Autor |
Zpráva |
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Nováček + pár dotazů.
Zdravím všechny příznivce Starých Škodovek . Dostal jsem nedávno od kamaráda starou Škodovku 130L a jelikož budu mít 18 až za půl roku, chci ji do té doby spravovat a nějak upravit a myslím, že k tomu se budete hodit vy . Chtěl bych se tedy zeptat na pár věcí. 1) Volnoběžné otáčky... Jaké máte vy otáčky na Škodovce 130 L? Když se zahřeje motor (Minutu běží se sytičem a poté jej vypnu) má motor otáčky něco mezi 250-500. Je to normální? Popřípadě, kde se přidává? 2) Otáčky po přidání plynu... Co si pamatuju, Škodovky 130ky po přidávání plynu letěly pěkně do otáček... Moje chvilku protestuje a pak se něco děje u těch 3000 otáček, ale žádná sláva. Napadlo mě vyměnit těsnění pod hlavou (Vrhnu se na to příští týden) a ještě seřízení ventilových vůlí na 0,20mm. Máte ještě nějaké vaše tipy, po čem bych měl jít? 3) Topení... Mám vypnuté topení, čekám až motor vyleze na pracovní teplotu (80C) a poté zapnu ventilátor, fuká studený, ani trošku vlažný.. Zase bych se chtěl zeptat po čem jít. Děkuji
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 18:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nováček + pár dotazů.
hlavne sa ničím neunáhli...
sytič - každé auto s manuálnym sytičom ( aj šáde ) potrebuje svoj postup, ale v skratke...
studený štart - sytič na plno, mala by chytiť, potom ubraním sytiča nastaviť cca 1000 - 1500 ot/min, potom postupným ohrievaním sytič uberať, cca nastaviť otáčky na 1000... sytič by sa mal úplne vypnúť až keď má motor pracovnú teplotu, ak ho vypneš skôr, motor síce, ide, ale na chudobno a trápi sa, šklbe a pod...
kúrenie je klasika, buď máš ohnuté ovládacie bowdeny, zanesený radiátor, alebo aj to tesnenie pod hlavou zavzdušňuje systém, ale to by si mal problémy s kolísajúcou teplotou...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.12.10, 18:31 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Já se ničím unnáhlit nechci. Jak říkám, mám na opravy ještě půl roku, takže jdu na vše pomalu Když mám motor studený, dám sytič naplno (Klasika jako u motorek, které mám , nastartovat (auto chytne během sekundy, jen protočí startér, což se mi líbí) a ubírám, jasně, že nepřídávám extrémně plyn, max. těch 1500otáček (Při plném sytiči má motor okolo 2500 - 3000). Jinak plyn přidávám více více podle teploty, když vidím, že se ručička hýbe a jak jsem psal v bodě 2) tak to dělám až pří 70 - 80ti stupních. Když dám ventilátor na druhý stupeň, valí studený vzduch proudem Napadlo mě ještě, ovliňuje nějak fridex, vod nebo tak radiátor? KDyž tam není fridex, netopí? Nebo je to jen můj "výplod"? Díky.
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 18:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nováček + pár dotazů.
v prvom rade ak tam nieje fridex a mrzne tak voda môže zamrznúť na necirkuluje, horšie je že môže roztrhnúť chladič, radiátor, alebo mrazovú zátku na hlave...
fridex, alebo aj iný typ nemrznúcej zmesi má vplyn na čistotu systému, má čistiace účinky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.12.10, 18:50 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Auto stojí v garáži, kdeje 20C nad nulou, takže nemrzne Mám v plánu vylít všechno co tam je, protože kdo ví, co tam je za tekutinu, nebo jestli tam vůbec něco je (vypínám motor vždy jak stoupá nad 80C, takže tam asi nic není). Jinak mám už hlinikou hlavu. Pochopil jsem tedy dobře, když není fridex, netopí? EDIT: Jak je na motoru ta modrá krabice (počítám vzduchový filtr ) tak to saje normálně vzduch a pak je tam ještě trube, která bere vzduch od svodu? K čemu to je? Snad čím studenější vzduch, tím lépe motor jede, ne?
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 18:59 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nováček + pár dotazů.
ale to nie, voda musí cirkulovať či je tam fridex, alebo nie, takže aj kúriť musí... hadice do kúrenia sú teplé, studené alebo vlažné
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.12.10, 19:34 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Nenapadlo mě na to sahat... Musím zjistit prvně odkud a jak jsou vedené ty hadice pro topení, protože do toho jsem ještě nezasahoval, ale vrhnu se na to. Nemáš někde fotky nebo něco odkud to vede, kam atp.? Díky.
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 19:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nováček + pár dotazů.
no ja mám Fačko, a v tom sa vyznám lešie...
chalani poraďte mu, ja sa v tom až tak dobre nevyznám...
viem že tam je ventil kúrenia s ktorým bývajú problémy a je k nemu hrozný prístup...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.12.10, 19:53 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Počkám, třeba se někdo ozve a poradí, nesedí tu pořád, jako my Jinak pojistky se nacházejí kde?
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 19:54 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Mě zas 120 topila jen na jednu stranu, z toho si nic nedělej. Každopádně, mrkl bych jak řiká michal, jestli někde (pravděpodobně u výstupu z tunelu) nejsou hadice k topení zlomené, že skrz ně neproudí voda. Pak bych mrkl na kohout topení, jestli za něj tahá ovládací bowden. Uvidíš jej, pokud se budeš od spolujezdce z podlahy koukat směrem nahoru.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
9.12.10, 20:03 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Mrknu se tedy na ten bowden topení jak říkáš . Byl bych rád, kdyby topila aspoň an jednu stranu Ale netopí ani na jednu Musím první zjistit odkud vedou ty hadice jak říkáte, protože jsem ještě nikdy nestopoval hadice Jinak jak rychle vám Škodovka topí, když motor má 80C a vy zapnete topení? Hned?
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 20:08 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Hlinikova hlava neni 130ka ale 135 nebo 136, to by bylo dost jiny oproti 130ce.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
9.12.10, 20:15 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Originál byla litinová, pokdu se nepletu ne? Ale kamarád říkal, že prý tam dával hliníkovou a jezdí to normálně i na Natural...
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 20:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Nováček + pár dotazů.
hlavy hliník/liatina niesú zámenné, jedine celý motor... nemáš fotku lebo 135-6 (hliník) má zapojené aj vyhrievanie sania, tam je malý okruh riešený trocha inak...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.12.10, 20:18 |
|
|
freme
Příspěvky: 70 Bydliště: Šenov u Nového Jičína
|
Re: Nováček + pár dotazů.
Fotku bohužel nemám, zítra potáhnu Škodovku ven a vyfotím Jestli máš fotky motoru 130 a 135-6 a je tam vidět rozdíl tak je kdyžtak tady dej a já ti řeknu, čemu se to blíží více Jinak bylo mi tvrzeno, že prý je tam hliník, tak nevím... Nejblíže má můj motor k tomuhle: http://www.kexik.sk/img/autobazar/skoda ... 699849.jpg
_________________ Naštvat mě dokáže jen Inteligent, ale takovejch lidí je sakra málo... Momentálně Škoda 130L v opravě. Kde TDi končí, my začíname. AKtuální věk... 17,5let... do řidičáku zbývá.. 0,5let
|
9.12.10, 20:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 84 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|