Re: Hlava motoru Škoda 105/120
Vačku doporučuji 260 nebo jí podobnou.254 nezavrhuji,ale je to jen sériová vačka.Kdybys chtěl mít velký oči,tak do ničeho co je 280 a vejš nechoď,pokud ti není nic známo o úpravě motoru.Protože ten na to prostě bez velkýho zásahu nepojede:!: ...Mimochodem i na 260sátku bys měl mít udělanou hlavu se sacím potrubím,né jen sníženou hlavu.To není úprava to je dát hlavu pod hlavu frézky nebo pod kotouč magnetky a vzít jí dosedací plochu a pouze věřit,že o to,co mě ubere kompresní prostor tak z toho mála vytěžim o kapku víc výkonu
Ano,vytěžím,ale ještě se strachem,že mě budou doprovázet detonace při každý větší zátěži protože průtok do válce bude pořád obrazně malej a stejnej.V zásadě výkon jako takový je přepočtený na objem směsi nasáté a spálené za určitý čas a nezáleží jestli máš 5000ccm nebo 500ccm.Pokud dostaneš za ten určitý čas do pětistovky tolik směsi jako do toho pětilitru,máš zaručeno,že výkon obou motorů bude naprsto shodný
...A určitě to tam nedostaneš sníženou hlavou, nebo ojnicema.Tak tolik málo teorie...Motor je krásná Fyzika.Jen je jí tam tolik,že se v ní člověk musí pomalu orientovat a naslouchat při úpravě i negativa,aby neudělal někde přešlap a ve výsledku to nebylo horší nebo stejné,když to mělo být určitě lepší,to je praxe...V zásadě tedy "málo někdy znamená více" je naprostá pravda..Tím se řiď.A věř že sériová hlava 105-120-130 snese hodně aby byla méně a získ byl mnohem více.A aby byla více,je k tomu jen malý krůček,ale to je pro závody a né pro normální provoz.Je to totiž už i o spotřebě a taky o penězích...