cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
Autor |
Zpráva |
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
no když sem chtěl aby mi vyzkoušel ten předstih tak neměl čas tak snad zítra už bude mít ...
myslíš že by byla špatná škrtící klapka nebo něco takového pokud jo čím by to mohlo být ?
tou indukční cívkou by to nebylo ?
ono jak sem vyměňoval vzduchový filtr tak ten původní byl špinavý a tak mě napadlo že než tam dám nový tak to sání nastříkám silikonovým olejem aby se ten prach usazoval i na krajích toho sání ( před vzduchovým filtrem a až pak přes něj a pak do karbecu ) pak sem to všechno utřel hadrou at tam ten olej není myslíš že by to mohlo být tím nebo ne ?
|
25.1.11, 19:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
no jak se tak koukám tak mi asi už nikdo neporadí ....
prolézal jsem starší temata a příspěvky a došel jsem k tomu že by:
1.nemusel být velký problém abych dnes kdy je venku 0.6°C seřídil ventily 2. to je z mé hlavy že rovnou přeměřím kompresí tlaky 3. už sem psal vyčistím svíčky podívám se jestli jsou na těch 0.5 mm sklepnuty 4. dám tam ty zapalovací kabely 5. sundám vzduchový filtr a podívám se jestli není karburátor špinavý 6. zkontroluji podtlakové trubičky co vedou od/do karbecu 7. zkusím najít servis který mi změří předstih
a pak budu doufat že auto už pojede bez cukání a pokud ne tak by to bylo blby pokud i to nepomůže tak špatná cívka, snímač otáček ( ale to pochybuju ), karbec KO nebo nějaký čidlo víc už mě nenapadá
|
26.1.11, 06:44 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
ventyle jsem seřídil a byli celkem dost rozhašené, udělal jsem všechno co jsem předem napsal a problém je pořád stejný a zdá se mi že se to postupně zhoršuje protože to začalo cukat i na 3ku což před tím tak často nedělalo
řekl bych že na 85% to bude karburátorem a možná tím že dává málo bohatou směs ....
když jsem, zdělal vzduchový filtr a nastartoval auto tak někdy "poletovala" asi nejspíše škrtící klapka ale pokud motor není v zátěži tak otáčky jsou nahoru celkem rychle a bez prodlevy tak nwm
a viděl bych to tak že tou výměnou rozvodu to nebude že je to spíš jen blbá shoda náhod snad ...
|
26.1.11, 11:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
My chodíme do práce, tak nemůžeme pořád sedět u PC. Ale jak jsem psal, nevím ani na jakém přesně principu pracuje ten Ecotronik. Vím, že by to měl být karbec, který má ŘJ, ta by měla řídit předstih a bohatost směsi. Předstih se šteluje elektricky, jako u BMM zřejmě. Ta bohatost nevím. Po sundání filtru se podle mě hýbe přívěra, ne škrtící klapka. Viděl jsem, že klasické fáčka mají nahoře přívěru, ovládanou tou stupňovitou vačkou a bimetalem. Vzadu je ten plastový objemový ovladač a časový ventil. U Ecotronika jsem viděl, že místo bimetalu má nějaký asi elektromagnet, který přívěru rychle otevírá a zavírá. Jeden dědule od nás z baráku měl kdysy taky Ecotronik a při studeném motoru to mělo někdy zvuk jako čmelák. Když jsme se jednou dívali, tak se strašně rychle zavíra a aovírá ta klapka, tím se dosahuje určitého obohacení, asi podle nějakého čidla teploty chladící kapaliny. To kde je nevím. Jestli ti to dělá hlavně u studeného motoru, tak jestli to není i tím sytičem. Motor je v podstatě zmrzlý tak potřebuje bohatší směs. U klasického fáva je to vyřešeno právě tou přívěrou vzduchu, ktrá se přivře a tím se v karbecu zvýší tlak a nasává se více paliva. Po zahřátí se přívěra bimetalem otevře a směs se ochudí. Já bych to osobně předělal na klasický karbec. Ten umí každý blb trochu seřídit, o sytiči je i v knížce od Andrta, jak se nastavuje. Ecotronikům nikdo v podstatě nikdo pořádně nerozumí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.1.11, 13:16 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
