Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: altenator
V DP Felicia - Hledání závad se píše že by napětí při 2000 ot/min (samozřejmě myšleno motoru) mělo ležet mezi 13,5 - 14,2V (měřeno na alternátoru).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.5.11, 19:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: altenator
I v knížkách typu Andrt apod. je napsané napětí 13,5-14,2V. Tak v knížkách zase asi píšou blbosti.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.5.11, 19:27 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: altenator
To se nedovažuju posuzovat kde píšou a nepíšou blbosti... jen říkám resp. píšu co tam stojí. Faktem je, že pokud je to uvedeno přímo v dílenské příručce tak už to jistou váhu má. Jinak mě po vyčištění a dotažení 3x (nebo spíš 6x) M5 dává altík na volnoběh i se světly 13,92V ...v otáčkách se světly a větrákem 14,24V (ale dlužno uznat že je to měřeno multimetrem za ani ne 300 Kč).
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.5.11, 19:36 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: altenator
Já to nepsal na tebe Capricorn.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
16.5.11, 20:06 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: altenator
To je mi jasný...
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
16.5.11, 20:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: altenator
Ano, ale dřív se nesvítilo. Pokud alternátor dává 13.6V v otáčkách s mírným zatížením, tak stání na světlech je pro auto pohroma.
V knížkách jsou dobré informace, ale je potřebné je přizpůsobit novým podmínkám.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.5.11, 23:15 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
Re: altenator
dá se nějak řešit úbytek napětí mezi alternátorem a baterkou? uzemění jsem už vyřešil tak mezi (-) baterky a tělem alternatoru mám 0,03V to je v pohodě ale mezi (+) baterky a šroubem na alternatoru mám 0,3-0,4V což je docela dost očko na altiku mám vyčištěné ale netuším kam pak ten červený kabel vede, resp. kde se dají nějaké přechoďáky řešit?
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
31.5.11, 17:25 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: altenator
dá,ale to by malo byť skôr núdzové riešenie..volá sa to že Tuningová dioda
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
1.6.11, 21:46 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
Re: altenator
já vím no ta by mi to zvedla právě o těch 0,3-0,4 ale proč mít na altíku 14,4 proto aby se zbytečně někde vyhřívaly přechoďáky?
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
2.6.11, 09:31 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: altenator
Vyčisti kontakty, dobře to utáhni (s citem teda, ale pevně) a přechody budou mít úbytek 0V. Spíše to bude úbytek na kabelu, pokud se ti zdá velký, tak tam dej větší průřez.
|
2.6.11, 09:34 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: altenator
na to sú tzv. vejárové podložky, tie sa zakusnú do oboch strán spoja... môže to byť aj prechodový odpor na spoji kde sa lisuje oko na kábel, to buď preletovať alebo vymeniť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
2.6.11, 10:15 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
Re: altenator
ten zemnící kabel je v pohodě vyčistil sem ty očka a na něm je 0V ale na tom červeném co vede z altíku někam do auta a pak zpátky na baterku... že by ten kabel měl fakt malý průřez aby se na něm udělal takový úbytek?
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
2.6.11, 11:36 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: altenator
Kabelem to být nemůže. Spočítal jsem, že kabel dlouhý 1m a o průměru 6mm, kterým teče proud 10A, má úbytek napětí 6 mV (6 milivoltů). A to je ten kabel určitě kratší a silnější. Problém je opravdu v těch spojovacích místech. Prověř též kvalitu spoje kabelu s vlastním okem, do kterého je kabel nalisován.
|
2.6.11, 12:09 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: altenator
Průměr nebo průřez? Jestli mě nešálí paměť, tak takový průměr mám na kabelu ke startéru, ne od alternátoru. A proud tam bude vyšší, těch 10A ti nestačí ani na potkávačky...
Jinak ten červený jde, pokud se nemýlím, na pojistkovku, ale od altíku by měl jít kábl přímo na baterku, ne?
|
2.6.11, 12:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: altenator
Pokud mě pamět nemýlí, tak u Favoritu je kabel od alternátoru veden ve svazku k akumulátoru, kde je ocelovou (!) spojkou spojen s kabelem který vede mezi aku a pojistkovou, zejména tento spoj považuji za velmi nepodařený. Zvolil bych variantu výměny kabelů, a to : mezi alternátorem a aku natáhnout solo kabel, 10mmq stačí, 16mmq potěší. Dále natáhnout kabel mezi aku a pojistkovkou, zde bych 10mmq viděl jako vhodné, 16mmq je na to už velká a zbytečná. Co je největší opruz je vydolovat původní vedení se spojkou ven, favo už má svazky olepené v celé délce Ale jde to
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.6.11, 18:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|