|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Autor |
Zpráva |
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Dobrý den, měl bych takový dotaz. Před pár dny se mi dostal do rukou Favorit(r.v. 1988, 136L), který už je v poměrně špatném stavu a když jedu na benzín, tak nedrží volnoběh a i při jízdě, jamkmile uberu plyn, auto začne cukat, když ale přepnu na LPG, auto normálně volnoběh drží. Neví někdo v čem by mohl být problém? Díky za rady!
|
13.2.11, 12:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
treba zisťovať klasické prejavy na benzín... odpojovač voľnobehu, hladina paliva, plavák... vieš ako sa pri karburátore prepína LPG/BA a BA/LPG to nieje ako vstrekovanie...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.2.11, 13:18 |
|
|
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
http://www.ulozto.cz/7841475/lpg-prepinac-favorit-jpgTady jsem vyfotil přepínač mezi BA/LPG...s auty na plyn nemám moc zkušeností, pouze sem párkrát jel s Felicií na LPG, kde se plyn automaticky přepne při zvýšení otáček motoru(asi 2 500)U svého Favorita přepínám na plyn tak, že auto nejdříve nastartuju na benzín, musím chvíli jet, aby se zahřál motor, pak někde zastavím, vyřadím na neutrál, přepnu na LPG, který se přepne tak po 20s., pak teprve můžu jet dál
|
13.2.11, 14:19 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
najlepšie prepínať za jazdy s LPG na benzín je to rýchlejšie, ale aj tak malú chvíľu trvá kým sa naplní karbec benzínom.
prepínanie s benzínu na LPG je treba medzi polohu kotorá je na prepínači, preprneš do medzipolohy a ideš, niekedy aj 2min, keď začne auto vynechávať skús prepneš na LPG, ešte chvíľu trvá kým sa zvyšný benzín s karecu odparí, je dobré to prepínať na dlhšiom úseku kde máš stál zaradený kvalt aby ti motor nezdochol...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.2.11, 14:27 |
|
|
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Joo, za jízdy jsem to taky zkoušel přepínat, problém je, že většinou jezdím spíš kratší trasy po městě, a tady je přepínání na delším úseku trochu problém. Chci se zeptat, jde nastartovat ze studeným motorem rovnou na lpg?A taky k čemu je ten červený přepínač, na to jsem doposavaď nepřišel
|
13.2.11, 14:49 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Startovat na LPG jde, naposledy jsem na benzín startoval snad minulý rok. To červené tlačítko je "sytič" při startování na LPG. Prostě zapneš zapalování, zmáčkneš sytič a ten pustí do sání plyn (který se odtamtud časem odpařil). Pak startuješ. Ale chce to mít dobře seřízené a "umět" to s tím. Někdo startuje i bez toho, někdo s plným plynem, někdo ten sytič zmáčkne dvakrát a pak až startuje, někdo ho drží a přitom startuje... je třeba najít to pravé, co tvůj motor chce.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
13.2.11, 14:54 |
|
|
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Díky moc za rady, zkusím to nastartovat rovnou na plyn, i když pochybuju, že motor bude dobře seřízený. Bohužel Favorit je po 6. majitelích a taky to podle toho vypadá, koroze kde se člověk podívá, ze 4 dveří pouze jedny fungují normálně(u řidiče je zalomený zámek),takže auto mám pořád otevřené(i když nepředpokládám že by ho někdo kradl), interiér naprosto zdecimovaný, třeba když zapnu potkávací světla, tak se mi na přístrojovce rozzsvítí obrázek, mlhového světla:(, nefungují odstřikovače, již zmiňovaný volnoběh atd...bude s tím práce jak na kostele, zatím sem se dostal jenom k výměně oleje v motoru, převodovce, nový vzduchový filtr a nová spojka. Dalších hodně věcí eště zbývá.
|
13.2.11, 15:21 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Ze všeho nejdřív bych nechal seřídit karburátor na PAL testu. Tím by se mohl vyřešit problém s volnoběhem na benzín. No a v závislosti na tom by to chtělo seřídit LPG, případně vyměnit membrány atd.. jestli říkáš, že na to dlouho nikdo nesáhnul.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
13.2.11, 15:59 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Než seřizovat karbec, tak radši skoč na vrakáč a za pár stovek si vytáhni nějaký jiný. Při provozu na LPG trpí všechny gumové součásti v karbecu a vyměnit je už přijde skoro na stejné prachy jako karbec... membrány v reduktoru vyměň, zvládne to i amatér a dost to pomůže.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
13.2.11, 16:39 |
|
|
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Myslíte, že by se mohl problém volnoběhu vyřešit vyčištěním volnoběžné trysky na víku karburátoru? To je tak jediná věc, s kterou mám zkušenosti co se týče problému s volnoběhem.
|
13.2.11, 18:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
treba skúsiť, ventil voľnobehu cvaká? nemáš iba odpadnútý drát?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
13.2.11, 19:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Případně bych přidal jemně na tom zadním šroubku pro volnoběh. Tedy pokud s ním půjde pohnout.
Jo, ale když veme na vrakecu jiný karbec, tak se stejně musí většinou doseřídit, protože každý motor potřebuje něco jiného.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
14.2.11, 09:53 |
|
|
pajavlk
Příspěvky: 304 Bydliště: Sezimovo Ústí
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Ono by to moho jít seřídit i doma, ale zas by ti to mohlo třeb hodně žrát, lepší když to udělá někdo s přístroji. Karbec z vrakáče by mohl být možná v lepším stavu, ale to ten tvůj je možná taky, jen stačí seřídit, což bys musel udělat stejnak i u vrakáčového. Je to taková údržba, kterou je třeba, zvlášť u provozu na LPG, sem tam udělat.
_________________ Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995
|
14.2.11, 19:44 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
volnoběh ti nepujde sežídit že? máš prasklou membránu obohacovače musíš ji vyměnit klobouček a dva šroubečky miloš
|
14.2.11, 21:10 |
|
|
Pajous98
Příspěvky: 11
|
Re: Motor nedrží volnoběh, na LPG je to OK.
Tak dneska jsem pročišťoval volnoběžnou trysku...zdá se mi chod motoru o něco lepší než předtím, ale pořád to není ono:(
|
15.2.11, 13:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|