|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
breta1
Příspěvky: 327
|
klimatizace-teorie
Možná stupidní dotaz... Mám v OCT1 manuální klimatizaci. Dočetl jsem se, že regulace teploty (a to u všech manuálních klimatizací) se děje tak, že kompresor běží stále na plný výkon (maximálně chladí) a k tomu si podle potřeby žádané teploty přitápím teplem z topení. Sice mi to připadá energeticky stupidní- je to jako bych teplotu v ledničce reguloval občasným otvíráním dvířek- ale prostě to beru jako fakt. Chtěl bych věděl, jestli u automatických klimatizací jede také pořád kompresor naplno a automaticky se reguluje přitápění a regulace vzduchu, nebo dochází k občasnému vypínání klimatizace. Napadlo mě si vyrobit z manuální klimy automatickou jednoduše tak, že čidlem budu snímat nastavenou teplotu a pravidelným zapínáním/vypínáním klimy přes elektroniku udržovat teplotu. Střída zap/vyp by se měnila a byla by pomalá v řádech desítek sekund, příslušnou elektronikou bych zabezpečil též potřebnou teplotní hysterezi. Mám pouze obavu- nedostane klima zabrat (spojka klimy nebo kompresor), když se zhruba každou minutu zapne a vypne?
|
18.12.10, 18:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: klimatizace-teorie
odejde ti spojka na kompresoru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
18.12.10, 18:30 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: klimatizace-teorie
Nemáš pravdu, u manuální klimatizace nejede kompresor stále, vypíná se a zapíná se automaticky, nepřitápí se vůbec. Kde jsi tenhle blábol četl?
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
18.12.10, 18:40 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: klimatizace-teorie
klima ako taka funguje ako pises, ale ma senzory vysokeho tlaku a termostat na vyparniku ktore sposobuju ze funguje prerusovane. vyparnik ma prevadzkovu teplotu kusok na nulov. Prietok vzduchu je regulovany ventilatorom... ked znzis prietok, vpodstate omedzis vykon. Ak je vonku napr. pod bodom mrazu, obmezdi sa jej vykon na nulu, a mozes tocit ovladacmi ako chces... A je jedno ci elektronicka, alebo manualna
To co popisujes sa robi specialnym kompersorom s menitelnym vykonom. Postrehol som to u eko-BMW... ale jeho cena je zavratna, ovladane je to cez RJ
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
18.12.10, 18:56 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: klimatizace-teorie
Karátek píše: Nemáš pravdu, u manuální klimatizace nejede kompresor stále, vypíná se a zapíná se automaticky, nepřitápí se vůbec. Kde jsi tenhle blábol četl? Psal jsem o OCT1 - takže to nemyslíš vážně, že ne?
|
18.12.10, 19:03 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: klimatizace-teorie
Tak narovinu, měl jsem oct1 s manuální klima, tak vím o čem píši. Kompresor se spíná a rozpíná automaticky, nebo-li spojka v kompresoru. Je to i slyšet a cítit.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
18.12.10, 19:07 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: klimatizace-teorie
No ale to zapínání a vypínání se děje ne kvůli regulaci teploty, ale kvůli ochraně klimatizace jako agregátu. Takže regulace teploty je přitápěním, rozumíme si?
|
18.12.10, 19:29 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: klimatizace-teorie
Myslíš, když nemáš nastavený max. výkon klimatizace? Pak se topení nezapíná, jen rozpíná a spíná. Pokud máš nastavený jiný stupeň, jde i současně teplota přes topení.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
18.12.10, 19:41 |
|
|
Jim
VYKOŘISŤOVATEL
Příspěvky: 4161 Bydliště: Štatl
|
Re: klimatizace-teorie
_________________ 130 RAPID 85' Veverka Pojištění od Allianz, AXA ČPP, ČSOB TRIGLAV, UNIQA; oleje CASTROL, GULF, SHELL, TOTAL, provozní kapaliny, Vify a jiné
http://www.japl.cz - služby od JIMa
|
18.12.10, 19:59 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: klimatizace-teorie
Takže jsem to pochopil správně. Teď jde jen o to, jestli by to zapnutí/vypnutí řekněme každé dvě či tři minuty tu spojku opravdu zničilo. Vyrobit patřičnou regulační a spínací elektroniku umím.
|
18.12.10, 20:04 |
|
|
Jim
VYKOŘISŤOVATEL
Příspěvky: 4161 Bydliště: Štatl
|
Re: klimatizace-teorie
třeba ti pomuže toto http://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_ ... e_id=15590našel jsem to jak jsem hledal ten rozdíl
_________________ 130 RAPID 85' Veverka Pojištění od Allianz, AXA ČPP, ČSOB TRIGLAV, UNIQA; oleje CASTROL, GULF, SHELL, TOTAL, provozní kapaliny, Vify a jiné
http://www.japl.cz - služby od JIMa
|
18.12.10, 20:09 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: klimatizace-teorie
UTFG Termostat vo vyparniku reguluje prietok media vo vyparniku a udrzuje cca 4stup. celzia. Co je teplota pri ktorej este nezamrza vodna para na vyparniku a tak sa nezablokuje. Ventil je plne otvoreny len ked zapnete klimu a tak klima dokaze vyparnik zchladit za 5-10seund... ide na maximalny vykon, potom sa snazi len 4stup. teplotu udrzat. cim vpodstate zvysuje tlak medzi kompresorom preto je tam vlozeny aj zasobnik tlaku... Ak tlak stupne na 21bar kompresor sa vypne/zapne... udrzuje sysem natlakovany, ale klima chladi stale. Ako casto sa kompresor spina zalezi od toho ako rychlo sa znizuje tlak v systeme/ ako velmi je otvoreny expanzny ventil. Kedze vzduch za vyparnikom ma cca 8-15 stupnov ohrieva sa kurenim podla zelania ruky/ECU klimy. Uprava by bola mozna regulovatelnym termostatickym ventilom vyparniku zo 4stup na 10 alebo 15stupnov. Ale potom sa tam asi velmi dobre budu mnozit vseliake bakterie. Technicky dizajneri v autombilkach asi zase vedia co robia...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
18.12.10, 20:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|