Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 04:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 120 kompresor 
Autor Zpráva

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
tak to je sic pravda, ale turbo samo o sobě nemá odpor oři otáčení. když pustíš plyn, tak sice jako zběsilé netlačí, ale nějaký tlak tam je právě v důsledku toho, že nemá odpor, to je pravda. BOV vlastně jen "uvolňuje" natlakovanou soustavu aby nebyl vytvářen tlak na klapku a aby se zbytečně nezahříval vzduch.. no vidím to na pevné řemenice a možná pop off, pokud budu tlačit moc. uvidíme. nejdřív musím kompresor ustavit, svařit mu držák, pak budu řešit pohon:)


18.6.11, 15:59
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
To chce hlavne fotky :) A az to bude jazdit tak sa pridem pozret niekedy cestou do Ostravy ;)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 16:01
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
tak to určitě, prozatím tak můžu vyfotit tak kompresor:D ale všechno bude, jsem teď ale spíš v Olomouci, než v NJ:) jinak ten BOV sice dělá co dělá, ale tůněři ho dávají právě a aby uvolnili tlak v soustavě, který by při přeřazení a tímpádem i ztráty výfukových zplodin (energie pohánějící turbo) roztočené turbo brzdil a při opětovné přidání by tak musel čekat na full boost. takže vlastně efekt volnoběžky:) jenže já bych právě potřeboval efekt opačný, aby se netočilo, ale právě rychlei zastavilo - ale jak říkám, neřešit, otáčky budou klesat rychle, klapky mám obě mechanické a musí nějaký chvilkový velký podtlak snést:)


18.6.11, 16:07
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
Ajo tak ten dobeh turba ma nenapadol , stale o tom viem malo. Kazdopadne u toho kompresoru to asi nebude az take zhave s tym dobehom skrz volnobezku. Musel by si riesit pretlakovy ventil, a bohvie ci by to vobec stalo za to. Kompresor sa ti roztoci podla motoru takze nejaky turbo efekt tu odpada, a montovat tam dalsie kurvitko len aby tam bolo je asi naprd.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


18.6.11, 16:44
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
jj, u toho kompresoru to nebudu řešit. dobrá zpráva je, že jsem objevil dobrého dárce řemenice, skočil jsem do hasičárny, kde s klukama stavíme hasičský motor fiat 1,9 TDid (croma) a věřte nebo ne, řemenice vodní pumpy má téměř stejný průměr jako škodovácká, navíc na krásně sedne vnitřním průměrem na škodováckou hřídelku, resp na unašeč řemenice - bude to chtít minimální úpravu. je ideální - vnitří klínový a vnější drážkovaný řemen, což mě moc potěšilo a značně usnadnilo konstrukciu. navíc jsem si dotáhl trojku plech a můžu se pustit do příruby kompresoru na karbec a na výtlak do sání.

http://www.google.cz/imgres?imgurl=http ... 24&bih=601


18.6.11, 21:36
Profil ICQ

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
ještě mě napadla taková věc ohledně plnění. v zahraničních fórech jsem se snažil přelouskat problematiku draw - thru a blow - thru systému přeplňování. Draw je přeplňování stlačené směsi, blow je tlačení vzduchu do karburátoru. vzhledem k tomu, že to chci provozovat na lpg, jsem byl rohodnutý pro tlačení směsi. Pro blow jde zas použít intercooler, který doma mám. pak je spousta článků o tom, co by mohl udělat benzin se vzduchem nacpaný v intercooleru pod tlakem (v případě tlačení směsi) za neplechu, kdyby šel z motoru zpětný šleh. pak tam psal jeden subarista, že má lpg, draw- thru system a intercooler. ptali se ho jak to má zapojené a on, že před turbem má mixer a na něm filterbox, pak má turbo, za turbem IC a pak klapku. tím prý nemůže zpětný šleh projít do IC? co si myslíte vy?

jinak pokraučuju pomalu ale jistě, vyrobil jsem si přírubu, dotáhl tu pumpu z cromy a chystám se nechat stočit držák řemenice pumpy škoda o pů milimetru aby na něj nalisoval tu cromáckou řemenici:)


22.6.11, 06:59
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 120 kompresor
Stlacovanie zmesi mi pride ako blbost, celkom nebezpecna. Takze za mna lepsie stlacovat vzduch a upravit karbec na pretlakove sanie.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


22.6.11, 10:13
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
tak což o to, s turbem nám to jelo (přeplňování směsí) a funguje to dobře, spíš to chlazení té směsi je problém.


22.6.11, 16:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
na nejakom Lada fóre mali turbo s LPG, mixer bol až za turbom, reduktor bol upravený tak že odvzdušnenie membrány 2. stuňa bolo prepojené z výstupom turba... mojim odhadom by to malo fungovať do cca tlaku 1Bar nakoľko reduktor na 2. stupni reguluje od 1. stupňa 1,4 až 1,6Bar... tiež sa mi nevidí ako dobrý nápad stláčať hotovú zmes...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.6.11, 07:35
Profil

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
michal: a to mě právě moc zajímá, jak je ten reduktor upravený, na lada fóru jsem to taky našel, je to parádní celkem. navíc mám IC, což by značně pomohlo účinnosti. čili stačí do odvětrávací dírky na reduktoru přivést přetlak. A co s podtlak. regulací, která je originálně na sání? taky nechat tak, aby do ní šel přetlak? to je velice zajímavé...... taky mě totiž začíná víc lákat tlačit luft.


26.6.11, 10:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
tzv. podtlakový reduktor LPG pracuje na rozdilele tlaku na membráne 2. stupňa, na samotnom výstupe sa nastavuje akurát voľnobežná dávka LPG, a aj k tej potrebuje podtlak ( oproti atmosférickému tlaku ), k tomu aby fungoval ako pretlakový musíš na membránu 2. stupňa pôsobiť rozdielom tlakov ( pričom nesmieš prekróčiť ovládací tlak 1. stupňa ), takže ak na vonkajšiu stranu privedieš predlak, tak na vnútornej musíš mať tlak o niečo menší ( ale tiež pretlak ) aby bolo LPG "podtlakom" (myslené rozdielmi tlakov na membráne 2. stupňa ) strhávané...

mixer by si dal priamo na karbec, alebo pred klapku a odvetranie membrány by si možno mohol dať aj pred IC, ale to by chcelo asi otestovať...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.6.11, 10:53
Profil

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
aha...no potreboval bych si to asi nakreslit, ale prinicp je mi jasný. Atmosferický tlak se nahradí přetlakem (prostě aby reduktor pracoval v základu s přetlakem a rozdílem "přetlaků" bude vlastně vytlačovat plyn k mixeru. teď si jen musím uvědomit svůj reduktor lovato a co kam dát, co před klapku (nebo před IC), co za klapku:D


26.6.11, 11:39
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: 120 kompresor
za klapku určite nie, tam by si mohol napojiť jedine sekvenčné vstrekovanie, tam sa tlak mení v iných závislostiach...

mixer určite pred klapku ( karbec ) to odvetranie buď za výstup IC, alebo pred...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.6.11, 17:26
Profil

Příspěvky: 326
Bydliště: Nový Jičín
Příspěvek Re: 120 kompresor
jo, pravdu máš, tam jsou jinačí charakteristiky, pulzování a podobně... no ok, Co jsem se díval na obrázek reduktoru mojeho, tak odvětrávací dírky zavařím, jednu nechám a do ní přivedu přetlak třeba kousek za intercoolerem. a kam tedy zapojit původní vstup podtlaku ze sání (jakožto hlavní regulační činitel?)?


26.6.11, 18:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 323
Bydliště: Zvolen, Slovakia
Příspěvek Re: 120 kompresor
Nenapadlo nikoho upraviť auto čisto na plyn? Veď ten má oveľa výhodnejšie vlastnosti ako zmes benzínu a vzduchu. Premýšľal som nad tým, použila by sa napríklad škrtiaca klapka z Feldy MPi. A nebol by napríklad problém s tým, že by nestíhali vstrekovače alebo tak...

_________________
IQ+=ŠKODA
EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas
Zradil som ale nikdy nezabudnem :)
Peugeot 405 1.9GRD


26.6.11, 18:34
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 83 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz