Ano, v lete to neni tak zle. No a samozrejme, nez se to ohreje. Kazdy studeny start a jizda se studenym motorem znamena vysokou spotrebu kazdeho paliva.Nehlede na dalsi negativni vlivy, jako je zanaseni vyfuku a katu, zvysene opotrebeni.. Rika se dokonce, ze 1 km jizdy se studenym motorem se opotrebi motor jako pri ujeti 100 km za provozni teploty.. Je pak na zvazeni, zda vubec jezdit autem trasy 2-3 km tam a zpet..
22.3.12, 16:02
Reklama
Reklama
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Ja jazdím autom do školy, to je zhruba 20km. Keď nemusím, ani do mesta nehodím autom. Kým totiž nájdem miesto na parkovanie (platené), tak už som dávno mohol byť doma.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
23.3.12, 06:39
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Taky u nas po meste chodim radeji po svych Presne jak rikas- hledani mista k parkovani mi zabere stejny cas jako cesta pesky
23.3.12, 09:22
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Tak ma teda napadlo, čím by sa dal najlepšie vyčistiť palivový systém? Beznín by som vypustil, vybral čerpadlo a nechal ho z nejakej nádoby nasávať "čistič" a injektor by som trvalo napojil na 12V a nechal ho striekať do nejakej nádoby. BTW chcem čistiť škrtiacu klapku. Teleso BMM sa rozoberá štyrmi imsovými šroubmi, medzi vstrekovačom a klapkou je mixér a pod ním akési papierové tesnenia. Čim sa dajú nahradiť? Ako veľmi dotiahnuť tie imbusové šrouby čo držial celé BMM?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
23.3.12, 12:56
darklord
Příspěvky: 12494
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Cistit klapku na BMM ktora sa cisti sama benzinom so vstrekovaca?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
23.3.12, 13:06
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Tak tá klapka je možno blbosť, ale čo to vyčistenie sústavy pred odpojením benzínu?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
23.3.12, 14:24
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Darklord: Cistenim klapky se mysli vycisteni takoveho toho karbonu a mastnoty, ktery tam vznika z olejovych par nasavanych z klikove skrine, tou hadici co vede od nalevaci zatky oleje..A usazuje se na vnitrnic stenach toho hrdla v miste klapky, tim vlastne nepatrne zmensuje prumer toho hrdla v miste kde klapka doseda.A aby tam byla stale stejna mezera pri pootevreni klapky na volnobeh, tak ten servomotor ktery to pootevreni klapky koriguje, ale jen do urcite hranice; ale i ta nepatrna zmena te mezirky v radech desetin mm uz znamena o neco jiny uhel snimace polohy klapky(TPS) a RJ pak "vidi" polohu klapky jako vice otevrenou, presto ale malo vzduchu a tak se to snazi vselijak zkorigovat upravou delky vstriku a tim servomotorem klapky,A to je ale schopna jen do urcite miry..Kdyz uz je ta klapka zasvinena prilis, tak uz to RJ nedovede dokorigovat a ten volnobeh pak vselijak kravi..Obecne se to hrdlo klapky zasira min u motoru kteremu jeste neprofukuji spaliny kolem pistu dolu do klikove skrine..Tedy masivni a caste zasirani klapky ukazuje uz na horsi stav pistove skupiny.
23.3.12, 14:25
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
vapno92 píše:
Tak tá klapka je možno blbosť, ale čo to vyčistenie sústavy pred odpojením benzínu?
Mozna by stacilo najezdit nejake km na cerstvy benzin, eventuelne i pridat nektery z mnoha prisad do benzinu na to urcenych a pak jeste namontovat novy filtr..Ale i tak bych nedoporucoval nechavat celou benzinovou soustavu suchou..Cerpadlo i kdyz bude vypnute, tak muze zaoxidovat motorek, otresama v suchu se zkurvi potenciometr plovaku, vstrikovac kdyz nebude tu a tam navlhcenej benzinem a neprobehne se tak taky casem muze treba zaschnout..Proste dlouhodoba necinnost stejne nicemu z tech dilu neprospiva, byt to bude vycisteny a podobne..Ale je to na tobe.Ja bych to nedelal, ja jsem rad ze mam alternativni pohon, kdyz se neco na plynu poroucha, tak dojedu na benzin.A tak benzin udrzuju provozuschopnej.Je to jednoduchy-pouzivam benzinostart a jednou za mesic dotankuju za 300 kc cerstvy benzin..To uplne staci na udrzovani funkcnosti benzinove casti bez rizika zalepeni a dalsich problemu zpusobenych zkazenym benzinem-pouzivat proste benzinostart..
23.3.12, 14:41
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27228 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Sláávek píše:
Darklord: Cistenim klapky se mysli vycisteni takoveho toho karbonu a mastnoty, ktery tam vznika z olejovych par nasavanych z klikove skrine, tou hadici co vede od nalevaci zatky oleje..
bmm to čistí samo má vstřik nad klapkou zatim sem neviděl zadrbanou klapku na BMM
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
23.3.12, 16:36
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Nechápem prečo mi strašne kolíšu otáčky. Na LPG aj na BA, len po zohriatí, studený motor ide hladko. Testoval som LAMBDU. Pri prevádzke na LPG som sledoval LEDky na Lovecu a správalo sa to asi tak, že pri povolení šroubu voľnobehu svietila červená LED, pri dotiahnutí svietila zelená, nastavil som šroub tak, aby preblikovali všetky 3 LED. Pripojil som na VAG. Hodnota lambdy sa tam nemenila (asi kvôli tomu kradnutiu signálu) buď bola 0,8 alebo 0,20 ale po prepnutí na benzín hneď skočila na 1 a menila sa rôzne. V skupine 0 v políčku 5 sa pri voľnobehu menila hodnota od 106 po 160 takže LAMBDA by mala byť OK. Čo sa týka štartovania, zrovna včera som to musel využiť, provizórne som na 12V LPG priviedol napätie. Rozhodol som sanechať benzínoštarty s tým, že na núdzové plynoštarty si spravím tlačítko.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
24.3.12, 12:29
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Sadra17 píše:
Sláávek píše:
Darklord: Cistenim klapky se mysli vycisteni takoveho toho karbonu a mastnoty, ktery tam vznika z olejovych par nasavanych z klikove skrine, tou hadici co vede od nalevaci zatky oleje..
bmm to čistí samo má vstřik nad klapkou zatim sem neviděl zadrbanou klapku na BMM
Vidis, a ja uz mockrat Zejmena u LPG aut, ktera nepouzivaji benzinostart..
24.3.12, 17:10
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Klapku keď aj preventívne pozriem ale čím nahradiť papierové tesnenia pod mixérom? Šlo by to silikónovým hermetikom? A tie šrouby čo držia BMM pokope sa doťahujú na doraz?
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
24.3.12, 17:23
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Tak asi by to ten silikon taky nejak utesnil, ale on ma tu nehezkou vlastnost, ze se roztlemi ven a je to i takovy necisty a vypada to pak jako nouzova oprava Neni prece nic sloziteho vzit nuzky, silnejsi papir-treba skolni čtvrtku a to tesneni si vystrihnout Ty srouby se utahuji pevne, ale s citem, proste tak jako kazdy jiny sroub M6 A rovnomerne, krizem..
24.3.12, 20:07
vapno92
Příspěvky: 323 Bydliště: Zvolen, Slovakia
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Vďaka, spravím to tak Čo sa týka plynoštartu, zistil som jednu anomáliu pri tvrdom napojení ventilov LPG k +12V z kľúčika. Ona tá jednotka drží ventily otvorené dokým motor úplne nezhasne a to je troška problém pri tvrdom spojení viz video. Motor akosi ostal bežať, zhaslo až prepnutie na benzín. Štart trvá troška dlhšie, ten prvý vypadal že ani nenaštartuje a ono to chytilo. Riešenie: Vzhľadom na vaše rady, dorobím si plynoštart ako vyslovene núdzové riešenie. S aretovaným tlačítkom a diódou, ktorá spoľahlivo zabránni tomu aby jednotka napájala to, čo nemá. Zmeriam aj, či ventily majú antiparalelnú diódu.
_________________ IQ+♥=ŠKODA EX:Favorit '94 a.k.a. Faťas Zradil som ale nikdy nezabudnem Peugeot 405 1.9GRD
24.3.12, 23:57
Sláávek
Příspěvky: 332
Re: Tvrdý štart LPG pri automatickom prepínaní
Tak ono by mozna stacilo sehnat LPG prepinac co ma kolebkovy knoflik s tvrdou polohou "LPG"..Urcite jednodussi, nez vyrabet nejakou "elektrarnu"..A nebo mne napadlo na tu 15ku pripojit vodic z prepinace, kterym se jinak ziskava impuls otacek..Ale nejsem si jisty, jestli i ten ipuls otacek je 12V..No, ten prepinac s tvrdou polohou plynu je asi ale nejlepsi reseni..Mam pocit, ze prepinac Lovtec Basic ma dokonce stejne barvy vodicu jako Lovato..
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru