Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Štelovat bohatost směsi a volnoběh? To asi softwarově ne? Ale hardwarově o tom dost pochybuju... Mám originální příručku Mono-Motronic vydanou Bosch a nic takového se tam neuvádí... naopak se tam výslovně uvádí u volnoběžných otáček: "750-850 1/min (volnoběžné otáčky nelze nastavit)"
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 20:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
To mám v knížkách taky. Ten chlápek je ale prý výborný motorář, věděl o motorech docela dost. Tomu garážsousedovi opravoval na synově autě motor na Puntu. Vzadu je prý nějaký šroubek a tím se to nastavuje. jeden jsem našel, ale do toho raději hrabat nebudu, ať to nerozmrdám úplně. Mám to ale prostě strašně přechlastané a nevím proč. I když je to zahřáté na provozní teplotu, tak se z výfuku kouří jak v zimě a smrdí to benzínem.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.5.11, 20:48 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
No to je sice moc hezký že je prý výborný motorář, ale výborný motorář by se měl řídit tím co předepisuje výrobce. A výrobce přímo zakazuje drbat do onoho šroubu... "Upozornění Aby se zabránilo škodám na centrální vstřikovací jednotce, je nutno dodržovat následující body: přiřazovací šroub (dole na páce škrtící klapky) neslouží k nastavení volnoběžných otáček. Pomocí něj se nastavuje vzájemná poloha škrtící klapky a nastavovače škrtící klapky. To se provádí pouze při výměně dílu škrtící klapky nebo nastavovače. Postup nastavení přiřazovacího šroubu je popsán v další kapitole, dorazový šroub škrtící klapky se nesmí otáčet, jinak by byla řídící jednotkou rozeznána závada. Šroub je pevně nastaven a zabezpečen proti otočení." http://stekly.wz.cz/bmm.html(To samé je i v té příručce co mám já) Nevím jak pro tebe ale pro mě je směrodatné to co píše výrobce a ne co někdo někde říká.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 20:54 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
On mi říkal, že se to musí dělat pomocí přístrojů, ne někde v garáži. Nevím jestli myslel ten šroub u táhla škrtící klapky, ale říkal že je tam prostě nějaký šroub, kterým se to nastavuje. On pracuje v servisu, není to nějaký garážník, který si jen říká servisák.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.5.11, 21:16 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
No dělej jak myslíš... Ale být tebou ještě jednou se ho zeptám o jaký šroub že to jde (moc jich tam není) a pokud tento a bude jím chtít jednoduše jen šroubovat tak bych si na to dal majzla. Víš jak... abys pro chvilkový pocit že je to opravené nakonec nedopadnul ještě hůř. Ale BMM znám jen spíš teoreticky i když pár oprav jsem už na něm taky provedl, ale konečně soudit si to nedovolím. Jen z mého osobního pohledu co se o to ty roky zajímám jsem tohle ještě neslyšel a právě v oficiálních materiálech Bosch o tom není ani ň (naopak se to zakazuje a ještě se výslovně uvádí že volnoběžné otáčky nelze nastavit kdyby to šlo a nic se nepokonilo tak to tam asi uvádět nebudou). A když to o čem on mluví není uvedené v oficiální příručce tak potom kde tedy že.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 21:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
On říkal, že to není ale jako u klasického karbecu, ale u vstřikování BMM se jedním šroubem nastavuje hodnota volnoběhu a bohatosti směsi současně. Prý se musí nastavit nějaký určitý kompromis, určité nastavení klapky a podle toho si prý ŘJ nastaví bohatost, nebo tak něco. Sám jsem to slyšel poprvé. Já bych zajel do servisu. Já jen, že mám ty problémy s motorem, ale neznám nějaký slušný a levný servis.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.5.11, 21:58 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Ale vždyť už ti píšu podruhé že se tam žádným šroubem nic nenastavuje a určitě ne volnoběžné otáčky. A máš to uvedené i v samotné příručce Bosch že se volnoběh nastavit nedá. Podle mě to je nesmysl a chce hrabat do toho přiřazovacího šroubu o kterém se píše v upozornění že neslouží k nastavení volnoběžných otáček.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 22:00 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Podívej tak jinak... Kdyby vše bylo tak jak má tak do nějakých šroubů potřeba hrabat není. Tudíž regulace nějakým šroubem u kterého ještě navíc výrobce zakazuje nastavování je jen obcházení skutečného problému/závady. To máš jako u karburátoru. Rozpadlá podložka pod karburátorem a tudíž přisávání falešného vzduchu... což mi sníží volnoběh a já se to budu snažit korigovat šroubem směsi a otáček, ale skutečný problém je zatím docela jinde.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
23.5.11, 22:05 |
|
|
suresd
Příspěvky: 406 Bydliště: Okolí Karvine spíše Havířova
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
mně něco podobného dělalo tet ne felicii 1.3 mpi skusil sem vyměnit palivový filtr nepřestalo očistil sem klapku vyměnil svíčky a stale ten samý problém nakonec sem skusil vyměnit snímač otáček a je po problému škubáni ani cukaní se neprojevuje
_________________ Provozuji aktuálně.. Škoda Fabia 1.4 16V 55Kw 2003 kombi Škoda Octavia 1.6 Tdi Otec: Škoda Felicia 1.3 MPi 50Kw 2001
|
24.5.11, 22:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Aha, tak já zkusím ještě dát nový snímač otáček. Ale mě to neškube. Prostě jen nastartuji a celou dobu je to přechlastané jak prase. Při studeném motoru, pár sekund po nastartování to chcípne, pokud to trošku nepodpořím plynem. Teroreticky by to ale mohl dělat i ten snímač. kdyby dával jednotce špatné udaje o polože klikového hřídele, tak možná jednotka špatně dávkuje palivo. Ale startuje to právě dobře, není problém. Vím, že když je špatný snímač otáček, tak se motoru nechce dobře chytat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.11, 06:39 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
nieje problém v tom že ti lambda zberá iba dva valce?
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.5.11, 13:29 |
|
|
Prasík
Příspěvky: 153 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Mi takhle chcípala felda BMM také. Kdžy jsem nastartoval, tak asi po 30 sekundách volnoběhu prostě chcípla. Ale nedělalo mi to nic takového jak píšeš s bohatostí směsi nebo smradem nespáleného benzínu z výfuku... Už rok se mi to nestalo, zmizelo to "samo". Ale pokud je hodně bohatá směs, tak musí být přeci problém v lambdě, i když říkáš že si jí zkoušel měnit.... Leda zkusit někde na vrakáči jednotku. Nic jinéh mě nenapadá co by mohlo mít souvislost s bohatosí směsi. Ještě takový dodatek. Když mi odešla lambda, poznal jsem to tak, že když jsem nastartoval, tak po chvíli začal motor snižovat otáčky, začalo smrdět palivo z výfuku, šel z něj docela dým a hlavně spotřeba byla tak 10 na 100Km..
_________________ Felicie 1,3 BMM Combi
|
25.5.11, 19:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Prasík: však ten tvůj dodatek je to, co to dělá mě. Taky nastartuji, po chvíli má snahu chcípnout a z výfuku smrdí nespálený benzín. Zkusím tedy zase koupit Lambdu a uvidím. Je zajímavé, že jsem zkoušel i Lambda sondu od kamaráda z feldy a ta je stopro funkční. Mu jede felda normálně a já to mám pořád bohaté. Ten chlápek co jsem s ním o tom mluvil mi poradil servis, kde mají taky diagnostiku, teroreticky by něměli být ani tak drazí. Zkusím tam raději zajet. Michalkatka: myslíš, že by mělo mít vliv to, že mám staré parohy? Na STK tam stejně musím vrátit zpátky ty krátké a kat, tak uvidím. To co mám já, tedy staré parohy a střední díl ale má hodně lidí, dokonce o tom psali i na feliciaklub a nikdo tyhle problémy asi nemá. Nějaký ten smrad z výfuku samozřejmě půjde, když tam není kat, ale tohle je už moc hodně.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.5.11, 20:30 |
|
|
Prasík
Příspěvky: 153 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
No proto je to divné, když si už zkoušel jinou funkční lambdu.. je zbytečné vyhazovat peníze za novou..... A nemůžeš mít třeba skorodované kontakty? Nebo něco takového, že by impulzy z lambdy nedošly do jednotky?
_________________ Felicie 1,3 BMM Combi
|
26.5.11, 09:23 |
|
|
Prasík
Příspěvky: 153 Bydliště: Frýdek-Místek
|
Re: Chcípání fáčka BMM na volnoběh
Teď mě ještě napadlo. Zkus skontrolovat lambu pohledem, jestli do ní teda uvidíš. Jsou dva druhy, a jeden má na bocích takové větší žlábky, takže jde přímo vidět na její keramiku. Pokud bude začerněna od sazí asi bude nefunkční. Pokud bubde prosvítat bílá keramika, tak to v lambdě není. Ale to jen tak.....
_________________ Felicie 1,3 BMM Combi
|
26.5.11, 09:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|