Autor |
Zpráva |
Jad
|
volnoběh LPG
Ahoj, nevíte někdo, jak se nastavujou volnoběžné otáčky u LPG Lovatto? Díky
|
27.4.06, 09:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Stejně jako když je nastavuješ pro benzín - na karburátoru.
|
27.4.06, 10:05 |
|
|
Jad
|
To právě se mi zdá že ne. Volnoběh na benzin je seřízený dobře, ale na plyn je strašně vysoký (cca 1500 otáček). Ty regulační šrouby na karburátoru na plyn podle mě nemaji vliv. A víc zavřít škrtící klapky nejde, to už by se zadíraly do karburátoru.
|
27.4.06, 10:37 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Re: volnoběh LPG
Jad píše: Ahoj, nevíte někdo, jak se nastavujou volnoběžné otáčky u LPG Lovatto? Díky
Na směšovači je takový umělohmotný šroub (asi 1cm široký) - to by mělo být ono
Jinak na plyn dej vyšší volnoběžné otáčky než na benzin - tak 900 - 1000/min.
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.4.06, 11:36 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká).
|
27.4.06, 13:14 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Kybergreg píše: Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká).
No jo, ale tim šroubem na karbecu si rozhodíš původní nastavení volnoběhu (na benzín)
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
27.4.06, 20:50 |
|
|
Kybergreg
Příspěvky: 263
|
Bukaj píše: Kybergreg píše: Jo, já měl na Š130 taky Lovato a volnoběžky jsem měl cca 1000 ot/min, když to bylo míň, tak to chcípalo. A skutečně jsem je mohl seřizovat přímo na karburátoru (tzv. "šroub přídavného vzduchu" nebo jak se tomu říká). No jo, ale tim šroubem na karbecu si rozhodíš původní nastavení volnoběhu (na benzín)
To je pravda. Holt je třeba vzít v úvahu, jestli víc jezdíš na benzín nebo na LPG a podle toho to nastavit. Totéž platí pro nastavení předstihu. Vždycky na jedno z těch dvou paliv to pojede hůř a pokud se motor nastaví na nějakej kompromis mezi, tak to pojede blbě na obě paliva. Ale zase je dobrý to mít nastavený tak, aby to v případě nouze bylo schopno jet i na to druhé (méně používané) palivo.
|
28.4.06, 12:24 |
|
|
Frenky
|
Otáčky u LPG se podle mého známého seřizují na směšovaci (velké černé umělohmotné kolečko-něco jako šroub)
|
29.4.06, 10:51 |
|
|
septim
|
No hruza! To sa tu nikdo nevyzna riadne v LPG???!!!
Mam F136 Lovato. Na karb nastavujes benzin, na smesovaci sa nastavuje bohatost smesy plynu. Je to male asi 2cm koliesko u u mna sivej farby v predu na splynovaci. Ma zubkovanie i zarez na srobovak. Otocis to v pohode aj rukou. Tocenie smerom dopredu uberas plyn, naopak pridavas. na Hadici smerom ku karb je velky ventil, s tym nastavujjes bohatost zmesy vo velkych otacka-vykon-spotreba. Otocit doprava uberas vyko i spotreba atd...
|
4.5.06, 07:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
septim píše: No hruza! To sa tu nikdo nevyzna riadne v LPG???!!! Mam F136 Lovato. Na karb nastavujes benzin, na smesovaci sa nastavuje bohatost smesy plynu. Je to male asi 2cm koliesko u u mna sivej farby v predu na splynovaci. Ma zubkovanie i zarez na srobovak. Otocis to v pohode aj rukou. Tocenie smerom dopredu uberas plyn, naopak pridavas. na Hadici smerom ku karb je velky ventil, s tym nastavujjes bohatost zmesy vo velkych otacka-vykon-spotreba. Otocit doprava uberas vyko i spotreba atd...
súhlasím, dobre si to napísal...
|
6.5.06, 07:07 |
|
|
Jamal
|
Mám Lovato. Jak jsem pochopil, tak to plastové co je na karburátoru je směšovač (mixer). Dá se s tím, točit, je tam i otvor pro imbusák, tímto se nastavuje co? Asi jsem s tím totiž nechtěně točil, jetli se tím nastavuje něco co mi teď v LPG servise štelovali, musím tam znovu?
|
9.6.06, 11:00 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Takže si to ujasněme: Směšovač, zplynovač, karburátor.
Pokud tomu aspoň trochu rozumím, tak karburátor je ten originální směšovač benzin+vzduch.
Směšovač (tedy asi plynový karburátor) je věc, ve které se mísí vzduch +LPG.
A zplynovač bude asi něco, kde se stlačený kapalný LPG mění na plyn.
Je to tak
Tedy: Karbec je jasný, zplynovač bude to, co jsem v mém předešlém příspěvku nazval směšovačem (taková ta kulatá piksloidní věc s tím šroubem volnoběhu na plyn) a směšovač logisky musí být ta nástavba na karburátor.
Ovšem znám i škodovku, která tam směšovač nemá a hadice ze zplynovače vede přímo do filtrboxu nad karbem (Lovato, původně snad z žigula, také má o 10l větší LPG nádrž)
Jestli se mýlím, tak mne opravte...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
9.6.06, 14:51 |
|
|
Jamal
|
Jo, směšovač je mixer, nástavba nad karbecem, ale zajímalo by mě, jestli se to dá nějak štelovat , jelikož to má díru na imbusák a co to štelování vlastně ovlivňuje, trošku jsem s tím točil, jsem to zaměnil za něco jinýho tak by mě zajímalo, jestli jsem si to nějak rozhasil, nebo to nema vliv. Vyčetl jsem akorat něco o podtlaku a přetlaku ale vim z toho prd.
|
9.6.06, 17:06 |
|
|
Jamal
|
|
10.6.06, 00:01 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
No, stabilní přísun LPG je tam víceméně jen na volnoběh - to šteluješ na zplynovači.
Jinak je přísun LPG regulován podtlakem z motoru.
Na hadici ze zplynovače ke směšovači (karburátoru), tim ventilem, reguluješ jen maximální "průtok" LPG - tj omezuješ spotřebu (a výkon ve vysokých otáčkách).
Nevím, že by na směšovači byly nějaké regulační prvky
Tedy alespoň všechna LPG, se kterými jsem se setkal (Lovato, Lovtec, BRC) žádné inbusy na směšovači neměla
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
10.6.06, 09:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|