Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Pokud jde o vymeny aut, vypestoval jsem si v soucasnosti takovy nazor, ze dokud je aktualni auto ok (jak technicky, tak parametry - tezko si budu nechavat audi tt az se mi narodi dite, to da rozum), tak setrit, setrit a koupit az bude nasetreno co mozna nejvic penez na co mozna nejnovejsi, cim novejsi, tim mene se stihlo zkurvit jak uzivanim, tak nespravnym servisovanim a korunu tomu muzou dat jeste smejd dily. Postup z 15 let stareho na 13 let stare apod. nepovazuju za vyhru, to muze byt cesta do jeste vetsiho srotu a nejistoty, co se posere, protoze uz to ma treti podvozek, seste brzdy atd. a nikdo nema nejmensi tuseni, co tam je vlastne dobre a co uz je nejak zkurvene. Resenim je jiste udelat po koupi poradnou generalku "vseho", ale to uz jdeme s cenou "noveho" auta o desitky ci stovky procent nahoru a to obvykle dost dobre nejde.
Moudre je dneska podle me koupit autak kolem 2006, muze mit natoceno realne okolo 100 - 150 tisic (jiste, nekdy i vice, ale takove se koupit nemusi), to slusne auto vydrzi, a pomalu postupne se necha udelat novy podvozek, brzdy atd. Pri takovem stari vetsinou na auto jeste nikdo nesahnul, bude mit puvodni originalni dily a to je plus, zadna cinska/polska/turecka casovana bomba. A na to to chce setrit a nespechat s vymenou za kazdou cenu, i kdyz franta z vedlejsiho vchodu koupil pred tydnem bawo s sestivalcem a ja mam "jen pezota".
|
19.9.11, 11:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Marousek
Příspěvky: 421 Bydliště: Olomouc
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Vít: Jistě zajímavá a i logická úvaha, ale problém je že většina lidí není schpna v reálné době našetřit těch 100t obzvlášť v dnešní době aby si mohla koupit ,,zánovní,, auto a tak obměňuje auta postupně. Je to sice riskantnější, ale reálnější než tvůj postup. Kdyby měl totiž podle tvého plánu postupovat např. majitel 120ci tak by se toho zánovního taky nemusel nikdy dočkat a tak raději našetří nějakých 30 + to co dostane za škodovku a koupí si 15 let starý auto (furt lepší než 25 let). Tak to bude dělat nějakou dobu a třeba se taky dopracuje k tomu zánovnímu jako ty, ale aspoň se za tu dobu svez v ,,lepších,, autech než kdyby si nechal škodvku.
_________________ Mazda Demio 1.3 GLX - spotřebák Škoda 120 L 85´ - návrat ke kořenům
Škoda 742 Forever Team
|
19.9.11, 11:42 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Ja ti rozumim, na druhou stranu, kdyz jde nasetrit 30, musi jit (za umerne delsi dobu a usili) nasetrit i 60, 100, 200 atd. Podle me takovy postup stoji nakonec i mene penez, nez skakat po castech. Protoze kazdy to stary auto, co se koupi, se musi opravovat. Jiste auto stare, ktere uz nekdo ma, se opravovat musi taky, ale ne vsecko, vim ze kdyz neco udelam (brzdy, tlumice, gumy... ) tak mam X let pokoj a muzu si o tom nejak vest prehled a pocitat s tim. Na kazdy koupeny ojetine to udelam do roka, max dvou vsecko taky, ale navic k tomu musim pripocitat cenu ojetiny ponizenou za par drobnych za prodavane auto. Nejake ty uredni poplatky samozrejme taky. Ja si proto myslim, ze to tak je drazsi a kdyz neni to neni opravdu potreba, tak bych autak nevymenoval.
|
19.9.11, 11:59 |
|
|
Marousek
Příspěvky: 421 Bydliště: Olomouc
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Jasně já tě chápu, akorát jsem tím chtěl říct že to tak v reálu asi moc nefunguje že by někdo šetřil x let a pak si koupil to zánovní auto.
_________________ Mazda Demio 1.3 GLX - spotřebák Škoda 120 L 85´ - návrat ke kořenům
Škoda 742 Forever Team
|
19.9.11, 12:35 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Mas v tom Vite pravdu, ale na druhou stranu, pokud cloveka to auto vyslovene se*e, nema dle me cenu si ho nechavat i vzhledem k ekonomicke nevyhodnosti vymeny. Znam to sam, hyjena combi by mi taky stacila teoreticky, ale nesnasel jsem ji at sem se snazil jak jsem chtel. Proto mam nyni Passat Ferrari proste potrebuje/chce od auta neco jinyho, co mu tenhle peugeot neni s to ani v zakladu poskytnout
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.9.11, 12:35 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Nemal som ho kupovať, to je tak...ale je krásne a super zachovalé...ale každopádne už na to pozerám tak, že kým nezoženiem zachovalé auto, čo mi aj bude vyhovovať, tak 306ka preč nepôjde.
2 Marousek - aj 406 ma napadla, ale myslím, že tie neduhy 306ky by mi viac-menej zostali (ergonómia vodiča pre menšie postavy a neviem, 1,8 tiež nebude v tak ťažkom aute žiaden rýchlik...).
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
19.9.11, 13:28 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Nechceš mojí 6? Já se teď chci soustředit na Stadiona!
|
19.9.11, 13:31 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Vit: tu ale musis brat v potaz este jeden aspekt a to je zivotnost na ktoru su auta stavane. Bohuzial prave v pripade PSA je niekedy 15 rocna rakovina niekedy v lepsom stave, ako 3 rocne "zanovne" auto. P405 self repair system je sice vseobecne znama zalezitost, ale nove pezoty mavaju take vady, ako ze sa odlepi olejova vana a olej nie ze presakuje, ale vytecie; pripadne natecie voda do riadiacej jednotky, pripadne ine onoho casu nemyslitelne zavady. Isto ak si za nejakych 150 tisic zozenies trebars daciu, tak od toho auta priam ocakavas, ze odsluzi par rokov a presne v momente, ked na seba zarobilo zhnije, zlomi sa, alebo z neho vypadne motor, ale bohuzial podobna vec ta moze s kludom stretnut aj na 2x drahsom aute, ktore by malo prakticky bez vacsich problemov (samozrejme s pravidelnou udrzbou) jazdit povedzme 7 - 8 rokov (co je dnes cca planovana zivotnost noveho maleho lacneho auta). Tento trend nastupil prave po roku 2006, mozno preto su tie auta tak ukrutne lacne...
Z toho pohladu je mozno lepsie zohnat si jedno seriozne "bawo", ktore na nejaku dobu dopredu splna poziadavky nanho kladene hoc aj s viac nalietanymi km a vyzadujuce nejaku opravu (btw. polacinu / moriacinu / turkey - turecko alebo moriak / nepovazujem za nejaku fatalnu vadu na spotrebnych dieloch typu kotuce dosky rozvody, pokial nie su pouzite vylozene defektne komponenty, ako krive kotuce, alebo rozpadajuce sa dosky) a riadene auto dostat do stavu veku zodpovedajucemu udrzovaneho auta. Cena po servise sice nebude ovela vyhodnejsia (ako kde, u nas na preduralsku sa za 130 tisic korun da kupit tak maximalne 10 rocna fabia, auta si tu celkom cenu drzia), povedzme niekde na hranici 50 - 60 % ceny 2006+ pred servisom, ale napr. konkretne u pezota ti ale hrozi, ze ti o 2 roky zahlasia, ze na svetle odisla riadiaca jednotka (pretoze spojenie lucasy - svetlomet nie je silovym vodicom, ale CAN bus zbernicou) a nova original stoji 300 euro a nahrada neexistuje (a samozrejme kvoli tomu, ze je to defektny diel sa ich 2x vela nevala ani na vrakoviskach). Tot budiz realny pripad, ktory sa stal nedavno v servise, auto este nebolo na prvej STK, ale uz mu nesvietili svetla.
Dnes je bohuzial taka doba, ze neplati, ze co je novsie, je bezvyhradne aj lepsie. Mozno tak maximalne argumentovat vyssou bezpecnostou (vo velmi uzkom testovanom spektre koliznych situacii), nizsimi emisiami (who fakin cares? kym sa bude riesit CO2 a nie skutocne skodliviny, ja nie) a nizsou spotrebou (ktora je casto vyvazena nejakym kompromisom, takze bud jazdim za malo, ale prazdny, alebo za vela a nalozeny, pripadne nie az tak za vela, ale s mizernou jazdnou dynamikou).
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
19.9.11, 13:40 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Dnes je bohuzial taka doba, ze neplati, ze co je novsie, je bezvyhradne aj lepsie. Presne to si myslím aj ja, nemusí byť novšie aj lepšie...preto som aj šiel do 306ky, bo je to pozink. a tento môj exemplár je z Talianska, čiže minimálne kasňa ako nová...
Inak ale Vít, tvoja teoria sa nedá zovšeobecniť, bo napr. ak má niekto hnilú Feldu r.v.2000, tak ak si kúpi napr aj 306ku v slušnej výbave s nejakým silnejším motorom, tak si voči Felde dosť pomohol a pritom je to rovnako 10 ročné auto...alebo aj aj má zhumpľovanú 10 ročnú 306ku a kúpi si zachovalú 306ku, prečo nie, tiež si výrazne pomohol...atď. Ale inak máš samozrejme pravdu, každé ojazdené auto si pýta investície, preto nemá väčšinou význam preskočiť do niešoho podobného, rovnako starešieho.
Každopádne, za každých okoloností sa oplatí pri ojazdenom aute si priplatiť za zachovalejší kus...to som ostatne urobil aj ja s mojou 306kou.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
19.9.11, 16:11 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Nemate niekto ponatia kolko vydrzia audinacke 2.4 V6? Pripadne prislusenstvo ako prevodovka, quattro... http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/audi/a6/9145846Toto sa mi zacina pacit... Za tie prachy by stacilo aby to jazdilo jednu-dve technicke.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
21.9.11, 11:21 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Konkretne neviem, ako su na tom tieto 2.4 benziny, ale 2.5 V6 TDi sa povazuje za celkom nestastne rieseny motor, je na tom dost pruser vymenit rozvody, aj to dost stoji, takze vela tych aut ma motory odflaknute. Ratam ze rozvody na tejto 2.4rke, takisto na 2.6tke a 2.8cke, co su tie V6tky nebudu onic jednoduchsie, takze si na ne bude tiez treba davat pozor. Tiez su tie TDicka dost haklive na olejove hospodarstvo a nezriedka maju vydrane vacky (tiez neviem, nakolko sa tyka aj benzinovych Vciek) uz pri pomerne smiesnych km najazdoch. Vstrekovanie je tam bud multi-motronic, alebo uz skor MPi. V6tky maju este labyrintove sanie s roznou cestou vzduchu pre rozne otacky a mohlo by sa to kazit, ale vacsinou je okolo toho ticho.
Prevodovky, manualy platia za bezproblemove, o tiptronicoch sa hovori, ze su to nestastne a nekvalitne prevodovky (hlavne v porovnani so starsimi stvorstupnovymi automatmi), pravda je ale taka, ze si vyzaduju vyssiu mieru udrzby a starostlive dodrziavane vymennych intervalov + treba bdiet na to, aby nepraskol vymennik voda - ATF olej, pretoze glykol v chladiacej kvapaline posle prevodovku velmi rychlo do kopru.
Quattro je obvykle zivotnostou dimenzovane na podstatne vyssie vykony (co som pocul, tak standardne quattro v A6 1. generacie vydrzi s prehladom nejakych snad 250 kW bez toho, aby bolo treba pouzivat silnejsie hriadele alebo menit diferencialy), kedze quattro druhej generacie nema krom zadnej spery ziadne elektricke sucasti (ak v aute nie je ESP), je jednoduche a spolahlive. Samozrejme ak na nom niekto prasil, mozu byt vyhegane ulozenia a cely pohon vibrovat. U quattra ale vdaka tomu, ze je to permanentna stvorkolka musis ratat s mierne vyssou spotrebou, specialne s tymi velkoobjemovymi motormi by sa v meste s kludom mohla pohybovat niekde na hranici (pripadne aj za hranicou) 12l benzinu na 100 km.
Vseobecne za brutalne spolahlive motory sa povazuju vsetky radove 5valce, ci uz benziny /2.0, 2.2, 2.3/ (tam si budes ale musiet siahnut o 1 - 2 generacie viac do historie), alebo nafta /2.5 TDi/ (z novsich 1. generacia A6 do faceliftu). Tie motory s prehladom naklepu pol miliona kilometrov iba s vymenou rozvodov a hydrostelov (ktore obvykle tak po 1/4 mega uz maju dost a je ich pocut) pripadne tesnenie pod hlavou nemusi vydrzat vysusenie motora a kompletnu vymenu chladiva zvlast ak sa vymenny interval stareho chladiva presvihol. U brata v praci sa isty cas povalovala posledna generacia audi 100 2.3E R5 quattro, ktora po nastartovani klepala, ked sa zohrievala, klepala a snad aj ked bola tepla, klepala zakazdym inac, ale aj s 500 tisic najazdenymi km to auto furt islo a furt islo jak drak, ked sa mu slaplo po krku.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
21.9.11, 12:17 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
No ona dizlova 2.5 V6 je tragicka a prave preo som chcel vediet ako su na tom benziny. Ten naftak som kolegovi spravoval a nic moc dojem. Zase rad by som nieco novsie ako favorit, takze povedzme 98+ idealne bez turba, az neni problem s LPG. Ha, divam sa ze uz je predana
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
21.9.11, 12:22 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Neriesil by som rok (vid co som pisal vyssie vitovi). Ze je to hoc rok 94 neznamena, ze je to rovnake jak Favorit (navyse napr. posledna generacia 100vky a prva generacia A6, roky 92 - 96 su v podstate identicke auta). LPG napchas na benzin bez problemov, ale budes asi musiet ist do sekvencneho... ale iba ak mas MPI, na FSI sa udajne este LPG dat neda (to som sa dozvedel na audiklube tot pred par minutami nahodou). Pozink mas od roku 87 na vsetkych modeloch, uzitkovu hodnotu to ma obvykle furt velku a hentie to stare "haraburdy" zozenies za psuky a ked sa o to budes aspon trocha starat tak po vychytani much od predosleho majitela ti to moze s prehladom sluzit podstatne dlhsie, jak jednu - dve technicke. Ekodani sa asi aj tak nevyhnes, lebo vacsina tych aut z rozmedzia 94 - 98 ma euro 1 / euro 2. Euro 3 sa riesilo snad az od roku 2002 / 2003.
Inac ak mas nejake konkretne otazky ku konkretnym autam, tak sa regni na audiklub, je tam sekcia co vy na to, tam ti ludia, co take daco maju povedia ku konkretnej vybave auta konkretne veci, na to to tam vzniklo. Dozvies sa tam viac a presnejsie, nez co ja som tu tam pozbieral.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
21.9.11, 12:46 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
Na FSI uz LPG ide urobit. Ale zatim je to celkom drahe a nie moc vychytane. Kazdopadne prave sekvencii sa chcem vyhnut, idealne riadeny podtlak. Co sa tyka rokov, radsej by som novsie...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
21.9.11, 13:31 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6591 Bydliště: Kosice
|
Re: Má Golf III pozink? Či aké auto nižšia str. tireda...
proti vkusu ziaden disputat, ale rataj, ze toto su auta, ktore sa este stale celkom hojne kradnu, zvlast ak su v dobrom stave, takze vek hraje v tvoj prospech.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
21.9.11, 14:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|