Autor |
Zpráva |
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
já jsem si nechal předělávat otáčkoměr ze šáde na bezkontaktní zapalování s hall snímačem a musel se udělat uplně novej ťišťák se součástkama protože ten původní funguje z napětí na cívce a z přerušovače a lítaj tam poměrně vysoký čísla a to nepobere signál z dnešních snímačů, takže jedině změřit co přesně leze ze snímače na nějakým osciláku a pak začít tvořit.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
8.7.11, 21:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Koukal No jo, ale v tom druhém případě jsi měl k tomu drátu k otáčkoměru dát odpor třeba 1k a druhý konec na plus 12V. Vyzkoušej to a dej vědět.
|
8.7.11, 21:19 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
dobrá zítra zkusím i tuhle možnost a uvidím
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
8.7.11, 21:55 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
tak přes odpor 1K na 12v to nejde,přes rezistor47K záporné impulzy také ne, a bez rezistoru na přímo záporné impulzy také ne,přez tranzistor jsem to nezkoušel pač ho ještě nemám musím koupit. kdyby měl někdo další nápady jak ten otáčkoměr zprovoznit tak sem sněmy
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
9.7.11, 10:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
s tej zapaľovacej lišty to nebude ľahké, aj keby si vedel signál prerobiť s jednej cievky tak otáčkomer bude ukazovať polovicu, musel by si sparacovať signál s oboch cievok...
kontaktný rozdeľovač musí ísť, daj voči +12V 50Ohm odpor ( na skúšku môžeš použiť aj 21W autožiarovku ) ( ideálnejšia by bola cievka ale tú tak ľahko nezoženieš ) a nezabudni na rozdeľovači nechať dobrý kondík, to vygeneruje dostatočné impulzy...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.7.11, 11:17 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
s 50ohm odporem no nefunguje jaký typ té cívky by bylo třeba nejlépe nějaký odkaz dík
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
9.7.11, 13:00 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
neviem aké minimum ten otáčkomer ako signál potrebuje, ak by si mal môžeš skúsiť nejakú 10-15mH s reproduktorovej výhybky, ale k nej by som dal ešte nejaký odpor do série, nech to nemáš ako zbytočnú záťaž...
nešiel by tam zabudovať otáčkomer z BMM ( mechanizmus s elektronikou ) to by fungovalo...
ešte ma napadla či by to nefungovalo keby si použil výkonovú časť VN BMM modulu, s toho ide výstup vybrať v pohode, tomu by si musel vytvoriť nejakú ohmickú záťaťaž aby si ho neodpálil...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.7.11, 13:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
už ma napadá jedine vyrobiť nejaký prevodník signálu od RJ pre otáčkomer na pílový 12V signál... v tom otáčkomeri máš aký IO
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.7.11, 13:46 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Milan Koukal Tak zkus tu variantu s cívkou z GME, jak jsem ti psal. Ten otáčkoměr chce pulzy v řádu stovek voltů. michalkatka Myslím že otáčky na otáčkoměru poloviční nebudou, každý výstup (kladný i záporný) pálí dvakrát za otáčku (i když se ta druhá jiskra nevyužije, je to taková rarita tohoto motoru MPI).
|
9.7.11, 22:30 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
michalkatka píše: už ma napadá jedine vyrobiť nejaký prevodník signálu od RJ pre otáčkomer na pílový 12V signál... v tom otáčkomeri máš aký IO IO tím máš namysli co?
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
10.7.11, 13:38 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
v pátek nakoupím ty součástky a vyzkouším ty varianty od bety1 a dám echo
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
10.7.11, 13:45 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
Milan Koukal: IO = Integrovaný Obvod tzn. michalkatka chce aby jsi se podíval do otáčkoměru a naspal co je napsaný na tom černym nesmyslu se 16 nožičkama ps. teda alespoň doufam že ten integráč má 16 nožiček
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
10.7.11, 15:16 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
integráč vím co je jen jsem nepochopil tu zkratku příští víkend na to mrknu pač přes týden nejsem doma pak dám vědět
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
10.7.11, 17:26 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
ja mam teda za to ze IO je vzdy Input-Output ci uz HW alebo SW.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
10.7.11, 23:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Otáčkoměr š.120 do feldy MPI
breta1 píše: Milan Koukal Tak zkus tu variantu s cívkou z GME, jak jsem ti psal. Ten otáčkoměr chce pulzy v řádu stovek voltů. michalkatka Myslím že otáčky na otáčkoměru poloviční nebudou, každý výstup (kladný i záporný) pálí dvakrát za otáčku (i když se ta druhá jiskra nevyužije, je to taková rarita tohoto motoru MPI). myslím že 100vky voltov to nebudú, to by narobilo problémy v palubnej sieti, na to je tam kondík a indučka ako záťaž, nebude to viac ako palubné napätie, MAF 115 potrebuje špecifický tvar signálu, preto sa pýtam na ten IO... ( In/Out - to vážne neviem ako si na to prišiel ) s tými kladnými/zápornými vstupmi máš určite pravdu ja myslím že výkonový modul v lište dostáva iba kladné impulzy, tak ako u BMM, len s tým že MPi ich má dva... ale aj keď tú iskru nevyužije bude posielať signál iba keď bude prvý a štvrtý v HU, a otáčkomer potrebuje keď je v HU aj DU preto iba polovičný požet pulzov a bude ukazovať polovicu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
11.7.11, 06:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|