Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 17:05



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Karbec Weber 
Autor Zpráva
Příspěvek Karbec Weber
Cus.
Dozvěděl sem se, že pasuje do schade karbec z polskýho fiatu. Nevim přesně jaký typ( možná 125 1300). Ja se v těch fiatech nevyznám. Ale prý to docela zvedne výkon. Nevíte o tom někdo víc. Typ toho fiatu a karbece. Mělo by to pasovat přímo na škodovácký potrubí. Dík za odpovědi.


5.5.06, 20:53
Pspvek Reklama

   
Příspěvek 
souhlaím s tebou, mám to taky(karbec z Fiata = Weber) a hodlám to zkusit, mno už jenom karb do Š130 ti zvedne výkon asi o dvě - tři kW protože má obohacovač(narozdíl od 120) jakmile bude po technický, jde to tam!!!


5.5.06, 22:05

Příspěvky: 109
Bydliště: Běstovice
Příspěvek 
no zajmalo by me ze kteryho fiata to tam pasuje. rad bych to vyzkousel.


6.5.06, 08:06
Profil

Příspěvky: 1
Bydliště: Bratislava
Příspěvek 
len na technickej sa im to moc asi pacit nebude...pochybujem ze to je schvalena uprava :D
jedine ak by si vzdy pred technickou nahodil spat povodny karbec :lol:


6.5.06, 09:30
Profil ICQ

Příspěvky: 109
Bydliště: Běstovice
Příspěvek 
no to se jim asi libit nebude ale neni problem to jednou za dva roky predelat. ale chtel bych vedet presne z jakyho to ma byt


6.5.06, 09:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 286
Bydliště: ČR
Příspěvek 
Poláci tvrdí, že v těchto fiatech byly následující karburátory značky Weber nebo poté v licenci jako Polmo:

1300ccm - 34-DCHD-1, 34-DCHD-17, 34-DCHD-21
1500ccm - 34-DCHD, 34-DCHD-16, 34-DCHD-20

Rozdíl mezi karburátory pro slabší a silnější verzi by měl být jenom v osazení tryskami, takže je vidět, že si Poláci s nějakou optimalizací rozhodně hlavu nelámali.

Ale nevím, co si od toho slibujete, žádný zázrak to asi nebyl, moc důvodů, proč by to mělo ovlivnit výkon směrem nahoru nevidím, jak by se mohla zvednout spotřeba radši ani neuvažuju a jak tak koukám na průměr příruby, tak by do škodovky zapadl stejně jen za použití kladiva...


6.5.06, 14:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek Karbec
Zajimalo by mě co mysliš tim ze 130 ma OBOHACOVAČ???Karbec tam pasne myslim jen s malejma upravama upevnovacich otvoru.Zvednout vykon to muže zvlašt dyž bude otryskovanej na 1500 fiona,ma to mechanicky otvirani druhe klapky a tušim že i větši průměr difuzoru.Je to v podstate italskej motor a nejel špatne i v polskym provedeni,tak ten karbec nebude zas tak špatnej.Jen je trochu vyšši tak tam v šade debudeš mit moc mista na filtr.Mimochodem tam podobne mužeš napasovat karbec ze žigula.


6.5.06, 14:57
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 286
Bydliště: ČR
Příspěvek 
Italský motor to je, ale někdy z konce 50. let, výkony otřesné, spotřeba astronomická atd... Vždyť ta auta dneska už vůbec nejezdí...

Druhé stupně jsou u těchto karburátorů ovládány podtlakem, stejně jako u Jikovů. Difuzory to má 23/25 nebo 24/26.


6.5.06, 15:17
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
http://www.fiat125p.ic.cz/PolskyFiat/Te ... hnData.htm


6.5.06, 17:43

Příspěvky: 162
Příspěvek 
Jo zvedne výkon? moznaa ale i prumnernou spotrebu u 120 kdyz se da 130 karb to zvedne na 9 litru mam to voskousený a motro po GO


6.5.06, 21:00
Profil
Příspěvek Karbec
Ja o tom karbecu přemejšlel na motor fávo( mám na něm potrubí rapid 136). Když tak koukám na ty vaše rady, tak asi předěláme karbec 120 na 130 a bude to.


6.5.06, 21:32
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Karbec
Ondra píše:
Zajimalo by mě co mysliš tim ze 130 ma OBOHACOVAČ???Karbec tam pasne myslim jen s malejma upravama upevnovacich otvoru.Zvednout vykon to muže zvlašt dyž bude otryskovanej na 1500 fiona,ma to mechanicky otvirani druhe klapky a tušim že i větši průměr difuzoru.Je to v podstate italskej motor a nejel špatne i v polskym provedeni,tak ten karbec nebude zas tak špatnej.Jen je trochu vyšši tak tam v šade debudeš mit moc mista na filtr.Mimochodem tam podobne mužeš napasovat karbec ze žigula.


Obohacovač je pravdepodobne ekonstat. Pravda je, že 120 tkové SEDRe ekonstat nemajú, 130 tkové áno, ale na to, ba ymala Š120 ekonstat by malo stačiť víčko karburátora zo Š130.
Dávať karburátor z poľského fiata alebo z Lady...ako niekto napísal - spotreba astronomická. Práveže váčšinou majitelia Lád a Fiatov dávali škodovácke karburátory. Kamarát to takto urobil (dal 130 tkový SEDR do LAdy 1200) a auto išlo omnoho lepšie do otáčok, zmenšila sa spotreba, fakt je, že sa zmenšil ťah v nižších otáčkach pri malom pridaní plynu (to poukazuje na chudobnejšiu zmes)...jednoducho, nikdy by som nedával tieto karburátory do škodovky (čo takto 23/27 z T613?)
Inak, mal som v Š120 aj 130 tkový karbec a moje pocity: v nízkych otáčkach veľmi podobné, vo vysokých o dosť lepšie, spotreba vyššia (min. o 1l/100 km).
Myslím, že dosť dobré by bolo originál 120 tkový SEDR s víkom SEDR S130 a mechaniké ovládanie 2 komory...nemá toto niekto? Ja sa to chystám urobiť (prijateľná spotreba pri normálnom jazdení a lepšie vo vysokých otáčkach


11.5.06, 21:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Brno
Příspěvek Karbec
Pokud vím debata byla o výkonu a né o spotřebě,to sou dvě dost odlišny věci.Ja mam 136GL a otvíraní obou klapek současně,co bys o tom chtěl vědět?


12.5.06, 20:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek Re: Karbec
Ondra píše:
Pokud vím debata byla o výkonu a né o spotřebě,to sou dvě dost odlišny věci.Ja mam 136GL a otvíraní obou klapek současně,co bys o tom chtěl vědět?


No. ono aj ten výkon napr. pri žiguláckom karburátote je otázny. Mne sa ozaj lepšie páčila charakteristika motora Lady so škodováckym karburátorom ako s originál (omnoho "hravejšie" išiel do otáčok), podľa mňa je originál príliš "bohatý".

A to mech. ovládanie 2. komory - aké máš pocity? ľahko sa určí moment, kedy zošlapnúť plyn naplno, ale aby sa motor nedusil (lebo asi ťažko môžeš ísť na 2 komory od nízkych otáčok). A ako sa správa s touto úpravou motor vo vysokých otáčkach (predpokladám, že by mal ísť ľahšie do vys. otáčok, aj by sa mal dať viac vytočiť, lebo si myslím, že pneumatické ovládanie 2. komory ju naplno nikdy neotvorí...)A kto ti to robil? Ty? Mohol by si poslať foto na "polakovicko@pobox.sk" aby som neobjavoval Ameriku? Vopred vďaka.


13.5.06, 21:42
Profil
Příspěvek ondra
No robyl som si sam.No svete div se ale jako dvojitej to normalně funguje i od nizkejch otáček.Dvoustupnovou mechaniku bych ani nevyrabel.Popravde u 136koviho motoru sem nepoznal nějak moc velkou změnu,akorat to od spodu vic tahne.Max otačky stejny a rychlost taky.Ma to proste jen trochu"zdravější zvuk a trochu vic to tahne v nižšich otačkach.Jo a spotřeba by se tim neměla výrazně zvíšit.Podobnou úpravu sem mel i u sve předchozí 120LS a ta s tim jela jak vohenˇ,jenže u te sem si upravil taky hlavu ventilya odlehčil klikovej mechanizmus,jo ale favority neměli šanci :wink:


13.5.06, 22:58
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 31 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz