Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Autor |
Zpráva |
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
darklord píše: Kup palivove cerpadlo elektricke na karburator - nizkotlakove. A nemusis nic vrtat. To cerpadlo ide na karb... a napaja sa z coho? Myslim tým elektriku...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
21.9.11, 10:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
cerpadlo nabastis hocikde medzi nadrzou a motorom... napajat ho mozes cez rele ovladane klucikom v 1. a druhej polohe a jazdou na benzin Ale z casoveho aj financnehho pohladu je preskladanie najlepsie, a bude ti sediet aj typove cislo motora pre potreby organov a STK... Robil som aj upravu a aj preskladanie, tak viem o com rozpravam
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
21.9.11, 10:26 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Psal že blok původního motoru má prasklý. Jedině někde sehnat celou nádrž z Fáčka nebo feliny BMM, jak už někdo psal, nebo sehnat přídavné palivové čerpadlo, které se ontuje do motorového prostoru. Nic jiného asi teď není.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.9.11, 13:58 |
|
|
BORISROSSI
Příspěvky: 195 Bydliště: Trnava
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
lenze on ma povodny blok k.o. cize preskladanie do povodneho bloku nehrozi, elektricke cerpadlo sa da hodit niekam medzi nadrz a indukcny ventil benzinu, napajat je ho mozne zo spinacky cez relatko tak aby bolo zopnute pri 1. a 2. polohe klucika ako tu uz bolo povedane, vtedy pojde aj v pripade ze pojdes na LPG co je zbytocne, lepsie riesenie je podla mna pouzit rele na spinanie cerpadla tak ako v prvom pripade ale na ovladaciu cievku rele priviest napajanie z indukcneho ventilu pre benzin, v tom pripade benzinove cerpadlo pobezi len v pripade ze bude prepinac LPG/Benzin v polohe Benzin, v polohe LPG a medzipolohe bez paliva ho automaticky odpoji a cerpadlo sa nebude zbytocne opotrebovavat, okrem toho indukcny ventil pre benzin je lahsie dostupny ako spinacia skrinka a netreba dlho hladat odkial to tahat kedze su tam len 2 kontakty: 12V a kostra edit: Varok ma predbehol s tym blokom co sa tyka toho cerpadla, skor by som sa priklonil k tomu namontovat ho do motoroveho priestoru, bude s tym najmenej prace, menit koli tomu nadrz neni bohvieco
_________________ Škoda Favorit 135LS 1992 with 136 engine
|
21.9.11, 13:59 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Takze, som po celej pracovnej noci... pre mňa je to dosť, keďže som sa len cestou zoznamoval s problémami. A viete čo? Mám chuť sa podeliť a zhrnúť si to všetko. Pokiaľ bude niekto prehadzovať to čo ja, teda holý motor Felicie za pôvodný motor z favorita, stretnete sa s nasledovným: AC Pumpa (mechanická) nemá šancu, treba frézovať (to som nerobil), takže si počká na ten elektrický karburátorový nízkotlakový "podavač" benzínu. (Toto spomínam takto preto, lebo ja osobne som bol v 5 predajniach autodielov, z toho v 3 nevedeli čo to je, a keď aj zistili, tak zistili aj to že také ani nevedia objednať. Vo dvoch to objednať vedeli, no trhová cena bola 45 Eur a dodávka 3 dni. Zadná úchytka na "stabilizátor" či čo je to tá nožička vzadu dole na motore, namontovaná 4 šróbikma je tiež na premyslenie, ako to vyvŕtať. Pretože pokiaľ nemáte šancu spraviť do vývrtov závity, tak pravé spodné miesto na šrób sa nedá prevŕtať, aby ste ho upevnili z druhej strany. Teda ostanete len na troch. Pravé spodné miesto na šrób neprechádza dovnútra bloku motora a teda bez závitov sa nedá uchytiť. Pravé horné miesto je predvŕtané perfektne, len si treba nájsť vhodný šrób. Dve ľavé musíte vŕtať vy. Vaňu dole a z druhej strany dajte niečo, čo zachití vypadávajúce piliny. Ja som dal látku, ktorú som tam napchal a pritlačil o stenu motora pootočením kľukovky. Pokiaľ máte LPG, treba vymeniť i sanie. A keď ste už pri tom, aj výfukové zvody, pretože s feliciackich tam trčí niečo (čo som osobne nespoznal) ale okrem Lambdy mi nedávalo zmysel nič iné. (Nehovorím, možno to je niečo dobrého, ale na favoriťácku karosériu to určite netreba a len by to zavadzalo.) Felicie nemajú klinový remeň, ale drážkovaný. Vy by ste na to asi mysleli, ale ja som na to nemyslel. Takže ak nedáte felda altik, tak musíte vymeniť aj vodné čerpadlo a remenicu na felda motore za Favoracky pôvod. Taktiež ak chcete ponechať Favoriťácky systém zapalovania (čo ja som musel kvôli LPG), tak musíte vložiť i Favoriťácky rozdelovač. Ten z felicie nemá miesto na podtlakovku a tie super dve pružiny čo keď vyberiete tak to ide super hrozne ťažko naspeť a strávite na tom viac než na maturitách - aspoň viac mozgových závitov, hlavne ak sa to snažíte prehodiť prvý raz v živote, ako som si nahováral ja, že to bude rýchle. Nebude to rýchle. Nedá sa to. Takže treba prehodiť celý rozdelovač. Radšej ani nebudem písať o prevodovke, ako som to robil, lebo to by ma tu ukrižovali všetcia škodovkári. No, ale ide. Mimochodom, ak máte niekto napredaj to elektrické čerpadlo čo sa dávalo do prvých felícií, za nejakú rozumnú cenu a nie takú že je to akože hodnota polovice motora, tak sa mi ozvite. Na dobierku to kúpim. Díkes chlani za pozornosť...
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
22.9.11, 06:08 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
BORISROSSI píše: lenze on ma povodny blok k.o. cize preskladanie do povodneho bloku nehrozi, elektricke cerpadlo sa da hodit niekam medzi nadrz a indukcny ventil benzinu, napajat je ho mozne zo spinacky cez relatko tak aby bolo zopnute pri 1. a 2. polohe klucika ako tu uz bolo povedane, vtedy pojde aj v pripade ze pojdes na LPG co je zbytocne, lepsie riesenie je podla mna pouzit rele na spinanie cerpadla tak ako v prvom pripade ale na ovladaciu cievku rele priviest napajanie z indukcneho ventilu pre benzin, v tom pripade benzinove cerpadlo pobezi len v pripade ze bude prepinac LPG/Benzin v polohe Benzin, v polohe LPG a medzipolohe bez paliva ho automaticky odpoji a cerpadlo sa nebude zbytocne opotrebovavat, okrem toho indukcny ventil pre benzin je lahsie dostupny ako spinacia skrinka a netreba dlho hladat odkial to tahat kedze su tam len 2 kontakty: 12V a kostra edit: Varok ma predbehol s tym blokom co sa tyka toho cerpadla, skor by som sa priklonil k tomu namontovat ho do motoroveho priestoru, bude s tym najmenej prace, menit koli tomu nadrz neni bohvieco nuz, dokonca by som povedal, ze originalne rele palivoveho cerpadla z nejakeho auta, ktore nema dostatocne svojpravnu riadiacu jednotku je MUST HAVE, pretoze v nom byva obvykle integrovana funkcia bezpecnostneho zastavenia cerpadla pri buracke, pripadne v momente, ked sa zastavi motor (prve obvykle indukuje druhe). v opacnom pripade by sa mohlo stat, ze panko niekde tukne, dochrame sa palivova hadica, alebo trubka a cerpadlo mu tam vytlaci cely obsah nadrze, ktory by od dacoho tepleho mohol chytit...
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
22.9.11, 06:41 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Bezpečnostná funkcia zastavenia privodu paliva v pripade havarie tam uz je. Som to ja a môj plán B ako otvoriť dvere a zmiznúť. Potom je aj plán C, D, a E. To sú tie ostatné 3 dvere, ak tie prvé nepôjdu otvoriť. Nehovoriac o plánoch čo nestačí celá abeceda na ich označenie - to je, keď prežijem takú haváriu vo Favorite, kde sa mi nebudú dať otvoriť ani jedny dvere. Začnú mi behať modlitby pred očami a asi by som vykopol hrdzavý spodok auta a vyplazil sa s podneho. Ale.... ak by som po havárii ostal bez kolies, teda by som nemal miesto na vylezenie spod auta, a napriek tomu by som ešte stále žil, určite by som sa snažil obliať sa vodou a vykopnúť čelné sklo. Volal by som určite tej mojej milovanej , a nie záchranku, pretože i tak by došli až o pol hodinku alebo hodinku a dovtedy by som zhorel do tla aj s Favoritom. Takže by som sa rozlúčil. A toto všetko sa dá obísť dvoma spôsobmi. 1. Bud si fakt predvídavý šofér - a tým myslím predvídavosť lepšiu než mal Nostradamus, 2. Alebo nosíš hasiaci prístroj pri sebe v aute, ako ja. Pretože sa mi už raz stalo, že predvídavý som nebol ani zďaleka, a roztláčal som auto s odpojenou hadičkou po AC pumpe. A panko nepotreboval ani havarku a fatra bola hneď. Kamaráde, ešte že som ten hasiaci prístroj mal.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
22.9.11, 07:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Favorit ani Felicia nemá externé palivové čerpadlo, buď má mechanickú pumpuna bloku ( aj Feldy s karbecom na vývoz ) alebo elektrické v nádrži... Nepér má Facet, dá sa zohnať aj lacnejšie, len potrebuješ nízkotlaké do 0,5Bar...
ďaľšia vec je napojenie, benzín je jasný, ale vyrobiť systém ktorý v prípade zhasnutia motora čerpadlo elektricky odpojí..
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.9.11, 08:21 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Nie som dosť slangový chlap. Takže sa ťa musím opýtať, neber to zle.... ale čo to znamená " Nepér má Facet..."? S tým systémom na vypnutie motorčeka nie je vôbec žiadny problém... ja sa s elektrikou hrabem dosť... To spraviť viem.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
22.9.11, 08:36 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
22.9.11, 08:54 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6585 Bydliště: Kosice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
bezpecnostne odpojenie palivoveho cerpadla je v autach pre pripad, ked si klepnes kokos a nebudes sto vypnut zapalovanie. takisto su samocinne zatky v odvetravani nadrze, aby nevytiekla a takisto mas na pasoch uhlove "snimace", ktore pas zaseknu, ak je naklon vacsi ako cca 10 stupnov, aby si po tom, co upadnes dobezseba na pase nevisel ako netopier, ale sedel pekne v sedacke. a u novych aut ma obvykle RJ komfortu spojenie s jednotkou bagov, po buracke odomkne dvere, vypne veskeru zvysnu nepotrebnu elektroniku a rozblika stvorky.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
22.9.11, 09:04 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Mam vaznu otazku ohladom strielania do vyfuku a sania. Viem ze ak striela do vyfuku, je to neskorý zápal. Ak striela do sania, je to priskorý zápal. Ale čo ak striela naraz do oboch? Po nahodení motora mi nechcel naskočiť a potom čo som vymenil rozdelovač, mi striela aj do vyfuku aj do sania. Po naštartovaní strelý pár krát do výfuku, motor zdochíňa. Po pár otáčkach strelý do sania a potom už úplne zdochne. Do sania striela akoby v pravidelných otáčkach.
Nemohli by to byť zle dané rozvody?
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
25.9.11, 17:13 |
|
|
DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Výmena motora Favorit VS Felicia 1bod vstrek..
Neboli to rozvody. bolo to obohatenie zmesy....
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|
25.9.11, 18:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|