DemolitionBoy
Příspěvky: 95 Bydliště: Levice
|
Re: Technologický postup montáže a demontáže motoru.
U mňa, keď som s tým začínal, bol postup jednoduchý. Dielenská príručka na stole pripravená a bez ohľadu na ňu, čo a ako,som sa pustil do rozoberania.
Ak to robíš prvý krát, a auto nevieš vyzdvihnúť dosť vysoko ako ja, alebo nemáš ten motor ako vytiahnuť zhora... popíšem ako to ja robím: Predok auta vyzdvihnem heverom skoro do maxima (ako keď meníš predné koleso) a podložím ho tehlami či drevom. Spustím hever a idem na druhú stranu. S tou to isté. Vypustím kvapaliny (chladiacu aj olej) Odpojím baterku a akúkoľvek kabeláž a hadičky vedúce k motoru. Von dám: alternátor, rozdelovač, karbec (favorit), sanie aj s hlavou (treba odpojiť aj výfukové zvody). Podľožím motor heverom a trochu ho nadvihnem aby nevisel na úchytkách ktoré ho držia. Odpojím všetky úchytky ktoré ho držia k prevodovke a karosérii. motor spustím pomalu heverom a pri každom kúsku ho potiahnem smerom od prevodovky. V tomto prípade je lepšie povoliť aj prevodovku, ktorú môžeš posúvať na opačnú stranu, aby sa skôr odpojily, keďže z jednej strany motora ku karosérii máš len nejakých 7 až 10 cm...(favorit). Ak odpojíš aj prevodovku od vrchnej úchytky, získaš miesto nejakých ďalších 7 cm. Takže od seba pôjdu ľahšie. Ak vyberáš aj prevodovku, tak ju neodpájaj od motora, ale odpoj ju od svojich úchitiek tiež a vybereš ju aj s motorom ako celok ľahko z pod auta. Keď je to teda odpojené a pripravené na výber, pomaly spusti hever, s ktorým je motor (prevodovka) podložený. Motor zvyknem obviazať hrubým povrazom. Pretiahnem ho cez prednú masku auta, a ako jednou rukou spúšťam hever, druhou si pridržiavam povraz (motor) až kým nezostane vysieť na povraze. Je to ľahké urobiť aj pre samého, ak povraz opieraš o masku, lebo tá maska ti pomáha pri zadržaní motora pred pádom na zem. Hever vytiahnem a potom oboma rukami spustím motor. Pri optimálnom vyzdvihnutí auta motor spod auta týmto spôsobom ľahko vytiahneš. Možno ti ešte bude zavadzať olejový filter, ale to asi vieš dať dole...
Samozrejme postup záleží hlavne od toho, aký je dôvod výberu motora. Pre mňa je tento postup overený.
_________________ Alfa Romeo 156 2.0 TS Luxury edition, 155PS, r.v.1999 - Čaká na nový motor. Renault Rapid (Express) 1,6D, M5, 1993 Passat B3, 1,9D, 1993 Favorit 136L, 1990
|