Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 03:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 přehřívaní favorit 136 
Autor Zpráva

Příspěvky: 34
Příspěvek přehřívaní favorit 136
Zdravim jen bych potreboval jeste poradit zda nekdo nevi čím by to mohlo bejt ze se mi přehríva favo 136l 1989 r. v. je tam go motoru voda nikam nemizi novej chladič nový ,taky nova vodní punpa ,novy čidlo na ventilator + termostat jen na víčku u nadobky nemam ten ventil (byl nejakej divnej v tom smyslu ze se rozpad :-( ) je mozny ze by to zpusoboval on dela to jen kdyz zastavi se na delsi domu npř křížovatka a td a hlavne vetrak ani nesepne a varím lita voda i ukazatel na přístrojove desce ukazuje jeste pod hranicí cervenou jo a to cidlo sem skousel faka v poradku budu rad kdyz mi jeste nekdo da radu dik


12.4.11, 20:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Jesli ti to vaří a teplota vypadá v poho (na budíku), tak to netlakuje. V expanzce to víčko musí udržet tlak. Vyšší tlak = vyšší bod varu vody. Něco jako papiňák. Vyměn víčko.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


13.4.11, 11:16
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
To by me zajimalo, jak vicko muze za prehrivani motoru. Otazka je, jestli je horkej chladic, pokud jo a nebezi vetrak, tak je to jasny. Vymen spinac v chladici (no mojl odejit i vetrak) a zapoj ho pres rele. Pokud je studenej chladic a vari to, tak je nekde neco ucpany nebo blbne termostat. Foukat do vody a zavzdusnovat se to muze taky...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.4.11, 11:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Tak jesli umim číst, tak píše, že nemá ten ventil ve víčku expanzky. Bez toho jaksi chlazení nefunguje. Voda v autě lehce přesáhne 100°C, ale nevaří, jelikož je tam vysoký tlak, držený právě tím víčkem.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


13.4.11, 11:30
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Navíc psal, že termospínač na chladiči i termostat má nový. Jestli je v pořádku i ventilátor a běží nepsal.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


13.4.11, 11:33
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Ze je novej neznamena ze funguje...

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.4.11, 11:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Nevim co tu řešíte, tez toho tlakovýho víčka expanzky to prostě nešlape. Achjo. Jak do dubu tyvoe...

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


13.4.11, 11:45
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
To jako chces rict, ze favo ma pracovni teplotu pres 100°C a potrebuje mit natlakovany okruh? Omg toto.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.4.11, 17:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
V okruhu chlazení je při provozu přetlak. Ano. Voda může běžně dosáhnout klidně teploty 120°, v hlavě třeba. A nevaří jen díky přetlaku. Možná bys o tom měl něco pročíst. Chjo. Chvíli sem guglil abych se o svý pravdě utvrdil. Zkus to taky.

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


13.4.11, 17:57
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Zajimavy, ze jsem jezdil pilu se 136 a poddimenzovanym chladicem bez vicka a nebyl s tim problem.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


13.4.11, 18:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 193
Bydliště: Budějovice České
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
A proč tam to víčko je? Aby ti tam nelezli myši? Aby ti tam nepršelo? A proč v tom je ten ventil? Kdyby foukalo? Proti bouřce?

MATAW: Prostě tam to víčko, s funkčním ventilem dej, a uvidíme. Jasný?

_________________
Škoda Forman 135LS @ 137 GLX
Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669


13.4.11, 18:39
Profil

Příspěvky: 34
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
tak vicko sem tam dal a uvidim diky bohu zadna drahota 35 kč jo a jinak vetrak a jeho spínač slapou skousel sem oba dva


13.4.11, 19:46
Profil

Příspěvky: 128
Bydliště: Košice, staré mesto
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Teda skontroluj funkciu termostatu, prípadne rovno vymeň, 4€ nie je tak veľa.

Ďalej skontroluj spínač ventilátora, či spína a kedy, pri akej teplote. Spínač zopne ventilátor pri teplote 95-99°C pokiaľ to neurobí, je zlý a je ho potrebné vymeniť. Test je jednoduchý- ak budík na prístrojovke ukáže teplotu približne nad stredom bieleho poľa, tak by sa mal zapnúť ventilátor.

ďalej otestuj funkčnosť ventilátora. Pokiaľ spojíš káble zo spínača ventilátora, tak by sa mal roztočiť. Pokiaľ sa neroztočí, je to jasné.

Nakoniec nezabudni na víčko expanznej nádobky. Pokiaľ motor varí, tak by si mal cítiť (vidieť) unikať paru a kvapky vody spod víčka. Pokiaľ to tak nieje, tak je v prdeli.

A ešte jedna vec- čidlo teploty vody... pokiaľ ukazuje, že motor vrie a si schopný podržať hadicu od termostatu do chladiča v ruke, ukazuje píčoviny a vymeň ho...

Ak bude toto všetko OK, tak motor variť nebude. Ak bude, tak je zrada inde, nie v chladiacom systéme.

nemusím dodávať, že v systéme by si mal mať dostatok vody

_________________
Škoda Favorit 136L '89


13.4.11, 22:23
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
viečko s pretlakovým ventilom bod varu posunie vyžšie, ale aj bez viečka to musí fungovať dobre, iba odpar vody je rýchlejší...

ja by som skontroloval hadice, pokiaľ sa motor zohreje tak rukov hadicu neudržíš, pokiaľ bude tak horúca aj tá čo odchádza s chladiča dole mal by sa pustiť vetrák, keď nie niekde je chyba...

tie čidlá niesú nič moc, často sa stáva že staršie 95° spína až niekde za 100°....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


14.4.11, 15:27
Profil

Příspěvky: 19
Příspěvek Re: přehřívaní favorit 136
Zajímalo by mne, jak byl problém nakonec vyřešen - pomohlo to nové víčko na nádobce? Mám totoiž podobný problém - jakoby spínač ventilátoru spínal pozdě. Za tepla v koloně (apod.), leze teplota nahoru, pak začne prudce stoupat voda v nádržce, začíná to bublat a v tu chvíli sepne spínač ventilátoru a rychle se to odchladí a je to v pohodě. Akorátže než to sepne, přeteče ta nádržka, takže musím jezdit pořád s minimálním množstvím chladicí kapaliny, aby toho uteklo co nejmíň. Termostat i spínač větráku mám novej, při normální jízdě je teplota o.k.

_________________
Forman 136 BMM


24.8.11, 08:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz