výměna zadních tlumičů 105
Autor |
Zpráva |
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
výměna zadních tlumičů 105
zdravím, dneska jsem cestou z práce tesně po započetí jízdy zjistil, že auto napadá na levou zadní, zastavil jsem po kilomteru a zjistil že tlumič KO, auto se houpalo několikrát po zmáčknutí.... po dalších 5km se tlumič trochu srovnal - dohoupne tak 2x - nicméně to se asi zbytky oleje snaží konat nějakou práci asi jen...
k věci: dají se vyměnit zadní tlumiče škody 105/1978 5kv., ale kyvadlovka úzká - zadní tlumiče na heveru, nebo to bude chtít zvednout zadek víc (jeřábek (kočka) v dílně a zvednout víc zadek za kouli, nebo velkej zvedák jako v servisu...
jaký násilí bude potřeba, jaký věci se při demontáži zkurví (utrhané šrouby nějaké držáčky apod...) a jaký další úskalí a rizika to skýtá...
jde mi o to, jestli to udělámn doma ve stodole, nebo to budu muset zvednout kočkou - a co mám rovnou nakoupit, abych se pak nedivil, že jsem něco utrhnul... zda budu potřebovat stahovák pružin - ten nemám, jinak mám prakticky veškrý nářadí.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
12.11.10, 19:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Staci na to malej hydraulickej jezevcik za 300Kcs.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.11.10, 19:11 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
tak jsme pod to ještě vlezl... a utrhnul se na levý straně tlumič z toho držáku... mno vzhledem k tomu, že ho stejně patrně nepůjde povolit od toho zbytku.. tak asi na výměnu stejně dojde...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
12.11.10, 21:53 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Toho se neboj. Neni problem...
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.11.10, 22:01 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
že to povolim? tomu se po 32 letech moc nevěřím myslím tím matky na ose tlumiče...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
12.11.10, 22:22 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No ja myslel, ze das nove tlumice a novy spojovaci material na ty drzaky Tam to predpokladam urves.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
12.11.10, 22:28 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
mkno já mám právě v prdeli ten držák... pokud mne zrak a svit baterky nešálí - musim dát teda i držáky...
když jsem to tak omrknul - tak pokud auto zvednu za rameno tak, že zůstane propérovaný (váha bude ležet zhruba jako na kole...) tak bych stahovat pružiny asi nemusel... nahoře to povolím dole utrhám a mělo by to vypadnout...
podle nákresu by pružina měla mít kolem lůžka osazení, že by vypadnout neměla ani bez tlumiče.. což by ostatně už asi udělala, když tam tlumič visí jak hadr.....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
12.11.10, 23:21 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ano presne tak.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.11.10, 09:53 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jde to vymenit, cim vic to zvednes pod ramenem, tim vic zmacknes pruzinu a pude to normalne ven.
Akorat ja jak jezdim na LPG, tak to radsi delam gynekologicky, tzn. odpojim tlumic dole od drzaku, rozpojim rameno od poloosy, rameno povolim v kastli a stlacim ho dolu. Tlumic vytlacim nahoru, vyndam pruzinu a pak vytahnu klobouk i s tlumicem. Novy tlumic snadno namontim a cely to pak v opacnym poradi nahazim zpet. Kdyz je vsechno rozhejbany, tak je to zejmena u Rapida mensi jebacka, nez si otloukat ruce o nadrz pri povolovani tlumice v aute.
Jinak samozrejme takhle jdou velmi snadno menit i pruziny.
V.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.11.10, 12:36 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
to se musí při výměně zadních tlumičů sundat i pružina?
Viky, je u té nádrže dost místa na povolení horních šroubů ?
já tam ještě nekoukal
|
13.11.10, 15:19 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No nemusi
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
13.11.10, 15:21 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
|
Vono zalezi jak byl plynar sikovnej a taky na velikosti nadrze, muzes mit treba dost mista na jedny strane a zadny misto na druhy. Krome toho... predstav si jakej je k tomu pristup u Rapida.
U Rapida sem to jinak nedelal, u S105 co sem mel predtim jsem menil tlumice jenom jednou a to zrovna i s pruzinama, takze taky spodem. Daval jsem vleckovy, aby to lip chodilo v terenu.
Edit: jo a este na tenhle zpusob potrebujes "klic tlumicak", coz je plocha 17ka zbrousena na tloustku asi 5mm, aby se vesla dole na tlumici mezi silentblok a telo tlumice, jsou tam na to plosky, takze se pak snadno povoli z drzaku. Akorat to nechod nikam kupovat, pamatuju ze sem nekomu rekl ze potrebuje klic tlumicak a von ho sel koupit do mototechny, takze mi pak pekne podekoval ... ale nevim kdo uz to byl.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.11.10, 15:29 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
já tam mam za nádrží čalounění a ještě jsem tam kdysi dával zbytek koberce, takze ted presne nevim, jak to tam vypada.
nádrž je ta starší, 45 litrů. na pravé straně ve směru jízdy se dá povolit a povytáhnout, ale na druhé strane už jsou trubky.
péra mám dobré, ty už někdo měnil, ale tlumiče už volají po výměně
co máš na mysli " aby se vesla dole na tlumici mezi silentblok a telo tlumice" ?
|
13.11.10, 15:41 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12135 Bydliště: Tynec n.L.
|
Jak dole konci tlumic a zacina sroub, tak je tam maly osazeni s ploskama na 17ku klic. O to osazeni se opira podlozka gumovyho silentbloku, takze musis mezi podlozku a telo tlumice.
Ale na novejch to bejt nemusi, zalezi na vyrobci.
Edit: Dokonce to je tak, ze v rameni je zezadu vybrani, aby ses s tou 17kou klicem tam dobre vytocil, ale malokdo to vi, ze tam ty plosky jsou. Jenom tam frknes klic a velmi snadno golou zespod vytocis matku a rameno je volny. Na kyvce mozna ani nebudes muset odpojit rameno o poloosy a pruziny vypacis, ale na vlecce to nejde a musis s ramenem niz nez ti dovoli poloosa resp sikmy rameno.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
13.11.10, 15:45 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
mam jedny 130tkové, vymontovane ze 125tky, snad tam pujdou.
akorat musim sehnat ten spodni drzak novy.
no pružinu bych dolů nedával, to už pak můžu měnit i ramena a ty zatím nemám
|
13.11.10, 15:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|