Autor |
Zpráva |
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Setrvák Favo
Nevíte, lidičky, kolik váží sériovej ? Dík.
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
14.5.07, 16:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Setrvák Favo
Thobiash píše: Nevíte, lidičky, kolik váží sériovej ? Dík.
si zajdi do mototechny a zvaž a pokud ho tam budeš mít 1/3 tak to jede velmi dobře do otáček miloš
|
14.5.07, 21:12 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Re: Setrvák Favo
slovacek.milos píše: Thobiash píše: Nevíte, lidičky, kolik váží sériovej ? Dík. si zajdi do mototechny a zvaž a pokud ho tam budeš mít 1/3 tak to jede velmi dobře do otáček miloš
Můj stočenej váží 4,1 kg bez věnce...
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
14.5.07, 21:15 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No kámoš tedy psal že seriovej s věncem prej 7.8 kg nebo tak nako a jeho brutálně odlehčenej má s věncem 4.1 kg...
Třeba taklenc no...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
14.5.07, 21:39 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
OK, díkas lidičky.
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
14.5.07, 22:07 |
|
|
Belial
Příspěvky: 243 Bydliště: Brno
|
a takovej odlehčenej setrvák, co to vlastně způsobí? zvýší to výkon v celým spektru otáček, nebo ho jenom přesune do vyšších? nedokářu si to dost dobře představit, určitě sem pro každou špatnost co se výkonu týče ale zase rád jezdím v nízších otáčkách a nerad bych abych musel motor pořád držet v červeným aby to jelo
_________________ Favorit 136L r.v. 1989, 50KW
|
14.5.07, 22:11 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Belial píše: a takovej odlehčenej setrvák, co to vlastně způsobí? zvýší to výkon v celým spektru otáček, nebo ho jenom přesune do vyšších? nedokářu si to dost dobře představit, určitě sem pro každou špatnost co se výkonu týče ale zase rád jezdím v nízších otáčkách a nerad bych abych musel motor pořád držet v červeným aby to jelo
to by snad mělo jen pomoct aby se to líp vytáčelo, jinak nic...
|
14.5.07, 22:16 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Vít Široký píše: Belial píše: a takovej odlehčenej setrvák, co to vlastně způsobí? zvýší to výkon v celým spektru otáček, nebo ho jenom přesune do vyšších? nedokářu si to dost dobře představit, určitě sem pro každou špatnost co se výkonu týče ale zase rád jezdím v nízších otáčkách a nerad bych abych musel motor pořád držet v červeným aby to jelo to by snad mělo jen pomoct aby se to líp vytáčelo, jinak nic...
Tak tak, motor musí překonat menší váhu setrvačníku, takže se snáz vytáčí.
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
Naposledy upravil Thobiash dne 14.5.07, 22:24, celkově upraveno 1
|
14.5.07, 22:24 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
No taklenc...volnoběh už to neudrží tak jak by sis představoval...ale my tam máme prostě 900 - 1000 otáček a je to úplně jedno...
K věci:
Odlehčením setrváku snížíš jeho hmotnost a tedy i setrvačnost...tedy síla nutná k jeho roztočení stačí menší = motor se rychleji vytočí a jde lépe za plynem...nemusí roztáčet dalších několik kg oceli na setrváku...
Pracuje to i naopak = motor se také po ubrání nebo puštění plynu rychleji dotočí...
Má to za následek svižnější jízdu ( pokud řidič chce ) pokud ne tak ne...jiný vliv to nemá...
Ale už tak nemůžeš používat dlouhé brždění motorem, protože se nemá co dotáčet...
Ber to s rozumem...auto je pořád stejně těžké...
Prostě už to není héééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééén ale je to héééén héééén héééén atd....když tukáš do plynu...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
14.5.07, 22:24 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Martin 007 píše: No taklenc...volnoběh už to neudrží tak jak by sis představoval...ale my tam máme prostě 900 - 1000 otáček a je to úplně jedno...
K věci:
Odlehčením setrváku snížíš jeho hmotnost a tedy i setrvačnost...tedy síla nutná k jeho roztočení stačí menší = motor se rychleji vytočí a jde lépe za plynem...nemusí roztáčet dalších několik kg oceli na setrváku...
Pracuje to i naopak = motor se také po ubrání nebo puštění plynu rychleji dotočí...
Má to za následek svižnější jízdu ( pokud řidič chce ) pokud ne tak ne...jiný vliv to nemá...
Ale už tak nemůžeš používat dlouhé brždění motorem, protože se nemá co dotáčet...
Ber to s rozumem...auto je pořád stejně těžké...
Prostě už to není héééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééééén ale je to héééén héééén héééén atd....když tukáš do plynu...
No Martine paráda teda ...
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
14.5.07, 22:26 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
tak to je perfektní odpoveď, zejména pak ten popis činnosti motoru vlastními slovy Obávám se, že by to při mém stylu jízdy mělo katastrofální dopad na spotřebu paliva, potože mám vez zvyku nechat auto před obcemi dojíždět setrvačnsotí apod...
|
14.5.07, 22:30 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Ano já děkuji
No a právě s timle by si se musel skoro rozloučit...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
14.5.07, 22:33 |
|
|
Thobiash
Příspěvky: 675 Bydliště: Kyšice
|
Vít Široký píše: tak to je perfektní odpoveď, zejména pak ten popis činnosti motoru vlastními slovy Obávám se, že by to při mém stylu jízdy mělo katastrofální dopad na spotřebu paliva, potože mám vez zvyku nechat auto před obcemi dojíždět setrvačnsotí apod...
Jako na tý fotce, ju?
_________________ Škoda "Julia alias Černá" 120L 89´ R.I.P. http://www.youtube.com/watch?v=VYLFkT5jMZI
|
14.5.07, 22:34 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
To je ako v tom vtipe ked prikazali na skuske z autoskoly blondynke vysvetlit cinnost motora a ona ci moze vlastnymi slovami. tak policajt ze moze: a boldynka spustila: "vrrrm vrrrrrrrrrrrrm"
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
14.5.07, 22:40 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Thobiash píše: Jako na tý fotce, ju?
no tak na tý fotce se evidentně neblížím k obci a nehodlám tudíž snižovat rychlost na tý fotce by se naopak ten odlehčený strvačník možná i hodil, tenkrát jsem si to užil hezky, byla to první zima s řidičákem a autem, první sníh, zadní náprava letní gumy cca 3mm, předek ostrý nový zimáky, šlo to krádně smykem, táta mě učil ovládat auto na sněhu, apk si vylezl ven z foťákem a já si hrál... taky jsem tam "lehce" přetočil motor, otáčkoměr ukázal v jednu chvíli 8000 otáček, z vejfuku lítali saze, černej kouř, řvalo to jak motorová pila (mazda RX-8 ), táta mě dost nadával tenkrát... nic se tomu ale nestalo
|
14.5.07, 22:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|