Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 11:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 Spínací čidlo ventilátoru chladiče Š742 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek Spínací čidlo ventilátoru chladiče Š742
Jak všichni jistě dobře víte, tak ty původní čidla co montovala AZNP stála za prd, takže si to lidi doma předělali na ruční ovládání. Já sem si to na rapida udělal taky, ale nelíbí se mi to tam, jeden aby furt čuměl na teploměr. Takže jsem včéra zakoupil ono zmiňované čidlo a plánoval ho zapojit přes relé. Ale ještě jsem ho doma zkusil, a při sepnutí v něm cvakne a pak zůstane seplé i když se už pod hrncem netopí, rozepne (opět s cvaknutím) až za nějakou tu minutu. Z toho soudím že je to již nějaká mnohem lepší konstrukce, která bude provozně spolehlivá. Je vyrobené z mosazi, a na samém konci co se strká do chladiče je něco jako měděné kolečko. Je na něm taky už nasazené měděné těsnění. Výrobce ani země původu není uvedena. Je na něm napsáno pouze 12V a 80/85 stupnů celsia. Stálo mě 95Kč. Protože ho tam budu dávat až dneska, tak nemohu napsat žádné zkušenosti s jeho provozem, ale pak dám vědět jak se osvědčilo. Neb se mi zdá že bude dobré, považoval jsem za vhodné se zde o něm zmínit. Čidlu zdar!

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


22.4.06, 09:17
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 602
Bydliště: Praha-Zizkov
Příspěvek 
Me se ovedcilo paralelni zapojeni, ventilator ovladam rucne podle toho jak predpokladam ze poleze teplota ( zacpa na silnici, plnej vykon motoru) a vcasnym sepnutim predejdu extremnim teplotam. V pripade ze zapomenu a nebo si nevsimnu rostouci teploty zapne za me cidlo. Mam Favorita, ale u starsich skodovek je to snad este potrebnejsi.


22.4.06, 10:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Dusche píše:
Me se ovedcilo paralelni zapojeni, ventilator ovladam rucne podle toho jak predpokladam ze poleze teplota ( zacpa na silnici, plnej vykon motoru) a vcasnym sepnutim predejdu extremnim teplotam. V pripade ze zapomenu a nebo si nevsimnu rostouci teploty zapne za me cidlo. Mam Favorita, ale u starsich skodovek je to snad este potrebnejsi.


Jo, jo, já to tak udělal na všech škodovkách, které mi prošly pod rukami (to paralelní zapojení) a nikdo si zatim nestěžoval.
Mimoto ty mosazné termospínače za 95 kč fungují, ať už jsou od jakéhokoliv výrobce (zatím).
85/80 by měla být teplota sepnutí a vypnutí.
Problém u těch původních - i když fungovaly - byl ten, že spínaly až při 95°C, kdy už auto prakticky vařilo :?
(Sice v natlakovaném okruhu to vaří až při 110 - 120°C, ale už to nestíhá uchladit ten ventilátor.)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


22.4.06, 10:49
Profil ICQ

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Problém těch původních byl hlavně ten že neměly jen dvě zcela jasně definované polohy (zapnuto, vypnuto) ale že tam kousek před plným sepnutím hořel oblouk a ty kontakty se opálily a pak už to spínat nemohlo :(

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


23.4.06, 07:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
a nebude pak ten motor s tim cidlem 85/80 podchlazeny? Pri tech 85°C se bude ten ventilator spinat na kazdem rohu ne? Me uz se totiz podarilo rozchodit chlazeni a pri jizde mi rucicka dojde na zacatek bileho a pak kousicek spadne a po chvil zas vyleze. Nez mi praskla ta hadicka, tak rucicka byla porad na zacatku bileho (termostat mam 88°C). jde mi o to, jestli kdyz tam taky dam tohle cidlo, nebude ten motor moc studeny

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


23.4.06, 14:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Lukas píše:
a nebude pak ten motor s tim cidlem 85/80 podchlazeny? Pri tech 85°C se bude ten ventilator spinat na kazdem rohu ne? Me uz se totiz podarilo rozchodit chlazeni a pri jizde mi rucicka dojde na zacatek bileho a pak kousicek spadne a po chvil zas vyleze. Nez mi praskla ta hadicka, tak rucicka byla porad na zacatku bileho (termostat mam 88°C). jde mi o to, jestli kdyz tam taky dam tohle cidlo, nebude ten motor moc studeny


o podchladený motor sa báť nemusíš, teplotu motora ti ureguluje hlavný termostat... ja by som povedal že pri konštrukcii motor v zadu chladenie v predu je čidlo 85/80 vhodnejšie ako originál 95/90...


24.4.06, 05:45
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
tak sem si dneska koupil ten termospinac. Stal me 110kc a je to ten co spina pri 85°C. meli jeste nejaky za 55 ktery spinal pri 82°C ale nemel sem k nemu duveru k NO NAME znacce. :D zitra se do toho pustim, tak pak dam vedet jak mi to chodi

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


28.4.06, 18:18
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Ten můj je taky No Name :( . Ale zatim funguje k mé plné spokojenosti :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


29.4.06, 07:46
Profil
Příspěvek 
semiku, kdes ho koupil??? na doudlevecky???


14.5.06, 19:26

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
kachnis píše:
semiku, kdes ho koupil??? na doudlevecky???


Koupil jsem ho v Autodílech Miloslav Košan kousek od Tesca u hřbitova. Nevim ale jak se ta ulice jmenuje :oops: . Telefon mají 377 264 259. Jinak zatím slouží k mé plné spokojenosti :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


15.5.06, 13:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek Termospinač
Tak podchlazenej motor u škodovky,to je skoro komicky.Ja mam tu zkušenost(136GL)6e pokud to pořadně proženu tak motor ma 100 stupnˇů a chladič tak 80 takže to nesepne s dostatečnym předstihem a přehřeje se.Trochu pracnější a učinekší způsob je udělat mezikus do hadice do kteryho de našroubovat termospínač a dat ho hned za termostat,sice musíte tahat dva draty přes celi auto,ale učinnost je zaručena a pozdější vyměna termospínače je mnohem jednodušší.


15.5.06, 16:38
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak jak jsem slíbil, napíšu své postřehy o tomto spínači co spíná při 85stupních. Spíná velmi dobře, nikdy se to neuvařilo, ale na druhou stranu mám pocit že je až moc horlivé, sepne podle mě zbytečně brzo, dříve něž tam je těch 85stupnů. Né že by to nějak vadilo, ale je to zbytečná škoda elektriky, uhlíků, ložisek.. :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


1.7.06, 08:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ja si myslím že je dobre ak teplota motora kolíše v čo najmenšom rozsahu...


1.7.06, 14:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz