Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 04:29



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Forman 1992-přetěsnění převodovky II. 
Autor Zpráva

Příspěvky: 54
Příspěvek Forman 1992-přetěsnění převodovky II.
Ahoj,
prosím o pomoc. Po dlouhém odhodlávání jsem se pustil do přetěsnění převodovky. Bohužel si připadám jako blázen, protože momentálně na autě už moc k rozebrání nezbývá, ale spíš bych vyndal motor, než převodovku. Nevím, zda se mohlo levé uložení nějak vzpříčit (přijde mi, že je převodovka nakloněná dopředu), nebo jsem zapomněl na nějaké uchycení, ale ať zvedám motor a převodky jak zvedám, levý úchyt se nechce uvolnit.

- až tu převodovku vyndám (jestli), má někdo zkušenost s přetěsněním- podle Miloše v příspěvku ve fóru dříve mám "rozevřít", odmastit, zatmelit, a znovu sešroubovat. jenže převodovka má dvě dělící roviny, jednu na straně u setrvačníku, druhou na konci u levého uložení a já potřebuji přetěsnit obě. Nerosype se mi, když odtáhnu to zadní víko na straně uložení?

Prosím, nepiště, že jsem matla, nebo jsem se do toho neměl pouštět. Rybník pod autem už opravdu byl nesnesitelný, nemluvě o tom, že i olej něco stojí. Kdybych měl na nové auto, nejezdím ve Formanu z 92, a u různých "mistrů" servisů jsem se už spálil.

Díky všem.

_________________
Forman 1992


30.4.07, 06:31
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Musíš mít vytažený poloosy a sundaný dva držáky, jeden na převodovce a druhej pod motorem, motor zůstane viset jen na silošu u vodní pumpy a pak si s ním můžeš dělat co chceš, převodovka musí vypadnout sama.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


30.4.07, 06:51
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Jaké držádky? Pravé uložení motoru mám povolené, šroub z levého uložení ( ve směru jízdy) venku, poloosy venku, spodní ramena ze sestavy kotouče atd. vytažená, šrouby mezi motorem a převodovkou venku, kde jsou ty držáky na převodovce a pod motorem a jak vypadají ?

_________________
Forman 1992


30.4.07, 07:10
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Na převodovce je držák, co ti nese siloš a ten musí ven, nevzpomenu si z hlavy jak to tam je, bude to nejspíš ten kus, co se ti zapře o kastlu při povolování motoru dolů a pod motorem je taková jakoby kost, ta ale není nutná, je to jen pro lepší manipulaci.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


30.4.07, 07:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 243
Bydliště: Brno
Příspěvek 
jenom si dej pozor na to at nemas z prevodovky vytazeny obe dve poloosy zaraz, aspon na jedne strane nech treba jenom narazenej kloub bez poloosy, jinak se ti rozsype diferak

_________________
Favorit 136L r.v. 1989, 50KW


30.4.07, 19:57
Profil ICQ

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Díky všem, převodovka je venku. teď ale řeším další problém, potřebuji převodovku rozevřít tak na 1-1,5 cm, přetěsnit a zase stáhnout. Bohužel mi nejde rozvřít na spodu. nahoře OK, ale dole ne a ne. Může někdo, prosím, poradit- je tam šroub na 19 klíč, musím ho povolit nebo ne, abych převodovku otevřel?

Díky.

_________________
Forman 1992


2.5.07, 05:58
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
no už to nemám čas pročítat, ale drží tě pětka miloš


15.5.07, 20:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Pokud tu petku jak pise milos jeste nemas sundanou tak musis tahlem co vystupuje z prevodovky zaradit jakoukoliv rychlost a pak na te petce vyrazit kolik z vydlicky, vyidlicku zarazit dolu, aby se zaradila jeste jedna rychlost (tim se prevodovka zasukuje) a muzes obe 2 matky povolit (myslim ze to je klic 30 nebo 32 ale uz si to nepamatuju) Az to budes davat zept tak si nezapomen ty matky zajistit tim ze do nich klepnes pres nejakou kulatinu do toho vyrezu na hrideli.


16.5.07, 08:34
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek dlasi rozborka
[quote="DRYVER"]Pokud tu petku jak pise milos jeste nemas sundanou tak musis tahlem co vystupuje z prevodovky zaradit jakoukoliv rychlost a pak na te petce vyrazit kolik z vydlicky, vyidlicku zarazit dolu, aby se zaradila jeste jedna rychlost (tim se prevodovka zasukuje) a muzes obe 2 matky povolit (myslim ze to je klic 30 nebo 32 ale uz si to nepamatuju) Az to budes davat zept tak si nezapomen ty matky zajistit tim ze do nich klepnes pres nejakou kulatinu do toho vyrezu na hrideli.[/quote]


Ahoj, diky zejmena Milosovi a DRYVEROVi, jsem ve stavu, kdy je prevodovka se sundanou petkou a mam ji rozevrenou asi na 1 cm, takže bych mohl přetěsnit a složit. Bohužel při detailní prohlídce jsem zjistil, že řadící kulisa je natolik mechanicky poškrabana, že i když přetěsním příruby převodovky, tak je velmi pravdpodobne, že to poteče guferem u kulisy-hřídele řazení. Potřebovala by vyměnit, na to ale musim převodovku úplně rozebrat. může, prosím, někdo poradit, jak na to, abych ji složil zpátky? Zdá se, že jeden hřídel (ten, co kouka "do spojky") je uvolněný, ale ten druhý evidentně drží.
Díky všem.

_________________
Forman 1992


3.6.07, 10:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Takze pokud jsi v tehle fazi a chces rozdelavat dal tak jaks sundal paty rychlostni stupen tak na jedne hrideli je velke segrovka (je to ta hridel ktera na sobe NEMELA synchron a NEvedla k ni ta vidlicka) Ta segrovka je tusim v drzce loziska le nejsem si jist, takze segrovku roztahnout a a po te hrideli lehce klepnout topurkem od kladiva nebo necim mekym. Dale musis odsroubovat aretaci rychlosti - je to ten sroub co je kousek od vypousteciho otvoru ale smeruje komlo dolu (kdyz je prevodovka v aute). To by tak bylo asi vsechno. Ted by ta prevodovka mela jit rozpulit


3.6.07, 11:42
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
[quote="DRYVER"]Takze pokud jsi v tehle fazi a chces rozdelavat dal tak jaks sundal paty rychlostni stupen tak na jedne hrideli je velke segrovka (je to ta hridel ktera na sobe NEMELA synchron a NEvedla k ni ta vidlicka) Ta segrovka je tusim v drzce loziska le nejsem si jist, takze segrovku roztahnout a a po te hrideli lehce klepnout topurkem od kladiva nebo necim mekym. Dale musis odsroubovat aretaci rychlosti - je to ten sroub co je kousek od vypousteciho otvoru ale smeruje komlo dolu (kdyz je prevodovka v aute). To by tak bylo asi vsechno. Ted by ta prevodovka mela jit rozpulit[/quote]

To by odpovídalo, protože ta hřídel, o které mluvíš skutečně "drží", na tu segrovku se podívám. Prosím, v jaké poloze je lepší převodovku "rozlousknout"? Asi pětkou nahoru? Mám také zajištěný diferenciál trnem, aby nevypadlo kolo diferenciálu, když převodovku otevřu, trn musím vyndat a kolo asi spadne. Četl jsem na internetu, že potom je třeba při skládáni vymezit vůli diferenciálu, ale nikde jsem nenašel, jak se to dělá. Ten aretační šroub je předpokládám ten na asi 13 mm plochý šroubovák, zdá se mi, že je jištěný nějakým kolíkem nebo červíkem, je to tak?
Díky moc, původně jsem ji komplet otevírat nechtěl, ale jak jsem psal, když už jsem takhkle daleko, nechci to vzdát a dál dolívat olej kvůli guferu na tyči řazení.

_________________
Forman 1992


3.6.07, 18:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
To by odpovídalo, protože ta hřídel, o které mluvíš skutečně "drží", na tu segrovku se podívám. Prosím, v jaké poloze je lepší převodovku "rozlousknout"? Asi pětkou nahoru? Mám také zajištěný diferenciál trnem, aby nevypadlo kolo diferenciálu, když převodovku otevřu, trn musím vyndat a kolo asi spadne. Četl jsem na internetu, že potom je třeba při skládáni vymezit vůli diferenciálu, ale nikde jsem nenašel, jak se to dělá. Ten aretační šroub je předpokládám ten na asi 13 mm plochý šroubovák, zdá se mi, že je jištěný nějakým kolíkem nebo červíkem, je to tak?
Díky moc, původně jsem ji komplet otevírat nechtěl, ale jak jsem psal, když už jsem takhkle daleko, nechci to vzdát a dál dolívat olej kvůli guferu na tyči řazení.[/quote]

Takze rozpulit urcite tou petkou nahoru. Trn na diferencialu tam nech a kdyz to rozlosknes jakoby tou petkou nahor, tak ti nic nevypadne ale vse zustane v te spodni pulce prevodovky. Vymezova diferencil nemusis - to bys musel pokud bys menil obal prevodovky nebo loziska ale ty delat nebudes tak se stim netram ale jina se vymezovani provadi podlozkam pod lozisky diferencialu. Ten aretacni sroub neni to co popisujes ale jeto normani sroub myslim na klic 19 ale nevim to 100% To co popisujes ty musis vytahnout pokud budes kuchat a vatahovat hridele ale asi budes muset kdyz chces menit tu tycku. Mas v pravdu v tom ze to co popisujes je na plochy sroubovak a drzi to kolik - ten po rozpuleni prevodovky vyklepnes a tycku vytahnes ven (zavit na sobe nema) jen "O"krozek. Nejspis ti nepujdou i vytahnout ty radici vydlicky - taky s tim vzdy bojuju a nakonec se mi to povede, takze drzim palce


3.6.07, 20:01
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Ahoj všem, tak mi poněkud poklesla čelist, ta tyč řazení údajně stoijí 15OO Kč, tak nevím, jestli do toho jít..... to by bylo oleje na dolévání. Kdyby někdo věděl, kde ji sehnat za rozumnější cenu, co já vím, tak do 500, dejte, prosím, vědět. Na to, že je to kus osoustružené kulatiny, byť asi z kvalitnějšího materiálu, mi těch 1500 přijde až moc.

_________________
Forman 1992


6.6.07, 07:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
cmd píše:
Ahoj všem, tak mi poněkud poklesla čelist, ta tyč řazení údajně stoijí 15OO Kč, tak nevím, jestli do toho jít..... to by bylo oleje na dolévání. Kdyby někdo věděl, kde ji sehnat za rozumnější cenu, co já vím, tak do 500, dejte, prosím, vědět. Na to, že je to kus osoustružené kulatiny, byť asi z kvalitnějšího materiálu, mi těch 1500 přijde až moc.


A ptal ses ve vice obchodech nebo servisech???Tohle to nemuze stat takove nekrestaneske penize za kuz zeleza. Urcite bych zkusil nejeke dalsi mototechny nebo se zeptat zda se to nedela v replice (ale tohle neni bezna vec tak nevim nevim)


6.6.07, 21:29
Profil

Příspěvky: 54
Příspěvek 
Nekecám, originální autodíly Škoda, 1500 Kč. Zvláštní je, že nakonec ( v 5 obchodě) jsem se štěstím sehnal jednu poslední, kterou měli (není úplně tip ťop, ale určitě lepší než moje stávající) za 230 Kč, ještě zabalenou originál s nálepkou Škoda WV, takže to asi druhovýroba nebude. O víkendu jdu na to. Nicméně tvorba cen ND v Škodovce je mi záhadou, některé originální díly stojí o něco méně než druhovýroba, jiné jako ta tyč řazení dosahují kosmických cen. Možná už i do Škodovky dorazila móda co nejdražší díly, aby se nevyplatilo opravovat staré ale rovnou kupovat nové auto a jenom to ještě nestihli uplatnit u všech dílů :-)

_________________
Forman 1992


7.6.07, 17:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz