Autor |
Zpráva |
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Nabít či ne?
Ahoj,koupil jsem si baterii Starline.A když sem jí dal jako úplně novou na nabíječku,ukazovala cca 3/4 kapacity,tak sem jí tam nechal nabíjet cca8 hodin,až byla kapacita plná,ale můj dotaz zní takto,když je nebudu používat,mám jich více,mám je úplně nabít,nebo je nechat ve stavu,jakém jsou?3/4...a může mi někdo vysvětlit systém téhle nabíječky http://www.doplnkynaauto.cz/startovani, ... 612v.22001Když tam dám nabíjet baterku,je tam stupnice 0,3,6,9 určitě ji každý z vás má a prostě když nabíjím,leze mi ručička doleva-na A nápis AMPÉR,ale nad áčkem je 0,sem z toho nesvůj,..díky za vysvětlení
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
4.2.12, 10:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No postupným nabíjením se dobíjecí proud snižuje. Moc jsem tě nepochopil, ale jestli ručička klesá k nule, tak je to dobře.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.2.12, 10:48 |
|
|
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Re: Nabít či ne?
teď jsem tě nepochopil trochu já postupným nabíjením se proud snižuje..vysvětli mi to prosim nějak lidsky.Abych to pochopil i já
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
4.2.12, 10:52 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Nabít či ne?
Tuhle znám... Je to nabíjecí charakteristika W. To znamená, že se vzrůstajícím svorkovým napětím akumulátoru klesá dobíjecí proud. Například při aku. vybitém na 11,9 V se bude nejprve nabíjet plným proudem tzn. např. 6A (záleží na konkrétní nabíječce protože se dělají 6A nebo 8 A atd.) a s tím jak se bude zvyšovat napětí k hodnotě plynovacího tj. 14,4 až 14,7V bude postupně klesat nabíjecí proud až k 0 A. A nebo pokud bude aku. jen z části vybitý např na 12,2 - 12,4 V tak se začne nabíjecím proudem cca polovičním (tzn. při 6A nabíječce) 3A neboli v polovině stupnice a pak dál jako v předchozím případě. Takže pokud to pracuje takto je to správně a nabíječka pracuje bez problému. Ony existují tři základní charakteristiky nabíjení a to s konstantním proudem (I), konstantním napětím (U) a pak charakteristika klesající (neboli taky W) a ty vlastníš nabíječku s charakteristikou poslední. Jinak pokud by ses chtěl víc seznámit s problematikou akumulátorů a jejich nabíjení tak doporučuju toto PDF.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
4.2.12, 11:25 |
|
|
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Re: Nabít či ne?
dík,mrknu na to.Takže se dá říct,že to je dobrá nabíječka?U té první věci,co jsem psal,tak mě zajímá,když ty baterky nebudu používt,mám je nabít?? nebo je mám nechat tak,jak jsem je koupil?cca 3/4 kapacity.Bojim se,aby se nezníčily,když jsou takhle na 3/4 vybité.A poslední otázka...Koupil jsem si baterku,měl ji v autě 2 měsíce,pak jsem ji dal před zimou domu,do tepla,zde je taky zhruba dva měsíce.A teď když jsem ji dal na nabíječku,ukazovala zhruba půlku,ale na zátěžáku držela perfektně,tak jsem ji dal na nabíječku a nabitá za cca 3 hodiny.Je to normální?
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
4.2.12, 12:06 |
|
|
JardaCZE
Příspěvky: 154 Bydliště: Hanušovice
|
Re: Nabít či ne?
_________________ Škoda Felicia 1,6 GLX
|
4.2.12, 12:10 |
|
|
varok
Příspěvky: 14803 Bydliště: Havířov
|
Re: Nabít či ne?
Skoro každý olověný akumulátor se pomaličku vybíjí. Teď nevím kolik to je z kapacity za den, ale je to opravdu minimum. Když chce někdo akumulátor nechat jen tak bez pravidelného vybíjení a nabíjení v autě, nejlepší je akumulátor vždy nabít do maxima, po asi dvou měsících úplně vybít, potom zase nabít na maximum a takhle dokolečka. Nebo je ještě možnost, nabít aku na maximum a napojit na udržovací nabíječku, která pouští jen pár mA a tím dorovnává ty ztráty. Takhle může být aku i třeba rok.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.2.12, 14:24 |
|
|
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Re: Nabít či ne?
A ještě jeden problém který se mi stal teď.....Potřeboval sem nastartovat škůdku,tak sem tam dal normálně baterku,nastartoval,pak chvilku točil.Vezmu baterku strčim jí na nabíječku,jen tak pro informaci a co myslíte,byla tam půlka-čárka po připojení baterky na nabíječku byla uprostřed.Jak je to možné??
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
4.2.12, 21:44 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Nabít či ne?
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
4.2.12, 23:00 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: Nabít či ne?
varok píše: Skoro každý olověný akumulátor se pomaličku vybíjí. Teď nevím kolik to je z kapacity za den, ale je to opravdu minimum. Když chce někdo akumulátor nechat jen tak bez pravidelného vybíjení a nabíjení v autě, nejlepší je akumulátor vždy nabít do maxima, po asi dvou měsících úplně vybít, potom zase nabít na maximum a takhle dokolečka. Nebo je ještě možnost, nabít aku na maximum a napojit na udržovací nabíječku, která pouští jen pár mA a tím dorovnává ty ztráty. Takhle může být aku i třeba rok. nemáš pravdu uplným vybitím baterie není li to trakční akumulátor touto metodou tu bateku akorát odpravíš jmenuje se to ciklické namáhaní akumulátoru a normální baterie na toto není stavěná.obecně se doporučuje odstavenou baterii jednou za měsíc jen nabít nebo dobít nebo ten udržovací zdroj existují na to přímo stabilizátory PB138.
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
5.2.12, 00:22 |
|
|
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Re: Nabít či ne?
Jasný,takže první věc sem se dozvěděl,že mám všechny baterie nabít a pak je postupně dobíjet.A druhá věc?Možná jste to nikdy nikdo nezkoumal,ale proč po nastartování a následném točení cca 9 sekund je baterie po připojení na nabíječku na půlce?Nechal jsem jí tam tedy nabíjet a za hodinu byla plně nabitá
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
5.2.12, 08:23 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: Nabít či ne?
Startování si snad nějakou energii vezme, ne? Otázka je, jak moc se dá věřit ukazateli na nabíječce.
|
5.2.12, 09:02 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: Nabít či ne?
ta nabíječka zjistí napětí akumulátoru ale nikoli hustotu elektrolitu který po startu určitě nemá 50% a mín po nastartování v těchto vedrech chce jet ne nechat vrčet auto na volnoběh !!Jet alespoň 20 minut aby si aku dobil co si startem vzal. A ta nabíječka není přesná mám procesorovou doma a chová se v podstatě jako ta tvoje ona prostě nějak začít musí nabíjet.Tak,že nastartuj jed nějakých 20-30 km a potom tam dej nabíječku možná se budeš divit nemůžeš natočit auto hned vyrvat baterku a divit se že se jí snaží nabíječka nabít když má za sebou těžký start.
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
5.2.12, 09:24 |
|
|
spar
Příspěvky: 510 Bydliště: Jablonec nad Nisou
|
Re: Nabít či ne?
Jasný,ale já mám kolem auta všude plno sněhu,takže sem tam potřeboval nalít fridex.Takže sem potřeboval jen natočit motor.
_________________ Škoda Felicia kombi,Škoda Forman VanPlus
|
5.2.12, 09:30 |
|
|
goodbie
Příspěvky: 725 Bydliště: Aš Pastviny okr.Cheb
|
Re: Nabít či ne?
potom nabíječka tedy pracuje velice správně
_________________ Škoda 125 červená r.v.1988
|
5.2.12, 09:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 45 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|