Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 09:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Obtížné startování Formana na benzín 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Obtížné startování Formana na benzín
Ahojky Všem.

Chtěl bych Vás požádat o radu ohledně Formana 135 BMM rv.94 na Lpg.
Kolega chtěl tu potvůrku poslat do šrotu, ale mě jí bylo líto, tak jsem si ji vzal.
Jenže má jednu dost podstatnou vadu na kráse :(
a to že se jí nechce startovat na benzin.
Trvá to docela dlouho, něž chytne. Startér točí, točí, točí, sem tam to problafne, ale pak zas nic. Celé to trvá asi pět minut, a pak se nakonec chytne a jede už perfektně.
Někdy to stačí párkrát protočit strartérem, těch pět minut v klidu počkat a pak už chytne.
Někdy se chytne i napoprvé, ale je to tak jeden z deseti startů.Jo a počasí ani teplota na to nemá vliv :?

U fildy mi po otočení klíčku relátko zapne benzínové čerpadlo, tady to vrčí odněkud zepředu a to snad jen na dvě vteřinky.Hádám, že to bude asi něco co patří k lpg?
Jinak mi ten kolega říkal, že když mu měnili v servise těsněni pod hlavou, tak tam mu řekli, že to může být prý špatná krabička co určuje délku vstřiku.
Já ale absolutně netuším, co je to zač, ta krabička, a kde bych jí na autě našel. Teda, pokud nemysleli celou vstřikovací jednotku.
Předem diky za odpověď Lukin

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


20.2.12, 14:57
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
To bude nejaka klasika a hlavne prkotina..Nejpravdepodobnejsi svicky s ukoncenou zivotnosti a nebo nevhodne, nebo zkratka bordel a necistoty ve vicku rozdelovace, nebo spatny VN kabely.. nebo male, pripadne zadne vule ventilu..Na meneni nejake eletroniky je vzdycky dost casu :wink:


21.2.12, 09:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
Je pravdou, že ten kolega na to všechno kakal, jen s tím jezdil :sick:
No tak já to zkusím všechno pročistit, vypucovat, seřídit a pak uvidíme.

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


21.2.12, 09:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
Ale.Jestli na lpg chyta dobre a zlobi jen starty na benzin, tak zkus pres noc nechat odpojenou baterii..


21.2.12, 09:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
Já ani netuším, jestli to jde startovat jen na lpg. Ta krabička má tři polohy, napravo je benzín, uprostřed je automat(nad 3000 otáček přepne na lpg), a vlevo je jen lpg.Je to system Lovtec
Ale jak to přepnu hned před strartem na lpg, tak stejně při strartování svítí červená kontrolka(ta signalizuje pohon na benzín), a taky to nechce startnout.
Ale něco na té odpojené baterii bude, protože než mi ho kolega přivezl, tak mu stál asi dva týdny na zahradě s odpojenou bateríí a jak ho pak startoval, tak chytil hned.
Co by to pak znamenalo, nějakou chybu v ŘJ, která se odpojením baterie smázne?
To pak po zapojení baterie ŘJ nastavuje výchozí hodnoty pro vstřikování?

Omlouvám se za svoji neznalost tohoto systému, ale mám toho formánka velice krátce. A na mojí felicii jsem s ŘJ nikdy problémy neměl,A taky je to Mpičko :oops:

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


21.2.12, 12:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Je to typická nemoc BMM předělaných na LPG. Během jízdy na LPG si jednotka ukládá hodnoty z tohoto provozu. Po vypnutí motoru a následném startu na benzín to nechce chytit, protože jednotka posílá do vstřikovače nesmyslné množství paliva a kdoví, kdy to hází jiskru. Máme to u Feldy taky tak. Máme tam odpojovač baterie, takže stačí při delším stání odpojit a pak to běží jakž takž slušně. Ale nelíbí se mi to, rád bych to předělal do "user friendly" stavu.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.2.12, 12:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
Jako "nouzově" to na LPG nastartovat lze, to je ta poloha na "tvrdej" plyn, ale dokud nemá ten přepínač impuls od snímače otáček, tak svítí stále červeně.
Ale protože ten systém není určenej na studené starty na plyn, tak to jakoby není jeho "povinností"; když mi tedy přijede zákazník a stěžuje si že mu BMM nestartuje na plyn, ale jinak že to pak jede dobře, tak mu s tím nejsem schopnej nic udělat :wink: ale v praxi, když nejsou nějaké extrémní podmínky tak se to na plyn startovat dá. Ále měla by to být nozovka..
:wink:
Jednotka BMM tem provoz na plyn vyhodnocuje jako chyby..(motor se točí, ale nedostává signál lambdy(u Lovtec Basic) a vstřikovač je přerušenej..a motor se přesto točí..a ta jednotka z toho pak zblbne, snaží se všechno dohánět a upravovat až do nesmyslných hodnot a kdo ví co se jí v tom mozečku všechno děje :o no a chyby se ukládaj a ukládaj..Ale stačí odpojit napájení a ona ty chyby "zapomene" a zas nějaký čas běhá správně :)


21.2.12, 12:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re:
gokralik píše:
Je to typická nemoc BMM předělaných na LPG. Během jízdy na LPG si jednotka ukládá hodnoty z tohoto provozu. Po vypnutí motoru a následném startu na benzín to nechce chytit, protože jednotka posílá do vstřikovače nesmyslné množství paliva a kdoví, kdy to hází jiskru. Máme to u Feldy taky tak. Máme tam odpojovač baterie, takže stačí při delším stání odpojit a pak to běží jakž takž slušně. Ale nelíbí se mi to, rád bych to předělal do "user friendly" stavu.

Udělej odpojovací relé napájení ŘJ, aby se při každém vypnutí motoru vypnulo i napájení ŘJ a je to.To uplně stačí :wink:


21.2.12, 12:50
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No, já bych to radši vyřešil tak, aby to fungovalo jak má. Kdysi to fungovalo dobře, pak se to rozsypalo a protože děda nechtěl do auta vrážet peníze, tak se ten systém předělal tak, jak to mají karburátory (žádná LPG řj, žádný krokový motorek, jen škrtící šroub), z čehož šílím. Určitě je už odpálená lambda a vše s ní spojeného. Nejradši bych sehnal celý systém z jiného auta, kde to šlapalo bezchybně.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.2.12, 13:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Obtížné startování Formana na benzín
Chlapi, moc díky. Zkusim a pak dám vědět. :)

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


21.2.12, 13:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re:
gokralik píše:
No, já bych to radši vyřešil tak, aby to fungovalo jak má. Kdysi to fungovalo dobře, pak se to rozsypalo a protože děda nechtěl do auta vrážet peníze, tak se ten systém předělal tak, jak to mají karburátory (žádná LPG řj, žádný krokový motorek, jen škrtící šroub), z čehož šílím. Určitě je už odpálená lambda a vše s ní spojeného. Nejradši bych sehnal celý systém z jiného auta, kde to šlapalo bezchybně.


Vím, vím, už jsem si tě četl jinde :D

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


21.2.12, 13:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 119
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Re:
Sláávek píše:
gokralik píše:
Je to typická nemoc BMM předělaných na LPG. Během jízdy na LPG si jednotka ukládá hodnoty z tohoto provozu. Po vypnutí motoru a následném startu na benzín to nechce chytit, protože jednotka posílá do vstřikovače nesmyslné množství paliva a kdoví, kdy to hází jiskru. Máme to u Feldy taky tak. Máme tam odpojovač baterie, takže stačí při delším stání odpojit a pak to běží jakž takž slušně. Ale nelíbí se mi to, rád bych to předělal do "user friendly" stavu.

Udělej odpojovací relé napájení ŘJ, aby se při každém vypnutí motoru vypnulo i napájení ŘJ a je to.To uplně stačí :wink:


A jéjej, elektřina! Tak do toho nejdu, na to jsem ve škole moc často chyběl :D :D
Ale zkusím si udělat odpojovač baterie(manualní), prozatím. :D

_________________
Škoda Felície 1.3MPi, 50kw, r.v. 2001

KÁŽDÉ AUTO MÁ SVÉ MOUCHY, ALE TO MOJE JE JAK MUCHOLAPKA :-) :-) :-) :-)


21.2.12, 13:09
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re:
gokralik píše:
No, já bych to radši vyřešil tak, aby to fungovalo jak má. Kdysi to fungovalo dobře, pak se to rozsypalo a protože děda nechtěl do auta vrážet peníze, tak se ten systém předělal tak, jak to mají karburátory (žádná LPG řj, žádný krokový motorek, jen škrtící šroub), z čehož šílím. Určitě je už odpálená lambda a vše s ní spojeného. Nejradši bych sehnal celý systém z jiného auta, kde to šlapalo bezchybně.

No oni některý BMM i když měli všechno co k tomu patří(LPG řj, servomotorek..)tak se ta BMM řj stejně zasrala..Ale je záhada, že právě u některých aut až po několika tisíc km, u některých vůbec nikdy, někomu po 50 km ujetých na plyn.. :shock:


21.2.12, 13:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 332
Příspěvek Re: Re:
Lukasula píše:
Sláávek píše:
Udělej odpojovací relé napájení ŘJ, aby se při každém vypnutí motoru vypnulo i napájení ŘJ a je to.To uplně stačí :wink:


A jéjej, elektřina! Tak do toho nejdu, na to jsem ve škole moc často chyběl :D :D
Ale zkusím si udělat odpojovač baterie(manualní), prozatím. :D

Odpojovač baterie je užitečná protipožární věc u každé škodovky :P
Ale odpojovací relé ŘJ není složitý zapojit, přerušuje napájecí drát a ovládá se "patnáctkou" ze spínac skříňky(ani není potřeba k ní nějak tahat dráty,všechny dva potřebný jsou tam v rohu pod kapotou za "uhlákem" v těch štekrech) :wink:


21.2.12, 13:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11892
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Sláávek píše:
No oni některý BMM i když měli všechno co k tomu patří(LPG řj, servomotorek..)tak se ta BMM řj stejně zasrala..Ale je záhada, že právě u některých aut až po několika tisíc km, u některých vůbec nikdy, někomu po 50 km ujetých na plyn.. :shock:


Co jsem slyšel, tak taky záleží na výrobci LPG systému. S některými si asi BMM rozumí lépe než s ostatními. Kdysi tady chodil uživatel NOVON, měl nějakého plynaře, který byl na ty BMM machr. Chtělo by to najít na něj kontakt.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


21.2.12, 13:21
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz