Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 06:57



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 120 kompresor 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
teraz mám remenicu na dva kliňáky bez labirintu, ale pôvodná remenica bola na vnútrný plochý, a vonkajší kliňák, už ju nemám, nechal som ju na motore...

ale byť tebou prerobím to všetko na plochý remeň, akurát neviem či potrbuješ na štvor-drážkový, alebo šesť-drážkový...
trocha horšie sa to zháňa, ale musel by si zobrať feldové vodné čerpadlo (pre 1.3 zo servom) a zbrúsiť držiak silentu, remenicu kľuky, alternátora, horšie je že by si tam musel uchytiť napínak, to neviem ako na stodvacinový motor, ale pri tak dlhom remeni napínak byť musí...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.11, 06:53
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
ještě mě napadlo dačo také - je to kombi, našel jsem to na netu http://www.autobyznys.cz/www/obrazky/velke/23246.jpg s tím, že mi vyhovuje průměr pro převod na kompresor, který nechci veliký, aby kompresor netlačil moc. hm?


16.6.11, 17:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
to je na čo? na alternátor, alebo kam?

obvodovú rýchlosť ti bude robiť remenica kľukovky, čiže remeň pôjde rýchlosťou na všetkých remeniciach podľa remenice kľuky, ak by si to chcel spomaliť tak potrebuješ niekde remenicu kde remeň od kľuky bude mať večší priemer a remeň ktorý bude naháňať kompresor bude mať menší priemer...

ale inak turbo naháňať od kľuky je dosť zastaralé, dnes sa používa elektromotor s tým sa dá dobre regulovať tlak aj v nízkych otáčkach, len to potrebuje poriadny alternátor...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


17.6.11, 06:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
TSi a medaky maju elektricky kompresor??

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


17.6.11, 10:58
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
sem blbec, vidíš, to mně vůbec nedošlo... je to na alternátor, jen se musím stavit někam do motorehchny a podívat se na průměry středu a obvodu. je z 1,6 felda. každopádně se stejně budu muset vyřešit regulaci tlaku zpět před kompresor něčím, protože bude tlačit dost. TSi a meďáky mají mechanické dmychadla, právě typu Eaton (aspoň M-B má).


17.6.11, 11:46
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
neviem ktoré čo majú, ale pohon turba od kľuky som prvý krát videl na nejakom závodnom veteráne, najvýhodnejšie je poháňať to výfuckovými plynmi, to sú v motore namenšie straty. Elektrický kompresor sa už niekde používa, ale je to taká kombinácia klasického turba a kompresora, kde pri nízkych otáčkach a malom prúdení výfuckových plynov to tlačí kompresor a.... ale musí to byť zložité....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


18.6.11, 12:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
No ja mam za to ze aj ked je turbo + kompresor (napr 1.4TSi) tak je kompresor hnany remenom od klukovky. O elektrickom som teda este nepocul, sak to musi mat taku nahovno efektivitu..

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 13:53
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
je to tak, TSička používají kompresory mechanické. jinak koukal jsem na průměry těch řemenic pro pohon toho kompresoru a buď nechám normální altík 742 a dám na něj tu řemenici z feldy 1,6/1,9 a nebo celý altík, což bude dražší.. řemenice by měla jít na klasický 742 altík sednout, co do vnitřního průměru řemenice jsou stejné. Navíc se dá řemenice z feldy pořídit s volnobežkou, což by bylo dobré pro kompresor, při odstavení plynu a klesajících otáčkách by netlakoval sání a nenamáhal velkým podtlakem klapky karburátoru. možná melu hovadiny, ale teď mě to jen napadlo.


18.6.11, 14:58
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
Ona volnobezka ti bude beztak k hovnu kedze remen sa bude tocit podla klukovky a nie podla rotoru altiku :lol: A co sa tyka 742 vs 781 altiku. Bacha, remenice zamenne niesu. 742 ma hodne dlhsi ten srob kedze 742 remenica je asi o 5-7mm sirsia. Mal som remenicu z fava na 742 altiku a nedopadlo to dobre. Nahodit sla, ale bol problem ju utiahnut, po case sa povolila a uplne znicila.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 15:01
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
mno to jo, ale když bude kompresor poháněný druhým řemenem právě od alternátoru, na kterém je volnoběžka..? tak jsem to myslel...


18.6.11, 15:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
A odkial z toho alternatoru to chces pohanat? Nejak tomu nerozumiem. Vec bude tak ze po pusteni plynu sa remenica altiku bude pohybovat podla remenice klukovky, kompresor sa bude pohybovat podla remenice altiku (a teda klukovky) a alternator sa diky volnobezke a zotrvacnosti bude tocit podla poslednej rychlosti a spomalovat az sa dostane na rychlost remenice altiku. A teraz my vysvetli ako s tym suvisi kompresor :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 15:36
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
jsem blbec, pořád to špatně píšu, než myslím. tu volnoběžku jsem myslel na kompresor (mimo altík, kde jsem chtěl taky feldí ale obyč). jenže teď mi došlo, že původně jsem nechtěl vůbec do kompresoru zasahovat, takže nic. asi nejlepší cesta bude zajít na vrakáč a zbavit nějakého favorita jeho řemenic:)


18.6.11, 15:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
Volnobezka na kompresor podla mna prave sposobi to ze ti bude tlacit aj po ubrani plynu diky svojej zotrvacnosti. Podla mna uplna hlupost.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 15:44
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
to právě nevím, kompresor sám o sobě má nějaký odpor, přeci jen bere nějaký výkon + to, že v případě puštění plynu a zavřených klapkách na karbu vzikne další odpor...těžko říct, myslíš, že to bude horší?


18.6.11, 15:48
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
No to je prave problem u turba ze ked je v otackach a pustis plyn tak este svojou zotrvacnostou tlaci ako zbesile a preto je potreba tlak upustat. Volnobezka je v tomto pripade podla mna absolutna blbost. Podla mna bude lepsie ked sa kompresor bez volnobezky bude nutene brzdit s motorom pri klesnuti otacok (Hadam aj odpadne prave tento pretlakovy ventil).

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 15:51
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz