Autor |
Zpráva |
josa
Příspěvky: 133 Bydliště: Palárikovo okres NZ
|
Re: ETHANOL E85
ale ako to tak citam tak to nebude len tych 15000kc. Treba aj vycistit nadrz, diagnostikovat,....
_________________ Favorit 135LX BMM '94 red 40kW (781.135B)
|
28.2.11, 20:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Tak já se podělim o svojí zkušenost ze Safrana. První nádrž: 50% N95 a 50% E85 Druhá nádrž: 20% N95 a 80% E85 Na konec jsem do deseti litrů zbytku natankoval 70 litrů E85, čili můžu říct že jezdim na čistej E85 Výsledek je zde: ethanol: 13 l na 100 km 29 Kč / litr cena za 100 km: 377 Kč najeto na nádrž: 615 km cena za nádrž: 2320 Kč
benzín: 12 l na 100 km 35 Kč / litr cena za 100 km: 420 Kč najeto na nádrž: 666 km cena za nádrž: 2800 Kč
rozdíly: o 1 litr větší spotřeba o 6 Kč levnější litr o 43 Kč levnějších 100 najetých km o 51 km najeto míň na nádrž o 480 Kč levnější nádrž
Když si pohraju s plynovym pedálem a trefim tu správnou polohu, tak má to auto daleko větší zátah než na benzín. Na první pohled se spotřeba jeví vyšší o litr, což mě nutí víc šetřit, na druhou stranu i při tý spotřebě je kilometr levnější než s N95. Start při 15°C nebyl vůbec žádnej problém. Během měsíce ještě vyměnim lambda sondu a budu pozorovat dál, co to bude dělat.
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
27.5.11, 19:20 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: ETHANOL E85
teda ten frajer co to psal je fakt hustej..to palivo ma preci nizsi objemovou vyhrevnost, cili je potreba ho dostat do valce vic, coz nevim jak udela vic pruchozim filtrem. pokud misto benzinu naliju E85,ta smes je proste chuda o tom zadna. s tema 50W a 1000kW neprimo napsal, ze je debil a technice nerozumi, mam li zdroj co si vezme na primaru 5A pri 12V, tak na druhy strane vzdycky bude min jak 60W. idiot. a tim pomalejsim horenim a podpalovanim ventilu si asi nedal neco dohromady..kdyz palivo zapalim ve stejnej cas a jedno hori pomalejs, tak se klidne muze stat ze bude dohorivat behem otvirani vyf ventilu, coz asi neni dobry..no nic, pro zasmati dobry
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
28.5.11, 13:59 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
Dneska jsem při cestě z Loun natankoval 70 litrů E85 za asi 25,50 Kč/litr
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
28.5.11, 20:43 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: ETHANOL E85
na ty benzince na 1/28 kousek pod Ranou?? sem koukal, ze tam maj docela draho
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
28.5.11, 21:32 |
|
|
bany.xf.cz
Příspěvky: 2084 Bydliště: Lovosicko
|
Re: ETHANOL E85
_________________ http://fb.com/BJpolepy
|
28.5.11, 22:17 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: ETHANOL E85
jj, to je ona
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
29.5.11, 13:32 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: ETHANOL E85
Nedávno jsem to zkoušel,jelo to na 4:1 -benzín:E85 bez jakýhokoliv zásahu do karbíku bez vyhřívanýho sání.Jelo to samozřejmě lépe než-li benzín,motor byl tišší,ale za studena a za rána,kdy teploty jsou okolo 8-9 st to je díky stále podchlazenýmu traktu nervózní,což se ztrácí až při otevření druhýho stupně...Tam se to mění v hezký průběh... Zkoušel jsem 1:1 a po cca 300 metrech co místo benzínu začala téci slivovice auto cukalo jako stará kobyla...bez hrabaní se to nerozjelo...Až bude čas bude i chuť převrtat části karbíku,aby to lépe poslouchalo.Každopádně se to vypatí,ujede se na to stejný množství km za samozřejmě nestejný množství peněz..,pokud to ale šmejdi nebudou zdražovat,protože lidí co by chtělo jezdit za málo je nekonečně moc
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...
|
29.5.11, 23:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: ETHANOL E85
patriku a co na místo nějakého vrtání karbecu zajímat se o složení benálu http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... BA&cad=rjaa různými uhlovodíky a okysičovady si upravit etanol na pořádné palivo mí to jede jak drak, šestka vedvou kopec nekopec, na netu jsou jen debaty o přestavbě, nebo o míchání a jek se komu zdá
|
30.5.11, 06:40 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
Pročítat celých 12 stránek se mi teda moc nechce... Ale asi tak - kdo má karburátor, tak musí v první řadě přetryskovat, jinak mu to auto nepojede a bude mít velký problém teplý motor nastartovat. Existuje nějaký směšovací poiměr, který je jednak kvůli výkonu a hlavně kvůli schopnosti zapálit směs jiskrou. Líh má sice zhruba stejnou výhřevnost jako benzín, ale při odlišném směšovacím poměru (8,9:1 - benzín cca 14,7:1). Tedy bude problém se zapálením a hlavně s dodržením předepsaného směšovacího poměru, proto je nutné přetryskovat. Jakmile přetryskuji, zvýší se mi spotřeba zhruba v poměru směšovacích poměrů mínus obsah benzínu v palivu. Dál - líh cucá vodu (vzdušná vlhkost), pokud ji nacucá moc, voda se od lihu oddělí a nevím, já zatím ještě neviděl žádný spalovací motor jezdit na vodu. Líh a voda jsou korozivní látky, takže se musí používat jiné materiály, přicházející do styku s lihovými palivy. Brazilci s tím mají docela velké zkušenosti, porovnávat Brazílii s amatéry u nás je fakt věc hodná zvláštního zřetele... Líh má velké odparné teplo, které způsoibuje snížení teploty nasávané směsi a tedy větší objemovou účinnost plnění (zvýší se o něco výkon) a hlavně vysoké oktanové číslo, proto to chce mít vysoký kompresní poměr, aspoň tak 10 - 11:1. Jezdit na něj se Š 105-120 je tedy blbost. Vysoké odparné teplo způsobuje zamrzání karburátoru v oblasti škrtící klapky, sice to částečně benzín obsažený v E85 eliminuje, ale počkal bych si na podzimní počasí, co to bude dělat. (Brazilci karburátory předehřívali, to kdyby byl někdo tak iniciativní a něco namítal.) Jakmile ale přetryskuji, tak nebudu schopný jet na čistý benzín, směs bude extrémně bohatá. Takže jestli vás bude bavit si při každém čerpání přetryskovávat karbec, směle do toho... Vstřikové motory si dokáží poradit s bohatostí směsi díky lambdě, ale opět říkám, že bych neriskoval dlouhodobé používání kvůli agresivitě E85, žádný současný vstřikový motor nebyl konstruován na toto palivo. Jinak na lihová paliva musí být jinak aditivovaném oleje, což také není zrovna běžná věc v našich podmínkách. Kdo tedy chce jezdit na nějakou směs 1:1, je třeba zkrátit výměnou lhůtu oleje minimálně o třetinu. Rada nad zlato: Němci v osmdesátých letech dělali obrovské testy s lihem a dospěli k závěru, že do objemu 15% lihu v palivu není třeba měnit seřízení motoru, tedy když si spočítáme, že současné benzíny už nějaké to procento lihu obsahují, tak si k tomu připočítat množství E85, aby jste se do těch 15% vešli. Spotřeba se o nějaké to deci zvedne a je otázkou, jestli se pak na to vůbec vyplatí jezdit. Amíci jsou z E85 docela hotoví, mají s tímto palivem obrovské problémy, které nikdo řešit nechce. P.S.: Lihová paliva je nutné aditivovat speciálními aditivy kvůli stabilitě a omezení koroze - E85 ničím takovým nedisponuje...
_________________ J.
Naposledy upravil Jiří Čech dne 1.6.11, 21:45, celkově upraveno 1
|
1.6.11, 21:37 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: ETHANOL E85
JIRI CECH > JEDE TO ? JEDE JE TO LEVNE JE TAK CO RESIT E85 do nadrze
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
1.6.11, 21:40 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: ETHANOL E85
slovacek.milos píše: patriku a co na místo nějakého vrtání karbecu zajímat se o složení benálu http://www.google.cz/url?sa=t&source=we ... BA&cad=rjaa různými uhlovodíky a okysičovady si upravit etanol na pořádné palivo mí to jede jak drak, šestka vedvou kopec nekopec, na netu jsou jen debaty o přestavbě, nebo o míchání a jek se komu zdá Neříkej nám tady, že si upravuješ benzín - když nemáš, kromě lihu, čím...
_________________ J.
|
1.6.11, 21:57 |
|
|
Geneva
Příspěvky: 49 Bydliště: Frýdek-Místek,Pržno
|
Re: ETHANOL E85
Mam dotaz mam Formana 92 když bych chtěl tankovat Ethanol E85 jelo by to normálně neškodí to moc motoru musím to nějak tankovat spolu s Naturalem sem v tomhle úplnej lajk poraďte prosím děkuju
_________________ Forman 135L r.v.1992
|
30.7.11, 09:53 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: ETHANOL E85
precti poslednich 12 stranek je tady toho napsaneho urcite hodne
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
30.7.11, 10:10 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Re: ETHANOL E85
Tankováním E85 podporujete naše zemědělce - peníze již neodtékají do kapes bohatých šejků! - viz kydy z tech stranek. Je to trochu ujete.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
30.7.11, 10:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|