|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Ako na to? - Predzapal
tak mám zase nejaké otázky...upravoval som motor 135ku(halava -1mm),a teraz je z nej kompresne 136tka.Dal som tam vačku 254/254 a riešim aký mám nastaviť správny predstih,resp. v akom pásme sa mám pohybovať,pretože mi to nefunguje tak ako by malo.Motor 136 má predpísané základný predstih 3 až 7 st. a teraz motor 136X (s vačkou 248/248) a rozdeľovačom X má predpísanné 8 až 10 st. Mám rozdeľovač (nový) 136X,teraz tam mám hodiť predstih vyšší ako má 136x,kedže vačka je trošku ostrejšia?Pri predstihu menšom ako cca 6 st. mi kolíše voľnobeh.Ak mám predstih cca 8st.,lepšie to ide so starým rozdeľovačom.Dalšia vec,nebude problém u emisnej s tým vyšším predstihom?Na výpise z merania je napísané koľko mám mať a koľko je,presvečím ho nejak?..Dakujem za info..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.11.11, 12:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: ako na to?
Nerieš, nastav od ucha a podľa pocitu z jazdy...a podľa prípadného klepania...ale predpokladám, že 136X má iný zákl. predstih hl. preto, lebo má inú reguláciu predstihu, čiže 8-10 by malo byť OK aj pre vačku 254/254.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.11.11, 13:11 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: ako na to?
Nastav to tak, ať to někde mezi 2500 a 3000 rpm na dálnici na 4. nebo 5. rychlostní stupeň při pedálu plynu na podlaze neťuká. V těchto otáčkách je vrchol točivého momentu, nejlepší plnění a má to sklony ke klepání. S nějakým klepáním v nízkých otáčkách, jsem nikdy problém neměl, moc vysoký předstih se projevoval právě takhle - jemné klepání (trochu jako diesel) v otáčkách při zátěži a pedálu na podlaze. S 278° vačkou mám tohle trochu výš, okolo 4000 rpm.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.11, 13:16 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: ako na to?
momentálne mám zas len starý rozdeľovač a predstih 7st a relatívne dobre to ide od 2500..zas ked dám Xkový rozdeľovač,tak to ide potichšie,alebo kľudnejšie ale tak to neťahá... s predstihom nad 10 som ešte nešiel.. aký predstih sa dáva pri ešte ostrejších vačkách?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.11.11, 13:23 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: ako na to?
Obecně je pro delší vačky třeba regulace, která zvyšuje předstih s menší strmostí, vzhledem k otáčkám, a která má konec regulace o něco výš. Kolik, jak a kde, to ti nikdo nepoví, protože je to individuální motor od motoru. Například s .860 rozdělovačem proto budeš muset mít základ okolo 5°, aby ti to v zátěži pod plynem při 3000 rpm neklepalo, to tam může být třeba 20°. S rozdělovačem .880 můžeš dát při stejných podmínkách základ třeba na 10° a na 3000 rpm to bude mít zase těch 20°. Ve výsledku to bude mít lepší spodek. Tohle je předstih na BA98N benzín, s vačkou 278/265. Poslední řádek je to, o čem se bavíme, vyšší řádky jsou pro částečné zatížení (TPS je sešlápnutí pedálu v %): Teď už nemám základ do 1100 rpm 7° ale 10° ale to má vliv jen na volnoběh, cukání, kvůli kterému jsem to pokusně snižoval, nakonec bylo směsí. Důležité nejsou ani tak absolutní hodnoty (ta ryska na řemenici nemusí být přesně na 0°) ale tvar a směrnice regulace. Tady ještě obrázek ve 3D, všimni si, jak jsem musel okolo 3900-4200 rpm při 100% sešlápnutí plynu ubrat, protože to tam ťukalo, když bylo venku teplo a stál jsem na tom . Na BA95N musí být v těchto otáčkách předstih ještě asi o 5° nižší. Jinak ten nárůst předstihu v částečném zatížení (hlavně okolo 5-10% sešlápnutí pedálu), je zhruba odpovídající funkci podtlakové regulace. Legrace je, že já kvůli nějakému takovému ladění předstihu nemusím v podstatě ani zastavovat
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.11, 13:42 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako na to? - Predzapal
to už je ina frajerina...dik za vysvetlenie,idem nastavovať..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.11.11, 14:48 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Ako na to? - Predzapal
kurňa a mne to šlo vždy +- rovnako, nejaké zásadné rozdiely pri zmene predstihu som nepozoroval...aj keď bohvie, aký predstih tam, bol reálne pri nastavovaní kontaktného rozdeľovača podľa rysky...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.11.11, 14:55 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Ako na to? - Predzapal
Lamač píše: to už je ina frajerina...dik za vysvetlenie,idem nastavovať.. A jestli máš nepravidelný volnoběh, nebo to cuká v nízkých otáčkách při popojíždění v koloně na 1°, povol si šroubek směsi tak o 1/2 otáčky vlevo.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.11, 15:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Ako na to? - Predzapal
ferrari píše: kurňa a mne to šlo vždy +- rovnako, nejaké zásadné rozdiely pri zmene predstihu som nepozoroval...aj keď bohvie, aký predstih tam, bol reálne pri nastavovaní kontaktného rozdeľovača podľa rysky... Také záleží na vůlích v rozvodu, v rozdělovači, pak lítá předstih plusmínus deset stupňů a rozdíl moc nepoznáš.
|
25.11.11, 15:42 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako na to? - Predzapal
tak šteľovanie dopadlo takto: predstih 10,nucuká to ked sa vlečiem,alebo pohýňam,voľnobeh zatiaľ nekolíše.Na 4ke rýchlosť 50km 2000otáčok.Ak pri cca 2200otáčkach stlačím trocha plyn,je pekne cítiť ako to začína ťahať ,otáčky idú hore a zrazu je tam 90tka..a to stále pri prvej komore....Prevod mám 3,9.Zajtra ma čaká 80km trasa,tak to všetko preverím naostro.Potom skúsim jazdiť na spotrebu.Neviem ako to budem vysvetľovať na emisnej.V pondelok sa tam asi pôjdem informovať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.11.11, 16:58 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Ako na to? - Predzapal
Na emisích je jim předstih šumák, málo kde i něco měří. Důležité jsou pro ně hodnoty CO, na volnoběh se to nastavuje tím šroubkem směsi a když je to moc bohaté ve zvýšených otáčkách, je lepší zvýšit otáčky ručně druhou komorou, jak to na některých ME dělají. Já měl se sériovkou problém právě na dálnici, na otáčkoměru 2500 rpm, pětka, plyn na podlaze a byli tam, trpaslíci s kladívky mi běhali po motoru. Při ubrání plynu na cca 3/4 to přestalo. Stačilo pak ubrat předstih asi o 2°.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.11.11, 17:06 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Ako na to? - Predzapal
fatal píše: ferrari píše: kurňa a mne to šlo vždy +- rovnako, nejaké zásadné rozdiely pri zmene predstihu som nepozoroval...aj keď bohvie, aký predstih tam, bol reálne pri nastavovaní kontaktného rozdeľovača podľa rysky... Také záleží na vůlích v rozvodu, v rozdělovači, pak lítá předstih plusmínus deset stupňů a rozdíl moc nepoznáš. Tak ale tie rozdeľovače boli OK. vôle nemali, jedine možno pružinky neboli celkom OK, ale prasknuté neboli...vôle minimálne, ramienko vždy nové...no a po výmene za bezkontat defacto žiadna zmena...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
25.11.11, 17:28 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako na to? - Predzapal
zom zabudol,rozvody sú nové.O teste budem zajtra informovať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
25.11.11, 18:29 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Ako na to? - Predzapal
tak som to dnes testoval,ale kedže rano bola dosť námraza a cez den sa nedalo,tak som fáčku veľmi nenakladal,ale je dosť citlivé na plyn a ide to veľmi pekne aj do otáčok,pri druhej komore sa to rozhučí ešte viac a ťahá.Po cca 80km mi trocha spadol voľnobeh na cca 700 a asi to trochu klepe,ak sa to zopakuje,jek pôjdem domov,skúsim dvihnúť voľnobeh.Od určitej polohy plynu mi tam niečo hučí už aj pri malých rýchlostiach,výfuk to veľmi nieje,skôr by som povadal na sanie,alebo neviem,chcem skúsiť rezonátor z BMM-ka,či to niečo neurobí.Ešte mi napadlo či by bolo možné využiť čidlo klepania z feldy na výrobu nejakého meráka na detonačné klepanie pri nastavovaní predstihu.Predstih by mal byť tesne pred klepaním,ak sa nemýlim.Na bloku motora mám zozadu za 3tím valcom nejaký náliatok so závitom-na čo to je?Pôjde to tam upevniť?To čidlo vo felde má tuším kritickú hodnotu na detonácie okolo 4Hz,a urobiť na to signalizáciu by asi nebol problém,nerobil to niekto?
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
27.11.11, 05:23 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Ako na to? - Predzapal
Je to jako piezo snímač, zkoušel jsem to ale od určitých otáček v tom praská, ačkoliv motor neklepe. Možná mám vadné čidlo.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.11.11, 17:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|