Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 18:50



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Ranné štartovanie Favorit 92 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Ranné štartovanie Favorit 92
Nazdar. Keď idem ráno na fačku , tak bez pridania plynu nenaštartujem. Keď naštartujem tak mi zopne sytič , ale nie vždy. Keď potom sytič vypne otáčky mi klesnú na 500. Karbec som vyčistil a volnobeh som sktrukou nastavil na 900. Keď sa motor zahreje na prevádzkovú teplotu všetko je ok. Naštartujem aj bez plynu na prvý šup a otáčky su hneď 900. Neviete poradiť? Už som vypucoval celý karbec a nič. netuším kde je chyba. :(

_________________
Feliforit


8.12.10, 18:05
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
Studený motor ti v tomto počasí respektive teplotě musí naskočit na 2200 +/- 200 otáček a hrdlo I. stupně karburátoru musí být úplně uzavřeno vzduchovou přívěrou.

Jinak pokud máš volnoběh při teplém motoru v pořádku a problém je jen se studeným motorem tak nemá žádný smysl nastavovat šroub dorazu klapky jelikož tím se nastavují volnoběžné otáčky pouze pro teplý motor. Na nastavení volnoběžných otáček studeného motoru je samostatný šroub. Dokud motor nedosáhne provozní teploty tak funkci dorazu klapky přebírá sutpňovitá vačka a šroub pro zvýšený volnoběh studeného motoru. Nejlepší bude když si projdeš vyhledávání a trochu si to pročteš jelikož je to tady x-krát popsané a taky bych ti doporučil stáhnout si knížku od autorů Andrt-Malina na kterou odkaz tady na fóru taky najdeš.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


8.12.10, 19:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
kde sa nachádza šrob na nastavenie klapky za studeného motoru. A dakujme za literaturu už študujem

_________________
Feliforit


8.12.10, 20:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Před startováním prošlápneš plyn a pak startuješ bez plynu? Nebo prošlápneš a pak ho musíš sešlápnout, aby motor naskočil?

On totiž karburátor potřebuje sytič aktivovat tím sešlápnutím a z tvého příspěvku jsem nějak nepochopil, jestli to tak děláš. Ten šroub je u stupňovité vačky, po pravé straně karburátoru (ve směru jízdy), má (měl by) na sobě pečeť, kterou musíš nejdříve rozdrtit kombinačkami.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.12.10, 20:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
Sadnem do auta klúčik dám do polohy ked sa mi rozsvietia budiky. Zošlapnem spojku začnem štartovať a ako štartujem troška pridam plyn a chytí

P.S. mal by som pred štartovaním zošlapnúť plyn? a až potom štartovať?

_________________
Feliforit


Naposledy upravil Rados dne 8.12.10, 20:30, celkově upraveno 1



8.12.10, 20:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
Nj tak v tom případě musíš před startem ještě sešlápnout plyn aby se sytič aktivoval jak už napsal gokralik. :wink: To je nutný předpoklad a na ten jsem pravda zapomněl :oops: Tak nějak už automaticky počítám s tím že by tohle měl majitel vědět.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


8.12.10, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
sytič a štartovanie by som mal. (Zajtra skúsim) Tou skrutkou si už len doladím studený volnobeh a malo by to byť ok. kolko je optimálny volnobeh pri studenom motore

_________________
Feliforit


8.12.10, 20:37
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
Vždyť všechno to máš napsané v té knížce kterou jak už jsi napsal máš staženou. Jak popis práce respektive funkce sytiče tak i jeho natavení.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


8.12.10, 20:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
hladám. ďakujem chlapi dám vedeiť či predšlapávanie plynu pomohlo.

_________________
Feliforit


8.12.10, 20:41
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3328
Bydliště: Studénka
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
mělo by jít slyšet takové mírné cvaknutí

_________________
VW Passat 3B3 1.9 TDI 96Kw Obrázek


8.12.10, 21:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
tak. Ked som pred naštartovaním raz stupil na plyn a potom naštartoval tak som naštartoval celkom good, ale po vypnutí sytiča otáčky boli velmi nízke skoro to zhaslo. Budem musieť doladiť studený volnobeh a malo by to frčať. Dakujem

_________________
Feliforit


9.12.10, 21:56
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Šroubem volnoběhu (zezadu karburátoru) nastavuj jen při teplém motoru. Sytič třeba může vypnout příliš brzy a pak nemusí ten zatuhlý motor volnoběh utáhnout. Nejdříve zkontroluj, jestli se šroub dotýká vačky na všech místech, prostě jestli nejde v nějaké poloze šejdrem. Pak se dá ještě povolit těleso bimetalu a pootočit s ním, aby sytič nevypínal příliš brzy.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


9.12.10, 23:19
Profil

Příspěvky: 14800
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
Když nastartuješ zmrzlý motor, s tím, že před nastartováním prošlápneš plyn. pedál, tak by měl naskočit asi na 2000ot./min. jak psali kluci. Pokud naskočí motor a otáčky jsou stěží 1500, je možné přidat šroubem zvýšeného volnoběhu. Je v přední části karbecu, jemně po levé straně, při pohledu zepořecu od chladiče. Ten šroub se musí dotýkat té stupňovité vačky a celý mechanismus musí jít lehounce.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


10.12.10, 07:24
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 100
Bydliště: Považská Bystrica
Příspěvek Re: Ranné štartovanie Favorit 92
čítal som v príručke od Malinu že regulačný šrob sa nastavý na predposledný najväčší stupeň stupňovitej vačky. Otáčky by mali dosahovať 2200 až 2400 ot/min. Ešte som to nenastavoval idem na to zajtra , ale mne to po štarte vyskočí na 1500 a potom klesne na 500. Keď sa motor zohreje tak drží tých 900.
Keď rozdrtím tu pečať musím šrob znova zapečatiť po nastavení?

Chcel by som sa Vás opýtať na iný problém. Dnes ráno som štartoval ako ste mi poradili. Naštartoval som na prvý šup a tak som vystúpil začal som ometať auto keď mi to náhle skapalo . Vrátil som sa späť do auta skúsil som naštartovať ešte 2x skoro chytilo a potom nič. Štartér točil ako divý ale nechytil a nechytil. (Benzín mám. Skúšal som AC pumpu napumpovať ,ale nepomohlo. Po viacerých pokusoch som vyšlahal baterku a teraz ju nabíjam) Nemali ste skúsenosti s niečim takým ? ďakujem

_________________
Feliforit


10.12.10, 14:47
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No tak to bude problém nejspíš někde na té vačce. Mimochodem ta hodnota (2200-2400) je myšlena u teplého motoru, u studeného je to samozřejmě méně. Já mám po startu cca 1500-1800 (záleží na zimě a na LPG je to zkreslené) a motor to taky v klidu přežije.

Možná máš příliš bohatou směs, jak vypadají svíčky? Taky může být prasklá membrána v obohacovači, pak do motoru teče hodně benzínu... ale to se projevuje spíš špatnými teplými starty.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


10.12.10, 14:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 74 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz