Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Johny_Servis když už tak mpi zapaluje i vstřikuje vždycky do dvou válců najednou
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.11, 21:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Johny_Servis
Příspěvky: 52 Bydliště: Napajedla
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Jo - řízení je po párech 1 a 4, 2 a 3 válec. 1.6 má systém řízení ventilů označený jako "sekvenční" a řízení probíhá v pořadí zapalování 1 3 4 2. A prot si myslím, že ŘJ systému MPI je schopná pro každý válec (každému vstřikovacímu ventilu) nastavit různou délku času vstřikování a tudíž různou bohatost paliva. ( U 1.3MPI tedy ne pro každý válec zvlášť ale po párech 1,4 a 2,3)...
Ale i tak neustále odbíháme od tématu...
darklord: Až budeš šrotovat auto, tak mi řekni - mě se z toho bude určitě něco hodit (třeba řídící jednotka - MPI - Multi Point Injection...)
|
13.1.11, 21:34 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
nečet sem to cely...
dal bych podtlak, protoze sekvence se vubec nevyplati
Stag a dalsi polsky srace bych vyradil hned na zacatku
vybuch v sani na MPI je moznej, dedoj takhle shorel celej plastovej dekl na motoru, celej filtrbox a pulka izolace na kapote
davame Tartariny a zadnej problem, ve svy BMM felde sem mel BRC a makalo to hezky, ale v automatu to vubec nestartovalo, motor tocil jako svine a az potom se to rozebehlo, pri startu na LPG to startovalo normalne, na BA taky, ael automat nefungoval, Lovtec (nebo lovato, ted nevim) ma deda na mpi felde a funguje to dobre, az na ten vybuch (ale to nebylo plynem), zezacatku byli problemy, ze to cukalo, ale na LPG ma deda najeto asi 15O tisic a v pohode...jen se davala nova nadrz a asi 2x membrany
a poklesu vykonu sem si nevsim u zadnyho auta, se kterym sem s LPG jel (octa 2,0, octa 1,820V, octa 1,6SR, felda mpi, felda bmm, favo bmm, favo karbec, fabia 1,4mpi) dokonce moje felda chodila lip na lpg nez na benzin
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
13.1.11, 23:27 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
http://nonamed.rajce.idnes.cz/lpg já jsem na tom takhle, sekvence landirenzo. ale je fakt, že je to 1.6 a tam to kvůli plastovýmu sání jinak nejde... Jo a pro rejpaly - je to sekvence a na plyn můžu startovat taky Stejně máš lepší ohřát motor na benzín, jak tady něldo psal, tak není pravda, že se ohřeje rychlejc na plyn, anžto na plyn má motor vyšší termickou účinnost (kvůli oktanovému číslu plynu) a tím pádem se ohrřívá pomalejc.. A navíc nehrozí, že ti v zimě zamrzne reduktor
_________________ Mrs. Green
|
14.1.11, 11:56 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
ja sem teda zadnou vyhodu ohrevu motoru na benzin oproti ohrejvani motoru na lpg nezaznamenal...
ani mi nezamrnul reduktor, vyjel sem z garaze, zavrel a na ulici uz mi to prepinalo na lpg, dejme tomu po 5ti minutach a nikdy sem nemel problem...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.1.11, 15:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Ondras83: jo ale ked ti cesta do prace trva dajme tomu 7-10 minut ako mne tak je to uspora onicom. noname: Ono nevravim ze sa sekvencia neda naucit startovat na plyn, to sa samozrejme da. Ale potom sa brutalne znizuje zivotnost onych drahych plynovych vstrekovacov.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
14.1.11, 15:26 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
dk: jj, tak ja jezdil do skoly tak pul hodky
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
14.1.11, 19:34 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Já mám na fávu BMM systém řízený Lambdou, tedy LPG má svoji ŘJ. Jaký to je systém nevím, ale do BMM se asi sekvence nedává, ne? Jinak taky musím startovat na benzín a až po mírném ohřátí to přepnout na LPG, jinak to cuká, chcípá a nejede. Je to údajně nějaký bezpečnostní systém proti zamrzání reduktoru, ptal jsem se v LPG servisu. Jinak výkon je podobný jako na benzín, jen na rozjezdy a do hodně prudkých kopců je to kapánek slabší, ale jinak skoro stejné jako benzín.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.1.11, 15:54 |
|
|
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Skúsenosti s Lovato systémom na Favorite 40kW BMM. Je to podtlak riadený lambdou. Lambda zatiaľ KO, uvidím či sa niečo zmení keď ju vymením. Prakticky: Naštartujem, chvíľku počkám a potom troška prešliapnem plyn, čím prepnem z benzínu na LPG. Žiadne skackanie ani trhanie sa nekoná a myslím, že keby to bolo možné, tak motor by mohol kľudne na plyn aj štartovať. Mám vybratý katalyzátor a "športový" výfuk, pri pridaní a ubratí plynu počuť na LPG pobublávanie, inak sa mi ešte nestalo, že by motor strieľal do sania. Čo sa týka výkonu, tak tam kde to na plyn už nevládze, prepnutie na benzín veľmi nepomôže. Osobne si myslím, že je blbosť dávať do Feldy sekvenčné vstrekovanie, ktoré je celkovo náročnejšie na údržbu a kvalitu plynu. To celé viacmenej hlavne preto, že podtlak môže strieľať do sania. Tie podtlakové systémy niesú taký problém na vstrekovačkách, ako pri karburátoroch. Totižto aj na BMM je mixér riešený tak, že je medzi vstrekovačom a klapkou. Pri karburátore sa (pokiaľ viem) muselo privádzať LPG "zvrchu".
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
|
20.9.11, 13:36 |
|
|
simunekj
Příspěvky: 1
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
to Johny_Servis: mohu se zeptat jaké bylo nakonec rozhodnutí a jaká je spokojenost s provozem a spotřebou? Já řeším stejné dilema. Díny za odpověď.
|
19.2.12, 19:18 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Do 1,3 Mpi nema smysl davat SGI. Za nizsi cenu prestavby to jezdi uplne bez problemu na "klasiku" s mixem..
|
21.2.12, 09:15 |
|
|
Lemmen
Příspěvky: 3
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Mám Feldu 1,3 MPI Pick-up koupený v autobazaru. Při asi 110.000 km (určitě přetočený tahoš) jsem si nechal namontovat LPG. Za poslední čtyři roky jsem najel 181.000 km. Filtry ve směšovači (Vega) si měním sám. Olej dávám minerální 15W / 40 a měním po cca 15.000 km. Do oleje přidávám lubrifikator od kamoša. Po výměně oleje si po něm nechávám naplnit nádrž LPG patronou, která mi vyčistí nádrž a celou dobu maže ventily (cca 12.000 až 15.000 km). Vyjde to na necelých 1.500 kč (lubrifikator + patrona) ale podstatně zvedne životnost nejenom ventilů ale i výkon motoru. Motor stichne a spotřeba klesa, jezdím solo za 6,8-8 litrů (a s vozíkem 8-9 litrů). Na delších štrekách platí to menší číslo. Jde prý o nějakou patentovaný výrobek z USA?, ještě v Evropě nezavedenou. Má to jenom pro kamarády ale jeho fotr je pilot a vozí to ze světa. Hodí se to i pro CNG. Vzduchový filtr měním dle potřeby. Jezdím denně v zimě i v létě.
Naposledy upravil Lemmen dne 28.4.12, 06:48, celkově upraveno 1
|
27.4.12, 13:08 |
|
|
Lemmen
Příspěvky: 3
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
LPG mám dělané do sání, tedy ne sekvenčku. Většina dílů je polských, vč. nádrže. Jde o díly originální polských výrobců (ono je také hodně dílů jenž se v Polsku dělají porůznu po garažích a pak se na trhu prodávají za až o třetinu nižší cenu). Membrána je tam ještě od novoty (181.000 km) a nečištěná. Startuju na benzín a v létě i v zimě zahřívám benzínem na cca 70*C. Pak teprve přepínám na plyn. Ono totiž když mám studený motor a jedu na plyn a náhodou mi motor chcipne, mám veliký problém ho nastartovat. Zřejmě se pak míchá směs plynu s benzínem. Před vypnutím motoru jej přepnu na benzín a nechám pár sekund běžet.
|
28.4.12, 06:35 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11891 Bydliště: Český Těšín
|
Na ty řeči o přísadách proti zaklepávání ventilů nevěřím. To bych musel mít za těch 130 tkm co mám na LPG najeto ventily protlučené do půlky hlavy. Přitom motor pořád šlape jako hodinky. A to se 10 let ventily ani jednou neseřizovaly (dokud mi auto nespadlo do klína). Membrány a filtr jsem teda vyměnil po cca 90 tkm. Od té doby to je zas OK.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.4.12, 09:33 |
|
|
Lemmen
Příspěvky: 3
|
Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Alespoň jezdím v klidu... když tahám naložený vozík napříč republikou. Naposledy to bylo průměrně pod 8 litrů LPG (Ostrava- Chomutov a zpět). Tankuju v Polsku tak když to spočítám tak něco pod 120 kč/100 km.
|
30.4.12, 11:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|