Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.9.24, 17:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 NÁHLÝ RAPIDNÍ POKLES KOMPRESNÍHO TLAKU???? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 162
Příspěvek 
za tepla jsou vule vetší kolem 0,43(prej)
čím to asi bude?


20.4.06, 20:13
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 38
Příspěvek 
ŠádeMan píše:
za tepla jsou vule vetší kolem 0,43(prej)
čím to asi bude?
hmmmmmmmmmmm protoze dochazi pri zahratem motoru ale ne vzdy k castecnym deformacim tycek a vahadel......a proto se muze menit vule k vyssim hodnotam ale ne vzdy!!!To mas stejny jak s kolejama....v zime praskaj ze se pechuji a v lete se na tahuji a tez praskaji namahanim v tahu a proto tam jsou ty mezerove spary a to jsou vlastne take vule....to je Fyzika!!!


20.4.06, 20:21
Profil ICQ
Příspěvek 
Tak to je výborné, konečně se člověk trochu zasměje i na tomto foru. Ventily se seřizují na studeném motoru ( ve většině případů. jsou i vyjímky), aby byla jistota, že budou při startu zavřené a dosažena maximálně možná komprese. Při ohřátí motoru se vůle ZVĚTŠÍ ( pro Tlumexe) všem ostatním je to jasné. Lze to ověřit jednoduchým způsobem. Seřídit za studena, zkontrolovat za tepla. Domácí ůkol pro Tlumex.


20.4.06, 20:39
Příspěvek 
Pardon TomexTuner


20.4.06, 20:41

Příspěvky: 59
Bydliště: Jižní Morava,okres Hodonín
Příspěvek 
TomexTuner píše:
ŠádeMan píše:
za tepla jsou vule vetší kolem 0,43(prej)
čím to asi bude?
hmmmmmmmmmmm protoze dochazi pri zahratem motoru ale ne vzdy k castecnym deformacim tycek a vahadel......a proto se muze menit vule k vyssim hodnotam ale ne vzdy!!!To mas stejny jak s kolejama....v zime praskaj ze se pechuji a v lete se na tahuji a tez praskaji namahanim v tahu a proto tam jsou ty mezerove spary a to jsou vlastne take vule....to je Fyzika!!!


Deformace vahadel :shock: ?! -ja se zacinam bat o muj motor!Vahadla se snad nesmi deformovat,to by se mohla vyrabet treba z plasteliny,kdyz by bylo jedno jestli se deformuji.
Jinak kovy se teplem roztahuji-zvetsuji svuj objem a chladem smrstuji.Davals nekdy ozubeny venec na setrvacnik??-tomu se rika FYZIKA!!

_________________
Škoda 130L (1986);Škoda 130GL (1987)


20.4.06, 22:31
Profil ICQ

Příspěvky: 162
Příspěvek je to dylema
no ted fakt nevim... jsem ted zmatenej zavasich diskusich..... vsechno kovove se teplem roztahuje a to me práve vrtá hlavou... bylo my receno ale asi to tak neni že ventily za tepla maji vetší vůly než za studena ALE PODLE FYZIKÁLNÍCH zákonu to nejde kdyz se motor ohreje mela by se vule zmensit a nee zvetsit. doufám že je tady nekdo více zkusenej nez já a ten co mi opcas poradi a rekne mi nekdo jak to doopravdy jee.
dik a cekám
P.S. jsem taky mechanik a nee tak zkusenej tak doufám že snad mi nekdo poradi a budu zas o neco chytrejsí

vsem mechanikum zdar


21.4.06, 08:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 58
Příspěvek 
-> Tomex: no na hlavnich tartich (napr. 010,011,221 atd.) jsou koleje varene.... jak se tam ale resi dilatace nevim

-> SadeMan: Vule se zvetsi, protoze hlinik se roztahuje cca 2x vice nez ocel, tzn. ze diky zvetseni bloku se oddali cep vahadel... driky ventilu nejsou tak dlouhe, ani tak horke, aby to vykompenzovaly. dulezity je rozdil dilataci bloku a tycek v useku vacka - vahadlo.


21.4.06, 09:31
Profil

Příspěvky: 38
Příspěvek 
simi píše:
-> Tomex: no na hlavnich tartich (napr. 010,011,221 atd.) jsou koleje varene.... jak se tam ale resi dilatace nevim

-> SadeMan: Vule se zvetsi, protoze hlinik se roztahuje cca 2x vice nez ocel, tzn. ze diky zvetseni bloku se oddali cep vahadel... driky ventilu nejsou tak dlouhe, ani tak horke, aby to vykompenzovaly. dulezity je rozdil dilataci bloku a tycek v useku vacka - vahadlo.
Ale ro je sice pravda le ne vsechny motory maji stejne legovani jinymi prvky(hlinikove slitiny) a proto je to u ruznych motoru odlisne.....jine je to u skodovky a jine u Peugeotu..... :roll:


21.4.06, 13:03
Profil ICQ

Příspěvky: 162
Příspěvek 
to je sice mozný ale proč se vule na skode 120 nebo nižsí delá 0,20 VV a 0,15 SV podle toho co říkate bych tam mohl dát přeci menší vule a nic by se nedelo


22.4.06, 16:20
Profil

Příspěvky: 162
Příspěvek 
k tématu pokles tlaku: je možný že ti praskly pístni kroužky nebo dokonce válec... je lepší si sehnat jinej motor


22.4.06, 16:22
Profil
Příspěvek Re: NÁHLÝ RAPIDNÍ POKLES KOMPRESNÍHO TLAKU????
Maxim píše:
Ahoj potřeboval bych tip, na staré škodovce užovka 105 se najednou rapidně snížil výkon, změřil jsem kompresní tlaky a u 1. a 4. válce byla sotva polovina udávané hodnoty 0,4 a 0,6MPa. Při zapnutým startéru něco v motoru dutě, tlumeně a pravidelně bouchá, když vihodém svíčky a protočím, bouchání zmizí, takže to asi souvisí s tlakem. Ventily?? ale u dvou válců naráz??pístní kroužky?? Jestli někdo má s tím zkušenost zkuste napsat možnosti co by to mohlo být. Dík moc.... motor už nejde vůbec nastartovat...


Pokud to nebudou ventily,tak jsou to zapeceny pistni krouzky.Me se to stalo diky staremu oleji a ostre jizde.Doporocuji:Natankovat plnou nadrz Shell V-power+olovo(nechci delat reklamu,ale funguje to!) a netocit motor pres 3tis ot/min. Proste pomalou a klidnou jizdou tu nadrz vyjezdit,pak zkus ty tlaky zmerit jeste jednou.Asi budes prekvapen-pokud jsou zapecene pistni krouzky.....Ventily se muzou podpalit i dlouhou jizdou s vytazenym syticem,pokud je to jen malo tak nekdy staci dat vetsi ventilove vule(cca S-0,25mm V-0,30mm) a najezdit tak 500km.nekdy se zpet zaklepou a zacnou tesnit.Motor je vsak po tu dobu velice hlucny.To vsak pomaha,pouze kdyz nejsou podpalene moc.Dle meho nazoru to vsak budou ty krouzky.
To jen abych si take neco napsal :D rakyroky


23.4.06, 01:34
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Nasi fyzikove....
TomexTuner píše:
Ale ro je sice pravda le ne vsechny motory maji stejne legovani jinymi prvky(hlinikove slitiny) a proto je to u ruznych motoru odlisne.....jine je to u skodovky a jine u Peugeotu..... :roll:

Omlouvam se za nevhodnou poznamku, ale rad bych podotkl, ze vetsina dnesnich aut ma rozvod OHC a tam zadna dlouha zdvihatka nejsou, takze i naprostymu deb*lovi musi dojit, ze to asi nebude v jinem legovani hliniku, ale v principu fungovani motoru, zee?

ŠádeMan píše:
to je sice mozný ale proč se vule na skode 120 nebo nižsí delá 0,20 VV a 0,15 SV podle toho co říkate bych tam mohl dát přeci menší vule a nic by se nedelo

Nic by se nedelo, ani bys to nenatocil. A pokud nahodou ano, tak bys pravdepodobne podpaloval ventily a sedla, nez se to ohreje, neboli... znicil by sis hlavu, ale jinak by se nic nedelo.


23.4.06, 08:28
Profil ICQ YIM
Příspěvek 
Vôla určuje mimo iného aj čas ktorý má tanier ventilu na ochladenie sa od jeho sedla,preto máva VV väčšiu vôlu.
U OHV a aj OHV sa vôle zohriatím spravidla zväčšujú.
TomT. nehnevaj sa ale trepeš bludy...


23.4.06, 16:37
Příspěvek 
OHC a OHV som myslel :roll: .pardon. :oops:


23.4.06, 16:39

Příspěvky: 38
Příspěvek 
Bavime se snad o skodovkach a ne o civicach apod..........nemyslim OHC a DOHC!!!!!Ale OHV.....Hosi vy si tady valite svoje a jste jak naky drbny ktery vsechno prekrucujou!!!! :lol: Tady na to koukam.......behem 4 komentaru se tema otocilo o 360¨!!!Zamyslete se radsi sami nad sebou a pak kritizujte!!!!hahahaha :lol:


23.4.06, 21:07
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 35 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz