Zapojenie radia pre amatera...
Autor |
Zpráva |
kemo
Příspěvky: 3 Bydliště: Šaľa
|
Zapojenie radia pre amatera...
Ahojte!!!
Zdedil som krasnu 120L od mojho deda.. nedelna...ma len 70 000 km
Som zaciatocnik .. potreboval by som poradit s radiom
cital som tie spravy ale ti A4 alebo A7 mi nic nehovori..
Ak sa tu najde niekto ochotny mi to polopate vysvetlit budem mu VELMI vdacny.
Dakujem
_________________ Kemo . 120 L , 1986.. krasna
|
15.4.06, 19:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
no nevim jak to mas na radiu ty, takze ti to popisu v barvach a postupem, jak sem to udelal ja :
minus = cerny
plus = cerveny
zluty = napajeni pameti (aby se ti nevymazaly na radiu ulozene stanice, kdyz ho vypnes)
pak tam mam jeste jeden u ktereho si ted nevzpomenu na barvu a ten slouzi k napajeni anteny
minus dej kamkoli pod nejaky sroubek, ktery ma spojeni s kovovymi castmi auta
ten cerveny a zluty sem spojil dohromady a oba pripojil na +12V. k tomu sem pouzil pojistku c.1 radio ma sice vlastni pojistku ale...
no a zbyva to napajeni anteny, ale to zapojene nemam, protoze to moje antena neumoznuje (a nebo o tom nevim)
no a ted by si uz tam mel mit jen kabely k reprakum
napr.:
cely zeleny a zeleny s cernym pruhem
cely modry a modry s cernym pruhem
pak 2 fialove
a jeste 2 nejake ke 4. repraku
je ti urcite jasne ze oba zelene se pripoji na jeden reprak pricemz ten s tim cernym pruhem na minus toho repraku
tak budes pokracovat i u dalsich barev
no snad ti to pomuze. Hodne stesti
Lukas
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
15.4.06, 21:53 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Maju uz Favority (r.v. 1994) ISO konektory na radio?
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
16.4.06, 05:41 |
|
|
kemo
Příspěvky: 3 Bydliště: Šaľa
|
Velmi pekne ti dakujem Lukasi.. pomohlo to.
_________________ Kemo . 120 L , 1986.. krasna
|
16.4.06, 12:58 |
|
|
kemo
Příspěvky: 3 Bydliště: Šaľa
|
ahojte..
mam tu dalsi problem.. akym sposobom je najlepsie tahat kabel k zadnym reprakom.
ak sa znovu niekto najde poprosim UPLNE polopate
velmi dakujem
_________________ Kemo . 120 L , 1986.. krasna
|
16.4.06, 18:08 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Ahoj, opet se ti pokusim poradit zpusobem
a) jak sem to delal ja
b) jak bych to udelal
to zalezi kde ty zadni repraky mas. jestli je mas na zadnim plate pod oknem, nebo ve dverich.
a) Ja je v Rapidu mam v tom zadnim platu pod oknem a celou instalaci radia sem spojil s generalnim uklidem, takze sem vyhodil ven sedadla a koberce a ty kabely sem pridal k tomu svazku co normalne vede dozadu k motoru. a pak z pod koberce ven pod zadnim sedadlem a pak uplne rohem za operadlama zadnich sedadel az k reprakum.
b) Jestli mas ty repraky ve dverich, tak si myslim ze bude stacit, kdyz je potahnes kolem dveri. Kdyz oddelas ty hlinikove listy co drzi koberec k prahum, tak pak koberec pujde odtahnout a ten drat tam v pohode strcis. Ale pak nevim jak je dostat do dveri. Mozna kolem omezovacu, ale tam bych mel strach, ze se casem prestipnou. Kdyz ne tak pak jedine navrtat do dveri dirku kterou te draty protahnes, nebo tam rovnou dat "husi krky" z dveri Felicie - co kdyby si chtel v budoucnu central, nebo elektriku na stahovani oken. to by tam tech dratu uz bylo moc.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
16.4.06, 19:09 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Whistler píše: Maju uz Favority (r.v. 1994) ISO konektory na radio?
ISO konekrory z výroby nemají,ale jak u jinných aut ,dají se doplnit.Od Felicie dál existuje od pojist.skříně kabel k rádiu s ISO konek.
|
16.4.06, 21:47 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
kemo píše: ahojte..
mam tu dalsi problem.. akym sposobom je najlepsie tahat kabel k zadnym reprakom. ak sa znovu niekto najde poprosim UPLNE polopate
velmi dakujem
Drž se rad Lukáše.Jenom jeden malý doplněk - tyto dráty k reprákům nepodceňuj, co se týká izolace a přůřezu.V žádném případě nepoužívej ty slabounké drátky co dávají někteří výrobci do balení.
|
16.4.06, 21:51 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
No,vo Favorite som skutocne nemal ISO konektor,cize som zmenil elektoninstalaciu na ISO.Mam radio zo Skody Octavia,model Symphony.Vsetko hraje OK,pamat nestraca,kvalita zvuku je OK az na jednu vec,a to je strasne zly prijem signalu.Neviem,ci bola elektroinstalacia vo Favorite original (je to model 135GLXi,r.v.1994,model SportLine),reproduktory su len v predu,znacka Blaupunkt,50W.Mal Favorit z roku 1994 nejaky antenny zosilovac a ked hej,akym sposobom je napajany?Ak stredovym kolikom,nema predsa radio Symphony toto napajanie vyriesene uz vyroby bez potreby fantomovej redukcie?Viete mi niekto poradit?Na konektore od anteny som si nevsimol ziadny vedlajsi napajaci kabel.Antena je pred stresnym oknom,dlha asi 50cm,zda sa,ze tam uz bola original?!?
EDIT: Antena vyzera presne tak,ako na TOMTO obrazku,cize je asi original
Este detail,je na radiu Skoda Symphony prehodeny pin A4 a A7 alebo nie?Ked budem montovat ten uz tu spominany alarm,aby som radio napojil na zapalovanie (poloha P).Este posledna vec,radio ma zvlast kabel illumiantion,podsvietenie radia,radio nesvieti pri jeho zapnuti ale po zapojeni kabla illumination.Problem je ten,kde ho zapojit?Ak ho zapojim na trvaly (+),svieti stale (vybija baterku).Kde je ho najlepsie napojit?Staci na podsvietenie tlacitiek v palubovke (ta cast,kde je vyhrievanie zadneho skla,vsetky styri smerovky,atd...)?Diky vsetkym za pomoc.
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
24.4.06, 11:34 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To osvětlení má správně fungovat tak, že když auto nesvítí (přes den) tak rádio svítí jako blázen, aby bylo vidět. Když auto svítí (v noci), osvětlení rádia se ztlumí, aby nesvítilo do xichtu, popřípadě když je vypnuté svítí na něm pouze tlačítko vypínače. Kabel Ilumination je možné zapojit kamkoliv, kde je napětí, když se rozsvítí, nejblíže je asi osvětlení táhel topení, nebo tlačítek na středovém panelu (jo, mlhovka, okno, varovné směrovky, to je ono). Co se týče kontaktů A4 a A7 je třeba se podívat do dokumentace, u jednotlivých výrobců a modelů mohou být zaměněny. Myslím, že na A7 by mělo být trvalé a na A4 spínané. Na anténu se podívej, když vytáhneš světlo (myslím to nahoře u prostředního zrcátka) měl by tam být šroub od té antény, zkus to multimetrem propípat od prutu až po konektor, jestli není někde chyba, zesilovač by tam být něměl.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
24.4.06, 16:32 |
|
|
Návštěvník
|
Nepér píše: To osvětlení má správně fungovat tak, že když auto nesvítí (přes den) tak rádio svítí jako blázen, aby bylo vidět. Když auto svítí (v noci), osvětlení rádia se ztlumí, aby nesvítilo do xichtu, popřípadě když je vypnuté svítí na něm pouze tlačítko vypínače. Kabel Ilumination je možné zapojit kamkoliv, kde je napětí, když se rozsvítí, nejblíže je asi osvětlení táhel topení, nebo tlačítek na středovém panelu (jo, mlhovka, okno, varovné směrovky, to je ono). Co se týče kontaktů A4 a A7 je třeba se podívat do dokumentace, u jednotlivých výrobců a modelů mohou být zaměněny. Myslím, že na A7 by mělo být trvalé a na A4 spínané. Na anténu se podívej, když vytáhneš světlo (myslím to nahoře u prostředního zrcátka) měl by tam být šroub od té antény, zkus to multimetrem propípat od prutu až po konektor, jestli není někde chyba, zesilovač by tam být něměl.
Ovětleni toho rádia závisí na osvětlení auta. Když auto nesvítí, nesvítí ani rádio (ani to není potřeba). Dej to klidně na světla (ten kabel ilumination), stejně za dva měsíce budeš svítit pořád. Tohle rádio pravděpodobně má už z výroby napájení pro zesilovač ve vstupu pro anténu. Škodovka dává do současných aut antény se zesilovačem, které mají napájení po koaxiálu, tak se dá předpokládat, že si nechá dodat rádio, které to napájení zajistí bez dodatečných úprav (redukce). Starší antény, pokud měly zesilovač, měly napájení po samostatném kabelu.
|
26.4.06, 00:20 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Takze uz som to kompletne zapojil.Niekedy o mesiac (mozno skor,ale mozno aj neskor ) chcem pripravit clanok kompletnej montaze alarmu do Skoda Favorit aj s fotografiami a postupom.
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
29.4.06, 15:40 |
|
|
loneman
Příspěvky: 1
|
Mám autorádio Sony CDX-GT212 a pripája sa cez ISO konektor, chcem ho zapojiť do Škody Favorit ale v aute nemám ISO konektor – mám iba dráty. Prosím radu, čo mi všetko treba kúpiť a ako to zapojiť? Dík.
|
17.4.07, 20:57 |
|
|
Aggresso
Příspěvky: 4
|
ISO konektory
Ahoj. Mám prosbu. Vlastním Škodu Favorit a rád bych věděl jak a kudy mám vyvést ISO konektory pro autorádio. Mám tam vyvedený jen 3 dráty (červený, žlutý a bílý) a v ISO konektoru jich je 5. Díky za odpověď[/b]
|
8.8.07, 11:58 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: ISO konektory
Aggresso píše: Ahoj. Mám prosbu. Vlastním Škodu Favorit a rád bych věděl jak a kudy mám vyvést ISO konektory pro autorádio. Mám tam vyvedený jen 3 dráty (červený, žlutý a bílý) a v ISO konektoru jich je 5. Díky za odpověď[/b]
V ISO konektoru jich máš víc, protože tam máš ještě kontakty pro připojení handsfree, elektricky vysouvané antény a ještě něco. Ty 3 ti stačí. Potom tam máš druhý na repráky. Pěkně znázorněné to máš např. tady: http://www.rasel.cz/RADYPROVAS/zapiso.htm
|
8.8.07, 12:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 93 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|