Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 22:12



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 klimatizace-teorie 
Autor Zpráva

Příspěvky: 327
Příspěvek klimatizace-teorie
Možná stupidní dotaz...
Mám v OCT1 manuální klimatizaci. Dočetl jsem se, že regulace teploty (a to u všech manuálních klimatizací) se děje tak, že kompresor běží stále na plný výkon (maximálně chladí) a k tomu si podle potřeby žádané teploty přitápím teplem z topení. Sice mi to připadá energeticky stupidní- je to jako bych teplotu v ledničce reguloval občasným otvíráním dvířek- ale prostě to beru jako fakt.
Chtěl bych věděl, jestli u automatických klimatizací jede také pořád kompresor naplno a automaticky se reguluje přitápění a regulace vzduchu, nebo dochází k občasnému vypínání klimatizace.
Napadlo mě si vyrobit z manuální klimy automatickou jednoduše tak, že čidlem budu snímat nastavenou teplotu a pravidelným zapínáním/vypínáním klimy přes elektroniku udržovat teplotu. Střída zap/vyp by se měnila a byla by pomalá v řádech desítek sekund, příslušnou elektronikou bych zabezpečil též potřebnou teplotní hysterezi.
Mám pouze obavu- nedostane klima zabrat (spojka klimy nebo kompresor), když se zhruba každou minutu zapne a vypne?


18.12.10, 18:18
Profil
Pspvek Reklama

   
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
odejde ti spojka na kompresoru

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


18.12.10, 18:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
Nemáš pravdu, u manuální klimatizace nejede kompresor stále, vypíná se a zapíná se automaticky, nepřitápí se vůbec. Kde jsi tenhle blábol četl?

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


18.12.10, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
klima ako taka funguje ako pises, ale ma senzory vysokeho tlaku a termostat na vyparniku ktore sposobuju ze funguje prerusovane. vyparnik ma prevadzkovu teplotu kusok na nulov. Prietok vzduchu je regulovany ventilatorom... ked znzis prietok, vpodstate omedzis vykon. Ak je vonku napr. pod bodom mrazu, obmezdi sa jej vykon na nulu, a mozes tocit ovladacmi ako chces... A je jedno ci elektronicka, alebo manualna

To co popisujes sa robi specialnym kompersorom s menitelnym vykonom. Postrehol som to u eko-BMW... ale jeho cena je zavratna, ovladane je to cez RJ

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


18.12.10, 18:56
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
Karátek píše:
Nemáš pravdu, u manuální klimatizace nejede kompresor stále, vypíná se a zapíná se automaticky, nepřitápí se vůbec. Kde jsi tenhle blábol četl?

Psal jsem o OCT1 - takže to nemyslíš vážně, že ne?


18.12.10, 19:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
Tak narovinu, měl jsem oct1 s manuální klima, tak vím o čem píši. Kompresor se spíná a rozpíná automaticky, nebo-li spojka v kompresoru. Je to i slyšet a cítit.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


18.12.10, 19:07
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
No ale to zapínání a vypínání se děje ne kvůli regulaci teploty, ale kvůli ochraně klimatizace jako agregátu.
Takže regulace teploty je přitápěním, rozumíme si?


18.12.10, 19:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
Myslíš, když nemáš nastavený max. výkon klimatizace? Pak se topení nezapíná, jen rozpíná a spíná. Pokud máš nastavený jiný stupeň, jde i současně teplota přes topení.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


18.12.10, 19:41
Profil
VYKOŘISŤOVATEL
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4161
Bydliště: Štatl
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
http://www.madoil.cz/userfiles/file/cla ... ozidle.pdf

_________________
130 RAPID 85' Veverka
Pojištění od Allianz, AXA ČPP, ČSOB TRIGLAV, UNIQA; oleje CASTROL, GULF, SHELL, TOTAL, provozní kapaliny, Vify a jiné

http://www.japl.cz - služby od JIMa


18.12.10, 19:59
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
Takže jsem to pochopil správně.
Teď jde jen o to, jestli by to zapnutí/vypnutí řekněme každé dvě či tři minuty tu spojku opravdu zničilo.
Vyrobit patřičnou regulační a spínací elektroniku umím.


18.12.10, 20:04
Profil
VYKOŘISŤOVATEL
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4161
Bydliště: Štatl
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
třeba ti pomuže toto
http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=15590

našel jsem to jak jsem hledal ten rozdíl

_________________
130 RAPID 85' Veverka
Pojištění od Allianz, AXA ČPP, ČSOB TRIGLAV, UNIQA; oleje CASTROL, GULF, SHELL, TOTAL, provozní kapaliny, Vify a jiné

http://www.japl.cz - služby od JIMa


18.12.10, 20:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek Re: klimatizace-teorie
UTFG

Termostat vo vyparniku reguluje prietok media vo vyparniku a udrzuje cca 4stup. celzia. Co je teplota pri ktorej este nezamrza vodna para na vyparniku a tak sa nezablokuje.

Ventil je plne otvoreny len ked zapnete klimu a tak klima dokaze vyparnik zchladit za 5-10seund... ide na maximalny vykon, potom sa snazi len 4stup. teplotu udrzat. cim vpodstate zvysuje tlak medzi kompresorom preto je tam vlozeny aj zasobnik tlaku... Ak tlak stupne na 21bar kompresor sa vypne/zapne... udrzuje sysem natlakovany, ale klima chladi stale. Ako casto sa kompresor spina zalezi od toho ako rychlo sa znizuje tlak v systeme/ ako velmi je otvoreny expanzny ventil.

Kedze vzduch za vyparnikom ma cca 8-15 stupnov ohrieva sa kurenim podla zelania ruky/ECU klimy.

Uprava by bola mozna regulovatelnym termostatickym ventilom vyparniku zo 4stup na 10 alebo 15stupnov. Ale potom sa tam asi velmi dobre budu mnozit vseliake bakterie. Technicky dizajneri v autombilkach asi zase vedia co robia...

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


18.12.10, 20:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz