Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
Autor |
Zpráva |
breca
Příspěvky: 1
|
Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.
|
23.5.07, 09:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Tim prehrivanim myslis jako ze ti to vari nebo to poznas ejn podle budiku na pristrojovce?? - nemuze byt spatny jen ten nebo cidlo pro ten budik?? Myslim to jako ze motor ma normalni provozni teplotu ale podle budiku by se jako uz prehrival.
|
23.5.07, 15:04 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
breca píše: Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.
Favorit a Felda 1,3 z 90% spínají ventilátor v podstatě ve chvíli kdy už auto skoro vaří takže s tím nejspíš nic nemáš.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
23.5.07, 15:54 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
no, mě to spíná, zhruba když se to začne dotýkat červeného pole...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
23.5.07, 17:30 |
|
|
David
Příspěvky: 554 Bydliště: Smiřice
|
Nepér píše: no, mě to spíná, zhruba když se to začne dotýkat červeného pole... Přesně takhle mi to spíná taky ale na formanu na feldě nevim
_________________ Škoda fabia combi 1.2 TSI 63kw 1.10.2010
http://voltys.rajce.idnes.cz/Fabia/
|
23.5.07, 19:26 |
|
|
Kaliban123
Příspěvky: 761 Bydliště: Brno
|
Tak to mě to spíná docela všas jak tak koukám kousek před červeným polem a jsem spokojen
|
23.5.07, 19:28 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
breca píše: Při nízké rychlosti či při stání ve frontě se mi neustále přehřívá motor, vyměnil jsem termostat i čidlo spouštěče ventilátoru, pro sichr bylo vyměněno i těsnění pod hlavou, ale problém přetrvává. Voda neubývá. Ale stačí zastavit na dvou třech semaforech a motor je na 110 a více. Podle budíků spíná termostat správně, ale zdá se mi, že ventilátoru to trvá dlouho. Podle infa na čidle by měl spínat při 95 stupních, ale dle budíku se zdá, že je to až téměř při těch 110. Vím, že rozdíl teplot mezi chladičem dole, kde je spínač umístěn, a čidlem teploty, které je nahoře na hlavě určitě nějaký bude, ale zdá se mi to hodně. Máte někdo obdobnou zkušenost. Díky za radu.
a co bějaký diagnostika na VAG, porovnat teplotu motoru a teplotu co ti ukazuje teploměr, to čidlo teploty hlásí dva údaje jeden pro řj a druhý pro teploměr a pak teploměr, zda je přesný, pokud nemáš udělanou diagnostiku tak to můžeš jen zkoušet miloš
|
23.5.07, 19:28 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Pokial to zopne este v bielom poli, je to OK. Od 110 k cervenej je na felicii este dost velky kus cesty. On spina pri 95 ale meria vlastne uz ochladenu vodu na vystupe z chladica. Ak ta to znervoznuje, daj tam spinac na nizsiu teplotu napriklad zo starsej skodovky. Dalsia moznost je poistit to paralelnym vypinacom - idealne pouzit rele.
|
23.5.07, 21:59 |
|
|
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Já tam mám čidlo které spíná při 97 stupních a na budíku už je ručička cca 1mm v červeném. To čidlo je origo na fava a feldy 1.3.
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
23.5.07, 22:13 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Na tatikove felde se ventilator zapina tak pri tech 95° Ale to bylo jeste pred tim nez vymenili termostat ktery pri normalni jizde bez zastavovani drzel teplotu tak na 50° Ted nevim jak to je ale melo by to zustat stejne.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
24.5.07, 09:46 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
50st je hodně málo, to je motor studenej, optimální teplota je mezi 85-95st
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
24.5.07, 11:08 |
|
|
Radic
Příspěvky: 3198 Bydliště: Bánov (okr. Uh. Hradiště)
|
Drak píše: 50st je hodně málo, to je motor studenej, optimální teplota je mezi 85-95st
vim...a tatik to taky vedel takze to bylo v pondeli v servise a vsechno je ok.
_________________ Škoda 135 Rapid Ford S-max TDCi Volvo S60 AWDoff 2.4T Škoda 742 Forever Team Škoda TW Coupe Club
|
24.5.07, 11:16 |
|
|
felicia1
Příspěvky: 341 Bydliště: kutnohorsko
|
Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
Omlouvam se predem, pokud to tu jiz zaznelo, mel jsem na felicii 1.3 40kw mpi potize s ubyvanim fridexu a jeho spinenim do hneda. Vymenili mi vodni pumpu (vika aaaaaach) a tesneni pod hlavou. Od te doby se mizda ze se to rychle horsi a felda cim dal driv zacina varit a to i v zime, jak uberu pod 1000 otacek neudrzi ani v mrazu s topenim naplno a vyleze to do 3 minut az do cerveneho a sepne vetrak. Je mozny ze ta vodni pumpa nestaci cirkulovat, kdyz vetrak schladi a vypne a opatrnr otevru vicko je videt ze cisty fridex caka tou malou hadickou zpet do expanzky. Chladic dole mirne vlazny, udrzim tam ruku. Fridex i s vyplachem menn loni. Remen novy a nasponovany. Celkem najeto 82 000km Predem vsem dekuji za rady
|
9.7.24, 15:45 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
Vodná pumpa Vika je úplne v pohode. Pokiaľ netečie cez ten otvor za hriadeľkou, nemá dôvod ako nefungovať.S termostatom bolo niečo robené? Pokiaľ fridex mizne (a netečie niekde, napríklad na chladiči, kde sa zároveň aj odparuje), a farbí ho do hneda, tak nebola správne vykonaná výmena tesnenia pod hlavou. Stačí, že neboli zrovnané presahy vložiek (na čo dnes servisáci serú) a už ti to tlačí do vody, plus si ju nenápadne prisáva. Takže dať to tesnenie a motor urobiť niekomu, kto sa aj vyzná a vie, čo všetko tam treba urobiť.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
10.7.24, 12:30 |
|
|
felicia1
Příspěvky: 341 Bydliště: kutnohorsko
|
Re: Přehřívání motoru Felicia 1.3 MPi
Toho jsem se trochu bal, ale dekuji
Termostat jsem mel vyndany a zkousel doma v hrnci, kdyz jsem si nebyl jisty zda mi nekeca teplotni cidlo (kecalo) Kdyz jsem toauto kupoval, 8let bylo odstavene s novym 100procentnim cervenym fridexem nenaredenym. Tenkrat jsem to projel a vypustil ho a to byla hneda kase.... Pak jednoho dne prestala topit a dostala tesneni pod hlavou. Pak za ala tect pumpa, tak je tam ta vika....
|
11.7.24, 12:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|