Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.11.24, 22:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI 

Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI?
centrální (řízený lambdou) 67%  67%  [ 10 ]
sekvenční 33%  33%  [ 5 ]
Celkem hlasů : 15

 Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI 
Autor Zpráva
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27228
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Johny_Servis když už tak mpi zapaluje i vstřikuje vždycky do dvou válců najednou

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


13.1.11, 21:05
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 52
Bydliště: Napajedla
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Jo - řízení je po párech 1 a 4, 2 a 3 válec.
1.6 má systém řízení ventilů označený jako "sekvenční" a řízení probíhá v pořadí zapalování 1 3 4 2. A prot si myslím, že ŘJ systému MPI je schopná pro každý válec (každému vstřikovacímu ventilu) nastavit různou délku času vstřikování a tudíž různou bohatost paliva. ( U 1.3MPI tedy ne pro každý válec zvlášť ale po párech 1,4 a 2,3)...

Ale i tak neustále odbíháme od tématu...

darklord: Až budeš šrotovat auto, tak mi řekni - mě se z toho bude určitě něco hodit (třeba řídící jednotka - MPI - Multi Point Injection...)


13.1.11, 21:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
nečet sem to cely...

dal bych podtlak, protoze sekvence se vubec nevyplati

Stag a dalsi polsky srace bych vyradil hned na zacatku

vybuch v sani na MPI je moznej, dedoj takhle shorel celej plastovej dekl na motoru, celej filtrbox a pulka izolace na kapote

davame Tartariny a zadnej problem, ve svy BMM felde sem mel BRC a makalo to hezky, ale v automatu to vubec nestartovalo, motor tocil jako svine a az potom se to rozebehlo, pri startu na LPG to startovalo normalne, na BA taky, ael automat nefungoval, Lovtec (nebo lovato, ted nevim) ma deda na mpi felde a funguje to dobre, az na ten vybuch (ale to nebylo plynem), zezacatku byli problemy, ze to cukalo, ale na LPG ma deda najeto asi 15O tisic a v pohode...jen se davala nova nadrz a asi 2x membrany

a poklesu vykonu sem si nevsim u zadnyho auta, se kterym sem s LPG jel (octa 2,0, octa 1,820V, octa 1,6SR, felda mpi, felda bmm, favo bmm, favo karbec, fabia 1,4mpi) dokonce moje felda chodila lip na lpg nez na benzin

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


13.1.11, 23:27
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 533
Bydliště: Mladá Boleslav
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
http://nonamed.rajce.idnes.cz/lpg já jsem na tom takhle, sekvence landirenzo. ale je fakt, že je to 1.6 a tam to kvůli plastovýmu sání jinak nejde...

Jo a pro rejpaly - je to sekvence a na plyn můžu startovat taky :roll: Stejně máš lepší ohřát motor na benzín, jak tady něldo psal, tak není pravda, že se ohřeje rychlejc na plyn, anžto na plyn má motor vyšší termickou účinnost (kvůli oktanovému číslu plynu) a tím pádem se ohrřívá pomalejc.. A navíc nehrozí, že ti v zimě zamrzne reduktor :)

_________________
Mrs. Green


14.1.11, 11:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
ja sem teda zadnou vyhodu ohrevu motoru na benzin oproti ohrejvani motoru na lpg nezaznamenal...

ani mi nezamrnul reduktor, vyjel sem z garaze, zavrel a na ulici uz mi to prepinalo na lpg, dejme tomu po 5ti minutach a nikdy sem nemel problem...

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


14.1.11, 15:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Ondras83: jo ale ked ti cesta do prace trva dajme tomu 7-10 minut ako mne tak je to uspora onicom.
noname: Ono nevravim ze sa sekvencia neda naucit startovat na plyn, to sa samozrejme da. Ale potom sa brutalne znizuje zivotnost onych drahych plynovych vstrekovacov.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


14.1.11, 15:26
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
dk: jj, tak ja jezdil do skoly tak pul hodky

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


14.1.11, 19:34
Profil ICQ

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Já mám na fávu BMM systém řízený Lambdou, tedy LPG má svoji ŘJ. Jaký to je systém nevím, ale do BMM se asi sekvence nedává, ne? Jinak taky musím startovat na benzín a až po mírném ohřátí to přepnout na LPG, jinak to cuká, chcípá a nejede. Je to údajně nějaký bezpečnostní systém proti zamrzání reduktoru, ptal jsem se v LPG servisu. Jinak výkon je podobný jako na benzín, jen na rozjezdy a do hodně prudkých kopců je to kapánek slabší, ale jinak skoro stejné jako benzín.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


15.1.11, 15:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 323
Bydliště: Zvolen, Slovakia
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Skúsenosti s Lovato systémom na Favorite 40kW BMM. Je to podtlak riadený lambdou. Lambda zatiaľ KO, uvidím či sa niečo zmení keď ju vymením.
Prakticky: Naštartujem, chvíľku počkám a potom troška prešliapnem plyn, čím prepnem z benzínu na LPG. Žiadne skackanie ani trhanie sa nekoná a myslím, že keby to bolo možné, tak motor by mohol kľudne na plyn aj štartovať. Mám vybratý katalyzátor a "športový" výfuk, pri pridaní a ubratí plynu počuť na LPG pobublávanie, inak sa mi ešte nestalo, že by motor strieľal do sania. Čo sa týka výkonu, tak tam kde to na plyn už nevládze, prepnutie na benzín veľmi nepomôže.
Osobne si myslím, že je blbosť dávať do Feldy sekvenčné vstrekovanie, ktoré je celkovo náročnejšie na údržbu a kvalitu plynu. To celé viacmenej hlavne preto, že podtlak môže strieľať do sania. Tie podtlakové systémy niesú taký problém na vstrekovačkách, ako pri karburátoroch. Totižto aj na BMM je mixér riešený tak, že je medzi vstrekovačom a klapkou. Pri karburátore sa (pokiaľ viem) muselo privádzať LPG "zvrchu".

_________________
IQ+=ŠKODA
EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas
Zradil som ale nikdy nezabudnem :)
Peugeot 405 1.9GRD


20.9.11, 13:36
Profil ICQ

Příspěvky: 1
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
to Johny_Servis:
mohu se zeptat jaké bylo nakonec rozhodnutí a jaká je spokojenost s provozem a spotřebou? Já řeším stejné dilema. Díny za odpověď.


19.2.12, 19:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Do 1,3 Mpi nema smysl davat SGI. Za nizsi cenu prestavby to jezdi uplne bez problemu na "klasiku" s mixem..


21.2.12, 09:15
Profil

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Mám Feldu 1,3 MPI Pick-up koupený v autobazaru. Při asi 110.000 km (určitě přetočený tahoš) jsem si nechal namontovat LPG. Za poslední čtyři roky jsem najel 181.000 km. Filtry ve směšovači (Vega) si měním sám. Olej dávám minerální 15W / 40 a měním po cca 15.000 km. Do oleje přidávám lubrifikator od kamoša. Po výměně oleje si po něm nechávám naplnit nádrž LPG patronou, která mi vyčistí nádrž a celou dobu maže ventily (cca 12.000 až 15.000 km). Vyjde to na necelých 1.500 kč (lubrifikator + patrona) ale podstatně zvedne životnost nejenom ventilů ale i výkon motoru. Motor stichne a spotřeba klesa, jezdím solo za 6,8-8 litrů (a s vozíkem 8-9 litrů). Na delších štrekách platí to menší číslo. Jde prý o nějakou patentovaný výrobek z USA?, ještě v Evropě nezavedenou. Má to jenom pro kamarády :-) ale jeho fotr je pilot a vozí to ze světa. Hodí se to i pro CNG. Vzduchový filtr měním dle potřeby. Jezdím denně v zimě i v létě.


Naposledy upravil Lemmen dne 28.4.12, 06:48, celkově upraveno 1



27.4.12, 13:08
Profil

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
:) LPG mám dělané do sání, tedy ne sekvenčku. Většina dílů je polských, vč. nádrže. Jde o díly originální polských výrobců (ono je také hodně dílů jenž se v Polsku dělají porůznu po garažích a pak se na trhu prodávají za až o třetinu nižší cenu). Membrána je tam ještě od novoty (181.000 km) a nečištěná. Startuju na benzín a v létě i v zimě zahřívám benzínem na cca 70*C. Pak teprve přepínám na plyn.
Ono totiž když mám studený motor a jedu na plyn a náhodou mi motor chcipne, mám veliký problém ho nastartovat. Zřejmě se pak míchá směs plynu s benzínem.
Před vypnutím motoru jej přepnu na benzín a nechám pár sekund běžet.


28.4.12, 06:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11891
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Na ty řeči o přísadách proti zaklepávání ventilů nevěřím. :D To bych musel mít za těch 130 tkm co mám na LPG najeto ventily protlučené do půlky hlavy. Přitom motor pořád šlape jako hodinky. A to se 10 let ventily ani jednou neseřizovaly (dokud mi auto nespadlo do klína). Membrány a filtr jsem teda vyměnil po cca 90 tkm. Od té doby to je zas OK.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


30.4.12, 09:33
Profil

Příspěvky: 3
Příspěvek Re: Jaký systém LPG do fel. 1.3MPI
Alespoň jezdím v klidu... když tahám naložený vozík napříč republikou. Naposledy to bylo průměrně pod 8 litrů LPG (Ostrava- Chomutov a zpět). :D
Tankuju v Polsku tak když to spočítám tak něco pod 120 kč/100 km. :P


30.4.12, 11:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz