Autor |
Zpráva |
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
1000mb pjeknej stroj
brouzdám si to na aukru a narazil sem na pjeknou 1000mb teda aspoň mně se líbí mít prachy a řidičák tak ju beru hned veteránek.
|
11.5.07, 21:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: 1000mb pjeknej stroj
copak o to, pěkný to je, ale ta pořizovací cena je jen začátek. udržovat veterána v perfektnímoriginálním stavu (navíc ještě v provozu) je velmi drahý koníček
|
11.5.07, 21:50 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
17 mazacich miest na prednej naprave, hadzanie brzdovych bubnov, vysoka spotreba, jednookruhove brzdy, 1000MB je akronym pre 1000 malych bolesti. Niektore veci sa daju riesit vymenou za vyrazne modernejsie komponenty zo S105/120, zidna vyhra. Samozrejme nostalgia hraje svoje, ale udrzba takeho stroja je dost problem.
|
12.5.07, 10:10 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Tak s těma mazacíma místama na přední nápravě bych to neviděl tak hrozně...někdy spíše lituji, že jich Rapídek nemá vícero...
Včera sem mazal svisláky a koukal sem, že by nevadilo kdyby tam byly etě mazničky sem tam někde jinde...
No lae jinak 1000MB je každopádně pravej stroj a musí mít péči pokud má šlapat podle představ...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
12.5.07, 10:19 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Peter50kw píše: 17 mazacich miest na prednej naprave, hadzanie brzdovych bubnov, vysoka spotreba, jednookruhove brzdy, 1000MB je akronym pre 1000 malych bolesti. Niektore veci sa daju riesit vymenou za vyrazne modernejsie komponenty zo S105/120, zidna vyhra. Samozrejme nostalgia hraje svoje, ale udrzba takeho stroja je dost problem.
Tys s tim asi v zivote nejel co? Muj litroň žere okolo 6-7l, pokud s nim nejezdis jak hovado...bubny dáš stočit a opět pokud nejseš nedouk s doluhym vedením máš na léta ježdění pokoj. Jedinej problém bych viděl v karbu-termosytič, původní rozdělovač je moc pidi a je háklivej na vlhko a pokud máš špatnej hlavní válec brzdy, tak se celá ta kostka dost blbě shání...ostatně to už dneska není auto na normální bezproblémový ježdění,to ať si koupí minimálně 105 a mladší, za ten strach že tě někdo smete ze silnice(cestovní rychlost <80) nebo že ti to na parkovišťu ojede kličem to nestoji...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.5.07, 11:36 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
CROWACK píše: Peter50kw píše: 17 mazacich miest na prednej naprave, hadzanie brzdovych bubnov, vysoka spotreba, jednookruhove brzdy, 1000MB je akronym pre 1000 malych bolesti. Niektore veci sa daju riesit vymenou za vyrazne modernejsie komponenty zo S105/120, zidna vyhra. Samozrejme nostalgia hraje svoje, ale udrzba takeho stroja je dost problem. Tys s tim asi v zivote nejel co? Muj litroň žere okolo 6-7l, pokud s nim nejezdis jak hovado...bubny dáš stočit a opět pokud nejseš nedouk s doluhym vedením máš na léta ježdění pokoj. Jedinej problém bych viděl v karbu-termosytič, původní rozdělovač je moc pidi a je háklivej na vlhko a pokud máš špatnej hlavní válec brzdy, tak se celá ta kostka dost blbě shání...ostatně to už dneska není auto na normální bezproblémový ježdění,to ať si koupí minimálně 105 a mladší, za ten strach že tě někdo smete ze silnice(cestovní rychlost <80) nebo že ti to na parkovišťu ojede kličem to nestoji...
Ja som tych 17 mazacich miest premazaval na otcovom tatosi poctivo kazdych 2500 km a bola to velka ulava, ked sa niektore potento a dali sme tam diely zo S100. A kolko s tym autom bolo ostary, to je prave ten for, ze som sa na tom najazdil a naopravoval dost, takze aj ked ma dnes chyta nostralgia, viem, ze to na bezne jazdenie uz nieje (a ani nikdy nebolo, ale jazdilo sa s tym vsade, lebo ine nebolo). Pravda je, ze ked tam das napravy, prevodovku a motor zo S120, tak sa s tym da paradne jazdit. Ale tak ako to vyrabali pred 40 rokmi, to bola cista katastrofa. Prve auta, ktore skodovka vyrobila tak, aby to bolo prijatelne pouzitelne boli az 105/120. S100 bola malinko lepsia ako 1000MB, hlavne vdaka lepsim brzdam, ale tiez sa to dost kazilo (ventily, piestne kruzky, zadne brzdy, capy, synchrony, spojky). Takisto upgrade vnutornosti vyrazne zlepsil spolahlivost.
|
14.5.07, 12:21 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
no jo, ale když naroubuješ na tisícovku věci ze 120 tak zabiješ veterána, to je škoda, vždyť už jich jezdí (na výlety a srazy) jen pár.
|
14.5.07, 12:24 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
To si musi sam kazdy poriesit, ci chce veterana alebo len akoby veterana. Ked s takym autom chces jazdit v beznej premavke, je lepsie ho postupne ako sa kazi poprerabat a pomenit veci za modernejsie s vyssou zivotnostou. Ak chces mat autentickeho veterana, tak s nim nejazdi v beznej premavke. Myslim, ze tych tisiciek je este pomerne dost a tie auta boli aj tak v minulosti prerabane sposobom ktory som naznacil. Tych 17 mazacich miest uz urcite na ziadnej dnes nenajdes. A do bloku mnohi naskladali 110R alebo 120LS, predna naprava sa tiez prerabala na stovkovu alebo rovno menila. Inak 1000 MB mali velmi peknu karoseriu - v podstate od tej doby v MB nic krajsie nevymysleli. Tieto karoserie sa zial casto menili za S100 zase bud cele, alebo sa len davali stovkove blatniky. Mne sa najviac pacia auta z prvych rokov vyroby s origo zadnymi blatnikmi a uzkym zadnym stlpikom. Take sa ale asi nezachovali vobec.
|
14.5.07, 14:13 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
myslíš takovou?
tohle jsem fotil vloni na srazu v Felicia Coupé clubu v Hrádku nad Nisou. Nevím čí to auto je, doufám, že se majitel nebude zlobit.
Naposledy upravil Vít dne 14.5.07, 14:46, celkově upraveno 1
|
14.5.07, 14:45 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít Široký píše: myslíš takovou?
nie, to je MBX
on mysli asi toto
zadny stlpik ze skoseny a je v nom sklo
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
14.5.07, 14:46 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Díky za objasnění. Že se ta první jmenuje MBX vím, ale nevěděl jsem, že myslí něco jiného.
|
14.5.07, 14:59 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít Široký píše: Díky za objasnění. Že se ta první jmenuje MBX vím, ale nevěděl jsem, že myslí něco jiného.
este nespominaj objasnenie, mozno som sa aj ja sekol ale myslim si ze toto mal na mysli
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
14.5.07, 15:00 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
eště je tušim mbg ? s wébrama
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
14.5.07, 15:17 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Na tom obrázku od deekaye to má špatný zadní blatník, na prvních 1000MB z roku 1964 je jiný vstup vzduchu a možná i jinak tvarovaný prolis, to si nejsem jistý, nemám dost kvalitní obrázek. Bohužel nemůžu svůj obrázek zveřejnit, je v knize Škoda 130RS - vítěz mistrovství evropy značek 1981 a je tudíž chráněn autorským právem.
1000MBG a 1000MBX neměla webery, ale dva spádové karburátoy JIKOV 32 BS-27(vpředu, bez sytiče) nebo JIKOV 32 BS -19(vzadu, s termosytičem).
Weber měla nespíš soutěžní verze nehomologovaná pro silniční provoz. 1150 MB (B5) - jeden Weber 40 DCOE 2
Další soutěžní verze 1000MB GT (B3) měla dva spádové karburátory JIKOV 32 SOPc, 1000MB A2 měla JIKOV 32 BST-13, v plánu byla i veze 1000 MBS , ale ta nebyla nikdy homologována.
Informace jsou z výše uvedené knihy, já to nepamatuju:)...bohužel
|
14.5.07, 15:46 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Vít Široký píše: Na tom obrázku od deekaye to má špatný zadní blatník, na prvních 1000MB z roku 1964 je jiný vstup vzduchu a možná i jinak tvarovaný prolis, to si nejsem jistý, nemám dost kvalitní obrázek. Bohužel nemůžu svůj obrázek zveřejnit, je v knize Škoda 130RS - vítěz mistrovství evropy značek 1981 a je tudíž chráněn autorským právem.
mas pravdu, teraz som si to vsimol. prve mali taku hrubu ocelovu mrezu vo farbe karoserie. Citace: 1000MBG a 1000MBX neměla webery, ale dva spádové karburátoy JIKOV 32 BS-27(vpředu, bez sytiče) nebo JIKOV 32 BS -19(vzadu, s termosytičem).
Weber měla nespíš soutěžní verze nehomologovaná pro silniční provoz. 1150 MB (B5) - jeden Weber 40 DCOE 2 Další soutěžní verze 1000MB GT (B3) měla dva spádové karburátory JIKOV 32 SOPc, 1000MB A2 měla JIKOV 32 BST-13, v plánu byla i veze 1000 MBS , ale ta nebyla nikdy homologována.
myslim ze prve modely. resp. prototypy mali webery. podobne ako prve fava mali pierburg a potom ked sa Jikov naucili know how tak sa to vyrabalo ako Jikov aspon tak som to vycital u nejakeho fanusika na stranke
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
14.5.07, 15:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|