Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Kde sa stala chyba?
Menil som na fáčku 135 tesnenie pod hlavou,lebo mi tlačilo olej do expanzky.Zabrúsil a vyleštil ventily+sedlá,dal nové guferká ventilov.Z hlavy som dal ubrať 0,5mm a kompletne ju vyčistil.Trocha som zaleštil sanie a výfuk-resp som odbrúsil otrepy po odlievaní,lebo to vyzeralo strašne.Celkovo som robil takú menšiu GO motora:uprava hlavy+tesnenie,rozvody+ tesnenia,tesnenie vane a kompletne vyčistenie motora,tesnenia predného víka,nová vodná pumpa,radiátor kúrenia+komplet hadice.Ventily nastavené,zapaľovanie mi nastavoval známy na stroboskope+ došteľovanie voľnobehu(nejak po úprave klesol).A teraz: Z ničoho nič prestal fungovať automatický sýtič,klapka funguje tak jak má,ale ak po naštartovaní nemám trošku stlačený plyn,motor zdochne.Pri štartovaní vôbec nemá otáčky na sýtiči,tak jak mal.Karbec som nerozoberal-mal som ho len dole zo sania...čo môže byť na vine?A otázka číslo 2:Začalo mi jemne tlačiť olej niekde medzi rozdeľovačom a alternatorom.Podotýkam že vymenil som aj tesnenia na tom prednom víku.Všetko som už niekoľkokrát kontroloval a nič..Môže ten olej byť aj z popod tesnenia hlavy?Nijak to nemôžem nájsť..Díky za akékoľvek info,prajem príjemný večer
|
20.11.10, 20:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Tesnenie v tom bude nevinne.
(olejovy kanalik je pri domceku termostatu).
Ten sytic = hladaj alebo mu to niekto kto si to pamata najdite...
Riesilo sa to tu vo viacerich temach tak 2roky dozadu.
Michalkatka mal dost komentarov...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
20.11.10, 22:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Jestli to pomuže a nikdo mi zase nevynadá, možná by pomohlo přidat na tom předním šroubku zvýšeného volnoběhu. Pod vzduchovým filtrem je z přední strany, směrem od chladiče na karburátoru stupňovitá vačka. Po sešlápnutí a povolení plyn. pedálu se musí ta vačka pootočit na nejvyšší stupeň. Šroub na tom plechovém táhlu se musí dotýkat té vačky. Pokud tomu tak je a přesto má motor nízké otáčky, zkusil bych ho trošku dotáhnout. Třeba o půl otáčky. Pokud se otáčky trošičku zvednou, přidal bych více, aby měl motor alespoň 1500 otáček. Správně má mít za tepla, na druhém stupni vačky asi 2000-2200 ot./min.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.11.10, 16:01 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Diky moc za radu,vyskúšam to došteľovať.Neviem pochopiť kedy a ako sa to mohlo rozšteľovať-nič som s tým predsa nerobil...Do poslednej chvíle fungoval a teraz nič.Uvidim čo to spraví..
|
21.11.10, 16:57 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Někdy se třeba změní podtlaky z motoru apod. Třeba to předtím špatně někde těsnilo, nebo to teď někde špatně těsní. Zkontroloval bych hlavně ty hadičky co vedou od toho černého plastového objemového ovladače. To černé kulaté vzadu na karbecu. Někdy už je moc špíny a bordelu u toho mechanismu sytiče. Je potřeba to něčím vyčistit, všechny ty táhla apod. Potom namazat nějakým WD, nebo konkorem. Musí to jít všechno lehounce. Vačka se musí sama pootočit na nejvyšší stupeň při studeném motoru, když se šlápne na plyn. pedál a pustí se.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.11.10, 17:40 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
tak nedalo mi to a vybehol som vonku so srubovakom,8čkou a 10tkou kľúčikom a šteľoval som.. Na tom šrubiku bol ešte taky plastovy bazmek-asi originál plomba,(však na tom fave je original takmer všetko-mal som tam aj gumy economy-ešte mali na bokoch čuplíky,ale dal som ich preč,nedali sa vyvážiť,také boli vyležané...aj tesnenie hlavy bolo origo-zostali z neho len kovové krúžky a okraj ) a šteľoval som a našteľoval som to a už to pekne ide pri studenom motore na sytiči mam cca 2000 otáčok,ked sa motor nahreje a stlačím plyn tak padne voľnobeh na cca 800 otáčok-presne neviem mám len origo led otáčkomer pod vydychmi vzduchu v stredovom paneli...dúfam že to bude stačiť. Dakujem vám všetkým za pomoc... (Inak motor je mastný medzi olej.filtrom poza alternator až po rozdeľovač a pomaly steká po trubke medzi chladičom a vodnou pumpou...)
|
21.11.10, 18:42 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Když se při studeném motoru šlápne na plyn. pedál, povolí a nastartuje se, otáčky by měly být vyšší. Těch 2000 ot./min. je při teplém motoru, u studeného budou asi nižží. I když se šlápne na plyn. pedál po pár sekundách běhu motoru, mely by otáčky spadnout asi na nějakých 1500/min. Tam by měly setrvat do ohřátí motoru a asi od 40°C by měly postupně padat až se sytič úplně vypne. U každého fáčka to je jiné. Já si to tak nějak nastavil kdysy u starého fáčka a pár kamarádům jsem to taky tak udělal a jsou zatím spokojení. Pokud už je v zimě velký mráz, např. -10 a výce, tak je lepší to nechat chvíli na ty nejvyšší otáčky běžet a přidávat plynu jen jemně. Po třeba 200m přidat výce ať spadnou. V zimě ve velkých mrazech má motor velký odpor při chodu, tak ty starší motory potřebují vyšší otáčky. U BMM motorů už je to řešeno jinak. Tam i při mrazech má motor otáčky třeba 1200, ale směs je silně přibohacována, o což se stará ŘJ, podle teplotního čidla na sacím potrubí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.11.10, 12:47 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
poprosil by som presný postup ako to dobre nastaviť.Dnes ráno mi to urobilo takto:plyn na doraz a pustil som ,potom som naštartoval-naskočili mi otáčky cca 800,tak som ešte trochu pomohol plynom -otáčky nabehli na cca 1000 až 1200-potom postupne vyšli na 2000...asi by to tak nemalo byť,že?
|
23.11.10, 17:36 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
nič na tom nenastavuj, ale poriadne celý mechanizmus namaž, napr WD, alebo nejakým silikónovým olejom....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
23.11.10, 21:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14800 Bydliště: Havířov
|
Tak tam asi bude ten problém, co jsem psal. Asi už to je hodně zanesené bordelem a ta vačka se moc nechce hýbat. Musí se to něčím vyčistit a namazat. MUSÍ TO JÍT LEHOUNCE!!!. Teroreticky by to mohl dělat i ten objemový ovladač, ale spíše to bude tou váznoucí vačkou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.11.10, 19:35 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Tak som to dnes všetko vyčistil,namazal a .. nič. Pre meranie som pripojil ručičkový otáčkomer a tu sú výsledky:vonkajšia teplota cca 5 stupnov.Plyn som dal naplno (klapka sa zatvorila,vačka naskočila na najvyšší stupeň)a potom som naštartoval-motor naskočil na 500 (!) otáčok, pobežal cca 15 sekúnd a zdochol... Druhý pokus:ten istý postup,ale aby motor nezdochol pomáhal som mu ešte plynom.Ked teplota vody stúpla do prvého políčka meradla,pustil som plyn a otáčky 1400,potom postupne stúpali s teplotou motora na cca 2200.Pri dalšom stlačení sa vačka preklopila a otáčky spadli na cca 700 až 800 otáčok.Pri teplom motore na druhom najvyššom stupni je tých cca2200otáčok.Nastavenie som kontroloval podľa dielenskej priručky š favorit.Skontroloval som všetky hadičky na benzín a na podtlak,karbec som dal dokonca dole aby som skontroloval tesnenie na sacom potrubí a vymenil som sitko v stupe paliva do karbecu.Začína ma to štvať,lebo zima sa blíži a jazdím takmer dennodenne...vopred díky za každú radu
|
25.11.10, 19:18 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
LEKR je složitý jak hodinky... Pokud si pamatuju, tak klapky se musí hýbat obě, jedna (ta dole) se má pootevřít a druhá (ta nahoře) zavřít. Pak je tam jakýsi teplotní člen, který musí být zapojen a chvilku po nastartování sytost ubere, aby se to neudusilo...
|
25.11.10, 19:27 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
ved to...
|
25.11.10, 19:34 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Důležité je aby vzduchová přívěra ve svém uložení nevázla. A to z jednoho prostého důvodu... její excentrické uložení (osička klapky mimo její střed) je tak proto aby už při samotném spouštění motoru bylo umožněno její lehké pootevření a tím bylo zabráněno přehlcení válců palivem. Následně po spuštění motoru tuto fázi přejímá objemový ovladač a termoventil. Pokud se tak nestane a přívěra během samotného spouštění je stále uzavřená pak dochází k přílišnému obohacení a motor se tzv. uchlastá a nepomůže ani následné pootevření přívěry objemovým ovladačem a je potřeba pootevření škrtící klapky a nucené pootevření vzduchové přívěry plynovým pedálem prostřednictvím páky nuceného otevření. Tento jev je docela častý jelikož po nějaké době respektive po určitém kilometrovém proběhu se vlivem odsávaní olejových par z odvětrávání motoru klapka ve svém uložení "zalepí" a chodí těžce. Samozřejmostí je jinak bezvadná funkce všech ostatních prvků jako i jejich nastavení.
_________________ Favorit 136X
|
25.11.10, 19:39 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
odvetranie motora mám cez filtrík vyvedené preč,karbec je čistý jak z výroby,patrične namazaný,tak už neviem kde môže byť chyba.Teraz je vonku +2stupne,a zdalo sa mi že je to trošičku lepšie,nemusel som pomôcť plynom aby to šlo,ale otáčky po štarte cca 1000-1200 ... takže zajtra ma čaká šteľovanie typu pokus-omyl
|
25.11.10, 21:49 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 82 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|