Autor |
Zpráva |
pepakvatropolis
Příspěvky: 120
|
Padání benzínu favorit
Hezký den, dnes jsem objevil opět závadu na svém fávu. Přestože je auto denně v provozu, nyní v těchto mrazech mám problémy při studeném startu - po aktivaci sytiče (1x sešlápnu pedál plynu na zem) motor jakoby chytne, ale neudrží se a chcípne. Totéž napodruhé, až kdyžtak napotřetí už nasaje víc benzinu a už je to ok. Též startování motoru na lpg (pouze zahřátý motor) trvá mnohem déle než dříve. Včera jsem musel startovat dokonce myslím 6x než to chytlo...(to mluvím o benzinu) Co s tím ? Předpokládám karburátor, nicméně ten jsem si před cca 3 měsíci nechal vyměnit, protože původní už nešel ani seřídit... Prodávají se ještě díly na karburátory nebo už je to šrotová záležitost ??? Díky za každou radu . PS: stav motoru vlastního je myslím si dost dobrý, starty nikdy nebyly problém, začalo to zrazu - najednou ...
_________________ Škoda Favorit "93 GLX 43kW LPG Tartarini - najeto 120000km ...4/2011
|
3.12.10, 16:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Padání benzínu favorit
Tak tohle vypadá ani ne tak na padání benzínu, ale naopak na přehlcení palivem. O co jde... vzduchová přívěra karburátoru, která zajišťuje obohacení se musí ihned po startu pootevřít jinak po naběhnutí motoru dojde k několikanásobně většímu obohacení než při samotném protáčení a pokud se přívěra třeba jen trochu nepootevře tak se motor udusí bohatou směsí. Pokud se tak stane pak je následně potřeba motor dlouho protáčet a zpravidla se sešlápnutým plynovým pedálem (kdy se jednak otevře škrtící klapka a taky pákovým převodem pootevře vzduchová přívěra) aby se přivedlo do válců co možná nejvíce vzduchu. Tohle u karburátoru zajišťuje objemový ovladač, který pak v součinnosti s termoventilem zajišťuje pootevření přívěry. Ale kritický je okamžik ihned po spuštění kdy má největší vliv jen samotný objemový ovladač. Takže moje doporučení po čem bych šel nejdříve... Sundej filtrbox a vzadu na karburátoru uvidíš klobouček "ufo" do kterého vedou dvě hadičky. U studeného motoru sešlápni plynový pedál a vzduchová přívěra musí uzavřít hrdlo prvního stupně tzn. klapka musí být v horizontální poloze (jestli se tak nestane je problém v samotném mechanismu sytiče nebo bimetalu). Vrchní hadičku sundáš a spodní hadičku stáhneš z nátrubku na těle karburátoru a pokud máš nasadíš na ní stříkačku (10 nebo lépe 20 ml). Pak horní vývod zaslepíš prstem a pokusíš se vytvořit v ovladači podtlak (stačí i pusou) a přívěru pootevřít (z výroby je nastavená tzv. velká mezera na 2 mm). Pokud to nepůjde a vzduchová přívěra bude stále v zavřené poloze nebo se pootevře, ale ihned zase zavře pak je vadná membrána objemového ovladače a je potřeba jej vyměnit. Klíčové tedy je aby při vytvoření podtlaku v ovladači se zároveň zaslepeným horním vývodem zůstala vzduchová přívěra pootevřená.Při zkoušce je zároveň potřeba aby samotná hadička byla těsná a nebyla zpuchřelá proto před samotnou zkouškou je dobré jí zkontrolovat a případně použít jinou odpovídajícího průměru. Vypůjčil jsem si fotku od gokralika tak snad nebude proti když jí trochu zneužiji Takhle vypadá karburátor po sejmutí filtrboxu a popis objemového ovladače s tím co je potřeba... (Na obrázku je vzduchová přívěra ve vertikální poloze kdy je sytič deaktivovaný tudíž před zkouškou je potřeba jej aktivovat viz popis výše.) Toto je závada která po cca 100 tis. km potká většinu karburátorových Favoritů a proto neznamená, že pokud se karburátor vyměnil nemůže být i tady ovladač špatný. Většinou tato závada opravdu přijde z ničeho nic jakmile dojde k poškození membrány. Samozřejmě že příčin může být více, ale pokud se dbá na údržbu a přišlo to náhle pak je nasnadě právě objemový ovladač jehož bezchybný chod má lví podíl na hladkém a bezproblémovém spuštění při plné aktivaci sytiče. Já sám tohle řešil u třech Favoritů včetně svého. A i samotný manuál od firmy Pierburg uvádí, že pokud se jedná o závadu kdy studený motor po startu ihned "chcípne" je nejčastěji na vině vadný objemový ovladač respektive jeho děravá membrána. Jak říkám je to jedna z možností, ale s četností s jakou se u Fav. karburátorů vyskytuje bohužel dost pravděpodobná. Ale jistě nezaškodí se pro jistotu podívat i např. na ono palivové čerpadlo. Mimochodem já měl tenkrát před těmi 5 lety taky podezření na padání benzínu a tudíž jsem kompletně udělal nový rozvod paliva včetně nového originální čerpadla a závada se i tak neodstranila. Pomohla až právě výměna objemového ovladače.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
3.12.10, 17:08 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Využiju tenhle topic, mám stejný problém, ale u 120. Před startem po delším stání napumpuju benzín ručně, zvednu sytič a startuju. Motor hned potom co naskočí zase chcípne, v létě tak 1-2krát, teď v zimě klidně i 4krát. Pumpu mám určitě dobrou, tu jsem repasoval. Je to u škodovky závada, nebo vlastnost?
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
5.12.10, 12:53 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Padání benzínu favorit
Ohle viko karbu, popripade slapnes parkrat na plyn?
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.12.10, 12:55 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Karburátor je nový. Jj, na plyn šlapu, tak cca 3krát.
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
5.12.10, 12:56 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: Padání benzínu favorit
Tak je motor v prdeli, spatna komprese Predpokladam ze nemas netesne to... sani.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.12.10, 12:57 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Jo, tak to nevím... To že je motor v prdeli je dost reálný, viz ten olej...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
5.12.10, 13:00 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Padání benzínu favorit
To rozhodně není vlastnost, auto musí startovat napoprvé, na tohle jsem byl vždycky háklivý Základ je ten karburátor, zejména rovnost víka, těsnost "O"kroužků, rovná příruba k sání aj. Nikde nesmí být nějaká netěsnost. Jestli máš posilovač brzd, podívej se taky na holendr v sacím potrubí - často bývá povolen. Hadici máš předpokládám OK? Rozdělovač je neméně důležitý. Vymezené vůle, jak ve vlastním rozdělovači, tak hlavně oblast čep osy-spojka rozdělovače-komínek. Svíčky správný odtrh, nezaprasený povrch rozdělovače i VN cívky, dobré VN kabely (modré, nebo červené s Cu jádrem). Vhodný předstih a odtrh Vždycky mi to v jakkékoliv zimě chytalo napoprvé, ať jsem měl 1.4 8V nebo naprosto vylágrovanou 120 kvůli poslední TK (a ta že měla dost, po rovince to nejelo víc jak kilo, žralo to oleje jak benzínu (trocha nadsázky)) To navíc bylo v kombinaci s nic moc aku a obyčejným startérem, to prostě muselo chytit okamžitě - další šance nebyla Rozhodně to není vlastnost a lze to odstranit, třebaže je to někdy běh na dlouhou trať
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.12.10, 13:15 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Koukám, že je to záležitost tak na týden, než vychytám všechny možnosti. Z toho co jsi ale psal, bych nejvíce podezříval ten rozdělovač, vím o tom, že předstih o pár stupňů díky vůlím lítá. Po netěsnostech se zkusím podívat, karburátor by měl být OK. Divný ale je, že motor chytá, ale po chvilce chcípne...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
5.12.10, 13:29 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Padání benzínu favorit
Proto bych začal karburátorem - tohle je téměř jistě prohlé víko.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.12.10, 13:31 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Divný, ten šroub na filtrbox tam nemám. Možná jsem moc utáhnul šrouby víka... Pomohly by dvě těsnění na sobě? Myslím, že Chemer to tak kdysi řešil...
Edit: Teď si tak uvědomuju, po obvodu té spáry na spoji těleso/víko karbu mi kolem dokola sákne benzín. Je to normální? Myslel jsem, že to zaroste, ale ne. Stále je tam vlhko, když přejedu po spáře prstem, cítím benzín.
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
5.12.10, 13:34 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Padání benzínu favorit
Dvě těsnění ne, jen jedno. To víko jsi dával fungl nové? Dost udělá i nízká hladina plovákové komory
Edit : no, když je to až tak jak píšeš v editu, moc dobré to určitě není.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.12.10, 13:36 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Re: Padání benzínu favorit
Karburátor je celý nový, hladina nastavena z výroby.
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
Naposledy upravil Petr105 dne 5.12.10, 13:37, celkově upraveno 1
|
5.12.10, 13:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Padání benzínu favorit
než začneš řešit dvě těsnění a podobný cypoviny tak si napřed ověř pomocí šupléry, jestli je vůbec křivý... ale jak je jednou křivý, tak už pak jedině výměna...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
5.12.10, 13:37 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Padání benzínu favorit
Menší ohnutí jde srovnat ve svěráku, výměna není vždy nutná
Začal bych tím karburátorem - vyndat, rozebrat do šroubku, zkontrolovat. I když je nový, nemusí být OK. Není na tom co zkazit, když si nafotíš jak to bylo složeno, určitě to lehce dáš pak zase dohromady.
S rozdělovačem to samý, je to taky plug and play
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
5.12.10, 13:39 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|