Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 23:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému 
Autor Zpráva

Příspěvky: 9
Příspěvek OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Zdravím vás vážení. Před cca 2ma lety jsem tu psal ohledně cukající 1,6tky 75kW. A až letos jsem problém vyřešil. Pro úplnost popíšu stav vozidla při začátku cukání:
-najeto 80000km
-serviska, druhý majitel,servisováno autorizovaným servisem
-r.v. 2001
-uvařil jsem motor (vadné oběhové čerpadlo)
-diagnostika ukazuje na velké množství vzduchu (kyslíku) do sání.
-cuká při studeném motoru a tu a tam při jízdě ztrácí výkon

Autorizovaný servis ŠKODA v Pardubicích (neuvádím tu záměrně jméno) doporučil:
-výměna kyslíkových sond
-výměna čerpadla
-výměna katalyzátoru
-výměna váhy vzduchu
-výměna svíček
-výměna regulátoru tlaku paliva

Bohudíky jsem je neposlechl, protože ani jedno to ve finále nebylo. Autorizovaný servis ŠKODA v Pardubicích nedokázal poznat skutečnou závadu a nebýt mého zdravého úsudku mi málem vyměnili zbytečně zdravé díly.
S autoservisem jsem se rozloučil po té, co mi naúčtovali kontrolu a vyčištění brzd v rámci "přípravy na STK" a ani jedno neprovedli. Zadřel se mi krátce po odborném servisním zásahu pístek prasátka zadní brzdy a vydrolené kousky rezatého plechového lemu kryjícího buben zadní brzdy lítaly v bubnu. Dále nepoznali při důkladné prohlídce spodku vozu prasklou manžetu spodního čepu na přední nápravě a nepoznali ani vymlácený stabilizátor přžední nápravy. To jen pro ilustraci....

Vlastní zjištění skutečné závady:
-prasklá trubka odvětrávání motorového prostoru (sálo falešný vzduch) - po opravě zlepšní stavu, ale závady s velkým množstvím nasávaného vzduchu přetrvávaly.

Po najetí celkem 137000km (cca o 50t km více oproti původnímu stavu)
-vysoká spotřeba oleje (na 3 nádrže paliva/0,5l oleje)
-vysoká spotřeba chladící kapaliny.

Návštěva autorizovaného servisu WV v Hradci Královém:
slova evidentně zkušeného technika: "žere to olej a vodu? Vařil jste někdy? (ANO) Jasně víme a známe. Tohle AVU dělají. Problémem jsou zapečené pístní kroužky a ztvrdlá gufera ventilů na kámen. Motor saje olej a nemá správný kompresní poměr. Pokud vám někdo chtěl měnit ostatní díly, tak se s největší pravděpodobností mýlil"

-rozdělání hlavy
-dekarbonizace hlavy
-broušení ventilů
-výměna pístních kroužků
-výměna těsnění pod hlavou
-výměna oleje
-výměna šroubů hlavy
-výměna ztrvrdlých gufer

Výsledek: motor běhá jako hodinky, žádná závada.

Mé doporučení v případě najetých cca 100000km a cukání 1,6tky:
-podrobná kontrola všech vzduchových cest na praskliny (odstranění falešného přisávání vzduchu)
-dekarbonizace klapky a ventilu AGR
-kontrola motorové kabeláže
-změření tlaku paliva (vyloučení závady spojené s vadným čerpadlem a regulátorem tlaku paliva)
-změření tlaku ve válcích (vyloučení mechanické závady na motoru)
-diagnostika akčních členů motoru
-provedení kompletního testu čidel motormanagementu (váha,obě sondy), katalyzátoru, klapky dle dílenské příručky pomocí diagnostiky.

Rekapitulace: příčinou cukání motoru byla mechanická závada - zapečené pístní kroužky a ztvrdlá gufera ventilů


19.4.11, 21:41
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Ja som kruzkoval tento motor pri 88000. Problem bol vyssia spotreba oleja (liter na 2500~3000km) a cierny humus v motore. Tiez som mal obcas v kabine smrad od benzinu. Vymenili aj guferka ventilov.Trhanie a strata vykonu medzi priznakmi neboli. Teraz je motor cisty a spotreba oleja je minimalna (menej ako liter na 10000 km). Benzinovy smrad posobil prasknuty plastovy diel pod vieckom oleja.


20.4.11, 19:28
Profil

Příspěvky: 33
Bydliště: Lysá n/L
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
A na kolik ta oprava vyšla, nebylo by levnější sehnat novje motor?

_________________
Škoda Forman 135LS => přestavba motoru na 136X
zatím43kW předpokládaný výkon po úpravě 50kW? no možná více
232763km


20.4.11, 19:41
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
oprava stála okolo 20 tisíc. Resp. s roční kontrolou 27700.Materiál byl 17 tisíc. 10 tisíc práce. Ale jak píšu včetně roční prohlídky. Hlavně jsem to chtěl napsat proto, aby lidi spozornili před měničema čidel...
na nové auto nemám a motor z druhé ruky na tom může bejt podobně. Nevíš co kupuješ. navíc může bejt z čorky a problémy nestojej za to.


21.4.11, 07:37
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Škoda je, že nepíšeš jak se ten servis jmenuje, takhle se mu těžko někdo vyhne. Ale nepřekvapilo by mě, kdyby to byla Dukla.


21.4.11, 09:53
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
No Dukla to není a Dubina taky ne...... Víš co, je to těžký. Neměl jsem sílu ani jim jít vynadat, i když teda naprdnutej jsem byl.Jako dával jsem to tam,abych měl čisté svědomí-bude v pořádku,protože autem jezdila žena. Víš co jmenovat bych je mohl, ale nechci mít s nimi problémy. Nemám důkazy z jiného servisu o lajdácké práci a já nejsem automechanik.
S cukáním to bylo tak. Přijel jsem tam poprvé s vypsanýma závadama na papírku z VAGCOMu. Řekl jsem jim vše co s tím bylo. Výsledek - telefonát. Vadná sonda před katem nebo čerpadlo. To jsem jim řekl, že to není možný. A skutečně vyměnili na zkoušku sondu a nic. Pak že je to čerpadlo, že se jim zdá nestálý tlak. To jsem odmítl, protože tlak paliva jsem měřil a vím že byl OK. Potom zase měnili svíčky. taky to nebylo. No děs....
akce Brzdy:
květen 2010 - roční prohlídka a upozornění, že půjdu auto na STK. Výsledek - vše OK Na STK si jezdím sám, abych věděl, že to vůbec technik na STK uvidí a navíc mě upozorňuje na vady. Mám pak aspoň kontrolu co je včudu a co by mě mohlo stát kejhák.

Červen-Červenec 2010 - tlučení na přední nápravě při přejezdu nerovnosti pomalou rychlostí u domu. Servis ŠKODA Pardubice-Dubina. Výsledek - vadný stabilizátor nápravy (vymlácené futro). Divili se, že na to v tom mém servisu při ročce nepřišli. Při jízdě jsem slyšel rachot v zadním bubnu. Hrklo ve mě jak v pendlovkách, jezdí v tom žena a holka.... Doma jsem rozdělal buben. Horkej. Rámeček (jeho zrezlé zbytky), kterej kryje zevnitř buben uplně roztavenej. Pakny ojeté a buben vymletej. Dále byl zaseklej pístek brzdícího válce. Čili to brzdilo jen jednou polovinou brzdy. Vše jsem vyčistil a dal nový brzdící válec. Původní po rozebrání měl písty úplně sežraný. Druhá strana na tom byla obdobně. Nikde ani máznuto, přitom mi v servise řekli, že vše prohlíželi.


Srpen 2010 - návštěva STK v hradci Královém na výpadovce na Pardubice. Technik na otřesovce zjistil včudu vydný čep a na hadry gumová prachovka. Nechápal jak to že na to servisy nepřišly. I když prej vylítanej čep bez otřesovky poznat je těžší. Na to jsem byl s STK vyhozen a jel hned naproti k WV. Tam mi to dali do kupy a STK prošlo. Nechal jsem si na STK zadarmo změřit tlumiče - OK Brzdy na STK krásně jeli souběžně - vše v pořádku


21.4.11, 10:36
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
to je tvůj příbeh, můj byl se stejným návodem jak píšeš ale nic z toho nebla pravda koktávka cukala snad tři roky co jsem ji měl, ještě jsem navíc měnil poloosy, radilů tři prdele, a nic,

co píšeš tak jsem všechno udělal, změřil a na nic nepřišel,motor bez závad, gufírka nové, komprese nadprůměrná, všechny akční členy jsem měnil z druhé kokty,

až jednoho dne D se cukání změnilo ve škubání a třepalo se celé auto,


chyttl mě rapl :evil: ohulil jsem průhrab z místa, kláda jak prase a vyletěl diferák z převodovky a bylo jasno,

uvolněné nýty unašečů v převodovce :sick:


žádná chyba druhá převodovka a kokta už nekoktá :wink: :D


21.4.11, 12:15
Profil

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Jasný sou to jen stroje. Ale myslím si žě každej vyřešenej příběh může pomoci. To cukání se projevovalo za nízké teploty motoru a jakoby byl motor tupej na přidání. Jo ještě dobrá hláška bylo z emisí z Černé za Bory, vyměňte si pedál plynu. Nedrží vám to otáčky. To je častá závada. Sice dle VAGu chodí klapka i plyn rovnoměrně, ale tak neva no. Tenhle technik pro změnu nezastrčil sondu do výfuku a myslel, že mám motor úplně včudu, protože nemám žádný CO a hooodně kyslíku. :) Potom jeho šéf ho od měření vyrazil a bylo vše v normě. :)


21.4.11, 12:29
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
mě by jen zajímalo

víme toje známá nemoc AVU

když je to tak známá nemoc znáš najdeš na netu spostu lidí co měly podobné problémy a vyřešili je novýma kroužkama a gufírama dej odkaz na někoho

Rekapitulace: příčinou cukání motoru byla mechanická závada - zapečené pístní kroužky a ztvrdlá gufera ventilů,

:wink: miloš


21.4.11, 15:15
Profil

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Neznám nikoho takového a ani jsem nikoho takového nehledal. Mechanická závada tam byla a byla také prasklá trubka od odvětrání klikovky. sondy, váha, čerpadlo, svíčky, čidlo klepání, zapalovací modul, impulzní čidlo,... byly v pořádku. Jo? To že to je známé mi tvrdil servis WV. Ještě další věc proč bude tenhle výskyt závady málo popisován. Děje se u starších motorů,kde majitelé nehodlají vrážet tolik peněz do servisního úkonu. To že se do složitějších věcí nechce servisák pouštět, tomu taky rozumím. Udělat diagnostiku a projet řešení dle tabulky závad je podstatně jednodušší. Zajímavé by i bylo zkusit u takhle starého motoru vyčistit vstřikovače, co by to udělalo s výkonem? Např. tuhle jsem tátovi na traktoru vyměnil vstřikovače, seřídil předvstřik, nechal seřídit čerpadlo a běh motoru úplně jinej.
Nejsem automechanik, jsem IT... nemám patent na rozum. Spíše to ber jako upozornění na možnost. A jak tu čtu, něco podobného bude člověk zažívat i s 1,2HTP. Tam je to také častá závada okolo 90t km. Tady beru rozum od dvou automechaniků a článků na netu. Jen nevím proč to tak je. Zda je to blbost vlastníka (podobně jako u mě - zavařil jsem to) nebo nekvalita oleje, pozdní interval výměny oleje?


21.4.11, 16:20
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
:wink:


21.4.11, 18:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
:) vsechny 1,6 jsou zasrany jako bejk a zerou olej :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


21.4.11, 20:24
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
Tak chválu jsem moc na ně neslyšel, na druhou stranu jsem jezdil s koktou 1,6tkou 74kW (ta verze bez zpětného vedení výfukových plynů), která měla najeto 330000km a vše bylo až na přístrojovku která vypadávala za jízdy v poho. Dobrá no...
Tak že, ještě k cukání AVU a možná i BFQ. Čili dobrábli jsme se k několika závadám. Myslíte, že byste taky někdo přišel se svou moukou do mlýna, s čím jste se setkali? Máte někdo vyzkoušené které díly (čidla, čerpadlo, vstřikovače,...) kolik km vydrží?
Třebas jsem slyšel kyslíkové sondy 160000km, váha alespoň 120000km.

Jinak ještě hodím do placu jednu věc, kterou jsem dělal. Kabeláž dveří. Jednou takhle nemohu zamknout centrálem na parkovišti ráno auto. No bezva... Po záchvatu vzteku, proč nemám všecko v manuálu jsem se uklidnil. Zamknul jsem klíčkem ručně. Později po odkrytování předních dveří výplně jsem nevycházel z úžasu. Přeštípané kabelové svazky těsně za ohyby. Hnědý silný drát co přivádí 12V do systému, zem a dráty sběrnice. Vše jsem naletoval, zaizoloval dvěma vrstvama kaučukové samosvařitelné pásky a maká to. To samé v zadu. Izolace na kabelech ztuhlá a popraskaná. Klika že to nezačalo hořet.


21.4.11, 20:40
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27227
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
klasika, maji slabounký kabeli tak to takhle dopadá :sick:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.4.11, 21:08
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: OCTAVIA 1,6 75kW AVU cukala - vyřešení problému
ja v jednom tejdnu menil 2 snimace otacek...jedna ma 250 tisic, druha 130 (ale vypada na 13 000 000km....)

taky vzdy s olejem cistim klapky...

ja mam ten motor rad, jede to jako urvany ze retezu, ale musi se tocit...jen jsem se jeste nesetkal s cistou, vsechny byli dost zakarbonovany...doma mi lezi zadrenej motor na vacce...

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


21.4.11, 22:06
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 16 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 60 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz