Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 22:35



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Ulomený podtlak na karburátoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Beroun
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Doufám, že mluvím o tom samém. Přívěra, tedy klapka na kterou stříká benzín.. No právě, je zavřená.A pokud si dobře vzpomínám, když jsem kdysi měnil vzduchový filtr, bylo to v létě, byla skoro celá otevřená i za studeného motoru, ale upozorňuji, to bylo v létě, za jených teplot. Takže předpokládám, že chladem se teď zavřela a otvírá po zahřátí, což je už pozdě.

co kdybych zkusil koupit nové ty hadičky u objemového ovladače?

_________________
Škoda Favorit 135 Pick-up r.v.92 - karburátor
topení Felicia
anténu na vysílačku mi ukradli


2.3.11, 22:51
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Beroun
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Nepér píše:
A ta přívěra se po nastartování pootevře? Pokud to chytne ale pak nedrží otáčky, bývá vadný ten podtlakový ovladač, přívěra zůstane zavřená a motor se dusí bohatou směsí.



http://www.autobyznys.cz/detail2410/kar ... y-karb-fav - odkaz ze začátku tématu.

Pokud zvětším obrázek toho podtlakového ovladače, je vidět na plastovém těle závit. Ta čepička má být jak moc dotažená. Na druhém konci ten imbus... zřejmě má být taky do nějaké hloubky zašroubován, že ano? S obojím jsem bohužel už hýbal :( jak jsem již psal

_________________
Škoda Favorit 135 Pick-up r.v.92 - karburátor
topení Felicia
anténu na vysílačku mi ukradli


2.3.11, 23:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Tím šroubkem se nastavuje, jak moc se má ta přívěra pootevírat po nastartování motoru. Tím víčkem se nastavuje citlivost toho předmětu. Povolováním (dokud to těsní) se snižuje protitlak pružiny a je to tedy citlivější. Ta přívěra je ovládána nejen bimetalem, který je vyhříván jednak elektricky a jednak z okruhu chlazení - po ohřátí se otevře, to je ok - Ale i podtlakem: má za úkol tuhle přívěru pootevřít, okamžitě po nastartování motoru. Ať ti někdo startuje a koukej, co to dělá. Během startování by se měla pootevírat do rytmu otáčení motoru a jakmile to chytne, je podtlak už dostatečný a mělo by ji to držet pootevřenou, zhruba o 3-4 mm, v chytrých knihách je přesná hodnota. S rostoucí teplotou přebírá funkci ten bimetal a ten jí otevře úplně, pokud se to tedy dostane na provozní teplotu.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.3.11, 18:11
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 76
Bydliště: Beroun
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Skvělé, díky, jakmile budu mít někoho k ruce a chvilku čas, vrhnu se na to a dám vědět, jak to dopadlo. Díky za radu.

_________________
Škoda Favorit 135 Pick-up r.v.92 - karburátor
topení Felicia
anténu na vysílačku mi ukradli


3.3.11, 20:13
Profil

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Nový dotaz

Předem chci říct že funkce objemového ovladače je mi známá. Ten můj byl vadný a tudíž jsem objednal nový. Ale chci se zeptat jak jej seřídit v domácích podmínkách. Stačí jednoduše na dolní port "A" a nasadit hadičku a sáním nejdříve bez blokování portu "B" nastavit malou mezeru 0,8 +/- 0,2 mm a poté s blokovaným portem nastavit velkou mezeru 2 +/- 0,2 mm? Nebo je skutečně k tomu potřeba vyvinout předem stanovený podtlak uváděný v Andrtovi? Jestli se nemýlím tak tam jde v obou případech jen o "dorazové polohy" neboli v první fázi kdy táhlo narazí na regulační ventil a začne propouštět vzduch kdy délka táhla se seřídí kloboučkem a dále po uzavření termoventilu druhý doraz seřízený imbusem/šroubkem na konci táhla.

_________________
Favorit GLXi


2.5.11, 08:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
S těmi tlaky stejně nic neuděláš, takže to udělej, jak myslíš a mělo by to stačit. Já musím mít třeba tu velkou mezeru větší, protože můj natuněnej motor saje na volnoběh asi víc vzduchu. Při původním nastavení se po startu dusil. Předpokládám, že v zimě budu muset posunout i tu malou mezeru ale to teď na jaře nevyzkouším...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.5.11, 11:42
Profil ICQ

Příspěvky: 278
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Dobroš, díky za odpověď... Nic jiného se stejně asi dělat nedá když není k dispozici např. seřizovací stolice. Teď jsem navíc našel tyhle dva návody kde prakticky při výměně doporučují to samé...

Tady test ovladače... http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=181546

a výměna... http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=159287

_________________
Favorit GLXi


2.5.11, 13:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Jinak to v amatérských podmínkách ani udělat nejde... A ono to jde docela obstojně a většinou se i člověk trefí a seřídí to správně. Už jsem to měnil na 3 karburátorech a pokaždé tímhle stylem a po montáži šlapaly bez problému. Ale co je hlavní dával jsem vždycky originální díl tj. Pierburg... sice dražší ale myslím že zrovna u tohoto se to vyplatí.

Taková plastová fičura a kolik to dokáže udělat nepříjemností při studeném startu. Pokud vám studený motor naskočí bezproblému a na šup, ale během několika vteřin zase chcípne tj. není schopný po startu udržet otáčky a následně musíte většinou startovat s plynovým pedálem na podlaze (to kvůli maximálnímu přívodu vzduchu do válců) a pak i po startu musíte chvilku pedál držet přičemž motor během tohohle martyria má zvuk jako Zetor 25 tj. jako by vynechávaly válce pak je to jednoznačně ono. Vyměnit a bude to zase OK.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


2.5.11, 20:06
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Nejlepší je jak psal myslím Nepér, aby někdo startoval a ty budeš nastavovat při sundaném vzduchovém filtru. Mě se osvědčila spárová měrka nebo nějaký kousek plíšku asi 1mm a 2mm. Hned po naskočení motoru by se měla přívěra pootevřít na mezeru asi 0,8-1mm. Tato poloha se myslím šteluje právě tím předním imbusovým šroubkem. Po asi 5 sekundách se zavře termoventil a do objemového ovladače jde větší podtlak a objemový ovladač otevře přívěru na mezery zhruba 2mm. S tím zadním víčkem pokud je ovladač nový není potřeba točit. Pokudje vše jak má, ale otáčky jsou nízké, je potřeba přitáhnout šroubek u stupňovité vačky vpředu, směrem od chladiče. Tím se v podstatě více otevře škrtící klapka a motor má vyšší otáčky. Při studeném motoru by měly být otáčky hned po naskočení motoru asi 2000. Po šlápnutí na plyn. pedál se přetočí st. vačka na nižší stupeň a otáčky by měly klesnout na asi 1500/min. kdo chce více šetřit, může nastavit nižší otáčky, ale z praxe doporučuji ty vyšší otáčky alespoň kolem 1700 a ty nižší kolem 1200/min. Teď to poznat moc nebude, ale v zimě to poznáte při větších mrazech, když je motor více promrzlý a ztuhlý.

Nepér: však máš teď motor 1,4 z fábky ne? Čím větší obsah, tím více vzduchu motor potřebuje. Nebo bych zkusil nechat mezeru stejnou, ale přidal bych otáčky na tom předním šroubku u st. vačky. Pokud nepomůže, tak jedině zvětšit mezeru na přívěře.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


3.5.11, 15:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Varoku, varoku....

Citace:
"Hned po naskočení motoru by se měla přívěra pootevřít na mezeru asi 0,8-1mm. Tato poloha se myslím šteluje právě tím předním imbusovým šroubkem."


Tato poloha (malá mezera) se šteluje víčkem (kloboučkem) objemového ovladače. Je tam totiž ventil do kterého když narazí talířek táhla tak začne propouštět vzduch. Šroubením kloboučku se i zároveň ventil v něm táhlu přibližuje nebo naopak vzdaluje. Ono si stačí jeden vadný ovladač rozebrat a hned to člověk pochopí.

Citace:
S tím zadním víčkem pokud je ovladač nový není potřeba točit.


Víš proč nemá nový originální objemový ovladač zakoupený jako náhradní díl závit víčka zakápnutý barvou (většinou žlutou) tak jako to mají (měly) všechny karburátory kompletované v Jikovu a dodávané Škodovce? Protože nejsou z výroby přesně nastavené. Jsou nastavené jen velice přibližně. Takže je potřeba provést kontrolu a nastavení vždy! To že je ovladač nový neznamená že je již přesně nastavený z výroby. To ani logicky být nemůže. Měnil jsem ho za nový třikrát (vždy originál) a vždy jsem musel nastavovat jak malou tak velkou mezeru přívěry. Navíc je to přímo zdůrazněné v dílenské příručce (nemyslím Andrta) že při výměně je potřeba nastavit jak malou tak velkou mezeru. Kdyby to tak nebylo a ovladač byl přesně nastavený z výroby pak by nebylo potřeba speciálních přípravků (podtlaková zkoušečka apod.) při výměně. Jinak nevím jak bys to chtěl nastavovat při startování motoru když se ti s nesprávně nastaveným ovladačem ani motor neudrží v otáčkách. To co napsal Nepér bylo myšleno jen jako kontrola funkce při startování ne že se to má při startování nastavovat.

A mimochodem malá a velká mezera se netvoří vždy. Pokud je vše jak má tak termoventil je nad cca 10°C uzavřený. Tudíž nad tuto teplotu se vytvoří pouze velká mezera přívěry.

Jinak myslím že si trochu zbytečně rozepisoval znova funkci když kolega napsal že je mu ona funkce jasná což je z toho co napsal i dost dobře vidět že ví o čem píše.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


3.5.11, 20:51
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Já si četl nastavení v Andrtovi. Měnil jsem ten objemový ovladač ve svém starém fávu i kamarádovi a fungovalo to jak má. Podle knížky jsem nastavil všechny mezery, různé dorazy apod. Potom jen experimentování a vše jako by to nastavovali v továrně.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.5.11, 06:09
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Tak jsem to raději přečetl ještě jednou v Andrtovi a Capricorn má pravdu. Omlouvám se, nějak jsem to popletl. Ten přední imbus šroubek je opravdu až na tu větší mezeru, ne menší. Dělal jsem to už dávno, tak to mám pomotané.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


4.5.11, 15:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
varok: Však OK.. já jen kdyby náhodou podle toho někdo chtěl postupovat tak ať si to nepřebere špatně. :wink:

_________________
Favo 135 (G)LX '93


4.5.11, 16:29
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
ja tomu karburatoru moc nerozumim, ale vy co jo - capricorn, neper, mex - nemuze o tom neco napsat jako uceleny popis, navod ? sekci na to mame viewforum.php?f=49

a az to napisete, tak si to mozna taky vymenim, funguje me to podivne, jinak nez drive


4.5.11, 19:32
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek Re: Ulomený podtlak na karburátoru
Určitě Víte... není problém. Já se pokusím do konce týdne něco spáchat. A když přispějí i kluci tak z toho může být docela solidní návod. Jinak zkus si to zkontrolovat podle návodu co tady dal kolega... http://www.clubgti.com/forum/showthread.php?t=181546 vždy jsem prováděl kontrolu stejně a je to nejednodušší jak odhalit jestli membrána není prasklá když není k dispozici alespoň ruční vývěva. Prostě jde o to že když u studeného motoru saješ ústy na spodním portu "A" se současným zaslepeným portem "B" a podržíš jazyk na konci hadičky tak musí zůstat přívěra otevřená na mezeře cca 2 mm... nesmí se postupně zavírat... pokud ano tak je to špatně a je vadná/děravá membrána. Ještě se někde uvádí kontrola že při nastartovaném teplém motoru pomalu zavírat prstem přívěru a cca 4 mm před úplným uzavřením musí klást odpor. Jestli ne tak je ovladač vadný. Ale z vlastní zkušenosti mužů říct že to neplatí vždycky. Já měl membránu ovladače prasklou na dvou místech a tato zkouška mi stejně vyšla jako že je membrána OK. Abych nezapomněl... hodně důležitá je i průchodnost nátrubku resp. kanálku podtlaku na který vede hadička z portu "A" objemového ovladače. Kanálek má průměr jen 0,22 mm a občas se stane že pokud je membrána prasklá tak se přicpe a pak ani po montáži nového ovladače nejde jak má takže kanálek při výměnně ovladače taky pročistit.

_________________
Favo 135 (G)LX '93


4.5.11, 20:04
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 38 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz