Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 04:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Předstih Š120 
Autor Zpráva

Příspěvky: 147
Příspěvek Předstih Š120
Zdravím

dřív než něco pokazím tak se zeptám ohledně předstihu

- pootočím motorem doprava a nastavím 0 stupňů
- na rozdělovači vyhledám ďůlek a dám do stejné polohy jako delší strana palce rozdělovače
- pootočím motorem ?doprava? a nastavím cca 5 stupňů, tzn. první malá ryska zprava
- budu otáčet rozdělovačem a čekat až mi kabel z cívky hodí jiskru na kostru
- utáhnu rozdělovač

půjdu vyměnit vodní pumpu která mi začla chcát...

je na tomhle postupu něco špatně?

díky


12.1.12, 13:40
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Předstih Š120
Na nastartovanie by to malo stacit. Miesto hadzania iskry pouzi radsej ziarovku. Idealna hodnota pre S120 je 7 az 9 stupnov. Po dotiahnuti rozdelovaca skontroluj este raz.


12.1.12, 14:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 154
Bydliště: Hoštejn
Příspěvek Re: Předstih Š120
když mám teď nastaveno 0stupňů tak mám pro předstih 5stupňů natočit řemenici doprava, nebo doleva?

_________________
Škoda 120L-krásná užovka z roku 1978-šípkově červená zvaná Růženka

uživatel Romik.kahanec = uživatel Cames


12.1.12, 14:58
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Předstih Š120
Vždycky musíš točit motorem doprava, rozdělovačem doleva, to proto, abys vymezil vůle. Jinak nastavíš kulový!
Pokud máš 0st., přejeď víc doleva a pak se vrať doprava na 5st.


12.1.12, 15:08
Profil

Příspěvky: 147
Příspěvek Re: Předstih Š120
tak mi to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače...


je to problém?


12.1.12, 15:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Předstih Š120
seš cames nebo romik.kahanec? proč používáš dva nicky?

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


12.1.12, 16:05
Profil

Příspěvky: 147
Příspěvek Re: Předstih Š120
jo dva nicky: důvod? asi historický....

mám to i dole ve vysvětlivce :-)


12.1.12, 16:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Předstih Š120
cames píše:
tak mi to háže jiskru mezi kladívky rozdělovače...


je to problém?

mezi kladívky by to házet jiskru nemělo, ale jestli nastartuješ, tak to neřeš. Pokud máš v hajzlu kondenzátor, nenastartoval bys.


12.1.12, 16:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek Re: Předstih Š120
Mezi kladívky rozdělovače si to prskne vždycky.
Nastavuju tak na motoru v klidu předstih po sluchu - slyším to cvrnknutí - přeskok jiskry v okamžiku rozpojení kontaktů... ;)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


12.1.12, 22:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Předstih Š120
Robi sa to tak, ze kontakty prepojis ziarovkou. Potom motor vratis aspon 45 stupnov pred 0, radsej viac. Pomaly tocis motorom (doprava). V momente ked sa rozsvieti ziarovka, pozries na stupnicu. Jeden dielik je 5 stupnov - je to tam aj napisane. A ako som pisal, najlepsie to auto ide pri 9 stupnoch. Ak mas liznutu hlavu, idealna hodnota moze byt ina. Je aj dobre to otestovat pri uz nastartovanom motore stroboskopom. Ak sa hodnoty vyrazne menia, mas rozbity rozdelovac a auto sice pojde, ale mizerne. Vyssi predstih oproti knizke mozes dat vdaka tomu, ze sa v dnesnej dobe predava lepsi benzin. Je to ekvivalent chiptuningu.


13.1.12, 10:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Předstih Š120
@Peter50kw
Předstih nezáleží na oktanovém čísle paliva, ale na kompresi a tvaru spalovacího prostoru motoru.
Pro každý motor tedy platí stejný předstih od určitého OČ výše (kromě LPG, to hoří pomaleji). Takže pokud nemá zvýšenou kompresi, platí tovární údaj předstihu pro tyto vozy.


13.1.12, 10:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Předstih Š120
Pre vyssie OC by bolo idealne dat vyssiu kompresiu. Ak to neide, maly pridavok predstihu zlepsi ucinnost motora podobne ako vyssia kompresia. Motoru neublizi, ak das nizsi predstih, ale nebudes mat optimalny vykon ani spotrebu. Naopak, pre prevadzku na menej kvalitny benzin sa predstih znizuje. Automaticky sa to deje u modernych motorov vyuzitim snimaca klepania a adaptivnou elektronikou.


13.1.12, 12:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Předstih Š120
Pokud nezvýšíš kompresi motoru, zůstává předstih STEJNÝ, nezávisle na okt. čísle. Motor víc oktanů nevyužije, dávat větší předstih je zbytečné a zbytečně to dřívějším zapálením brzdí motor, namaháš více ojnice, kliku a svíčky.
Čidlo klepání slouží pouze k tomu, aby motor jel i na benzín, který má menší OČ než je doporučeno pro daný motor.
Pokud dáš např. do Felicie 1,3MPI 50kW Natural 91, sníží motor předstih, aby zabránil detonačnímu spalování. Od 95 okt. výše ale zůstává předstih STEJNÝ a můžeš do ní nalít palivo třeba o 102 oktanech a stále bude STEJNÝ a tak to bude u VŠECH vozů s čidlem klepání, protože všechny benzíny hoří při stejném tlaku STEJNĚ rychle, nezáleží na OČ, které značí pouze odolnost benzínu proti samozápalu a tím pádem možnost použití v motoru s větším kompresním poměrem a NIC jiného.
Samozřejmě existují více aditivované benzíny s kterými motor jede lépe, jenže to zase nemá skoro nic společného s jejich oktanovým číslem.

Představa kutilů, že čím větší oktanové číslo benzín má, tím větší předstih musí mít motor a tím bude mít větší výkon je MYLNÁ, protože se nezakládá na pravdě.


13.1.12, 12:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Předstih Š120
Na tu temu sa tazko bavit bez motorovej brzdy a priameho testu. Mne S120 najlepsie isla pri 9 st zakladnom predstihu, hoci predpis je tusim 5 az 7. Kazdy si musi vyskusat, co jeho motor najviac miluje. Nastavenie 5 st je pre ten motor silne konzervativne s obrovskou rezervou. Dnesna 91 ma minimalne 93 oktanov, lebo modernymi technologiami je problem vyrabat nizkooktanovy benzin. Volakedy sa nastavil predstih na 7 st a ked motor klepal, tak sa znizoval az kym klepanie prestalo. Pri dnesnom benzine motor klepe len ked ma rozbity rozdelovac. Ja uz S120 10 rokov nemam, tak mi je to dost jedno. Ked si kolega nastavi 5 stupnov, auto mu tiez pojde, len bude mat malilinko vyssiu spotrebu ako je nevyhnutne.
Co myslis, co take robi cimbu s motormi, ze maju po chiptuningu nielen vyssi vykon, ale aj nizsiu spotrebu?
Precitaj si http://sk.wikipedia.org/wiki/%C4%8Ciptuning
A preco sa pre motor po chiptuningu doporucuje casto palivo s vyssim oktanovym cislom?
Poznamenavam, ze sucastou chiptuningu nebyva uprava kompresie!


13.1.12, 16:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Předstih Š120
Jenže při chiptuningu jde o změnu více parametrů u ECU, ty zvyšují i tepelné namáhání motoru, právě proto se doporučuje palivo s vyšším OČ. Na základě těchto změn v motormanagmentu se v některých provozních stavech zvyšuje předzápal, protože vysokooktanový benzín toto umožňuje.
Ale stále platí, že předstih již od nějaké hranice nesovisí s okt. číslem paliva.
Pokud ti tedy motor Š120 při -7st.HÚ klepal, a použil by si např. Natural 98, klepal by třeba až při -17st.HÚ. Jenže to by už jaksi neměl výkon, že. Proto platí, že předstih se od určitého OČ benzínu nemění. I u té stodvacítky by tedy byl stále 5 - 9 st. i u toho Naturalu 98.


13.1.12, 17:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz