoval 800 (byl jsem nedávno na motortesteru a otáčky na volnoběh jsem měl přesně 800). Půjde to tak nebo se na to mám raději vykašlat... je tam nějaká záludnost?

_________________
Favo 135 (G)LX '93


4.11.10, 15:08
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Opravdu nemáte nikdo tušení jestli ten trimr můžu podráždit a dobrat se tak uspokojujícího výsledku aniž bych to nějak podělal? :?

_________________
Favo 135 (G)LX '93


4.11.10, 21:36
Profil

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Zkusit to můžeš, ale já bych to nedělal. Tím trimrem se neštelují jen otáčky, ale i citlivost toho přístroje, nebo tak něco. Kdysy to tatík dělal na fáčku, protože mu blbnul otáčkoměr. Byl to ale ještě starší typ, r.v. 92 a tedy hnědý interiér. Vlastně ty máš taky takový momentálně. Začali jsme s tím laborovat přes osciloskop a tím trimrem se nastavují nějaké impulsy, né jen otáčky, jak si myslíš. Ale nejsem zase nějaký profík přes elektro, tak tady nebudu psát blbosti. Raději bych si na vrakecu sehnal jiný, celou přístrojovku jsem nedávno sehnal kámošovy za 500,- kč se všemi budíky a funkční.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.11.10, 15:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Tak jiný otáčkoměr nebo "novou" přítrojovku rozhodně shánět nebudu když byl ten otáčkoměr fungl nový a stál mě ve slevě 690 Kč . :D A defacto je to jedinej zádrhel že ukazuje trochu víc což člověk ani při jízdě nezaznamená... jen na volnoběh kdy ručička není na 800 RPM ale na 1000...jinak je naprosto OK. Nejspíš to bude tím jak jsem měnil ručičku... jestli se mi bude chtít tak jí nakonec přesadím zase takový rozdíl to není a když tak bude ukazovat malinko pod nulu no. Ale dík za reakci varoku... aspoň jsi mě ujistil, že vrtat se v tom trimru není nejlepší nápad. :D :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


5.11.10, 15:51
Profil

Příspěvky: 1486
Bydliště: Karlovarsko
Příspěvek 
co dát na vstup pro otáčky do série nákej odpor muselo by se to vyskoušet třeba pomocí nákýho trimru či potenciometru a pokud by došlo ke kýženému výsledku odpor změřit a trimr nahradit pevnym odporem
u otáčkoměru sem to sice ještě nedělal ale nedávno sem takto u favoritu přived k rozumu teploměr :wink:

_________________
škoda octávie combi 1.9TDI 81KW
škoda octávie combi 1.6 SR 74KW
felda combi 1.6


5.11.10, 16:19
Profil

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
p.s: jo, ale teploměr je jakoby ohmmetr a tam to ošidit lze. V podstatě měřák jakoby měří odpor čidla. U točkoměru to je ale jiné. Tam je to napojené na cívku, popř. u BMM ze snímače otáček přes ŘJ, alespoň myslím. Určitý počet impulsů jde z cívky do točkoměru, který to převádí na pohyb té ručičky. Teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje ten typ elektroniky, co je v otáčkoměru. Zkusit laborovat by možná šlo, ale ten trimr tatík kdysy zkoušel a tím se mění šířka impulsů toho obvodu, nebo tak nějak. Asi čím jde od cívky více impulsů, ten obvod to převadí nějak na nízkonapěťové impulsy a potom čím je více impulsů, tedy více otáček motoru, tím delší impulsy to dává a ručička ukazuje vice nebo méně. Tatík mi to předtím vysvětloval, ale nějak to už mám pomotané.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.11.10, 17:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Já se teda přiznám, že jsem měl úplně stejný problém a vyřešil jsem ho právě posunutím ručičky pod nulu. :oops: Zezačátku mě to štvalo, ale když se podíváš do nových aut, tak to mají taky všelijak rozházené...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


5.11.10, 18:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Já jsem otáčkoměr nastavil na generátoru tím trimrem...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


5.11.10, 19:13
Profil ICQ

Příspěvky: 14804
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
No jo Nepére, ale to jsi signálním generátorem nějak pouštěl nějaký signál a tím jsi to naladil, ne? Ale od oka nevím. A odporem sériově na přívodu od cívky, to asi taky nebude to pravé.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


5.11.10, 19:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Pustil jsem do toho obdélníky se stejnosměrnou složkou, o kmitočtu 50Hz a nastavil jsem to na 3000rpm.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


5.11.10, 19:45
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz