Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Autor |
Zpráva |
HHekr
Příspěvky: 12
|
Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Zdravim všechny,mam upravený motor na favoritu prý je nejlepší rozdělovač použít z posledního favorita nebo první feliny.chci se jen zeptat jestli se spolu s roždělovačem musí vyměnit i zapalovací cívka a ta krabička co je vedle cívky. jestli stám nekdo máte škušenost tak bych byl rád za každou odpověd díky
_________________ Fako to nemá každý pako
|
1.11.11, 11:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
nie, nemusi. Rozdelovac staci aj nejako potunit upravou pruziniek. Googli rozdelovac 136X, nieco je aj na uvodnej stranke...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
1.11.11, 12:57 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Obecně - na delší vačky je vhodnější regulace s plošší charakteristikou, tedy s pomalejším nárůstem předstihu vzhledem k otáčkám. Existuje vzácná verze 50kW karburátorového Favorita, označená 136X. Má jinou vačku a právě plošší charakteristiku regulace předstihu, díky použití jiných pružinek v rozdělovači. Tenhle rozdělovač se proto používá na upravené motory, aby se nemusel nastavovat záporný základní předstih a zároveň nebylo v oblasti otáček největšího točivého momentu předstihu moc a nedocházelo ke klepání. Poslední Favorit a první Felicia jsou BMM, tam je rozdělovač bez regulace, jen rozděluje jiskru. Konkrétně - každá vačka vyžaduje odpovídající kompresní poměr a motor pak podle použitého paliva snese jiný předstih. Proto ti nikdo neřekne jaký ten průběh má být a jaká má být absolutní hodnota předstihu. Každý taky může mít tu řemenici trochu jinak, žejo... Nebo si můžeš koupit programovatelné zapalování, jako já a máš pak o zábavu postaráno...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
1.11.11, 13:11 |
|
|
HHekr
Příspěvky: 12
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
takže bud mám sehnat ten rozdělovač ze 136X,nebo ponechat origo a odpojit hadičku podtlaku nebo jí tam nechat?stim přihybáním pružinek,udelat je tvrdší?jinak programovatelná ŘJ by byla nejlepší asi no jen vychytat predstihovou křivku v zavislosti na otáčkách,jinak mam ted nove postavenej motor:duralova řemenice kliky,odlehčený setrvák ,odlehčený ojnice o 68g každá-stopky pryč,vyvazena klika se setrvakem a pritlačakem,vačka zatim 280/280,hlava z 50kw feliny snížená o 1,2mm,podložky pod pružinama lesteny ventily,zvečeny a vylesteny kanaly samozřejmě,svody 4-1 jeden pruhozi tlumič,karbece dellorto DLHA 40, kupodivu to drží volnoběh na tisic otaček mín sem zatim neskoušel a ted se snažim nak vychytat ten rozdělovač ale jinak motor de vytočit hrásne pres 8 tisic bez nakyho klepani nebo střílení,ješte sem to neprojel jelikož nemam hotovy brzdy.jinak dík za rady
_________________ Fako to nemá každý pako
|
1.11.11, 22:49 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
HHekr: Mozem sa mimo temu opytat cim merias otacky? A je to v zatazi alebo na neutral? Pretoze ked sa pytas na rozdelovac (a zjavne nemas ani sajn o tom ako funguje zapalovanie) tak sa mi nechce verit zeby si ten motor skladal alebo nedajboh zeby bol tocivy ako motorka.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
2.11.11, 00:05 |
|
|
HHekr
Příspěvky: 12
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
neboj se vim jak funguje zapalování,jen žádám rady ohledne rozdlovače,jak říkám auto sem jeste neprojel nemam hotovy brzdy.Otáčky sou pravdivé ukazoval to otáčkoměr skoušel sem to teda na neutrál vytáčet motor tak je jasný že to je jiné nez pod zátěží.jen hledám pro me nejjednodůší variantu zapalování,ten rozdelovač 136X s oznacenim 880 se skoro nedá sehnat
_________________ Fako to nemá každý pako
|
2.11.11, 10:22 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Čím vyšší stupeň úprav, tím obtížněji se to ladí... 880 rozdělovač se od 860 liší tuhostí pružinek a snad má i o pár stupňů menší rozsah otáčkové regulace - to všechno jde dohledat na http://skoda-virt.cz/cz/clanky/elektrik ... zdelovacu/ Použití podtlaku - to je jen takové zvyšovátko předstihu v částečném zatížení, zlepšuje to spotřebu a míň to zahřívá svody, od zhruba 30% sešlápnutí pedálu už se neuplatní. Bez zátěžové regulace (Buď jen TPS, MAF, lépe kombinace) se to na volnoběh hůř vytáčí a má to takový tvrdší běh... to moje zapalování má jen TPS ale lepší, než nic a jak říkám, je to hlavně kvůli částečnému zatížení. Tady ho máme http://skoda-virt.cz/cz/auta/favorit-a- ... enca-fako/
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.11.11, 16:41 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
zavolaj do hanhartu tam ho stále vyrábajú,ale priprav si vyššiu sumičku,alebo ho maju aj tu: http://www.autodily-pracharna.cz/nahrad ... lovac.html mám ho doma,origo novovýrobu z hanhartu,ale motor ešte nemám upravený podľa svojích predstáv-motor 135,vačka 136BMM 254/254,nemám čas nahodiť hlavu felda -1mm(aby bol kompres jak 136tka),rozdeľovač 136x,tak to som zvedavy jak to pôjde dohromady,zatiaľ to ide slušne aj s origo rozdeľovačom...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
2.11.11, 20:47 |
|
|
HHekr
Příspěvky: 12
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
ok pro me jsu to nové poznatky díky za ně.nejšpíš to vypadá na to že vyzkousim auto s obyč rozdělovačem na ruznej předstih a kdyz to bude takzvaně napiču tak pudu do programovatelnyho zapalování
_________________ Fako to nemá každý pako
|
2.11.11, 23:06 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Já si psal pár mejlů s pracovnicí Hanhartu. Za pružinky do rozdělovače 880 chce 5 kč za kus. Plus pošta - já poslal prachy převodem, takže pošta deset korun asi. Nemusíš nic kupovat za děsný prachy, stačí se ptát na správným místě. Líná huba, holý neštěstí EDIT: Koukal sem do mejlů a je to paní Pospíšilová. Moc ochotná. Pružinky stály dvacku a pošta 25 (doporučeně).
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
4.11.11, 23:45 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
nieje to iba prižinkami, je tam aj iná oska, a neviem či aj iný unášač...
osky: 115911200 pinion - distributor drive / 115911201 pinion - distributor drive / 03.93 - / 136X
ešte nejaká tecia podložka: 115911774 friction washer / 03.93 - 0,2 / 136X
nenašiel som pružinky pre 136X, jedine jeden typ pre všetky. 113911683 tension spring/
ja už neviem čomu mám veriť...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.11.11, 08:50 |
|
|
Mírák
Příspěvky: 193 Bydliště: Budějovice České
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Ty pružiny jsou opravdu jiný. Hodně jiný. Rozdílnej počet závitů a tuhost též uplně jinde. Ta podložka by mohla bejt pod šroubem podtlakovky a oska....by mohla bejt taky z tý podtlakovky. Je to teda spíš táhlo. Ale když odpojí podtlak tak je pak rozdíl opět jen v těch pružinách - odstředivý regulaci. Já to udělal a jezdim na předstihu pro 136x a sem s tahem spokojenej.
_________________ Škoda Forman 135LS @ 137 GLX Probíhá pozvolná rekonstrukce: viewtopic.php?t=11669
|
5.11.11, 10:37 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
Samozrejme ze je ina oska a pruzinky. 136X ma kratsiu odstredivku.
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
5.11.11, 11:06 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
ok, ale nemôžem dohľadať číslo tých pružiniek pre 136X...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.11.11, 11:49 |
|
|
hany26
Ignorant pravidel
Příspěvky: 1193 Bydliště: Úpatí Železných Hor
|
Re: Rozdělovač z 50KW do karburátoru
zítra budu řešit to samé,ale rozdělovač x sedá koupit kolem 700 nový,tedy druhovýroba ale slušná,myslím že ta investice za to stojí,ale ze zkušeností závodních jezdců jsem se dozvěděl že správná funkčnost tužšších pružinek v rozdělovači je v civilním provozu max 30 tis.km
_________________ Postarší motorista 2 kategorie.
Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest. - J.A.Komenský
|
17.2.12, 21:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|