snad se ted neurazíš ale ja za pc nesedám do ted sem objel 3 servisy v okolí aby mi poradili popřípadě vyřešili závadu ... v tom posledním mi velice dobře poradil a tak se to ni udělá ... nepřekope se to na klasický karbec ale na karbec z feldy jednobodu je to podobný systém ale o hoodně jednodušší než ekotronik takže mu co nevidět dám pápá ... jen musím sehnat ten karbec, eletroniku a řídící jednotu z feldy a zbytek oni překopou a kde sem byl, tam všude na tyhle karbece nadávají a je vidět že s ními nechcou nic mít .... a skrz tu dovolenou jsem z těch lidí kteří chtějí mít vše v pořádku a neodchází od "rozdělané" práce prostě můžu mít třeba rozdělaných 10 ukolů, udělám je tak jak sem je dostal kdybych třeba měl udělat 9. pak 1. a třeba 4. ukol tak za sebou tak to budu mít proti srsti jestli mě chápeš zase valím ven ....
|
26.1.11, 14:05 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
Ten dědula od nás z baráku to taky dal pryč. Docela to chválil, prý to žralo docela málo oproti klasickým karbec favům, ale pak se mu to právě taky začalo srát a nikdo mu to nechtěl opravit. Je to asi všude stejné. Prý objel pět servisů a všude kde řekl, že má Ecotronik, tak mu zamávali. Tu přestavbu, to už je jedno, jestli dáš karbec nebo BMM. Nemusí to být z feldy, však já mám ve fávu to samé. Jen je to složitější na předělání. BMM bych si asi sám netroufal dělat, ale karbec si předěláš klidně i sám a za díly dáš polovinu, jestli né dokonce méně. U BMM musíš asi dát vstřikovací jednotku, ŘJ, rozdělovač můžeš asi nechat co máš, myslím že je jiný snímač otáček, možná i první díl výfuku a nevím jestli sací potrubí. Díly asi nebudou zřejmě levné. U karbecu seženeš jen karbec, rozdělovač, ETZ a indukční cívku. Jinak můžeš vše nechat původní. Kdyby jsi chtěl, vše mám doma, nikdo to nechce, tak bych ti to za rozumnou cenu nechal. Karbec seženeš okolo 500,- kč, cívku a ETZ je za pár korun. Rozdělovač taky. U BMM tě to vyjde na dvakrát tolik, jestli ne dokonce dráž.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.1.11, 14:16 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
co mě říkal tak se tam dá jen ten karbec za druhý, a ten snímaš asi stejnak vemu ze vším, ale ten rozdělovač nechám původní ( ten mi i měřil a naměřil předstih 10°) no karbec asi vemu i se sáním jak jsi psal at tu pasuje. no rozhodl sem se že budu o5 vrakovat felicie o jedné vím jenže nevím jestli má lambda sondu a katalyzátor ale ta jela taky na LPG takže by to mohlo být vhodné ... motorově bude OK protože je bouchlá na řidičovu stranu ... za chvíli ji pojedu omrknout vím je jedno jestli je to fávo nebo felda ale co sou tam fáva tak jen obyč karburátor a ja když tam mám tu lambda sondu a katalyzátor tak tam chcu dát at se zase vše využije at pak moc nebrblou na STKčku a pod at je to OK
|
26.1.11, 15:33 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Počkej až přijde kwiko, ten tě bude přemlouvat, ať to necháš jako ekotronik. Já se přimlouvám taky k němu, přecijenom je to rarita, tak by bylo škoda to překopat na karbec nebo BMM, kterých jsou plné prdele. Ekotronika by ti opravili v německu či jinde, v ČR se jako nový neprodával a tak v servisech nemají žádnou dokumentaci.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.1.11, 18:20 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
popravdě řečeno kdyby mi to fungovalo jak má tak bych se do toho nepouštěl ale když to dělá co to dělá tak nemám na výběr když v okolí nemám žádný servis který by ho opravil
tahle výměna bude největší zásah do auta a toho se tak trošku bojím
|
26.1.11, 18:30 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
dokumentace problém nejni, ale sežeň nějaký díly...
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.1.11, 18:41 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
no ale ještě vědět jaky a co je vše potřeba
|
26.1.11, 18:54 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
Varoku, ja ta asi raz za tvoje fundovane vedomosti zaskrtim Ekotronik v tom bude aj tak nakoniec nevinne. Typoval by som na vodu v benzine, alebo ukostrenie. pripadne hallov snimac. Prejdi si podla dielenskej prirucky volnobezne otacky a bohatost zmesy a musi fungovat. Pripadne, co vravi pamat zavad, ak sviet cervena kontrolka test. Moze byt aj upchata triska, ci vadny plavak. Ten karburator sa da rozpolit a vnutri to ma dost podobne klasickemu Lekru. Inak V DP k ekotroniku je pekne vypisane co treba skontrolovat ked to cuka, Tak si ju otvor, precitaj prilohu vzadu, poskusaj a bude to jazdit
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.1.11, 12:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
kwiko: já ale psal, že Ecotroniky neznám, ale že kdysy měl jeden dědula z našeho baráku taky tento kousek a vychvaloval ho. Pak se mu tam začalo něco srát, pořád mu svítila kontrolka test, to mu nikdo nedokázal pořádně opavit. Jel do servisu, kontrolka přestala na týden svítit a potom zase svítila. Tak to někam prodal. Nyní má feldu BMM r.v. 96. Potom měl Ecotronik ještě jeden kluk, ten to měl ale nějaké divné a ten to přeskládal na klasický karbec. V papírech měl napsané 135Le a na bloku motoru bylo jen 135. Takže ho nepustili přes STK. Překopal to a nechal si z techničáku vymazat to e. Já se jen dívam, že tady má hardb už asi tři stejné témata, za což mě tady každý mrdá. Kdyby to překopal na klasický karbec, má po problémech. Ten už umí seřídit každý slušnější servis, který se ještě zabývá staršími vozy. Navíc pokud je šikovný, tak si to všechno přehodí sám, zatímco BMM systém sám asi ne.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.1.11, 13:26 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
Nastavit slusne karburator v servise... aby si nebol prekvapeny. Vacsina z nich uz vybavenie na karburatory davno nahradila niecim inym. Aj ked Leker tych skrutiek s ktorymi sa da tocit nastastie moc nema... Ekotronik ma vlastnu diagnostiku a v servisnom mode si dokaze zmerat aj zlozenie zmesy. http://favorit.pedrokv.com/ecotronic.pdf strana 35... prechod do servisneho modu je pri zapnutom zapalovani vybratim prepojky a jej znova zapojenim na str.8 (obr 7) A Rj zacne zmurkat chybove kody na pristrojovke. Dalsm rozpajanim sa da pohybovat v servisnom menu. Ked to servis nevie, dalej sa nedostane, ani keby mal paltest v zadku
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
27.1.11, 13:55 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
Re: cuká jak při rozjezdu tak i při jízdě
díky, zítra se do toho, pustím se do toho zítra ted vím aspoň kde mám hledat chybu napřed asi zkontroluju odpory a pak zkusím vydělat ten karburátor a vyčistit ho pokud nějak špinavý .. dnes sem jetě jednou kontroloval ty podtlakové hadičky a dotahoval jsem je. vytahl jsem snad všechny konektory z karburátoru a pak sem je tam znovu dal, ale po nastartovaní to pořád chcípalo a nedrželo to volnobeh ale až sem trošku vytočil motor tak to už bylo bez problému zítra se uvidí jak to bude vypadat
|
27.1.11, 19:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|